دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
امروزه گروه های فمینیستی که معلوم نیست از چه دستگاه ها و قدرت هایی و با کدامین اهداف و برنامه ها حمایت مالی می شوند، از قالب فعالیت زیر زمینی خارج شده اند. این گروه ها علاوه بر بکارگیری رسانه های مختلف نوشتاری، اینترنتی و محصولات چند رسانه ای برای نشر و ترویج افکار زن سالارانه و ضد بنیان خانواده، تقریبا در تمامی سیاست های فرهنگی و سیاسی کشور نیز رسوخ کرده اند.

فعالان فمینیست ایرانی که چاره ای ندارند تا نگرش خود را در لوای دین و عرف جامعه پنهان کنند همواره از کمبودهای تئوری جبهه اصولگرا سوء استفاده کرده اند. نمونه ی تازه آنرا می توان در پروژه «برابری دیه مرد و زن» دید که با جلوداری بانوان اصولگرا و محجبه(منتسب به فمینیست های چادری) به سرانجام رسید(1). و جالبتر این است که این پروژه برابر سازی مرد و زن که یکی از آرزوهای جنبش های فمینیستی بود نیز با موافقت و عدم واکنش روحانیت مواجه شد و به تصویب رسید. این در حالی است که به استناد دلایل مطروحه در مقاله یک پژوهشگر، این طرح خلاف دین اسلام به استناد آیات قرآن و روایات است(2).

در کنار این مقوله، یکی از موضوعات جدیدی که اخیرا مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است، بالا رفتن آمار شوهر کشی است. فعالین فمینستی که همیشه زن را مظلوم و مرد را جنسیتی خشن، متجاوز و بی رحم نشان داده اند و با این شعار توانسته اند گام به گام کرسی های مختلف را از مردان بگیرند و مردان را با شعار حقوق زنان از بسیاری از حقوق سابقشان محروم کنند با تغییر رویکری جالب، به رشد آمار شوهر کشی واکنش نشان داده اند.

به عنوان مثال، یک سایت خبری با رویکردی متفاوت به این مقوله پرداخته است و با انتخاب تیتر «زنان شوهرشان را می کشند به این علت که نادان یا ناتوان هستند» بجای آنکه زنان را مجرم گناه قتل معرفی کند، اتهام را روانه شوهرها نموده است و با انتخاب جهت دار تیتر گزارش خود، به توجیه شوهرکشی زنان پرداخته است(3).
Imageنویسنده گزارش در گفتگو با فروزنده صالحی از قول وی نوشته است: "جامعه ایران، مردسالار است و از منظر جامعه‌پذیری جنسیتی می بینیم که دو جنس را به گونه‌ای متفاوت تربیت می‌کند... زنان شوهرانشان را می‌کشند به این دلیل که ناتوان یا نادان هستند و تنها کاری که برای رهایی از آزار شوهرانشان به ذهنشان می‌رسد همین است در حالی که اگر زنان توانمند و آگاه باشند و حمایت‌های قانونی از آنها وجود داشته باشد به دنبال راه‌حل‌های منطقی می‌روند و به سراغ این روش نمی‌روند... برای زنان و مردان الگوهای رفتاری متضادی در حوزه جنسی ساخته می‌شود. مسائل جنسی برای زن در حکم تابو هستند و نباید از آنها عبور کنند در حالی که برای مردان چنین نیست. زن‌های ایرانی زندگی جنسی مناسبی ندارند و بسیاری از طلاق‌هایی که صورت می‌گیرد به این دلیل است". 

اما همانطور که در متن گزارش آمده است به نظر می رسد وی رویکردی فمینیستی به موضوع خانواده دارد و بدون در نظر گرفتن خصوصیات خاص هر جنسیت، خواهان یکسان شدن نوع تربیت برای دو جنس است و علت اصلی شوهرکشی را عدم حمایت قانونی و توانمند نبودن آنها می داند. 

در رد این ادعا به موارد زیر اشاره می کنیم:
1. بررسی پرونده های شوهرکشی نشان می دهد که عدم توانمندی زنان شاید برای خانواده های سنتی و قدیمی قابل قبول باشد ولی تنها علت شوهرکشی ها به حساب نیامده و در موارد و نمونه های متعدد و برای خانواده های جوان و مدرن، شوهرکشی ها با خیانت زنان و استخدام آدم کش توسط زنان رخ می دهد. در بسیاری از حوادث شوهرکشی، مشاهده می شود که زن ها صرفا به این خاطر که از همسرشان دل زده شده اند و هوس مرد جدیدی کرده اند با هماهنگی همان مرد جدید، اقدام به قتل شوهرشان می نمایند(4). پس صرفا نمی توان علت اصلی شوهر کشی ها را با «مظلوم نمایی زنان» توجیه کرد و همین رویکرد نیز فمینیستی است.

2. این استاد دانشگاه و جامعه شناس در بخشی از سخنان خود به تابو بودن مسئله جنسی برای زنان اشاره نموده است و از اینکه زنان نیز همچون مردان چنین وضعیتی ندارند گلایه نموده است. حال سوالی که ایجاد می شود که منظور این خانم جامعه شناس از «مردان»، کدام قشر جامعه است؟ آیا منظور ایشان اراذل و اوباش و دخترباز ها و بی ناموس هایی هستند که هر از گاهی با یک فاحشه، ارتباط جنسی برقرار می کنند؟ اگر منظور خانم دکتر از «مردان»، چنین شخصیت های پست و فرومایه ای است که باید این اظهار نظر را توهین به اکثریت مردان ایرانی دانست و از اینکه خواهان چنین آزادی بی بند و باری برای زنان است نیز برای ایشان افسوس خورد. ولی اگر منظور حقوق اولیه مرد مسلمان در شرع اسلام و قوانین کشور است که مقوله ای دیگر است و به دین اسلام و تفاوت های ذاتی و جنسی مرد و زن برمی گردد. از کجا معلوم، با فوران دختران و زن های بزک کرده در خیابان های شهر و سخت گیرانه شدن قوانین ازدواج و افزایش روز افزون حقوق زنان(که دستاورد همین رویکردهای فمینیستی است) مسئله جنسی برای مردان تابوتر از زنان نباشد؟ تحقیقات علمی نیز نشان می دهد که نیاز جنسی در پسران شدیدتر و زودتر از دختران بروز می کند( از سن 18 سالگی در مردان و 27 سالگی در زنان، میل جنسی به اوج می رسد)(5). و البته باید پرسید که هدف خانم فروزنده صالحی از ایراد چنین حرفهایی چیست؟ آیا ایشان انتظار دارند روزی فرا رسد که دختران در پیاده رو بایستند و به پسران تیکه و متلک جنسی بیاندازند و هر ازگاهی با هر کسی دوست داشتند ارتباط جنسی داشته باشند؟ که صد البته این خلاف عفت عمومی و پاکدامنی زن ایرانی است. شاید هم منظور ایشان این است که زن مسلمان، بتواند براحتی ازدواج کند و شوهری برای خود دست و پا کند (که البته در این گفتگو، رویکرد خانواده مدار دیده نمی شود) که چنین چیزی نکوهیده نیست و اصولا امروزه بسیاری از دختران در محیط های مختلط، خودشان پیشگام انتخاب شوهر می شوند. پس منظور این فعال حقوق زنان چه بوده است؟

4. مسئله دیگری که وی مطرح نموده است، آمار بالای طلاق است. بنا به گزارشات رسمی، کارشناسان بین 60 تا 90 درصد درخواست طلاق های ارائه شده در دادگاه ها را از جانب زنان می دانند(6). این موضوع نشان می دهد که زنان ایرانی آنطور که ایشان گفته اند خام و بی سواد نیستند و به تق و توقی که در خانه می شود راهی دادگاه ها می شوند و درخواست طلاق می دهند و با اهرم مهریه، شوهر بدبخت را به روز سیاه می نشانند. در توانمند و هوشمندی زنان همین بس که حدود 70% دانشگاه های مختلط را دختران تصاحب نموده اند و وزارت علوم در نظر دارد دانشگاه های بیشتری برای دختران بسازد! همچنین در حالی که در جامعه اسلامی باید مردان جامعه پیشگام فعالیت اقتصادی باشند (7) تا بتوانند تشکیل خانواده دهند و متقبل هزینه های آن باشند در کشور ما 2 میلیون و 200 هزار پسر تحصیل کرده بیکار وجود دارد ولی در عوض 970 هزار دختر نحصیل کرده بیکار دارد! (8) یعنی تعداد بیکاران پسر به مراتب بیشتر از دختران هم سن و سالشان است! پس مانعی برای حضور زنان در جامعه نیست و امروز این پسران و مردان جامعه هستند که در مهجوریت قرار گرفته اند(9) و به دلیل حضور افسار گسیخته دختران و زنان در بیرون خانه، فرصت تحصیل، کار و بالاخره ازدواج با زوج متناسب با خود را از دست داده اند.

5. مسئله دیگری که ایشان مطرح کرده است مرد سالار بودن جامعه ایرانی است که شواهد نشان می دهد که این حرف نیز مثل دیگر سخنان این بانوی عزیز، فمینیستی باشد. من لازم می دانم به این موضوع در مطلبی جدا بپردازم ولی در همین حد اکتفا می کنم که به عقیده بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی، جامعه امروز ایرانی، نه مرد سالار است و نه زن سالار. اگرچه شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد، جامعه ایرانی به سمت زن سالاری حرکت می کند ولی آنچه مورد تایید است این است که جامعه ما در حال گذار است(10). یعنی به سمت جامعه ای حرکت می کند که معلوم نیست آینده اش چه می شود! پس نمی توان گفت جامعه ایرانی مرد سالار است.

همچنین رسانه ای دیگر از سایت های فعال در حوزه زنان، با انتخاب تیتر «شوهر کشی، مردان را به وحشت انداخت» (11) عملا به جنگ مرد و زن دامن می زند. جالب اینجاست وقتی اصل خبر ار مطالعه می نماییم متوجه می شویم اصلا این خبر برای ایران نیست و مربوط به یک کشور دورافتاده است. ولی به هر حال، اینگونه تیتر زنی، عقده های روانی دست اندرکاران چنین سایت هایی را رو می کند که آرزو دارند که مردها تحقیر شوند و بجای تقویت روحیه همدلی و یکدلی بین زنان و مردان، به گونه ای قدرت نمایی زنان را به مردان بنمایند که همین بیانگر فمینیستی بودن چنین طرز تفکراتی است.
Image

یا در خبر دیگری با عنوان «زن قاتل: برای رسیدن به حسین راهی به‌جز کشتن شوهرم نداشتم» (12) که یک سایت خبری آن را منتشر نموده است. در این تیتر هم به جای آنکه شاهد محکوم شدن قاتل و طرد عمل منفور و زشت قتل باشیم با تیتری عاشقانه مواجه هستیم! حالا حسین در این خبر کیست؟ شخصیت کثیفی که به زن غریبه کمک کرده تا شوهرش را به قتل برساند!
Imageبه نظر می رسد نخبگان و اندیشمندان جامعه که باید پیشگام در ارائه راه حل های صحیح و کامل باشند خود بازیچه فمینیسم و اهداف کلان فراماسونری جهانی شده اند تا بدون توجه به بنیان خانواده و با ایجاد جنگ بین مرد و زن، جامعه را به ابتذال و فروپاشی اخلاقی و خانوادگی سوق دهند که یکی از دستاورد های آن افزایش آمار حوادث شوهرکشی در خانواده های سنتی است. 

علت عمده شوهر کشی و همسرکشی ها دوری از سبک زندگی دینی در جامعه ایرانی است که با دامن زدن به سبک زندگی مدرن شکل گرفته است. بر این اساس است که بسیاری از سوئ ظن ها و درگیری های زوجین به اوج می رسد و به جنایت می انجامد.(13). 
imageامروزه ساختار فرهنگی و اقتصادی و سیاسی جامعه به سمتی حرکت می کند که دیگر پذیرای مدل سنتی خانواده نیست. علارغم تاکید رهبر انقلاب که بر مرد بودن مرد و زن بودن زن تاکید نموده اند(14)، در جامعه، محیط کار و مدرسه و دانشگاه، فرقی بین زن و مرد دیده نمی شود و آنچه در واقع دیده می شود اصول و مبانی فمینیسم است. 

برای حل بحران مسائل خانواده لازم است رویکرد کلی کشور نسبت به زنان اصلاح شود و بجای شعار قرار دادن «حضور همپای مردان در همه عرصه ها»، «همسرانی مهربان برای مردان و مادرانی دلسوز برای فرزندان» را سرلوحه برنامه های ویژه زنان قرار داده شود و سپس با توجه ویژه به جنس مذکر، به دنبال تربیت و شکوه مردانی عالم، با اخلاق و مسئولیت پذیر باشیم. لااقل انتظار می رود اگر کلامی در حقوق زنان گفته می شود در کنارش از حقوق مردان نیز سخن به میان آید چه اینکه با وجود بحران اشتغال و موانع پیشرفت پسران جامعه(همچون قانون سربازی اجباری)، امروز به مراتب نیازمند توجه بیشتری به مردان جوان، نسبت به جنس زن احساس می شود. در واقع نیز به عینه دیده می شود که عمدتا پسرها پس از اشتغال، دغدغه ازدواج و تشکیل خانواده دارند ولی دخترخانم ها مستقل بودن و آقا بالاسر نداشتن را در ذهن می پرورانند!

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آمار قتل زوجین توسط یکدیگر به منابع مراجعه نمایید(15).

منابع:
1. مریم بهروزی دبیر کل جامعه زینب که می توان او را اولین زن اصولگرای مدافع برابری دیه زن و مرد دانست چندی پیش در دیدار با آیت ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشحیص مصلحت نظام خواسته خویش و جمعی از زنان احزاب اصولگرا را مبنی بر برابری دیه زن و مرد مطرح کرده بود او اینک با خشنودی و سپاس از اظهارات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر «برخی مسائلی که در فقه باب احکام زنان وجود دارد سخن آخر نیست» سخن می گوید و معتقد است که اظهارات ایشان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد. بهروزی سخنان رهبری را باعث باز شدن راههای بسته می داند و می گوید: این حرف میدان جدیدی را برای اظهار نظر فقهی، اجتهادی و پویایی در فقه باز می کند.
http://www.iranzanan.ir/news/cat_10/000030.php?q=print
2.
حمیدی میلاد، الف، برابری دیه مرد و زن، طرح فمینیست های چادری و خلاف نص صریح قرآن
http://alef.ir/vdcgx39qyak9ut4.rpra.html?176429
3.
زنان شوهرشان را می کشند به این علت که نادان یا ناتوان هستند
http://www.khabaronline.ir/detail/267893
4.
http://www.khabaronline.ir/Detail/198176
زن قاتل: برای رسیدن به حسین راهی به‌جز کشتن شوهرم نداشتم
http://www.khabaronline.ir/detail/184333/
مرد شیرموز خورد، زن او را کشت
http://isna.ir/fa/news/91092112295/زنی-شوهرش-را-با-شال-خفه-کرد
زنی شوهرش را با شال خفه کرد
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807271541
خیانت زن به قتل همسرش منتهی شد
5.
http://www.parsine.com/fa/news/62143/تفاوت-های-زن-و-مرد-در-رابطه-جنسی
تفاوت های زن و مرد در رابطه جنسی
http://www.mardoman.net/family/menwslib/
میل جنسی: مقایسه خانم ها و آقایان
6.
http://negar.charchoob.com/?p=4124
۸۰% درخواست طلاق ها از طرف خانم هاست
http://www.aftabnews.ir/vdcfx0dy1w6de1a.igiw.html
90 درصد دادخواست‌های طلاق از سوی زنان
7.
الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّـهُ بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ ﴿النساء: ٣٤﴾
مردان، سرپرست و نگهبان زنانند، بخاطر برتریهایی که خداوند (از نظر نظام اجتماع) برای بعضی نسبت به بعضی دیگر قرار داده است، و بخاطر انفاقهایی که از اموالشان (در مورد زنان) می‌کنند.
8.
http://negar.charchoob.com/?p=4090
بحران اشتغال تحصیل کرده ها در ایران: تعداد مردان بیکار دو برابر زنان!
9.
زنان در ایران به اندازه ای در پست های شغلی فعال هستند که باید برای مردان فکری کرد
http://www.pnu.charchoob.com/index.php/1389-05-12-16-06-45/3371-1391-11-05-18-30-40.html
10.
خانواده ایرانی درمعرض تحول و گذار است یا فروپاشی و زوال؟
http://negar.charchoob.com/?p=3730
11.
http://mehrkhane.com/fa/news/5151/پدیده-شوهرکشی-مردان-را-به-وحشت-انداخت
پدیده «شوهرکشی» مردان را به وحشت انداخت (خبر مهرخانه به نقل از افق نیوز)
12.
http://www.khabaronline.ir/Detail/198176
13.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003117288
همسرکشی؛ علل و عوامل وقوع آن
14.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21252
15.
http://www.khabaronline.ir/detail/224952/society/events
پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد: زن کشی در صدر آمار جنایت ها/ جدول
http://vista.ir/article/329522
دلایل بروز پدیده دلایل بروز پدیده شوهرکشی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۰۴
سید ابوالفضل هاشمی

حقوق مردان

فمینیسم

نظرات  (۱۳)

این شعار همیشه بوده اما سعی داریم به سمت حق سالاری حرکت کنیم و این شعار و شعارهای مشابه رو سرکوب
کنیم.  ما زنان ایرانی بیدار شده ایم و گول حقه های شما رو نمیخوریم.
۱۶ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۱۴ انجمن حمایت از حقوق مردان

با تشکر از شما از بابت این مطلب خوب.
به امید اینکه شاهد مقالات بیشتر و روشنگری بیشتری در این خصوص از جانب شما و دوستان باشیم.
منتظر مقالات بیشتری در این زمینه هستیم
علی مدد

۱۷ بهمن ۹۱ ، ۱۳:۲۴ میلاد حمیدی

فمینیسم پدیده شوهر کشی را تحلیل می کند!

http://zananpress.com/archives/31071

 

پاسخ:
به نظر می رسد پایگاه های زنان پرس و مهرخانه، توسط یک نهاد مدیریت و بروز می شوند. نکته دیگر که در این گزارش به ذهن می رسد این است که همیشه این نظریات رویکرد فمینیستی داشته اند و نخواسته اند به موضوع به صورت اسلامی نگاه کنند و راه حل صحیح و اصولی دهند.
بجاست که در نقدی دیگر به آن بپردازیم.

سلام
در مورد رد ادعا شماره ی 2 به نظر می رسد خودتان را به آن راه زده اید.
مردان هر اندازه که بخواهند - به هر تعداد که بخواهند - از نظر شرعی مجازند که زن صیغه کنند. منظورشان این است.
مردان زیادی هستند که چون به اصطلاح دین دارند نه از طریق غیر شرعی بلکه با صیغه ی عقد موقت وقت بسیاری را برای ارضای هوس های خود می گذارنند و به خانواده خود بی توجهی می کنند
مردان زیادی هستند در همین ایران خودمان، که پس از چند سال، به طور میانگین هشت تا ده سال پس از ازدواج که همسر اول با همه ی نداری های و سختی های بی تجربگی آنان ساخته اند و زندگی را سروسامان داده اند، و حالا دیگر طراوت و تازگی خود را از دست داده اند - و در واقع برای مردان تکراری شده اند - در اوج نیاز عاطفی به پشتیبانی و توجه همسر، با پدیده ی شوم ازدواج های موقت او مواجه می شوند....
مشکل دیگر این است که شما مردان بر دهان هر که از حقوق زنان سخن بگوید برچسب فمینیست می چسبانید بی آنکه واقعا حرف او را از یک طرف، و حقیقت شوم و آلوده ی فمینیزم را از طرف دیگر بشناسید.
علت موفقیت بیشتر دختران در دانشگاه سربه زیر بودن و نیز محدودیت نسبی آنان در خانواده هاست- که البته خوب است - که باعث می شود زمان بیشتری را برای درس خواندن بگذارند. هرچند پدیده ی اشتغال زنان مضر و خطرناک است و البته که به زمان اصلاحات برمی گردد و نشان از بی توجهی مرید مشایی به مسئله ی قانون استخدام و ردیفهای فراوان برای استخدام خانم ها و نبود ردیف استخدامی برای مردان دارد.

پاسخ:
با سلام و تشکر از نظر شما
باز هم مثل همیشه حمله به اقلیت هوسران تحت نام مردان و مظلوم نمایی از زنان.این راهبرد، استراتژی دهه شصتی فمینیست هاست. آمارهای زیادی از خیانت زنان و دختران مدرن جامعه امروز ایرانی وجود دارد.
علت حضور و موفقیت بیشتر دختران در دانشگاه ها نداشتن مسئولیت اقتصادی در خانواده و اجتماعی (مثل سربازی اجباری) است. اگر 34 سال قانون سربازی و وظایف حقوقی پسر در خانواده را از پسران بردارند و بر عهده دختران بگذارند، وضعیت بلعکس می شود. حتی اگر سربازی هم برداشته شود به عقیده بسیاری از تحلیلگران، اوضاع به کلی دگرگون می شود.
نمونه های زیادی از هوسرانی زنان متاهل و دختران مجرد در ارتباط جنسی و رفاقت با جنس مخالف وجود دارد. اگر بخواهیم مثل شما استدلال کنیم، در دام فمینیست ها افتاده ایم و باید همیشه درگیر جنگ بین مرد و زن باشیم.
سخن زیاد است. پیشنهاد می کنم این دو نوشته نسبتا طنز ولی تلخ را -تفریحی- بخوانید:
http://www.pnu.charchoob.com/index.php/1389-05-12-16-07-50/3395-1391-11-10-04-33-48.html
http://www.pnu.charchoob.com/index.php/1389-05-12-16-06-45/1445-1390-07-08-06-36-50.html
پاسخ:
ممنون از لینکتون. از نقطه نظر فمینیست ها، همیشه همه تقصیرها گردن مردها می افته. حتی اگر مرتکب جنایت شده باشند. یاد اسرائیلی ها افتادم.
اون قدیم ندیما نه تنها معروف بوده که زن باید سیاست نگه داشتن همسرش رو داشته باشه که مردها هم باید عرضه زن نگه داشتن رو می داشتند... به نقل از مادربزرگم!!! اما متاسفانه فقط بخش اول این حقیقت به زمان حال ما رسیده و مردها فکر می کنند همه بار همسرداری به عهده خانمهاست و خودشون کوچک ترین تلاشی نمی کنند و کافیه که خانم فقط مدتی بخواد به خودش و شخصیت خودش بپردازه تا زمزمه خیانت آقا به گوش برسه..... و قصه از اینجا آغاز میشه.... به هر حال خود کرده را تدبیر نیست و گاهی هم خودکرده ها منجر به مرگ آدم هم میشه... به نظر من آقایون به جای این که بیان تو اینترنت ندای وا مظلوما سر بدهند کمی هم به خودشون و روابط جنسیشون بپردازند تا اونها رو برای خانم لذت بخش تر کنند... نقله که وقتی به امام صادق ایراد گرفتند که چرا انقدر به سر و وضعتون می رسید گفتند این کار رو برای همسرم می کنم که اگه من این کار رو نکنم مرد دیگه ای نظرش رو جلب خواهد کرد.
پاسخ:
با سلام. و تشکر از نظر شما.

با سلام،لطفا در مورد مشکلات قانونی مرد ستیز موجود در جامعه مثل، زندانی کردن مردان توسط زنان به خاطر اخاذی مهریه و نداشتن ضمانت اجرایی در مورد عدم تمکین زنان در صورتی که برای عدم پرداخت نفقه شدید ترین نوع ضمانت اجرایی یعنی زندان وجود دارد نیز صحبت کنید، لطفا برای رفع این نابرابری جنسی و رفع ظلم مضاعف قانونی نسبت به مردان راهکار عملی نیز ارائه کنید.

پاسخ:
با سلام. و تشکر از نظر شما. به نظرم این موضوعی که شما فرمودید، نیازمند یک مطالعه و تحقیق و پژوهش حقوقی است که در حیطه تخصص دانشجویان حقوق و طلاب است.
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۳۷ رحیم پور اکبری
سلام روابط فرا زناشویی محرک اصلی قتل شوهر
این هم مطلب جالبی است! فرصت کردید به منابع تان بیافزایید.
پاسخ:
با سلام. و تشکر از لینک شما.
اگر ما زنان هم مثل شما مردان از حقمان دفاع می کردیم و نمی ذاشتیم کمترین بی عدالتی در حقمان بشود وضعمان به مراتب بهتر بود.حربه ی شما در مقابل مدافعین حقوق زنان برچسب فمنیستی زدن است.چرا فکر می کنید هویت یک زن فقط باید در یک همسر خوب بودن و یک مادر مهربان بودن خلاصه شود.زن برای اینکه به اینها برسد اول باید به رشد استعدادها و  خودباوری و استقلال فکری برسد.زن موجودیست که تشنه ی محبت است و اکثر انهایی که به بیراهه می روند به خاطربی محبتی و بی توجهی شوهرانشان است.اکثر زنانی که شوهر می کشند زنان تحصیل نکرده و بافرهنگ پایین هستند چون با توجه به فشار فرهنگی و اجتماعی که برای جدانشدن بر دوش خود احساس می کنند و با توجه به ضعف فرهنگی و علم اندک از حقوق خود راهی بجز این به نظرشان نمی رسد.بله زن ایرانی هنوز مظلوم است و هر که مخالف این باشد یک مردسالار واقعیست که می ترسد زنان به رشد و استقلال برسد.این را کسی می گوید که به عنوان یک زن ظلم زیادی بهش شده و به خیلی از زنان مومن و مقید اطرافش.چرا یک مرد به خودش اجازه می دهد که زنش را در خانه زندانی کند؟چرا یک زن برای اینکه از زندگی فلاکتبارش رها شود باید مهریه اش را ببخشد و مدام در بیم اینده اش باشد.زن ایرانی معمولی یا باید با هر بدبختی در زندگی خانوادگی بسازد یا مهریه اش را ببخشد و به فساد بیافتد .انتخاب بین بد و بدتراست.هیچ چیز خوبی در اینده اش وجود ندارد
پاسخ:
با سلام و تشکر از نظر شما.
هدف نهایی ما باید حفظ خانواده باشد. در این چارچوب است که نه زن سالاری معنا می یابد (آنچه فمینیست ها به دنبال آن هستند) و نه مرد سالاری (به آن شکلی که شما در ذهن می پرورانید). بلکه عدالت سالاری است که باید تجسم یابد. پس در این چارچوب است که بر مرد سالاری منطقی در خانواده تاکید می شود. مرد ستون و تکیه خانواده اسلامی در جامعه دینی است. مرد سالاری منطقی نه تنها عیب و رذیله نیست، بلکه ارزش نیز هست.
بقیه صحبت هایتان هم رویکرد زنانه و فمینیستی دارند و اعتدال در آن رعایت نشده است.
پیشنهاد می کنم مطالعات تان در زمینه «خانواده اسلامی» به جای رویکرد زن محور تقویت کنید. با این رویکردی که شما دارید، باید قید خانواده را زد. در قبال تمام سخنان و انتقادات شما به «مردان»، می توان همچون شما از نقش «زنان» در بداخلاقی ها و کج روی ها و لجبازی های زنان نوشت و از مظلومیت مردان گفت.
نگفتم مردها نمی ذارند ذره ای حقشون ضایع بشه؟اخراش نشون دادین اخر مرد سالاری ایرانی هستین اونم از اون لجبازاش.حتما خواهر یا دختری دارین. من حرف حق دلمو زدم. اگه نمی تونین بیطرفانه و دلسوزانه قضاوت کنید لطفا چیزی ننویسید.همه چی در کتابا و اطلاعات پیدا نمیشه.چه اون ظلمهایی که به من و اطرافیانم شده و چه اون طرز فکر مردهای ایرانی مثل شما.پس بهتره بیشتر از اینکه کتاب بخونید و تو ذهن تلمبارشون کنید فکر کنید و انصاف داشته باشید
پاسخ:
با سلام و تشکر از نظر شما.
باز هم توصیه می کنم مطالعات تان را درباره خانواده اسلامی و جایگاه تعریف شده و صحیح پدر و مادر در آن پیگیری کنید و دائم از مظلومیت زنان نگویید. این راه حل نیست. این همان راهی است که زنان در غرب پیش گرفتند و در نهایت منجر به شیوع روابط جنسی خارج از خانواده و افزایش همجنس بازی شد. این راهی که شما می روید به نظر من اشتباه است. اعتدال داشته باشید. جامعه امروز با جامعه چهل سال پیش قابل مقایسه نیست. امروز این زن سالاری است که بجای زنان، مردان را به روز سیاه نشانده است. اگر شما از این وضعیت و جهت گیری راضی هستید که من با شما بحثی ندارم ولی اگر دغدغه پایداری و ثبات خانواده در جامعه ایرانی را دارید در رویکردتان تجدید نظر کنید.
۱۸ اسفند ۹۳ ، ۰۸:۲۷ منصور صادقی

 67 درصد مردان که قربانی شوهر کشی می شوند به علت خیانت همسرانشان و از سوی مرد بیگانه به قتل می رسند و تنها در 33 درصد پرونده های همسرکشی زنان خود دست به قتل شوهرانشان می زنند.

http://www.mehrnews.com/news/2339908/مردانی-که-قربانی-دسیسه-های-زنانه-می-شوند-زنانی-که-به-راحتی-شوهر

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مهندس هاشمی عزیز . یک مطلبیو میخواستم بگم فقط خواهش میکنم اگر امکانش هست مطلب بنده رو بیجواب نزارین و جوابش رو به پست الکترونیک بنده ارسال کنید . مقاله ی شما راجب شوهرکشی خوب بود . اما یک جاش نظر من رو جلب کرد . گفتین نزدیک 70 درصد دانشگا های ما دخترانن و وزارت علوم طرح ساخت دانشگاه های دخترانه ی بیشتری رو داده . خب میخواستم بگم اگر الان دانشگاه های ما 70 درصدشون خانمه به این علت نیست که باهوشترن یا ما پسرا درس نمیخونیم ، به خیلی مسایل مربوطه من جمله : بی توجهی های بسیار به اقایان دانشجو و اینکه اکثر  اردوها و مراسمات و خدمات دانشگاهی و توجه اساتید فقط برای خانماست . مگه هممون ی اندازه دانشجو نیستیم؟ خانم ها با ارزش هایی مثل مقام زن ، کرامت زن ، حرمت چادر و .. تو دانشگاه ها پیشرفت میکنن .. البته خدای نکرده کسی منکر این ها نیست من نوکر حضرت زهرام هستم اما تو دانشگاه ملاک ارزش دادن به هرکس باید علمش باشه ن جنسیتش ، ن زیبایش ، حجابش ..  وگرنه رقابت معنی نداره (حضرت علی(ع): ارزش هرکس به اندازه علم اوست). دانشگاه فقط محلی برای به نمایش گزاشتن عفت یا بی عفتی خانم ها نیست دانشگاه فقط محلی برای کسب علمه . من 7 ساله دانشجوم تا پیش دانشگاهی شاگرد اول بودم تو ناز بزرگ شدم اما وختی رفتم دانشگاه به شدت افت کردم . کجاس اسلام نوشته ردیف جلو و نزدیک استاد فقط مال خانماس ؟ مگه نباید عدالت رعایت بشه؟ مگه معصوم نگفته استاد عدالت رو حتی تو نگاه هم باید بین دانشجوها رعایت کنه؟ ما پسرام میریم عقب میشینیم هرچقدم زرنگ باشیم جو بد کلاس و اینکه استادا باهامون مثل ی موجود خرفت برخورد میکنن باعث افت تحصیلیمون میشه . تا دهنمونم تو کلاس باز میکنیم خانما با پررویی تو دهنمون میزنن هرچیم بگیم مخالفشو میگن. خب تو این جو خود انیشتینم بیاری سست میشه . تا الان پژوهشی انجام شده چرا پسرای ما بعد از دو سه ترم تو دانشگاه همشون سیگاری میشن؟ چرا حتی اونایی که برای معافیت تحصیلی اومدن دانشگاه بعد از دو ترم انصراف میدن و میرن سرباز ؟! یعنی وضعیت پادگان بهتر از دانشگاهه؟ باباجان جوونه 17 هجده سالس احساساتیه قد خانما به توجه نیاز داره نگین مردن و توجه فقط واس خانماس . اقاجان دانشگاه حساسه خیلی حساسه طرف پسرش بدنیا اومده میگه اینده دکتر میشی وکیلی میشی مهندس میشی .. خب این ارزوها کجا رقم میخورن؟ دانشگاه . دانشگاه خونه ی ارزوهای ادمه . این پسر تا اخر دبیرستان خوب درس میخونه همه واسش دست میزنن اما وختی رفت دانشگاه دیگه کسی واسش دست نمیزنه چرا ؟ چون جنس مخالف بیشتر ازین بچشم میاد . تا اخر دبیرستان میتونست به شاگرد اول بودنش مغرور باشه اما دانشگاه خانما بدون ی کلمه درس خوندن ذاتا مغرورن . تنها راه این وضعیت تفکیک جنسیتیه . منتها ظاهرا تفکیک جنسیتیم فقط واس خانماس!! وزیر علوم : ما برای ارامش و راحتی بانوان تفکیک جنسیتیو انجام میدیم!(اقای وزیر علوم مگه دانشگاه های ما الانشم دخترانه نیستن؟!) اگر بنا بر تفکیک جنسیتیه چرا دانشگاه علوم قضایی بعدها پذیرش خواهرانم زد ؟ چرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله که کاملا پسرانه بود بعدها پذیرش خواهرانم زد؟ این چ جور تفکیک جنسیتیه که فقط برای خانماس و ما مردا هیچ حقی نداریم؟
ظاهرا تو ایران تفکیک جنسیتی یعنی یک روز مخصوص هر دو جنس و یک روز مخصوص خانم ها !! مثلا الان روزهای کاری کتابخونه ها رو زوج و فرد کردن ، به این صورت که خانم ها در روزهای فرد میان و در قسمت مرجع و نشریات مطالعه میکنند ، اما ما نمیتونیم روزهای زوج حتی ببریم کتاب تحویل بدیم و با تذکر و بدرفتاری کتابدار زن مواجه میشیم !! یا مثلا انتخابات اخیر ، ما خونمون نزدیک مدرسه است من از ساعت 7 و نیم رفتم رای بدم دیدم 10 تا مرد قبل من اونجان وختی علتشو پرسیدم گفتن واس دلخوشی از الان نیومدیم که ،چون از ساعت 8 کار داریم میریم شیفت ، کشاورزی .. زود اومدیم رای بدیم بریم . نیم ساعت بعد ما چند نفر خانم امدن و حوزه مخصوص بانوان صد متر بالاتر بود . هرچقدر بهشون گفتیم شما برین حوزه بانوان نزدیکه گوش نکردن . دقیقا ساعت 8 و 45 دقیقه رای گیری شروع شد(بعد از یک ساعت معطلی) و مامور نیروی انتظامی خانمارو زودتر فرستاد داخل! حالا من ساکت بودم اما همه ی مردای تو صف اعتراض کردن . و همینطور تا ظهر خانمارو به تعداد بیشتر و زودتر میفرستاد داخل و هر از گاهی اقایونو .. میگفت خانم جماعتن بزارین مراعات حالشونو کنیم !! (در حالی که شهر ما بیشتر از ده تا حوزه بانوان وجود داشت!!) . تو ورزشگاه های ما میان، خبرنگار زن سایت تی وی پلاس تو خیابون بزور گوشی مردا رو چک میکنه و وختی اعتراض میکنن و تو رودرواسی میمونن میگن شخصیه ، میگه شخصی حتما غیراخلاقیه دیگه !! .. دیگه همین مونده که به استخرمونم بیان !! مگه حریمیم گزاشتن واس ما مردا باقی بمونه؟! یعنی ما مردا تو ایران انقد ناچیز شدیم؟
پاسخ:
سلام. ممنون از نظرات خوبتان. می تونید با بجه های انجمن مردان همکاری داشته باشید. مشخصات و اطلاعات تماس تان را به مهندس منافی بدهید:
Mensright.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی