دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
اگر شما نیز می بایست سربازی خود را در این پادگان بگذرانید و به دنبال جستجوی آدرس و محل قرارگیری این پادگان در اینترنت بوده و به این صفحه برخوردید پیشنهاد می کنم این مطلب را بخوانید.

اطلاعات کلیدی: 
نام: تیپ 181 زرهی سرلشکر شهید برزو سلیمی
منطقه عملیاتی: غرب کشور
محدوده حضور در مناطق عملیاتی: از سومار تا نفت شهر
منطقه حضور در مرزبانی: قصر شیرین و سر پل ذهاب
فرمانده: سرتیپ دوم ستاد علی سامانی (از اردیبهشت 92 الی 17 آذر 93)
زیر مجموعه: لشکر 81 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
آدرس: استان کرمانشاه - شهرستان اسلام آباد غرب - میدان امام خمینی(ره) - 5 کیلومتری کرند - پادگان الله اکبر
تلفن: 083 -45232122
آدرس بیمارستان منطقه ای: کرمانشاه - میدان آزادگان - میدان فردوسی - بیمارستان 520 منطقه ای نزاجا


Image
توضیحات:   
تیپ 181 زرهی شهید سرلشکر سلیمی زیر مجموعه لشکر 81 نیروی زمینی ارتش می باشد که هر ماه پذیرای کارکنان وظیفه زیادی اعم از سرباز، درجه دار و افسر وظیفه از اقصی نقاط کشور است. محل قرارگیری این تیپ در پادگان الله اکبر شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه می باشد. فاصله این پادگان با شهرستان به حدی کم است که با پای پیاده نیم ساعت طول می کشد تا از درب شمال غربی تا میدان مرکزی شهر(میدان امام خمینی) برسید. همچنین در تمام ساعات روز (تا ساعت 20) تاکسی برای تردد در این مسیر وجود دارد. کرایه این تاکسی ها که از درب پادگان تا میدان امام خمینی(ره) در حال رفت و برگشت می باشند 500 تومان می باشد که زمزمه های افزایش قیمت کرایه همزمان با افزایش قیمت سوخت به 600 تومان به گوش می رسد. کرایه سواری های مسیر اسلام آباد-کرمانشاه نیز 3000 تومان (تا مهر 93) می باشد.

چطور خودمان را به پادگان تیپ 181 زرهی برسانیم؟  
اگر شما ساکن شهر تهران می باشید به راحتی می توانید با مراجعه به ترمینال غرب در میدان آزادی، بلیت مسافرت خود را برای رفتن به شهرستان اسلام آباد غرب به طور مستقیم به قیمت 20 هزار تومان(ساده دو صندلی کنار هم) و 40 هزار تومان(برای VIP) از تعاونی های فعال دریافت کنید. بسیاری از اتوبوس های فعال در مسیر تهران به استان هایی همچون ایلام و دیگر استان ها از این شهرستان عبور می کنند. لذا فقط کافی است به تعاونی ها بگویید اتوبوس برای اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه دارید؟ معمولا از تهران روزانه به تعداد زیاد و در ساعات مختلف روز، اتوبوس به مقصد اسلام آباد غرب وجود دارد.

شهرستان اسلام آباد غرب چگونه شهری است؟   
اهالی شهرستان اسلام آباد غرب و تقریبا همه کادری های شاغل در پادگان اسلام آباد غرب از مردم با محبت و غیرتمند کرد هستند. زبان کردی، زبانی بسیار نزدیک به فارسی است که یادگیری آن سخت نیست. در شهرستان اسلام آباد غرب همه نوع خوراکی و لوازم مورد نیاز پیدا می شود. آب آشامیدنی و گاز و تلفن و برق به همه جای شهر رسیده و کافی نت و فروشگاه و کلاس زبان و بانک های مختلف در آن وجود دارند. امکانات تفریحی اعم از استخر و شهربازی و باشگاه ورزشی و بدنسازی نیز در آن موجود است. آب و هوای شهرستان اسلام آباد غرب، بسیار دل انگیز و چهار فصل سال در اینجا مشاهده می شود. طبیعت این منطقه کوهستانی بوده و عاری از هرگونه آلاینده صوتی و تنفسی است. مردم این شهرستان بسیار خوش تیپ و بروز هستند و فیزیک بدنی خوبی دارند. کله(سر) زن و مرد این شهرستان عمدتا گرد است که زیبایی خاصی به مردم آنها بخشیده است. دین اکثر مردم این شهر تشیع بوده ولی اهل سنت نیز جمعیت زیادی از مردم این شهر را به خود اختصاص داده است. چه شیعه و چه سنی، مردم خونگرمی هستند. بعضی ها می گویند که امنیت و آدم کشی در این شهرستان زیاد است و هر ساله بین 50 الی 100 قتل و جنایت در این شهرستان 120 هزار نفری رخ می دهد. به همین دلیل عمده اهالی به غریبه ها توصیه می کنند که از تردد بی مورد در سطح شهر خودداری کنند و فقط برای خرید های ضروری و آن هم در خیابان های شلوغ شهر تردد کنند و از رفتن به محله های خلوت به دلیل فراوانی معتاد و لات و شرور پرهیز کنند.

پادگان الله اکبر چگونه جایی است؟   
این پادگان مثل همه ی پادگان های کشور ویژگی های خوب و بد زیادی دارد. از ویژگی های خوب آن می توان به خوش آب و هوا بودن، کیفیت غذای خوب، رسیدگی مسئولان به مشکلات سربازان، نزدیکی به شهر، دارا بودن باشگاه بدنسازی و محیط های ورزشی و ... اشاره کرد. از بیان ویژگی های بد آن نیز صرف نظر می کنیم تا خودتان هروقت به سربازی در این پادگان آمدید آنها را از نزدیک درک و لمس کنید. :)

آیا موبایل با خودمان همراه ببریم؟  
اگرچه همراه آوردن گوشی موبایل به پادگان ممنوع است ولی به علت نیاز فراوان همه سربازان به تماس با خانواده، همراه نیاوردن آن امری سخت و غیر ممکن است. البته با وجود باجه های تلفن کارتی در محیط پادگان سعی شده است تا به نیاز سربازان برای تماس تلفنی پاسخ داده شود  ولی به علت گران بودن تماس با این شیوه، استفاده از تلفن همراه امری به صرفه تر است. پیشنهاد میکنم حتی الامکان در بار اول ورود به پادگان، سیم کارت خود را به همراه بیاورید تا بتوانید با گوشی دیگر سربازان با منزل و خانواده خویش تماس حاصل کنید. همچنین در صورتی که به منطقه مرزی(منطقه قصر شیرین و سر پل ذهاب و منطقه سومار تا نفت شهر: محل استقرار تیپ 181 زرهی در مرز کشور) اعزام شوید در آنجا بهتر است از خط همراه اول (به جای ایرانسل) (و خاصا پیش شماره موبایل 0918) استفاده کنید تا بهتر خط دهد. در هر صورت اگر مجبور به آوردن گوشی موبایل هستید سعی نمایید یک گوشی ساده و دست دوم و ارزان قیمت با خود به همراه داشته باشید تا اگر توسط دژبانی یا دیگر مأمورین ضبط گردید متضرر نشوید. البته فراموش نکنید هر وقت گوشی شما را کسی از مأمورین ضبط کرد از او رسید دریافت کنید و مشخصات گوشی و وسایل همراه آن مثل رم و باتری را در رسید یادداشت کنید تا در هنگام بازپسگیری از رکن دوم تیپ با مشکل مواجه نشوید.

چه لوازمی با خودمان ببریم؟     
یکی از مهمترین دغدغه های سربازان، دانستن لوازمی است که باید به همراه خود به محل خدمت ببرند. پاسخ به این مسئله به شما بستگی دارد. اما اگر نظر مرا بخواهید توصیه می کنم لوازم زیر را با خود به همراه داشته باشید:
1. مواد دارویی ضروری (مثل چسب زخم، قرص سرماخوردگی، قرص استامینوفن و داروهای شخصی تان)
2- پتو و ملحفه (فراموش نکنید که در پادگان، به شما پتو و رو انداز نمی دهند. حتی انتظار گرفتن لباس و پوتین هم نداشته باشید)
3- چراغ قوه (خیلی وقت ها برق پادگان می رود و شما برای رفتن به حمام یا تووالت نیاز به یک چراغ قوه دارید. پیشنهاد می کنم یک چراغ قوه از نوع دستی که با نیروی دست شارژ می شود بخرید)
4- قاشق، کارد، بشقاب، مسواک و خمیردندان
5- چند دست زیرپیراهن و شورت و حوله
6- یک دست لباس برای بیرون رفتن از پادگان (+کفش)
7- چند عدد نان (در روزهای نخست در پادگان ممکن است غذای کافی به شما نرسد و گرسنه بمانید)
8- برگ زردآلو یا آلو برای کسانی که یبوست دارند خیلی مفید است. سعی کنید برای پیشگیری از یبوست، در مواقع ضروری از برگ زردآلو استفاده کنید. ضمنا اگر مشکل دستگاه گوارش دارید حتما روزی یک وعده میوه بخورید و آب گرم نیز زیاد بجوشید. یادتان نرود که در سربازی به خاطر کیفیت غذا و خشکی هوا (در تابستان) و عدم ارائه میوه امکان مبتلا شدن به بواسیر (یبوست یا هموروئید) بسیار زیاد است. یبوست سرمنشاء بسیاری از بیماری ها مثل سرطان و موثر بر بدخلقی انسان است. لذا برای پیشگیری از مبتلا شدن به یبوست حتما رژیم غذایی صحیح را دنبال کنید.
9- خودکار و دفتر یادداشت
10- شلوار و لباس راحت (مثل البسه ورزشی) و دمپایی برای داخل پادگان

ویژگی خدمت در تیپ 181 زرهی:   
خدمت در پادگان الله اکبر برای غیر بومی ها چند ویژگی عمده دارد:
1- هزینه ای برای تاکسی و اتوبوس جهت رفت و آمد روزانه به پادگان خرج نمی کنید.
2- غذایتان همیشه آماده است و پولی برای شکم سیر کردن خود نمی کنید.
3- دو ماه کسر خدمت به علت حضور در منطقه محروم از مدت خدمت سربازی تان کسر می گردد.
4- هر شصت یا نود روز می توانید برای 15 الی 20 روز یا بیشتر (به فراخور نظر فرمانده تان) به مرخصی بروید. 
5- به سربازان جدید در ماه اول حضور، مرخصی 10 روزه جدید الورود -در صورت صلاحدید فرمانده- داده می شود. البته ممکن است به برخی نیز تعداد روز کمتری مرخصی داده شود.
6- سرهنگ سامانی فرمانده تیپ 181 زرهی، انسانی فهیم است. لذا در صورتی که مشکلی دارید می توانید از ایشان درخواست کمک کنید.
 
سرباز هستید یا دوره کد؟    
تمام سربازانی که برای ادامه خدمت اجباری سربازی به این پادگان اعزام می شوند می بایست بین یک روز تا حداکثر سه روز را در جایگاه مخصوص منتظر باشند تا بین گردان های تیپ تقسیم شوند. جوانانی که دوره کد خدمت خود را در این پادگان می گذارند باید توجه داشته باشند که دچار نهست(غیبت) و اضافه خدمت ناشی از بی انضباطی نشوند زیرا در کارنامه عملکردی آنها ثبت می شود و بعدها برای انتقالی گرفتن (در صورت داشتن شرایط) با مشکل و عدم موافقت مواجه خواهند شد. اگر سرباز هستید نیز به شما توصیه می کنم که تخصص تان را در هنگام حضور به مسولین مربوطه بگویید تا در قسمت مرتبط با تخصص تان و در داخل پادگان بکار گیری شوید.

اتوبوس به مقصد تهران از اسلام آباد غرب:  
یکی از ویژگی های این شهرستان در تعاونی 1 و 7 فعال در آن است که هر روزه اتوبوس مسافربری به مقصد تهران در آن فراهم است. ساعات حرکت اتوبوس ها 20 و 21 می باشد. مدت زمان برگشت از این شهرستان به تهران بین 8 الی 9 ساعت متغیر است.  در زیر شماره تلفن و آدرس این تعاونی ها را بیان می نمایم.

تعاونی 1: اسلام آباد غرب - میدان توحید - روبروی اداره پست
دو اتوبوس در ساعت 20 (از مسیر کرج) و ساعت 21 (از مسیر ساوه)
شماره تلفن: 45234188 - 083

تعاونی 7: اسلام آباد غرب - میدان توحید
یک اتوبوس در ساعت 20
شماره تلفن: 45224855 - 083

*اگر نکته تازه ای به ذهنم رسید بعدا در این مطلب اضافه می کنم. ضمنا به دلیل ترخیص شدن من از خدمت اجباری سربازی، بخش نظرات بسته شد و دیگر به سوالات پاسخ داده نخواهد شد*

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۲/۰۴
سید ابوالفضل هاشمی

سربازی

نظرات  (۲۶)

خدا خیرتون بده هم دنیا هم آخرت
۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۰۶ سرباز همین جا
دمت گرم عالی بود خدا خیرت یده خیالم راحت شد
Dar mored dore kod kam tozih dadid bayad tozih bedid ke dar dore kod che barname hayi hast mamnon.
۰۵ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۱۱ اوالقلسم نقی زاده

جنلب اقای هاشمی

با سلام

بنده مشکلی دارم که در صورتی که امکان دارد بنده را راهنمایی فرمایید

شرح مشکل: بنده بین سالهای 1363 الی 1365 به مدت 26 ماه در تیپ 1 زرهی لشکر

81 گردان 123 در جبهه های جنگ خدمت خود را به پایان رساندم و با دو کارت پایان خدمت

و احتیاط ترخیص شدم اخیرا با طرح تعویض کارت های قدیمی بنده هم اقدام نمودم که تاکنون پس از گذشت 6 ماه هنوز کارت هوشمند صادر نگردیده و پیامکی دال بر مراجعه

حضوری به محل خدمت ارسال شده حال با توجه به اینکه من در اصفهان سکونت دارم

وبه دلیل گرفتاری کاری امکان مراجعه به پادگان اسلام اباد برایم مشکل می باشد ایا

امکان حل مشکل لز طریق تلفن ویا سایت ویا ایمیل جهت تایید اسالت کارت ها وجود دارد

ضمنا بنده قبلا کارت ایثارگری 24 ماه خدمت در جبهه برایم صادر شده ودو با ر هم

تایید خدمت از همین پادگان داشته ام چرا باید دو باره به پادگان مراجعه کنم

با تشکر فراوان:نقی راده

پاسخ:
سلام. بعید می دانم. حتما لازم است مراجعه حضوری داشته باشید. حالا اگر خودتان نمی توانید می توانید دوست یا فرزندتان را برای پیگیری کارتان بفرستید.
ممنون از توضیحاتتون که به ما آگاهی داد
کسی که خودش کسری خدمت داره مثلا جبهه پدر و 9 ماه از خدمتش کم میشه ایا باز هم 2ماه کسری منطقه محروم بهش تعلق میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
با سلام. به ازای هر ماه کسری، 3 روز از کسر خدمت در داخل پادگان(از دو ماه) و یا 4.5 روز در منطقه عملیاتی(مرز) (از سه ماه) کم می شود.
آقا دمت گرم
مرسی از توضیحاتت
امروز خبر رسیده دستم که افتادم تیپ 181 کرمانشاه
خدا بخیر بگذرونه
خسته نباشید من سه ماهه ه خدمتم را دراین پادگان تمام کردم ولی تاکنون ارت خودرا نگرفتم باید چیکار کنم
پاسخ:
زنگ بزنید به شماره پادگان و داخلی 2317 را بگیرید و با مسئول صدور کارت صحبت کنید. متأسفانه کارت سربازان ترخیصی از شش ماه پیش تاکنون صادر نشده است. با برگ تسویه حساب تان برای استخدام شرکت ها و کارت موقت پایان خدمت می توانید این مسئله را حل کنید.
۱۸ تیر ۹۳ ، ۱۳:۰۳ حامد کیمیایی
هیچ وقت روز اول اشناییمون تو اجودانی یادم نمیره رفیق
جمله معروفت خوب دیگه چه خبر؟
پاسخ:
:)
بسیار ممنون
۲۰ تیر ۹۳ ، ۱۰:۴۳ محمدجافرنوده

سلام ، از توضیحات کاملتون بسیار متشکرم ، من امروز به سمت این پادگان حرکت میکنم. هیچ سایت یا وبلاگی چنین اطلاعاتی نداشت . مرسییییییییییی

سلام، ممنون از اطلاعتتون، خدا خیرتون بده
دعایت می کنم چندان که باید/که از من جز دعا کردن چه آید؟
امشب دارم میرم به این پادگان...یا حق
سلام.رشته بنده مهندسی it هستش (فناوری اطلاعات) رسته بنده هم زده  رایانه حالا با این وجود من احتمالا چه قسمتی میفتم،معمولا اونجا خدمت به صورت اداری هستش یا نه(تیپ زرهی 181 سلیمی افتادم).من باید تا 10/ 6 93 خودمو معرفی کنم آیا اگه زودتر برم مشکلی پیش میاد.(از مازندران)راستی اگه آخر شب برسم ماشین هست وآخرین سوال اینکه اونجا شرایط کار گرفتن برای پاره وقت در شهر وجود داره؟
پاسخ:
با سلام. اگر در هر کجای پادگان که بیافتید معمولا در رشته خودتان بکارگیری می شوید پس تا 75 درصد خیالتان راحت باشد. ثانیا سعی نمایید دیرتر نیایید تا نهست نخورید پس زودتر آمدن تصمیمی عقلانی است. ثالثا هر وقت به اسلام آباد غرب بیایید ماشین های سواری با قیمت کرایه بین 2500 تا بعضا 5000 تومان در حال حمل و نقل هستند. و رابعا کار در این شهر به سختی پیدا می شود.
سلام... رسته بنده عمران و استحکامات هست. در چه بخشی باید بنده خدمت کنم؟
تا ساعت چند روز دهم شهریور وقت دارم خودم را معرفی کنم؟
سلام من به تازگی به این تیپ منتقل شده ام خیلی تیپ خوبی است ممنونم
سلام
وقتتون بخیر 
اقا بعد از اینکه خودمونو معرفی میکنیم بازم تقسیم میشیم؟
کجاها مثلا؟
ممنون
پاسخ:
با سلام. به گردان های زیر مجموعه تیپ تقسیم می شوید.
مرسی از توضیحات ارزشمندتون
با سلام  وعرض ادب  من نونزدهم باید خودمو به یگان معرفی کنم ولی متاسفانه بیستم عروسی خواهرمه به نظر شما اگر ۳روز اول رو نباشم غیبت می خورم؟؟؟مشکلی پیش میاد؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا هر چه زودتر جواب دهید ممنون
پاسخ:
نهست می خورید. به ازای هر روز نهست دو روز به تاریخ ترخیص تان اضافه می شود. ضمن اینکه اگر شرایط دار باشید با انتقالتان به دلیل بی انضباط بودن مخالفت می شود.
اقا خیلی دمت گرم واقعا اطلاعات کاملی بود
سلام مهندس عزیز خواستم بدونم من درحال گرفتن مدرک کاردان حسابداری هستم وکادر میباشم دررابطه باتغییر وضعیتم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم
پاسخ:
با سلام. به امور کارکنان تیپ محل خدمت تان مراجعه فرمایید.
مرسی رفتم ولی راهنمایی نشدم
با عرض سلام شرایط انتقالی گرفتن رو می شه کامل توضیح بدید؟
پاسخ:
با سلام. شرایط انتقالی در آجا با شرایط انتقالی در پادگان ها متفاوت است. شرایط انتقالی در آجا عبارت است از:
1. فوت پدر یا مادر
2. تأهل : اخیرا گفته اند باید بچه هم داشته باشد!
3. فرزند نظامی
4. تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد
5. کمیسیون پزشکی (پس از تایید فرمانده پادگان)
6. دو برادر حین خدمت
7. بفرموده (همان پارتی) پس از صدور امریه انتقال از معاونت نیروی انسانی نزاجا
8.
ولی هم اکنون فقط سه مورد اولی (فقط فوت فوت پدر در مورد اولی) و بند 7 در تیپ 181 اجرا می شود.
میخاستم بپرسم ک عایا روز اول باید با لباس مقدس سربازی وارد پادگان بشیم یا شخصی ؟
و اینکه بردن گوشی موبایل بدلیل دوری  راه بلامانعست ؟؟ :/
پاسخ:
با سلام. نظر شما را اصلاح می کنم: خدمت/لباس اجباری سربازی (نه خدمت/لباس مقدس ... ). سربازی ضرر های زیادی هم به جوان، جامعه و کشور می زند و اصلا قداست ندارد. سربازی مدل نوین و مدرن برده داری قدیم است و هر کسی این مدل را تایید می کند یا نادان و جاهل است و یا انسانی پست و نیرنگ باز است که در صدد سوء استفاده از احساسات و عقاید دینی مردم است. خدا باعث و بانی های این قانون غیرشرعی و غیر اسلامی را هدایت کند.
ثانیا همراه بردن لباس رزم اعم از پوتین و لباس کامل نظامی اجباری است و در سمت راست درب ورود دژبانی، اتاقی برای تعویض لباس تعبیه شده که می توانید در آنجا لباس را عوض کنید.
ثالثا جواب سوال سوم در متن قابل مطالعه است.
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۱:۱۳ سیدکریم موسوی

سلام  خسته نباشید من سرباز تازه ای هستم که به محض رسیدن به انجا منو فرستادن منطقه مرز خسروی من به دلیل ای که |پدرم کسالت وبیماری که دارن نمی توانن کار کنن تامین هزینه های خانواده و مراقبتا ز انها بر عهده من بوده از دادگاه هم نامه دارم و چون پدر و مادر بزرگم هم در قید حیات هستن و مراقبت از انها بر عهده پدرم بوده بازم من بخاطر بیماری پدرم از انها مراقبت می کنم چون عموی من شهیده از بنیاد شهید هم نامه برای انتقال دادن من دادن. حاتا باید چیکار کنم

سلام خدا قوت
۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۶:۲۴ سیدحسین عسکری رانکوهی
باسلام اینجانب سیدحسین عسکری رانکوهی درسال 59 زمان حمله عراق به کشور ازطریق گردان 217 به جبهه میمک ایلام ازتاریخ 59/7/23 لغایت 60/1/23 مدت ششماه درجبهه خدمت کرده ام قراربودبرایمان کارت ایثارگری بفرستند اکنون نزدیک به سی سال است فقط کارت دوره احتیاط صادرکرده اندوحتی در26 مرداد ماه سال 93 حضورا به پادگان مراجعه کردم ومبلغ هزار تومن بحساب عوایدداخلی تیپ181بحساب5151573663006واریزومبلغ هفت هزارتومن بحساب پشتیبانی قرارگاه نزاجابشماره 5151579048005 بانک سپه اسلام آبادواریزوباسایرمدارک ازقبیل عکس وکپی پایان خدمت وکارت دوره احتیاط وکپی شناسنامه به ستاد آجودانی پادگان قسمت ایثارگران باآدرس محل سکونتمان وتلفن منزل وهمراه تحویل دادیم وطبق گفته جناب سروانی که پرونده راتکمیل میکرد قرارشد به آدرسمان کارت ایثارگری رابفرستند ولی متاسفانه تاکنون باگذشت سه ماه هیچ خبری ازارسال کارت ایثارگری نشده است لذاخواهشمنداست دراین خصوص اقدام مقتضی مبذول فرمائید شماره ایباس 1906 تفصیلی 122 شماره دفترزیرپرچم 1906 باسپاس سید حسین عسکری رانکوهی
پاسخ:
با سلام. صدور کارت ایثار حداقل 3 ماه طول می کشد. اگر تا 6 ماه طول کشید و نیامد به همان شماره تلفن پیگیری کارت ایثار که بهتان گفتند زنگ بزنید و اگر جواب ندادند با شعبه وظیفه تماس بگیرید. ضمنا اینجا یک بلاگ شخصی است و نه سامانه پیگیری کارت ایثار!