دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات

تصویر زیر، عکس یک تیر برق است که به شکل آبلیسک (Obelisk) ساخته شده است. در گذشته سطح فوقانی تیر های برق به صورت مسطح بودند ولی طی سال های اخیر و همزمان با شیوع ساخت نمادهای فراماسونری، سر فوقانی آنها به صورت هرم ساخته شده تا کاملا شبیه یک آبلیسک (Obelisk) گردد.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، تیرهای برق هنگامی که از کارخانه مبدأ به بازار عرصه می شوند سطح فوقانی صافی دارند ولی در هنگام نصب در سطح شهر، بر سر آنها به صورت دستی سیمان مالیده می شود تا به شکل آبلیسک در بیاید. از بیرون زدگی سیمان و همسان نبودن هرم های فوقانی تیر برق ها در عکس زیر به خوبی می توان به دستی بودن ساخت آن بر روی تیرهای برق پی برد.

برخی از دوستان در این باره می فرمایند که "به این جهت این تیر ها را این گونه ساخته اند که آب بر روی این تیر ها قرار نگیرد تا بعدها یخ بزند و تیر را خراب کند". این سخن واقعا غیر منطقی است چرا که اساسا یخ وقتی یک جسم را خراب میکند که در درون آن نفوذ کند و با افزایش حجم یخ نسبت به آب آن جسم نابود می شود. لذا با توجه به اینکه احتمال نفوذ آب به این سازه ها هیچ است و از طرفی آب و هوای گرم و خشک محیط جغرافیایی ایران باعث تبخیر سریع آب باران و برف از سطح زمین می شود و نیازی به مصرف مقدار زیادی سیمان برای هرمی نمودن سطح فوقانی این سازه ها نمی باشد. از طرفی نفوذ آب به داخل بتن باعث استحکام بیشتر آن می شود و بتن پس از خشک شدن از استحکام بیشتری برخوردار می گردد. پس این ادعا که در صدد لاپوشانی نیت اصلی طراحان این سازه ها هستند مردود بوده و نادرست است. همچنین با توجه به اینکه این سازه از نماد های فراماسونری می باشد و مورد نفرت مسلمانان می باشد می بایست به عقاید اسلامی اکثریت مسلمان جامعه ایرانی احترام گذاشت و از اشکال هندسی دیگر همچون کروی استفاده می نمود.

گفتنی است طی سالیان اخیر روز بروز به تعداد نماد های فراماسونری در سطح شهر تهران افزوده می شود. این پروژه ها که عمدتا توسط دستگاه های دولتی و شهرداری اجرا می شود با بودجه بیت المال مسلمانان صرف اجرا و ساخت آنها می شود. از دیگر نمادهای مقدس فراماسونر ها می توان به نماد تک چشم، هرم، ستاره داود، عدد 11، 666، ستاره پنج پر نیز اشاره کرد که در سطح شهر تهران به کرات قابل مشاهده هستند.

به عنوان مثل متولیان اجرای پروژه طراحی جدید میدان انقلاب، از نماد ستاره داود و تک چشم برای مهندسی و مدلسازی آن استفاده نموده بودند. یا می توان به ساخت هرم در ساختمان سازی بانک توسعه صادرات ایران و بانک قوامین در میدان آرژانتین اشاره کرد.

ابلیسک چیست؟
اُبلیسک یا اوبِلیسک (Obelisk) (یونانی: ὀβελίσκος، برگرفته از ὀβελός، به معنای سوزن یا ستون نوک‌تیز) ستون سنگی چهارگوش و بلند که در بالای آن یک نوک هرمی جای دارد و گفته می‌شود که برگزیدن شکل هرم برای همانندسازی با یک پرتوی سنگ شدهٔ قرص خورشید بوده‌است. در بیشتر جاهای باستانی می توان یک جفت ابلیسک در برابر تیریک‌ها (pylon) پیدا کرد. ابلیسک‌های کهن از یک سنگ یکپارچه ساخته می‌شدند در حالی که ابلیسک‌های امروزی از چندین قطعه سنگ ساخته می‌شوند و می‌توانند لایه‌های درونی همداشته باشند.

در نگارش این مطلب از صفحات زیر کمک گرفته شده است:
http://www.sie126.blogfa.com/post-155.aspx
http://fa.wikipedia.org/wiki/ابلیسک

برای کسب اطلاعات بیشتر:
1. طراحی فراماسونری مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان
2. نمادهای فراماسونری در سطح شهر تهران

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۳
سید ابوالفضل هاشمی

فراماسونری

نظرات  (۵)

۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۹:۴۴ منصور صادقی
جالبه. وقتی اینها در نماد سازی اینقدر فعال هستند مسلما در عرصه های اجتماعی و اقتصادی هم فعال هستند و اهداف شیطانی خودشان را پیش می برند. چند وقت پیش شنیده بودم اینها  حتی در حرم امام خمینی هم از این نماد ها استفاده کرده بودند. دوستی می گفت شماره 11 ، که پیش شماره پلاک های اتومبیل های تهران هست هم بر همین اساس تعیین شده است.
بااجازتون کپی کردم اما فقط برای اگاهی دوستان نه استفاده در سایت یا وبلاگ با تشکر.
پاسخ:
خواهش می کنم.
متاسفم برای فکر دوستان که بدون هیچاطلاعی انگ و تهمت می زنند
آبلیسک نمادیست چهار ضلعی که بالای آن سه وجهی می شود نه چهار وجهی
بالای ستون برق چهار وجهی است عزیز من حتی آقای رائفی پور بارها این مطلب را گفته اند باز شما گیر میدهید
سلام. به خاطر مطلب خوبتون ممنونم، من هم چند سالی بود که به این موضوع پی برده بودم .
در قم هم این نماد خیلی زیاد استفاده میشه. اما یک ویژگی رو نگفتید و اون هم اینه که اوبلیسک ها به انتها که نزدیک میشه باریک و باریکتر میشه که این ویژگی در تیربرق ها هم به چشم میخوره. در پاسخ به پیام (هدهد) باید بگم که واقعا هیچ دلیل قانع کننده ای برای این شکلی ساختن تیربرق ها وجود نداره و هرم هرمه چه سه وجه و چه چهار وجه.
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۴:۱۶ منصور صادقی
مهم اینه که ما از این تیربرق های شبیه آبلیسک چه استفاده ای می کنیم! سوراخش کردیم با کمکش برق ها را سیم کشی می کنیم. همچنین در خیلی جاها پایش آشغال می ریزیم و حتی بچه ها می روند پشتش پنهان می شوند و رو به تیر برق ادرار می کنند. :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی