دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
چندی پیش در مطلبی به مباحثی درباره زن سالاری و فمینیسم(Feminism) در ناوگان اتوبوس های تندرو شهر تهران(موسوم به BRT) پرداختیم و دلایلی بر تضییع حقوق مردان و توهین به شعور و مردانگی آنها بیان داشتیم. اینبار به سراغ مترو می رویم و شرح کلی از وضعیت آن به شما خواننده گرامی ارائه می دهیم و سپس راه هایی برای اعتراض به کمبودها و درخواست برای بهبود وضعیت متروی تهران ارائه خواهیم کرد.امید است با اطلاع شما دوست و همراه عزیز، بتوانیم گامی برای ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی جامعه و علی الخصوص مردان عزیز برداریم.

شهرداری تهران در دوران آقای قالیباف توجه ویژه ای به بانوان داشته است. شدت این توجه به اندازه ای بوده است که شهردار تهران در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خویش که از تلویزیون رسمی کشور پخش شد با تحقیر آقایان، زنان را در انجام کارها موفق تر و بی حاشیه تر از مردان دانسته و برای کسب آرای زنان و جلب توجه جامعه به وی، وعده های ویژه ای به زنان در جامعه داد. البته آقای قالیباف پیشتر نیز در دیدار با فعالان زن از حقوق آنها حمایت کرده بود و سخنان جذابی برای آنها بیان کرده بود. لیکن ایشان حتی یک وعده و شعاری که برای ارتقای سطح علمی، تخصصی و فرهنگی مردان باشد بیان نداشته است. این در حالی است که جنسیت مرد آنقدر که طی سالهای پس از انقلاب اسلامی، دچار افول اجتماعی و شخصیتی شده در قرون متمادی تاریخ ایران هتک حرمت نشده است، که باعث گردیده آمارهای اعتیاد و مصرف دخانیات، افسردگی، بیکاری، کم درآمدی و حضور کمرنگ در دانشگاه ها و مشاغل حکومتی در آقایان بی سابقه باشد. این در حالی است که دختران جوان ایرانی از فرصت پیشرفت به مراتب بهتری نسبت به پسران برخوردارند و بدون دغدغه خدمت اجباری سربازی، تامین هزینه های زندگی و فشارهای خانوادگی و اجتماعی به اشتغال و پیشرفت در حوزه های گوناگون می پردازند و هزینه های مالی پیشرفت آنها را پدران، شوهران و اخیرا دولت به بهانه حمایت از دختران مجرد و زنان سرپرست خانوار می پردازند. این همه باعث شده که جنسیت مذکر در جامعه روز بروز دچار افول شخصیتی شود و نمونه عینی آن را می توان در نهادینه شدن ضد ارزش «زن سالاری» در جامعه بدانیم. به گونه ای که امروزه با گذاری در مترو و رسانه های طرفدار حقوق زنان مشاهده می کنیم که احترام به جنس زن به ارزش تبدیل شده ولی توقع احترام و تکریم متقابل از جنس مخالف و احترام به حقوق مردان به حرفی بدیع و جدید می ماند که از سوی منتقدین، مطالبه ای متحجرانه تلقی می شود و گویندگان چنین سخنی از سوی روشنفکران زن پرست «متحجر» و از سوی متدینین مقدس مآب «روشنفکر» نامیده می شوند. شاید شما نیز بارها مشاهده کرده باشید که در مترو و اتوبوس، بسیاری از آقایان، صندلی های خود را به خانم ها تقدیم می کنند ولی دیدن صحنه ای که در آن خانم ها، جای خود را به آقایان تقدیم کرده باشند عجیب و باورکردنی به نظر بیاید. مشاهده اینگونه صحنه ها در حالی است که رسانه های مدعی حقوق زنان و بسیاری از روزنامه ها و سایت های خبری و خبرگزاری ها، مرتب مشغول گفتن «مصادیق خشونت علیه زنان» هستند و بدون اشاره به مسائل و مشکلات مردان و با توجه افراطی به مسائل و مباحث زنان، بر عصبیت و نفرت مردان می افزایند و باعث شده بسیاری از پسران جوان دچار افسردگی گردند. 

حکومتها قانون وضع می‌کنند و سپس تلاش می‌کنند که، با انواع و اقسام ساز و کارهایی که در اختیار دارند، آن قوانین را اجرایی کنند. دسته‌ای از قوانین عاقلانه و منطقی می‌باشند و مورد پذیرش اغلب آدمیان قرار می‌گیرند، و دسته‌ای دیگر قوانینی زورگویانه هستند که با عقل و منطق اکثر شهروندان یک جامعه همخوانی ندارند. قوانین نادرست و غیر عاقلانه را نباید اجرا کرد و شهروندان نیز، تا آنجا که در توانشان هست، نباید تن به اجرای چنین قوانینی بدهند. این نوع از قانونگریزی در بسیاری از کشورها و حتی آنهایی که دموکراتیک هستند و غالب قوانینشان مورد پسند مردم می‌باشند نیز اتفاق می‌افتد. هر آدمی قبل از اجرای هر قانونی، می بایست آن را با عقل و منطق و اخلاق و شعور خویش بسنجد و اگر آن را نادرست می یابد، نه تنها آن را اجرا نکند بلکه در تغییر و اصلاح آن نیز تلاش کند. پذیرش یک قانون غلط شاید تنها وقتی مورد قبول باشد که سر باز زدن از آن موجب مشکلات بسیار شود.(0)

شرکت متروی تهران در حالی از 7 واگن قطارهای خویش، یک و نیم واگن از جلو و یک و نیم واگن از عقب به بانوان اختصاص داده و به صورت حکاکی بر روی شیشه به طور پررنگ بر روی درب ورودی بخش های جدا شده نوشته است «ویژه بانوان - Women Only» که جمعیت آقایان در بسیاری از اوقات و علی الخصوص ساعات اوج ازدحام مسافرین از چهار واگن بیشتر می گردد و به پنج واگن می رسد و بسیاری از آقایان در قسمت اختصاص داده به بانوان می ایستند و می نشینند. تکرار مداوم این جمله که «یک و نیم واگن از هر طرف قطار به بانوان گرامی اختصاص دارد و ورود آقایان به این بخشها ممنوع می باشد» از بلندگوهای ایستگاه های مترو و گماشتن 4 مامور با لباس های سبز رنگ در دو سر هر دو جهت ایستگاه های مترو برای برخورد و درگیر شدن با آقایان، نشان از توجه ویژه مسئولین مترو و شهرداری تهران به این موضوع و نهادینه کردن این فرهنگ دارد.

هر روزه در تقاطع مرزی واگن های مختلط با واگن ویژه بانوان شاهد درگیری و مواجهه های زشت و زننده ای از ماموران مترو با مردانی هستیم که به دلیل کمبود جا و همراه بودن با همسرشان می خواهند در قسمت اختصاصی زنان بایستند. مامورانی که موظف شده اند حتی به بهای توقف مضاعف مترو در ایستگاه و هدر رفت ده ها ثانیه از هزاران نفری که از مترو استفاده می کنند با آقایان درگیر شوند و به ادب و شخصیت آنها توهین نمایند.

این در حالیست که زنان و دختران به گونه ای آزادانه می توانند در سراسر مترو تردد داشته باشند و هر جایی که علاقه مند بودند بنشینند و با فراخ بال بیشتری در آن تردد داشته باشند. ولی پسرانی که از قضای روزگار «مرد» شده اند باید به خاطر جنسیت مذکر خویش، دچار محدودیت باشند. آنها همواره در فشار ازدحام جمعیت آقایان زجرکش می شوند و از پشت حائل شیشه ای، زنان و دختران جوانی را می بینند که در فضایی باز و خلوت می نشینند و در آن حال حسرت می خورند که چرا مرد شده اند و چرا باید متحمل انواع فشارهای قانونی، فرهنگی و اجتماعی باشند و اعتراضی نیز نکنند.

شرکت متروی تهران باید به این نکات توجه داشته باشد که اگر به خاطر مسائل دینی تصمیم به این کار گرفته است موظف است برای زنان نیز محدودیت ایجاد نماید که به قسمت آقایان نیایند و حریم ها را رعایت کنند. در دین اسلام بارها بر مسئولیت های شرعی مرد و زن برای رعایت حریم عفاف و حیا تاکید شده است. به عنوان نمونه قرآن کریم نه تنها به مردان، بلکه به زنان نیز دستور می دهد که از نگاه به نامحرم پرهیز نمایند(1). حتی تاکیدات فراتری بر تکلیف دینی زنان مبنی بر رعایت حریم ها وجود دارد(2) که متاسفانه در هیاهوی رسانه ها مبنی بر حضور زنان در مسابقات ورزشی، کابینه و سکان های مدیریتی کشور گم شده است و کمتر رسانه ای وجود دارد که در برابر موج سواری خبری و رسانه ای فمینیست ها مقاومت کند و در برابر آنها موضع گیری نماید. 

با مصاحبه هایی که با مسئولین ایستگاه های مترو در تهران داشته ایم متوجه شدیم که مسئولین مترو بر جنبه مدرن موضوع تاکید دارند. استدلال یکی از مسئولین مترو این بود که ژاپن که کشوری بی دین است نیز قسمتی از مترو را به بانوان اختصاص داده است. وی به ما گفت که همانطور که در جامعه، مردان حامی زنان هستند و زنان به خاطر ضعیف بودن و ناراحتی شان جهت حضور در واگن های عمومی، چند واگن به زنان اختصاص داده شده است. البته وی پاسخی برای درخواست ما مبنی بر اختصاص واگن هایی به آقایان و ممنوع کردن حضور زنان در آن به ما نداد. وی نگفت که چگونه زنها از اینکه در بسیاری از مشاغل مردانه و ادارات و بانک ها و اماکن مختلط حضور بیابند و کارهای مردانه را انجام دهند ناراحت نمی شوند ولی چرا برای حضور در واگن های عمومی ناراحت می شوند. وی نگفت که چرا زنانی که به قسمت آقایان می آیند چنین حسی ندارند. وی نگفت که چرا فقط در تصمیماتی که در جهت زن سالاریزه کردن جامعه کاربرد دارد از کشورهای دیگر الگو گرفته می شود و مثلا چرا از کشورهایی که واگن های مختلط دارند الگو گیری نمی شود یا چرا مدلی بومی منطبق با ارزش ها و چارچوب شرعی دین ما ابداع و اجرا نمی شود؟ وی نگفت که چرا از اینگونه تصمیمات برای آقایان گرفته نمی شود، گویا مردان انسان نیستند و فاقد احساسات هستند و نیاز به آرامش روحی روانی ندارند. 

عدم ارتقای سطح دانش و فرهنگ مردان جامعه ایرانی به دلیل اهمال رسانه ها برای پیگیری حقوق و مطالبات آنها، باعث شده که به صرف حضور زنان در قسمت عمومی و نشستن وی کنار مردی دیگر، نگاه های خشن و تند شماری از مردان متعصب و سنتی متوجه کسانی باشد که کنار آن زن نشسته اند. حالا اگر خانم بخواهد پایش را به مرد کناری اش بزند، دستش را به پهلوی آقا بزند، صورتش را برگرداند و چهره پسر کنار خویش را ببیند دیگر مقصر نیست و این رفتارهای زشت و هوسبازی ها، جزء حقوق زنان تلقی می شود و مرد نباید در برابر هیچ یک از این رفتارها واکنش نشان دهد. یا نمونه بارز دیگر در حجاب بانوان است که رعایت آن جزء قوانین رسمی کشور است، حالا اگر زنی آرایش کرده در قسمت آقایان بنشیند این به عنوان حق او شناخته می شود، ولی اگر مردی او را نگاه کند به عنوان خشونت و رفتاری ناهنجار شناخته می شود. اگر آن مرد به خاطر زیبایی های ظاهری و بوی عطر و ادکلن آن زن، تمرکز فکری خود را از دست دهد و دچار عصبیت و فشار روحی شود، حقوق او به رسمیت شناخته نمی شود و وی موظف است برای آسایش بانوان، آنها را کنار خویش تحمل کند و هیچگونه اعتراضی نکند ومتحمل سختی و محنت گردد. 

جامعه مدرن ما به جای آنکه به سمت عدالت یا برابری جنسیتی(که دو مقوله متفاوت هستند) حرکت کند، با تصمیمات فمینیسم زده مسئولان به سمت و سویی حرکت می کند که در آن هر قانونی که مورد دلخواه خانم ها نباشد برداشته می شود و وی از حقوق برابر با مردان برخوردار می گردد. اما اگر به خاطر جنسیت خویش حائز امتیاز و ویژگی و حقوقی بیشتر از آقایان شود، به عنوان حق عادلانه او شناخته می شود که جای هیچگونه بحث و انتقادی بر آن نیست. لیکن بسیار عجیب و حیرت انگیز است که چنین توجیهاتی برای مردان جامعه وجود ندارد و به لطف فمینیست های چادری فراکسیون زنان مجلس و کمیته زنان مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری، مردان، روز بروز در حال از دست دادن سکان ها و حقوق سابق خویش هستند و زنان از آنها شتاب می گیرند و جای آنها را می گیرند. 

نسل پدران ما در دوران مردسالاری پیشرفت کردند، صاحب زندگی شدند، ازدواج کردند و خانواده هایی با چند همسر و فرزند را سرپرستی می کردند، لیکن آنچه برای نسل فرزندان خویش به خاطر ارزش گذاری بیش از حد برای دختران و زنان شان به ارمغان آوردند زن سالاری بود. اینک ما هستیم و ارزش های زنانه، معیارهای زنانه، قوانین زنانه و زنانی که برای ما مرد شده اند و ما را به محاق برده اند.

رویکرد مسئولان مترو، آگاهانه یا غیرآگاهانه، نیز در همین سو است و دستاورد اجتماعی اینگونه تصمیمات و قوانین در بلند مدت، منجر به انزوا و گوشه گیری پسران و مردان نسل آینده جامعه خواهد شد. اینگونه تبعیض جنسیتی ها، زنان و دختران را «اجتماعی تر» می کند تا در عرصه های گوناگون جامعه با اعتماد به نفس بیشتری حاضر شوند و با غرور، تکبر و اعتماد به نفس بی نظیری که حاکمیت با چنین آداب و فرهنگ سازی هایی برای آنها به ارمغان آورده است، کرسی های مختلف را فتح نمایند. اینگونه تصمیمات باعث می شود جامعه ایرانی، طی چند نسل با سرنوشت جامعه سوئد دچار شود که جمعیت آن روز بروز کمتر می شود، همچنس بازی و زندگی با همجنس به رفتاری منطقی تبدیل شود، تجرد و خودکشی و دین زدگی و انحراف اخلاقی در آن فوران کند و تفکرات انحرافی و الحادی در آن رشد نماید.

نگاهی به نحوه برخورد زنان با مردانی که به بخش زنان در مترو می آیند و آنجا می نشینند و شدت تنفر آنها از جنس مخالف شان در مواجهه های خشک و زننده ای که مکررا در مترو مشاهده می کنیم مشهود است. نمونه دیگر آن را می توان در روند رو به رشد خشونت ها و درگیری های خانوادگی زوج های جوان و نرخ بالای طلاق، که 90 درصد آنها از سوی دختران به دادگاه ها درخواست می شود، شیوع زندگی مجردی، بی میلی پسران به ازدواج با دختران و افزایش روزافزون خیانت، همسرکشی و شوهرکشی مشاهده کرد. این دستاورد رویکردهای مرد ستیزانه حاکمیت و تجلیل و تعظیم بیش از اندازه زنان است که باعث شده مردان، ترسو شوند و خلقیات زنانه پیدا کنند و زنان جسور گردند و خلقیات مردانه کسب نمایند. به قول یکی از پژوهشگران ایرانی، با روند پیش رو با مردان بی خایه(زنان) و زنان خایه دار(مردان) مواجه می شویم(3) که باعث شیوع و گسترش میل به همجنس، نفرت از جنس مخالف و در نهایت رواج و شیوع همجنس بازی می شود. مدلی که در کشورهای غربی کارایی خود را به اثبات رسانده و موثر واقع شده و اینک فراماسونرهای ایرانی و مسئولین ناآگاه مشغول پیاده سازی و اجرای آن هستند.

سخن طولانی شد. همه ی این مباحث به این خاطر بود که بر اهمیت تکریم مردان در جامعه تاکید کنیم و خطرات جهت گیری کشور در باج دادن بی حد و حصر به زنان را مطلع گردیم و فراموش نکنیم که احترام زنان به مردان واجب تر از احترام مردان به زنان است(4). و اگر چنین نظری مورد پسند شما نمی باشد بر احترام متقابل توصیه می کنیم؛ چیزی که گمشده امروز جامعه ماست.

منابع:  
(0) - http://www.pooyadavoodi.com/blog/1390/06/13/legitimacy-is-not-always-good/
(1) http://www.rahebehesht.org/info/item.asp?ID=2532
(2) http://www.bashgah.net/fa/content/show/79853
(3) negar.charchoob.com/?p=1098


لینک های مرتبط:  
- قصه سازی شبکه ایران از یک اتفاق خیالی برای متاثر کردن افکار خوانندگان و محدود کردن آزادی مردان
http://inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=0&Id=112148&Rate=0

- حضور پلیس زن در واگن های مترو، گامی دیگر برای امنیتی کردن سرویس های عمومی
http://www.jahannews.com/vdcfecd0.w6dycagiiw.html

- مترو و واگن اختصاصی برای زنان
http://www.jamnews.ir/detail/News/188967

- تبیان: واگن های زنانه دیگر ...
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=216016

- فیلم: برخورد تحقیر آمیز زنان پلیس هند با مردانی که به قسمت زنان مترو رفته اند
http://www.aparat.com/v/Sv8mN
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۳۰
سید ابوالفضل هاشمی

حقوق مردان

فمینیسم

نظرات  (۱۱)

۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۰۴ سید ابوالفضل هاشمی

از دوستان عزیز و خوانندگان گرامی می خواهیم به هر طریق ممکن، اعتراض و انتقاد خود را به مقامات کشور برسانند. هر کسی به هر مسئولی که می شناسد یا دسترسی دارد اطلاع دهد تا مسئولین به فکر چاره بیافتند تا دیر نشده از فاجعه ای که در حال وقوع است جلوگیری کنیم یا از عمق آن بکاهیم.
راه های زیر برای حل مسئله زنان و مردان در مترو پیشنهاد می شود:
1. صحبت با مسئولین شهرداری اعم از مسئولین هر ایستگاه مترو، مسئولین خطور BRT درباره این موضوع
2. تماس تلفنی با 1888 و 137 و همچنین شماره تلفن 66736300
3. ارسال انتقادات و شکایات خویش به ایمیل های زیر:
واحد حراست مترو: herasat@tehranmetro.com
سامانه 1888: http://services1.tehran.ir/Default.aspx?tabid=205
سامانه 137: http://services.tehran.ir/Default.aspx?tabid=85
حراست اتوبوس های BRT:
و ایمیل های مشابه.
4. تشکیل انجمن های مردمی و گروه های خودجوش مردمی برای هوشیار کردن مردم و خانواده ها و اعتراض های جمعی



۰۲ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۳۹ سید ابوالفضل هاشمی

متن درخواست من از 137:

    با سلام. نسبت به اختصاص قسمت ویژه و زیاد بودن قسمت بانوان مترو اعتراض دارم. چرا از 7 واگن مترو، 3 واگن را به بانوان اختصاص داده اید؟ در ساعات اوج شلوغی، و ابتدا و انتهای روز، قسمت آقایان به مراتب شلوغ تر از قسمت خانم هاست. چرا برخورد ماموران با آقایان اینقدر توهین آمیز است؟ چرا خانم ها می توانند به قسمت آقایان بیایند ولی آقایان حق ندارند به قسمت زنان بروند؟ چرا قسمت اختصاصی برای مردان در نظر نمی گیرید که زنان نیز نتوانند در آنجا بیایند؟ چرا محدودیت ها ویژه آقایان است و کسی به خانم گیر نمی دهد و خانم ها می توانند با آسودگی در هر جای مترو بنشینند . مگر نه این است که مردان نیز انسان هستند و نیازمند توجه و احترامی بیشتر از زنان؟


پاسخ 137 شهرداری تهران:

با سلام و احترانم به استحضار می رساند افزایش تعداد واگن‌های اختصاصی بانوان در قطارهای مترو در پی درخواست ها ی مسافران به جهت رعایت حال بانوان محترم و تکریم مقام زن در جامعه اسلامی پس از ابلاغ مدیریت ارشد سازمان اجرایی شده است اکثریت مسافران متروی تهران مردم متدین، شریف و شهید پرور تهران که رشد،

http://services.tehran.ir/Default.aspx?tabid=85&ctl=TMMMessageHistory&mid=415&MessageCode=92480378

به مطلب خیلی خوبی اشاره کردید. موفق باشید
پاسخ:
با سلام. خواهش می کنم.
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۰۱ میلاد حمیدی

سلام سید جان

ایم مطلبتون رو با اجازتون گذاشتم توی سایت انجمن حمایت از حقوق مردان

مستدام باشید

پاسخ:
با سلام. محبت کردی. ممنون
۲۳ دی ۹۲ ، ۰۱:۵۶ حسین غضنفری
این که واگن هایی واسه خانمها باشه که خیلی خوب و به جاست، اینقدر مردهای هیز و شهوتران و بی شعور هستند که خانمها اصلا امنیت اخلاقی ندارند، من گاها جتی وقتی با خانمم هستم بهش میگم شما در واگن خانم ها سوار شو، چون واقعا آدم هیز زیاده و مخصوصا وقتی شلوغ میشه وضعیت بدی اتفاق میفته. شما اگه ناموس خودت یک بار خدانکرده توسط یکی از همین هیزها و بی شعور ها تو مترو اذیت بشه، اونوقت دیگه نمیگی چرا واگن واسه خانما گذاشتن، بعد هم اساسا زن و مرد با هم متفاوتن، شما خانمی رو نمی بینی که بیاد تو مردا به مردای دیگه چشم چرونی کنه، اصولا چشم چرونی بیشتر صفت آقایونه تا خانم ها! شما خانمی رو نمیبینی که بیاد تو مردا و از روی شهوت خودشو بچسبونه به هر مردی که میتونه، ولی از این آقایونی که خودشونو میچسبونن به خانمها تو شلوغی، من کم ندیدم تو مترو! 
شما هم یه مقدار انصاف داشته باشید!
پاسخ:
اینکه اقلیتی که شاید درصدشان به 0.001 هم نمی رسد رفتاری از خود بروز دهند دلیل نمی شود که قانونی وضع شود که توهین به مردان بافهم و شعور باقی مانده باشد. این راهکار نیست.


سلام داداش.بعضی از مطالب وبلاگتو خوندم.نویسندگیت خوبه.نسبت به خیلیا ی دیگه که از حقوق مردان مینویسند بهتر و حرفه ای تر مینویسی.خداقوت.
لطفا تیتر این مطلب رو تغییر بده.در این تیتر تبعیض وجود داره:
تبعات اختصاص واگن به بانوان و تحقیر آقایان.
معادل بانوان میشه سروران.
و معادل آقایان هم میشه خانم ها.

این سبک صحبت کردن(استفاده از کلمات غیر محترمانه برای مردان) یه سبک فمینیستیه که بهمون القا کردند و اکثر مرد ها هم نادانسته و ناخودآگاه ازش پیروی میکنند.
سرور  بانو
آقا  خانوم
مرد  زن
پسر  دختر
مرتیکه  زنیکه
بچه  ضعیفه


با سلام خدمت دوست گرامی. سال 92 که شما این مطلب رو نوشتین خیلی منطفی و ظریف بررسی کردین و علاوه بر اون به ایرادات دیگری هم اشاره کردین. الان که سالها ازون موضوع گذشته شاهد افزایش قارچ گونه مکانهای مخصوص زنان در جامعه هستیم. اتوبوس های مخصوص بانوان، پارک بانوان، پارکینگ خودرو بانوان، گاراژ و تعمیرگاه خودرو بانوان، بیمارستان های بانوان، بانک بانوان، کارواش بانوان! کلانتری های بانوان،  کافه کتاب بانوان، کافی شاپ بانوان، رستوران  مخصوص بانوان،  و چیزهایی که طرحشون داده شده و احتمالا در آینده شاهدشون باشیم: مساجد مخصوص بانوان(با وجود اینکه پیامبر گفته مسجد زن خانه اوست)، دادگاه های مخصوص بانوان با کارکنان و قضات زن، .. هر روزی هم که از یکی ازین مکان های اختصاصی زنانه رونمایی بشه چند نفر خبرنگار چادری با تمسخر و تحقیر تیتر کلیشه ای" ورود آقایان ممنوع" رو درج میکنند در خبرگزاری ها. چند نفر مرد مذهبی نما هم تو کامنت ها ازین طرح ها حمایت میکنن و میگن باید مواظب دخترانمون باشیم، گویا مردان جامعه هیولاها و زامبی هایی هستن که حکومت باید با دیوارکشی و گارانتینه کردن از دخترا در مقابل اونها محافظت کنه. 
در مقابل اگر مثلا معدود مکانی هم وجود داشته باشه که خانم ها اجازه ورود نداشته باشن مثل ورزشگاه ها یا استخر مردانه، در توجیه منع ورود خانم ها دیگه نمیگن به خاطر راحتی آقایان و احترام به حریم و حقوق آقایان، بلکه فقها میگن منع حضور زنا در این مکان ها به خاطر حفظ عفت و کرامت خودشونه! بدون اینکه ذره ای به حریم و حقوق آقایون اشاره بشه، انگار که اصلا حقوق و هویت و موجودیتی در اسلام ندارن.
در کتاب مبانی جامعه شناسی نوشته آقای بروس کوئن که به عنوان منبع درس جامعه شناسی در دانشگاه ها تدریس میشه، در قسمت مربوط به آموزش و تحصیلات نوشته که در مدارس و دانشگاه های مختلط آقایون خانم ها رو تحقیر میکنن و چون پررو هستن و اعتماد به نفس بیشتری دارن بیشتر از امکانات مدرسه یا دانشگاه استفاده میکنن و همه این ها باعث تضعیف درس خانم ها و شخصیتشون میشه پس باید تفکیک جنسیتی انجام بشه، در توجیه ساخت خیلی از مکان های اختصاصی بانوان هم گفته شده که خانم ها به دور از نگاه های خشن و آزاردهنده مردانه باشن. اما چیزی که در واقعیت دانشگاه های انگلستان، استرالیا و ایران اتفاق افتاد کاملا خلاف گفته این دانشمندنماهای غربی بود. دخترا بیش از 60 درصد کرسی های دانشگاه ها رو گرفتن. و هیچکس توجهی نکرد که اگر در مکان های عمومی نگاه مردا برای زنا آزاردهندس، در دانشگاه ها ردیف جلو نشستن و چاپلوسی کردن دخترا برای اساتید،  فیسو افاده کاذب یا تکبر اسلامی در مقابل پسران، تمسخر و خندیدن به پسران، مخالف گویی نظر پسران در کلاس و به کرسی نشوندن حرف خودشون نزد اساتید، برتری جستن با کرامات زنانه و چادر(و نه با علم) ، که همه ی این ها برای پسران دانشجو آزاردهندس و جز انرژی منفی و نقطه ضعف و سست شدن و بی رغبتی، ارمغان دیگری برای پسران دانشجو نداره، و دخترا با برتری های ازین قسم و نه با علم 65 درصد دانشگاه ها رو گرفتن. زمانی که حرف از تفکیک جنسیتی به وسط اومد، چیزی که میتونست راه حل نجاتی برای پسرا باشه، اونموقه دخترا باهاش مخالفت کردن! دانشگاه جامع الزهرا یک دانشگاه دخترانه دولتی جامع در اکثر رشته ها با بودجه و مساحت و امکانات بسیار، اما در عمل یک دانشگاه مرده و ضعیف. چرا؟ چون دخترا تو رقابت با پسران که میتونن خودشون رو خوب نشون بدن، اون هم نه با علم. حالا که این همه صفات غیرعلمی خانما برای پسرا تو دانشگاه آزاردهندس و حتی اگر خودشون هم متوجه نباشن ناخودآگاه احساس جنس دوم بودن بهشون بده، آیا یک دانشگاه پسرانه جامع دولتی مثل الزهرا برای پسرا وجود داره؟ پسرا تو دوران دبیرستان خیلی خوب درس میخونن و هرسال اکثر رتبه های برتر کنکور رو شکار میکنن. اما در دانشگاه ها وضعیت برعکسه. و هزاران عامل باعث اون هستن. از رفتارهای آزاردهنده دخترا که در بالا ذکر شد، تا تبعیض های بیشمار به نفع خانم ها از طرف اساتید و مسئولان دانشگاه، و حتی برخی کارهای فرهنگی که فی ذاته باعث به وجود امدن تبعیض میشن، مثل توجه بیش از اندازه به حجاب، دانشگاهی که 80 درصد بنرهای در و دیوارش راجب چادره عملا دانشگاه نیست، مدرسه ی دخترانس. یا ایضا همایش ها و تسهیلات برای مادران دانشجو یا هر همایش و برنامه و قانونی که پسران دانشجو رو نادیده بگیره، حتی اگر به عنوان یک ارزش والا در جامعه قلمداد بشه(و هزاران دلیل دیگر من جمله در کلاس های مختلط همیشه به خانم ها توجه بیشتر میشود که باعث میشود به پسران کم توجهی شود،علی الخصوص در یک جامعه مثل ایران که خانم ها ارزش و احترام والایی دارند و اصلا نحوه ادب و برخورد با انها با پسران متفاوت است حال اینکه ما رشته ای به نام علوم تربیتی داریم که به حساسیت های امر خطیر آموزش و یادگیری میپردازد و در هیچ جای آن نوشته نشده که خانم ها باید از توجه و احترام بیشتری در کلاس برخوردار باشند)  اره مهندس هاشمی عزیز اونجایی که به ضرر خانم هاس با تفکیک جنسیتی مخالفت میکنن، اما اونجایی که به نفعشونه هزارتا دلیل اسلامی و غربی از نگاه های مردانه و اصل حجاب و عفت عمومی گرفته تا حفظ کرامت و شان خانم ها.. میارن که تفکیک جنسیتی رو انجام بدن.
پاسخ:
سلام
بیا توی گروه مردان مخالف فمینیسم
باید مردان با هم متحد شوند. اطلاعات تماست رو برای آقای منافی (مدیر انجمن مردان) بفرست. برای فعالیت اجتماعی لازمه.
@Irlord
https://t.me/joinchat/CutHpUyP70x4X_bJ10nO5w
سلام دوست عزیز
ممنون. بنده به دعوت شما یکی دوسال پیش اونجا رفتم و خیلی وقته مطلب مینویسم. البته به صورت کامنت.  مهم فقط اطلاع رسانی و گفتن مطالب تازه و جدیده. بعضی از دانشمندای غربی به این رسیدن دختر و پسر دو تا موجود متفاوتن با ساختار مغزی و هوش متفاوت و در نتیجه مستلزم دو نوع علوم تربیتی و شیوه های آموزشی متفاوت. پروفسور ریچارد لین تحقیقاتی رو انجام داد و گفت علوم تربیتی و یادگیری و آموزش کنونی دانشگاها منطبق با شخصیت و ساختار مغزی خانم هاس به همین علت پیشرفتشون انقد زیاد بوده. ایشون طرح ارایه یک علوم تربیتی جداگانه برای آقایون رو دادن.
 مهمترین ثمره ی تفکیک جنسیتی کاهش فساد نیست، کاهش تبعیضه. و برگشتن تعادل به سیستم آموزشی.
پاسخ:
سلام. داداش گلم. شماره تو بده در تماس با هم باشیم. من و شما نخواهیم با هم مرتبط باشیم وضع از اینی که هست بدتر میشه. شما که مطالعه دارید در همین زمینه می تونین مقاله بنویسین. ما قبلا به این موضوع پی برده بودیم ولی مستند نه. بچه های انجمن چند وقتی هست دارن فعالیت جدی می کنن. ما برای اولین بار در راهپیمایی 22 بهمن علارغم محدودیت های امنیتی شدید اقدام به عرضه بروشور های انجمن کردیم و اعضای جدیدی به انجمن اضافه شدن. باید کار کنیم. با مشارکت هم با هزینه و با کمک هم.

سلام بسیار خرسند شدم که بالاخره جایی رو پیدا کردم که برحق نوشت و از حقوق آقایان که متاسفانه برخلاف تبلیغات در جامعه امروز ما مظلوم واقع شدن دفاع کرد. این دفاع بی منظق از بانوان توسط حکومت بهنظر من یک دلیل کلی دارد و آن همراه کردن بانوان با حکومت است تا به پوشش دلخواه حکومت تن دهند! در این بین آقایان باید بهای نابخردی مسئولین در این سالها و جداشدن بدنه اصلی جامعه زنان را بدهد! یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی