دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
یکی از خدماتی که در خدمت اجباری سربازی به سربازان ارائه می شود، امکان درمان در بیمارستان های نیروهای مسلح با دفترچه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح است که هزینه ها را به شدت کاهش و به سرباز امکان استفاده از مرخصی استعلاجی برای استراحت در منزل را می دهد. هر چند خدمات ارائه شده در این بیمارستان در حد پایینی بوده و بسیاری از خدمات پزشکی در این مراکز انجام نمی شود ولی به هر جهت، فرصت مناسبی است تا قبل از به پایان رساندن خدمت اجباری سربازی، یک چک آپ از خود گرفته و حتی الامکان بیماری هایی که در طول خدمت اجباری شدت گرفته یا ایجاد شده را درمان نمایید. در این مطلب لیست بیمارستان های ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در شهر تهران ارائه می شود.
Image
الف. فهرست مراکز درمانی آجا در تهران و شهرستانها که مراجعین می توانند با توجه به نوع بیماری مراجعه نمایند(1).
برای مشاهده «اینجا» را کلیک کنید.

و همچنین نام، آدرس و تلفن بیمارستانها و مراکز درمانی آجا:
برای مشاهده «اینجا» را کلیک کنید.

ب. بیمارستان های طرف قرارداد با نیروی انتظامی(2):
برای مشاهده «اینجا» را کلیک کنید.
پیشنهاد می کنم به سایت behdari.police.ir سری بزنید.

متفرقه:       
1. مرکز دندانپزشکی امام علی ع (3)
درمانگاه تخصصی دندان پزشکی
مدیر - موذن زاده
تهران - منطقه 7 - سهروردی شمالی - خ. قندی (پالیزی) - پ. 11 - ک.پ : 1556915813
شماره تلفن: 21 - 88516003 الی 4 - 88514941

2. مراکز دنداپزشکی ارتش:
بیما بعثت (021-39950 و شماره دندانپزشکی بیمارستان بعثت: 39954220) ،فجر، گلستان ، کلینیک همای رحمت ، مرکز دندانپزشکی 600 ،501 ،504 ،505

3. آدرس بیمارستان خانواده تهران:
مترو دروازه دولت خ شریعتی خ کاج 8- 77603076 - 77605900 – 77600500


نکات مختلف:   
1. پس از گرفتن برگه اعزام به بیمارستان، اگر به بیمارستان خانواده تهران اعزام شدید همان برگ اعزام بیمارستان منطقه ای کفایت می کند و ارائه برگه معرفی یگانی ضرورتی ندارد.

2. اصولا با هر برگه اعزام فقط می توان یک بیماری را پیگیری و درمان کرد و اگر چند تا بیماری دارید، بیماری هایتان را در ببرگه اعزام قید کنید.

3. اگر انتهای مرخصی منطقه تان هستید و مرخصی استعلاجی گرفته اید یا انتهای خدمت سربازی تان هستید و استعلاجی چند هفته ای گرفته اید پیشنهاد می کنم حتما با فرمانده تان مشورت کنید تا بعدا با شما لج نکند و شما را به بازداشتگاه بیاندازد و یا برای تان نهست یا اضافه خدمت رد کند. البته بستگی به نظر فرمانده تان دارد.

4. هر چند بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خانواده، از کیفیت بالایی در ارائه خدمات برخوردار است ولی چند مطلب را من مشاهده کردم که دور از حرفه ای گری بود. یکی فراوانی کارآموز های پرستار و پزشک که مثل مور و ملخ در اتاق عمل ها هستند. یکی کمیت عمل ها در اتاق عمل است، یکی پس از دیگری. و یکی هم شست و شوی وسایل اتاق عمل توسط یک خانم مسن و چاق در شیفت صبح بدون ضد عفونی کردن یا روی آتش گرفتن است که می تواند منجر به عفونی شدن یا انتقال بیماری ها گردد (به غیر از این خانم مسن، کسی مسئول این کار نبود و اصولا به دلیل تعدد بالای عمل جراحی، اصلا فرصت روی آتش گرفتن لوازم را پیدا نمی کرد).

5. قبل از عمل جراحی می بایست موهای مربوط به قسمت ویژه عمل جراحی را با تیغ زد و اصلاحا شیو (Shawe) کرد. در بیمارستان برای بیماران حمام هایی در نظر گرفته شده که بیمار می تواند قبل از عمل جراحی در آن حمام، عمل شیو را انجام دهد. اگر چنین نکنید عمل جراحی لغو می شود.

6. برای حضور در بخش عمل و مراقبت های بیمارستان خانواده میوه و آب میوه به همراه بیاورید. همچنین به دلیل کمبود دمپایی، پیشنهاد می کنم حتما یک جفت دمپایی نیز برای خود بیاورید. همچنین همراه داشتن یک قاشق و کارد نیز ضرورت پیدا می کند چون در بعضی شیفت های غذایی، قاشق یکبار مصرف به همراه غذا نیست. و اگر اهل مسواک زدن منظم هستید نیز خمیر دندان و مسواک نیز با خودتان همراه داشته باشید.

پی نوشت:   
1. به نقل از سایت آجا:
http://www.aja.ir/portal/Home/Default.aspx?CategoryID=196fab4c-96df-4795-9f50-6d4341938fb5 
http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=196fab4c-96df-4795-9f50-6d4341938fb5&WebPartID=07890de1-6924-46c1-927d-3e82ec49b9c8&ID=35b24576-fac0-4865-a4b0-60a48aa72228 
http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=196fab4c-96df-4795-9f50-6d4341938fb5&WebPartID=07890de1-6924-46c1-927d-3e82ec49b9c8&ID=cbee1b89-144f-4e76-92fb-1aa2d92726e3 
2. به نقل از سایت بهداری ناجا:
http://behdari.police.ir/?siteid=27&pageid=1464 
3. به نقل از سایت کتاب اول
http://www.avval.ir/a45c5f98-fd0b-44d9-b55e-b36367812e5d 
4.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۰
سید ابوالفضل هاشمی

تلفن

سربازی

نظرات  (۱۸)

باعرض سلام و خدا قوت خواهشمندم درصودت امکان آدرس و شماره تلفن مرکز دندانپزشکی 600رادر سایت خود درج نمایید با تشکر
با سلام عرض ادب ببخشید سوالی داشتم بنده جانباز 25% وآزاده هستم لذا در صفحه دفترچه بیمه بنده بازنشته درج شده عنوان جانباز نیامده  نمیدونم به هر دلیل توسط کانون درج نگردیده میخواستم بپرسم اگه بخواهم ازکلینیک های دندان پزشکی آجا استفاده کنم هزینه ایی باید بپردازم و به چه میزان منطقه 16 تهران هستم به نظر شما کدام درمانگاه یا بیمارستان مناسب حال ما میباشد خواهش میکنم رهنمود بفرمایید خیلی متشکرم  
پاسخ:
با سلام. والا من اطلاعی از چند و چون هزینه ها ندارم ولی شما محبت کنید با یکی از مراکز تماس بگیرید و سوالتان را بپرسید. ان شاءالله راهنمایی می شوید.
با عرض سلام و خسته نباشید.سوالی داشتم.من پرستار هستم و ب تازگی فارغ التحصیل شدم.میخواستم بدونم در بیمارستان های نظامی میتونم خدمت سربازیم رو بگذرونم؟ یعنی اینک برگه سبزم رو ببرم یه بیمارستان نظامی و دوسال خدمت اجباری رو اونجا باشم...ممنون
پاسخ:
با سلام. مسلما همین طور هست. ولی شما باید قبل از اعزام به خدمت امریه خدمت در آنجا را بگیرید. ولی اگر بیمارستان نیفتادید نگران نباشید. در خدمت در محل بهداری خدمت خواهید کرد و بهترین جا را خواهید داشت.
سلام. خسته نباشید. من همسرم سرباز هستش و در نتیجه بیمه ی نیرو های مسلح هستیم. میخواستم ببینم خودم میتونم از خدمات دندانپزشکی بیمارستان بعثت استفاده کنم؟
پاسخ:
سلام. بستگی دارد که خدمات دندانپزشکی در شمول بیمه شان باشد یا خیر؟ از بیمارستان بپرسید.
۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۸ سرباز پدافند ارتش کاشان
سلام.من برگه اعزام گرفتم به بیمارستان خانواده برای  بررسی ام اس آمدم بیمارستان خانواده خواستند مرا بستری کنند  ولی من وخانواده ام می خواستیم پیش پزشک بهتر برویم حالا برگه اعزام مرا نگه داشتند به من ندادند ومن خارج از بیمارستان های ارتش در حال پیگیری بیماریم هستم واین چند روز غیبت خورده ام چگونه می توانم هم به درمان در خارج از بیمارستانهای ارتش بپردازم هم برای این چند روز مرخصی استعلاجی بگیرم تا غیبتم  بخشیده شود واضافه خدمت نخورم وجریمه نشوم.شمارا به خدا زودتر جوابم را بدهید.
پاسخ:
سلام. اخوی وقتی شما برگ اعزام می گیری فقط باید تحت نظر پزشک بیمارستان خانواده عمل کنی. بیمارستان خانواده پزشکان خوب زیادی دارد. شما خودسر حق نداری بروی پیش دکتر چون فکر می کنند داری دروغ می گی و می خوای خدمت را بپیچونی. بهترین کار اینه که تحت درمان بیمارستان خانواده باشی. بیمارستان خانواده یکی از بهترین بیمارستان های نظامی است و فقط اتاق عمل هایش پر از دانشجویان پرستاری و پزشکی است. 
آیا در بیمارستان خانواده آپاندییس به وسیله لاپاروسکوپی انجام می شود؟
سلام آیا بیمارستان چمران طرف قرارداد با بیمه نیروهای مسلح میباشد
ممنون
_سلام،چرابازنشسته نیروهای مسلح،نیرهوای هستم،باید۳۰/فرانشسیربدن،مگه ادم نیستن،مگه یه روزی شاغل نبودن،حق بیمه کم کردین،مکمل گرفتین،این چه خدمتی،خواهشابه دادمون برسین
سلام .من سرباز نیرو هوایی ارتش هستم، میخواستم بدونم با این بیمه میشه به بیمارستان خصوصی مثل اتیه رفت ؟ چند در صد از هزینه رو پرداخت میکنه بیمه
پاسخ:
سلام. نه. زنگ بزنید ازشون بپرسید.
۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۶ محمد طاهری
با عرض سلام و خسته نباشید بنده سرباز هستم و قصد عمل جراحی در بیمارستان پارسیان را دارم با توجه به بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح چند درصد از هزینه عمل را باید پرداخت کنم؟
سلام زانوهایم احتیاج به عمل جراحی دارد دربیمارسان خانواده جراح اورتوپد ودستگاه لیزری آیا وجود دارد جانباز 29 درصد ارتشی بازنشسته هستم زانوم آب آورده مینسک ایراد دارد وآرتروز یارتر دارم لطف جواب یابه 09 18 608 36 65 پیامک بدین ممنونم

سلام وعرض ادب.
عذرمیخوام من دفترچه بیمه رو گرفتم حالا هر بیمارستان ارتشی که برم میتونم دندونمو پرکنم???
سلام.خسته نباشید. من سرباز هستم ولی جفت زانوهامو باید عمل کنم.(پاپرانتزی).میخواستم بدونم هزینه پلاتین به عهده خودم هست؟ چون پلاتین از هزینه عمل گرونتره.لطفا درخواست بنده را جواب بدید. باتشکر.
پاسخ:
با سلام
بستگی به بیمارستان محل عمل دارد. از بیمارستان بپرسید.
آیا بیمارستان رازی تهران فوق تخصص پوست با بیمه نیروهای مسلح قرارداد دارند؟

سلام.مابیمه بازنشستگان ارتش داریم.با هیچ بیمارستان خوبی قراردادنرو مگه از حقوق کم نمیکنن خوب بیشتر کم کنن...اتفاقا برعکس وقتی پیرترمیشن بیشتر احتیاج به دوادارو دارن....توروخدایکی به دادمون برسه..چرا باید اینجوربشن اینا زحمت خودشونو یه زمانی کشیدن این انصاف نیس که الان بیمارستانهای بدرد نخور تحت درمان باشن

سلام خسته نباشین .ببخشین من به تازگی ارشد مهندسی پزشکی تموم کردم میخواستم بدونم میتونم سربازیم رو تو بیمارستان نیروهای مسلح سپری کنم؟
پاسخ:
با سلام. شما در اختیار بهداری قرار می گیرین. اگر پارتی داشته باشید بله وگرنه جاهای دیگه می افتید.
سلام 
من سرباز نیروهوایی خضرایی هستم که تو پایان دوره بعد اموزشی رفتم پادگان برگه اعزام گرفتم برای بیمارستان بعثت جهت عصب کشی و پرکردن دندان 
اینکه تا ساعت دو موندم تا نوبت سربازای وظیفه بشه به کنار 
مشکل اینه که بعد ساعت دو ظهر منشی اونجا گفت که دکتر وظیفه نداریم گفتم کی دکتر وظیفه دارید, گفت معلوم نیست به فکرش نباش
گغت فقط جرم گیری میتونی انجام بدید و عکس از دندون 
تو همون مدت دیدم ساعت سه اینا سه تا سرباز رو دندوناشونو دکتر اونجا معاینه کرد و کارشونو انجام داد, فقط واسه من و دوتا سرباز لباس آبی کاری انجام ندادن و گفتن وقت نداریم 
اخرم ساعت چهار اینا رفتم باز اصرار کردم به دکتر مربوطه 
گفت حالا وقت دارم ولی دیگه وسیله ندارم واپه میخوای با این وسیله های کار مصرف شده,برات معاینه رو انجام بدم 
منم گفتم شما که بیشتر اطلاع دارید که اینکار درست  نیست و...... 

یکی میتونه بگه لطفا که باید این حرف رو به کی گفت ؟
من که حالا محل یگانم معلوم بود, به یه جایی شکایت میکردم 
کسی اگه دستش به جایی بنده, لطفا یه کاری کنه 
پاسخ:
سلام
این حرف رو باید به اون آدمی گفت که سربازی را خدمت واقعا مقدس نامیده و باعث این همه ستم به پسران جوان بیچاره شده. خدا هدایتش کنه اگه قابل هدایت نیست سر به نیستش کنه.
سلام،،من مرخصی هستم،،برگه اعزام نگرفتم و در خدمت بدلیل نبود آب بهداشتی کلیه هام بشدت درد میکنه و خدمتم یک ماه مونده میخواستم آخر مرخصی به بیمارستان بروم و اگر شد از استعلاجی استفاده کنم میخواستم بدونم بدون برگه اعزام میتونم اینکار را  بکنم؟؟؟
پاسخ:
سلام. نه. بیمارستان اصلا کارتان را راه نمی اندازد. باید از پادگان معرفی داشته باشید. مگر اینکه وضعیت تان اورژانسی باشد که به بیمارستان نظامی مراجعه کنید و شرح حال دهید. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی