دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات

مفهوم واقعی «سرباز»

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۲۷ ق.ظ
چندی پیش گذارم به مهمترین بیمارستان ارتش در پایتخت افتاد که اتفاقی با تصویری مواجه شدم که موید نظراتم درباره خدمت اجباری سربازی بود. حیف دیدم که عکسی از آن را نداشته باشم تا برای آیندگان و نسل های آینده از خاطرات بیگاری و بردگی دوران جوانی مان سندی نداشته باشیم.
Imageبرای مشاهده عکس در سایز واقعی اینجا را کلیک کنید.

همانطور که در عکس نیز مشاهده می کنید با وجود آنکه خیل عظیمی از پرسنل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خانواده تهران کارمند و کادر هستند و درصد زیادی شان نیز دختران جوان کارمند و مجرد هستند، و بخش زیادی از مراجعه کنندگان (شاید بیش از 85 درصد) غیروظیفه هستند (مثل خانواده پرسنل ارتش یا مردم عادی یا ...) و ممکن است آشغال های روی زمین توسط افرادی به غیر از «سرباز» روی زمین ریخته شود، ولی کسی که باید در نهایت آنها را از زمین بردارد «سرباز» است.

دوستانی که در یگان های رزمی در مناطق عملیاتی و مرزبانی نیز مستقر هستند نیز تایید می کنند که نقش سرباز، فردی است بدون حقوق انسانی و صرفا به عنوان غلام سیاهی در خدمت دستورات مافوق می باشد. چه بسیار ستوان وظیفه ها و گروهبانیکم لیسانسه که پس از سالها درس و مشق، هم اکنون در ساعاتی از روز کیسه در دست گرفته و آشغال های روی زمین را جمع می نمایند. جگر انسان می سوزد وقتی مشاهده می کند کسی بین چهار الی پنج سال درس بخواند تا در جامعه صاحب عزت و احترام باشد ولی در خدمت سربازی به او به جای درجه ستواندومی، درجه گروهبانی بدهند که همتراز با دیپلم وظیفه است و همچون دیگر سربازان موظف به تمیز کردن تووالت ها و جارو زدن خیابان ها و جمع آوری زباله ها است. انسان می سوزد وقتی می بیند آینده ساز مملکت شاخه درختی را در دست گرفته و خیابان پادگان را جارو می زند.

درباره سربازی، حرف بسیار است و ترجیح می دهم در فرصتی مناسب درباره آن مفصل کتاب بنویسم. ولی اگر بخواهم آن را در یک جمله توصیف نمایم خواهیم گفت: «سرباز، فردی با کمترین حقوق قانونی و انسانی است که مجبور است در جامعه مدرن و زن سالار ایران پس از انقلاب، به عنوان برده خدمت نماید و در این میان حق او برای اعتراض و ناعادلانه بودن این مدل به رسمیت شناخته نمی شود و او به عنوان موجودی بدون شخصیت یا اختیار انتخاب تلقی می شود». نتیجه چنین مدلی، جامعه ای از مردان بی هویت، جاهل، بی خرد، خودخواه، متعصب، فحاش، عقده ای، قانون گریز، کارگریز، سودجو، پرخاشگر و غیرآرمانی است که هم اکنون در جامعه ما شکل گرفته است و در میان کم هستند آنهایی که از این گردونه به صورت انسانی سالم از نظر روح و روان فارغ شوند.

در شبکه های اجتماعی نیز تصاویر ترول طنز آمیز درباره سربازی موجود است که تصویر 2-58 یکی از این نمونه هاست:
Imageبه امید آنکه با ظهور امام زمان(عج) بساط این قانون ظالمانه برچیده شود و مسببان آن، توسط آن منتقم الهی به خاطر به فساد کشاندن جامعه مجازات گردند. الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. و لعن الله علی الظالمین.

برای کسب اطلاعات بیشتر:   
1. در حمله به قانون سربازی در ایران
http://m-q.ir/1393/08/02/sarbaziejbari 
2. جناب صدرالسادات! می دانید سربازی اجباری یعنی چه؟
http://m-q.ir/1393/07/21/sadrossadat 
3. دلایلی بر رد خدمت اجباری سربازی
http://m-q.ir/1393/03/16/sarbazi 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۸
سید ابوالفضل هاشمی

سربازی

نظرات  (۱)

۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۱:۳۱ منصور صادقی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خیلی جالبه. این پسرهای بدبخت هستند که دو سال در سربازی به بیگاری گرفته می شوند ولی مسئولین *** ** *** *** *** جمهوری اسلامی که متناسب با روز *** *** می کنند با اتخاذ رویکرد زن سالارانه و فمینیستی خود، حرفهای دو پهلو و متناقض می زنند و به جای آنکه امتیازی درخور توجه برای پسرانی که حداقل دو سال عمرشان را در سربازی تباه می کنند در نظر بگیرند زنان را سرباز می خوانند.
حاشا به تصمیمات و نظرات و حرفهایتان که باعث شده اید خانواده در جامعه ایرانی فروبپاشد و آمار اعتیاد و دخانیات روز بروز بیشتر شود و فساد و فحشا در جامعه مان شیوع بیابد و بیکاری پسران از دختران زیادتر گردد و بیش از 90 درصد مردم و جوانان تارک الصلوة گردند. آفرین به شما پیروان ولایت فقیه.
سند: رییس ستاد کل نیروهای مسلح: زنان جامعه ایران اسلامی به اندازه مردان نقش موثری در دفاع همه جانبه از کشور دارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی