دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
در قرآن کریم آیات متعددی درباره لزوم پرهیز و مدیریت قوه شهوانی بیان شده است ولی شاید هیچ کدام از آنها به اندازه آیات 5 الی 7 سوره مومنون درباره رفتارهای جنسی صحیح و قابل قبول، روشنگر نباشد.
حضرت حق (سبحانه و تعالی) در آیات 1 الی 11 به ویژگی مومنانی که در عالم آخرت رستگار می شوند اشاره می کند و در میان آن یکی از ویژگی چنین مومنانی را کنترل آلت/دستگاه تناسلی شان را عنوان می کند و تنها نوعی از ارضای میل جنسی ای را جایز می شمرد که فقط در ارتباط جنسی با زنان (صریحا: ازواجهم او ما ملکت: همسر و کنیز) به شرط رعایت مسائل شرعی باشد. نکته جالب در این آیات آن است که خداوند گفته است که کسانی فقط کسانی که میل جنسی شان را از طریق همسران و کنیزانشان ارضا می کنند ملامت نمی شوند. به عبارت دیگر همه افرادی که میل جنسی شان را از طرق دیگری مثل جلق و استمنا در پسران و استشهاء در دختران دفع می کنند در جهان پس از دنیا (جهان آخرت) ملامت و توبیخ خواهند شد. نکته تکان دهنده در آیه سوم (آیه 7 سوره مومنون) خودنمایی می کند که خداوند صریحا بیان می دارد که «هر کس غیر از این طریق (ارتباط جنسی با همسر یا کنیز) را برای ارضای میل جنسی دنبال کند تجاوز گر (از حدود الهی = هم العادون) است». البته از این آیه می توان چنین برداشت کرد که زنا و همجنس بازی (لواط و مساحقه) نیز مصداق تجاوز خواهد بود ولی باید توجه داشت که حضرت حق (عزّ و جلّ) در آیات مربوط به فرجام قوم حضرت لوط(ع) که به همجنس بازی دچار شده بودند، قرآن عمل همجنس بازی آنها را «جرم» تلقی کرده است که در نهایت به خفت و خواری دچار شده و در نزدیکی های صبح به عذاب الهی دچار می شوند و رهسپار جهنم برزخ می گردند.
Image
اصل آیات:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ (١)الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خَاشِعُونَ (٢)وَالَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (٣)وَالَّذِینَ هُمْ لِلزَّکَاةِ فَاعِلُونَ (٤)وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (٥)إِلا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ (٦)فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ (٧)وَالَّذِینَ هُمْ لأمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ (٨)وَالَّذِینَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ یُحَافِظُونَ (٩)أُولَئِکَ هُمُ الْوَارِثُونَ (١٠)الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ (١١)

ترجمه ایات:
به نام خدای بخشاینده مهربان
23 1 به تحقیق رستگار شدند مؤمنان
23 2 آنان ، که در نمازشان خشوع می ورزند
23 3 و آنان که از بیهوده اعراض می کنند
23 4 و آنان که زکات را می پردازند
23 5 و آنان که شرمگاه خود را نگه می دارند
23 6 جز بر همسران یا کنیزان خویش که در بهره گیری از آنان مورد ملامت قرار نمی گیرند
23 7 و کسانی که غیر از این دو بجویند از حد خویش تجاوز کرده اند
23 8 و آنان ، که امانتها و پیمانهای خود مراعات می کنند
23 9 و آنان که بر نمازهای خود مواظبند
23 10 اینان میراث بران هستند
23 11 که فردوس را که همواره در آن جاویدانند به میراث می برند

همچنین در آیات 29 الی 31 سوره معراج در توصیف کسانی که در روز قیامت در عذاب دردناک و جانکاه آتش جهنم افکنده نخواهند شد، موارد اشاره شده در آیات فوق مجددا اشاره شده است که در زیر اشاره می گردد:

اصل آیات:      
وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ﴿٢٩﴾ إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ ﴿٣٠﴾ فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِکَ فَأُولَـٰئِکَ هُمُ الْعَادُونَ ﴿٣١﴾
و آن کسانی که عورت خود را محافظت می‌دارند(29) مگر از زنان و کنیزان خود، که در این صورت لومه و سرزنشی بر ایشان نیست(30) و کسانی که جز این را بطلبند متجاوزان هستند (31)

البته بیان چندین باره آیات در قرآن کریم، امری ابتر نیست بلکه بخشی از معجزه بزرگ آن است که فایل آن را می توانید از زیر دریافت کنید: 
Download

همچنین خداوند در آیات متعددی از قرآن انسان را از «زنا» و «همجنس بازی» برحذر داشته است:

به عبارت بهتر با توجه به اشاره صریح ممنوعیت زنا و همجنس بازی در آیات دیگر قرآن کریم، شاید بتوان مدعی شد که منظور قرآن کریم از آیه 7 سوره مومنون، ممنوعیت «خودارضایی» است.
نتیجه آنکه اگر مسلمان هستیم باید میل جنسی خود را از طریق ازدواج کنترل کنیم و اگر به هر دلیلی مجرد هستیم و نمی توانیم با جنس مخالف خود ارتباط داشته باشیم توجیهی برای ارضای میل جنسی از طریق خود ارضایی نمی گردد و آیه فوق، تذکری برای مومنان است تا اگر به این مسئله مبتلا هستند آن را برای همیشه ترک کنند و از خدا طلب آمرزش و مغفرت کنند.

راه درمان خود ارضایی از طریق مشاوره قرآن کریم:
قرآن کریم راه حل کنترل شهوات را نیز به انسان آموخته است:
1. قرآن خواندن: قرائت قرآن با ترجمه به صورت مکرر در شبانه روز باعث ماندگار شدن یاد خدا در خاطر انسان می شود و او را از لغزندگی حفظ می کند.

2. دعا: خداوند بارها در قرآن کریم از بندگان خود خواسته است که اگر شیطان او را وسوسه و اذیت می کند به درگاه او رجوع کرده و از او بخواهند که شیاطین را از او دور کند. یکبار این راه را امتحان کنید! آن وقت متوجه خواهید شد که چقدر خدا به شما نزدیک است و خواسته تان را سریع اجابت می کند.

3. پرهیز: مهمترین روش در ترک خودارضایی پرهیز از دیدن تصاویر تحریک آمیز اعم از سکسی یا پورن است. لذا اگر تا امروز بیننده سایت های مستهجن و مبتذل بوده اید سعی کنید دیگر به این سایت ها سر نزنید و اگر در رایانه خود فیلم یا عکس سکسی دارید آنها را حذف کنید. این کار اراده شما را برای ترک خودارضایی دوچندان می کند. یادتان باشد هر وقت چشمتان خیانت کرد استغفار کنید و درصدد جبران برایید.

4. نماز: خیلی از کسانی که دچار خودارضایی شده اند نمی دانند که سرمنشأ بیماری آنها چیست. دین اسلام به ما آموخته است که سرمنشأ این بیماری در وسوسه دائمی شیاطین پیرامون ماست.
آنها مکرر در ذهن ما می خوانند که : "حوصله ام سر رفته"، "حال کار کردن ندارم، بذار یک کم لذت ببرم روحیه ام عوض میشه"، "من که نمی خوام خود ارضایی کنم فقط می خواهم یه ذره حال کنم بعد ول می کنم"، "فقط همین یکباره"، "بابا خود ارضایی که ضرر نداره" و از اینگونه جملات را مکرر را در ذهن ما می خوانند تا اینقدر فکر ما را درگیر خودشان می کنند تا بالاخره خودارضایی کنیم.
از این به جای آنکه شیاطین شما را شرطی کنند که هر وقت تنها شدید یا در حمام برهنه شدید به ور رفتن به اندام جنسی تان بپردازید اندکی تأمل کنید و با خودتان بگویید هر وقت فکرم خیلی درگیر شد وضو می گیرم و دو رکعت نماز می خوانم (یا اگر مثل من نماز قضای زیادی دارید به جایش، یک نماز قضا بخوانید). اینطوری شیاطین به سرعت از شما دور می شوند و آرام زندگی شما از اینرو به آنرو می شود.

5. وضو: در اسلام از قول پیشوایان دین فرموده شده که وضو سلاح مومن است. سعی کنید همیشه وضو داشته باشید اگر برایتان سخت است تیمم کنید و اگر هم این نیز سخت است هر وقت خواستید از شر شیاطین مصون باشید و در نزد خدا محبوب گردید وضو یا تیمم بگیرید.


/*این مطلب به مرور زمان کامل می شود.*/


برای کسب اطلاعات بیشتر:   
1. نظر اسلام درباره خودارضایی:
http://islamquest.net/fa/archive/question/fa3231 
2. خود ارضایی در قرآن کریم:
http://qurani.blog.ir/1391/10/15/نظر-قران-در-مورد-خود-ارضایی-اعجاز-علمی-قران 
3.حکم قرآن کریم درباره خودارضایی:
http://islampedia.ir/fa/1389/12/حکم-خود-ارضایی-در-قرآن/ 
4. آیات قرآن درباره خود ارضایی:
http://hzn.blogfa.com/post-15.aspx 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۱
سید ابوالفضل هاشمی

اخلاقی

ناقص

نظرات  (۱)

سلام  خدا توفیق فهم قرآن وعمل به دستورات ان را عنایت فرماید ان شاالله 

بسیار عالی بود با آرزوی موفقیت برای شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی