دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات

آموزش تهیه فلافل

جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۴۳ ب.ظ
 نحوه درست کردن فلافل:  
فلافل یکی از ساندویچ های پر طرفدار در بین مردم است که فروش آن برای ساندویچی ها نیز سود کلانی دارد. فلافل از نخود درست می شود و تهیه و طبخ آن بسیار آسان است. می توان فلافل را به عنوان غذای حاضری در خانه درست کرد و در یخچال گذاشت و در هنگام لزوم آن را داغ کرده و در لای یک عدد نان لواش پیچیده و به همراه ترشی یا خیار شور و گوجه فرنگی و کاهو به همراه برد. همچنین والدین می توانند برای فرزندانشان، این ساندویچ را درست کنند و برای خوردن در مدرسه در کیف آنها بگذارند. از فلافل نیز می توان به جای کتلت سیب زمینی استفاده کرد و آن را در سر سفره میل کرد.
نکته ای مهم که درباره فلافل قابل توجه است این است که ارزش غذایی فلافل بسیار کم است و برای کسانی که از رژیم های غذایی علمی پیروی می کنند توصیه می شود که از این غذا استفاده نکنند (یا در مواقع ضروری مثل سفر و اردو و برای یک روز استثنا).

یادداشت من از درست کردن فلافل:   
1- نخود را می گذاریم یک روز در آب بماند (پس از شستن).
2- نخود را که نرم شد با مقدار زیادی پیاز (هر قدر پیاز بیشتر باشد خوشمزه تر می شود) و دو مشت آرد و یک مشت پودر کیک و تعدادی تخم مرغ و چند عدد سیر و ادویه فلافل (مثل فلافل) قاطی کرده و چرخ می کنیم (یا رنده می کنیم). بعد در قالب درآورده و در روغن مایع می اندازیم تا بجوشد و بپزد. پس از چند دقیقه فلافل آماده است.
Image
آموزش اول:  
تا حالا شده بعد از یک خرید خسته کننده از کنار مغازه فلافل فروشی رد بشین و بوی اون فلافل تحریکتون نکنه؟ یکی از دوستانم می گفت من تا حالا بیست بار فلافل درست کردم و هر بیست بارشو ریختم دور … نه مزه بیرون رو داشت نه پوکی بیرون و نه پفش رو.. خوب حالا دوست دارین بدونین چرا هیچ وقت فلافل هاتون طعم بیرون رو نمی ده . مطمئن باشین اگه یه بار این روش پخت رو به کار ببرین فلافل هاتون معروف می شه و محبوب…

موادلازم :
نخود
پیاز
نمک و فلفل
ادویه فلافل
آویشن و جعفری خرد شده
بکینگ پودر
روغن مایع
سس مخصوص فلافل ( سس سفید و قرمز و آب تمبر هندی)

طرز تهیه:
برای تهیه فلافل اصلی ترین مهره نخوده !!!
اگه یه کاسه سر خالی نخود رو خیس کنید به نظر من بسه! البته از دفعه های بعد اندازه دستتون میاد.
این یک کاسه نخود رو خیس می کنیم به مدت دو روز. نکته مهم اینه که آب نخود در طول این دو روز باید چند باری عوض بشه می تونین روزی سه بار آبش رو عوض کنین.
نمی دونم دستگاه ۱ ۲ ۳ مولینکس دارین یانه بهترین راه چرخ کردن نخود همین دستگاهه و اگه هم نه که باید در چرخ گوشت بریزین و حداقل دو بار چرخش کنین شایدم سه بار البته نباید نخود به صورت پوره در بیاد دونه های نخود باید معلوم باشه. یکدست و یکنواخت. اگه ذره های چرخ نشده ای مونده جداشون کنین.
یک عدد پیاز متوسط هم یا چرخ کنین یا با قسمت بسیار ریز رنده کنین و داخل نخودهای چرخ شده بریزین.
نمک هم به مقدار لازم و فلفل فراوون(سعی کنین فلفل قرمز استفاده بشه)
نوک قاشق چایخوری بکینگ پودر برای پف کردن (به مقدار کم)
آویشن به مقدار خیلی خیلی کم
(بعضی ها از جعفری کاملا خرد شده هم استفاده می کنن)
و مهمترین
نمی دونم تا حالا اسم ادویه فلافل رو شنیدین یانه! بله این همون چیزیه که این فلافل فروشی های ناقلا از همه قایم می کنن. پس این ادویه رو قبلا از عطاری خریداری کنیدو دو قاشق پر غذاخوری به نخودها اضافه کنین.
همه مواد رو قشنگ ورز بدین و مخلوط کنین. و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارین.
بعد از بیرون اوردن اگه خوب تو دست جا گرفت که خوبه اگه هم نه می تونین یک قاشق غذاخوری یا حداکثر دوقاشق غذاخوری آب به این مواد اضافه کنین.
یه قالب فلافل هم بگیرین که تو پلاستیک فروشی ها و یا لوازم قنادی فروشی موجوده. به مقداری که همون قالب داره توش بریزین و در ماهی تابه ای که روغن مایع فراوون داره برگردونین و سرخ کنین.
نکته ای که موقع سرخ کردن باید رعایت بشه اینه که اول شعله رو خیلی خیلی کم کنین و فلافل ها رو در ماهی تابه پر کنین و در ماهی تابه تون رو برای چند دقیقه بگذارین تا فلافل ها مغز پخت بشن و موقع خوردن مزه خام نخود حس نشه. و بعد از چند دقیقه درش رو بردارین و مواظب باشین بخاری که روی در رو گرفته تو ماهی تابه نریزین. بعد از سرخ شدن باید داغ داغ سرو بشه و حتما برای خوردنش از نون باگت استفاده کنید. به همراه سس مخصوص فلافل.
یه نکته برای سرخ کردن(سرخ کردن همه چیز) مثلا یه تیکه مرغ رو در نظر بگیرین نباید بزارین یه طرف مرغ سرخ بشه و بعد طرف دیگه رو سرخ کنین حتما باید یک طرف سرخ نشده برش گردونین و طرف دیگه رو بزارین یعنی هر دو طرف مرغ طی دو مرحله باید سرخ بشه. اینطوری هم خوشمزه تره و هم مغز پخت تر!
بعد از سرخ شدن باید داغ داغ سرو بشه و حتما برای خوردنش از نون باگت استفاده کنید. به همراه سس مخصوص فلافل.
سس مخصوص (سه قاشق سس قرمز رو با یک ونیم قاشق سس سفید مخلوط کرده بهش فلفل فراوون می زنیم و بعد از مخلوط کردن سه قاشق غذاخوری آب تمبر هندی (یک قاشق تمبر هندی رو در این آب می ریزیم بعد از نیم ساعت حلش می کنیم و هسته ها و پوسته های تمبر هندی رو می گیریم) رو داخل سسمون می ریزیم. (1)
Image
آموزش دوم:  
در این پست مجموعه سه نوع فلافل را برای شما توضیح می دهیم که روش تهیه و آموزش آنرا یاد بگیرید.
فلافل بندری، فلافل عربی و فلافل خوزستانی به همراه طرز تهیه سس فلافل.

طرز تهیه فلافل خوزستانی: 
مواد لازم:
نخود خیس شده: 250 گرم
پیاز: یک عدد بزرگ
سیر: 3 حبه
رب گوجه فرنگی: یک قاشق مربا خوری
سیب زمینی آب پز: 1 عدد کوچک
ادویه کاری: 2 قاشق چایخوری
فلفل و نمک و زردچوبه: به میزان دلخواه

طرز تهیه:
ابتدا نخود را به همراه پیاز و سیر چرخ کرده (نخود چرخ شده باید کمی زبر باشد) سپس سیب زمینی رنده شده و رب گوجه و تمام مواد باقیمانده را به مایه نخود اضافه نموده و خوب ورز میدهیم. لازم به ذکر است قبل از سرخ کردن فلافل مقدار کمی آب اضافه کرده تا مایه نسبتاٌ نرمتر شود با این کار فلافل ترد خواهد شد.

نکات مهم:
1- هیچوقت به مایه فلافل تخم مرغ اضافه نکنید زیرا طعم واقعی فلافل را از بین میبرد و مانند کتلت خواهد شد.
2- برای خوشمزه تر شدن فلافل از فلفل به میزان بیشتری استفاده شود.
3- میتوان بجای رب گوجه از یک عدد گوجه فرنگی رنده شده استفاده کرد.
4- برای سرخ کردن از ظرف کوچک و گود استفاده شود برای صرفه جویی در روغن و سرعت پخت و شعله اگر کم باشد فلافل شما نیز مغز پخت خواهد شد.
================================
دستور پخت سس فلافل:
یک عدد سیب زمینی آب پز و له شده را با ومقداری رب گوجه و فلفل و نمک در آب حل کرده و مواد را میپزیم تا مایه نسبتاٌ غلیظی بدست آید. این دستور پخت سس فلافل خوزستان است حتماٌ امتحان کنید.
================================
طرز تهیه فلافل بندری  
مواد لازم:
تخم مرغ: 1 عدد
سیب زمینی: 1 عدد
نخود: یک فنجان
فلفل: یک چهارم قاشق سوپخوری
فلفل قرمز: قدری

طرز تهیه:
48 ساعت نخود را در آب خیس کنید، البته مرتب آب آن را عوض کنید تا لیز نشود. بعد آن را با سیب زمینی چرخ کرده و نمک و فلفل قرمز را به آن اضافه کرده خوب مخلوط کنید. بعد از آن تخم مرغ را به آن اضافه کرده و باز هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و بعد آن را به صورت گرد گرد در آورده و در روغن سرخ کنید.
================================
طرز تهیه فلافل (به صورت دیگر)
مواد لازم:
نخود 500 گرم
تخم مرغ 3 تا 4 عدد
گشنیز 250 گرم
زیره ی کوبیده 1 قاشق سوپخوری
فلفل قرمز کوبیده 1 قاشق چایخوری
آرد گندم 3 تا 4 قاشق سوپخوری
آبلیمو 2 تا 3 قاشق سوپخوری
روغن مایع برای سرخ کردن به مقدار لازم
نمک به قدر کافی

طرز تهیه:
نخود را بپزید. (بهتر است نخود را قبلاً خیس کنید تا زودتر بپزد، در هر حال نخود باید کاملاً پخته شود و آبش به خورد آن برود). سپس آن را در حالی که هنوز گرم است چرخ کنید تا کاملاً مانند پوره نرم و لطیف شود. گشنیز را تمیز کرده و بشویید و در صافی بریزید. وقتی آب گشنیز کشیده شد آن را ریز خرد کنید. تخم مرغ ها را با زیره و کمی نمک و فلفل قرمز یا فلفل سیاه (در صورت استفاده از فلفل سیاه یک قاشق چایخوری زعفران هم در کمی آب جوش حل کرده به کار ببرید). داخل پوره نخود بریزید و مایه را خوب مخلوط کنید.

بعد گشنیز را ریخته، به هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. مقداری روغن مایع را در تابه ی مناسبی بریزید و آن را داغ کنید تا حدی که دود نکند. از مایه ی تهیه شده گلوله هایی به اندازه ی یک تخم مرغ بردارید و آنها را در آرد غلطانیده و همه را با دست صاف و گرد کنید. باید دقت کنید که سطح گلوله ها کاملاً صاف شود. سپس آنها را در روغن بیندازید. حرارت را کمی ملایم کنید. وقتی یک طرف طلایی شد آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم طلایی شود.
================================
آموزش و طرز تهیه فلافل عربی (اصل)

مواد لازم:
380 گرم باقلای خشک
380 گرم نخود
2 حبه درشت سیر کوبیده
یک عدد درشت پیاز ( ریز خرد شده)
4 عدد بزرگ پیازچه (ریز خرد شده)
فلفل سبز قلمی تند
یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
3 قاشق غذاخوری آرد یک فنجان
جعفری خرد شده یک قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیز 5/1 قاشق مرباخوری
پودر زیره سبز به اندازه لازم
نمک و فلفل به اندازه لازم
روغن برای سرخ کردن فلافل

طرز تهیه:
باقلا و نخود را از قبل خیس می کنیم. باقلا و نخودهای خیس خورده را پوست می کنیم و با گوشت کوب یا خردکن برقی به طور کامل خرد می کنیم. سپس سیر، پیاز، پیازچه و بقیه مواد را اضافه کرده و دوباره له می کنیم تا نرم شود و می گذاریم یک ساعت بماند. در آخر گلوله هایی به اندازه گردو از مخلوط این مواد بر می داریم و به صورت شامی های گردی در می آوریم. آن گاه در یک سینی می چینیم و می گذاریم یک ربع دیگر بماند. سپس در روغن فراوان سرخ می کنیم تا طلایی شود. توجه: – باقلا و نخود از شب قبل خیس شود. در تهیه این غذا می توان فقط از نخود استفاده کرد که در این صورت مقدار نخود دو برابر می شود.

نکات تغذیه ای:
فلافل یک نوع غذای لبنانی است که برای افراد گیاهخوار غذای مناسبی می باشد. این غذا به علت داشتن حبوبات به خصوص نخود، پروتئین را در حد کافی و نیاز بدن تامین می کند. نخود نیز مانند سایر حبوبات، فیبر بالایی دارد. فیبر محلول مانند یک برس زبر، سیستم گوارشی را پاک می کند. این نوع فیبر، گلوکز (قند) و کلسترول خون را کاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می کند. (2)
Image
آموزش سوم:
فلافل یکی از غذاهای اصیل کشورهای عربی خاور میانه و کناره دریای مدیترانه می باشد که طرز تهیه آن آسان است و البته کم هزینه.
برای تهیه فلافل در این دستور، از بیکینگ پودر استفاده نشده و این باعث می شود که مخلوط فلافل شما نیاز به استراحت دادن خمیر نداشته باشد و بسیار سریع آماده شود. در این دستور از تخم مرغ استفاده شده که باعث می شود این خمیر بسیار راحت تر گلوله ای شده و شکل بگیرد.

مواد لازم:
نخود پخته: 2 پیمانه (450 گرم)
پیاز پوست کنده و خرد شده: 2 عدد متوسط
جعفری تازه ساتوری شده: 2 برگ
تخم مرغ: 2 عدد
سیر ریز خرد شده: 4 حبه
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
فلفل قرمز: کمی
خرده نان: در صورتی مصرف می کنیم که مایه فلافل چسبنده باشد
آرد: برای پوشاندن روی فلافل ها

طرز تهیه:
در ابتدای کار برای تهیه فلافل کمی روغن را داخل یک تابه یا قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. پیاز خرد شده را به همراه کمی نمک داخل روغن داغ کمی تفت می دهیم. حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا پیازها کم کم بپزد و شفاف گردند.
داخل یک کاسه بزرگ، نخود پخته، پیاز سرخ شده، سیر خرد شده و جعفری تازه ساتوری شده را می ریزیم و سپس تخم مرغ ها را داخل آن می شکنیم و کم نمک و فلفل قرمز داخل آن ریخته و آنها را کاملاً مخلوط می کنیم.
مخلوط فلافل را داخل دستگاه غذا ساز می ریزیم تا نخودها کاملاً له شوند و مایه مناسبی به دست آید. اگر چسبندگی مایه کم بود، کمی خرده نان به آن می افزاییم.
از مایه فلافل به اندازه یک گردو بر می داریم و آن را به شکل توپهایی به قطر 3 سانتیمتر در می آوریم و آنها را داخل آرد می غلطانیم تا سطح آنها با آرد پوشیده گردد.
داخل یک تابه مناسب به اندازه 3 انگشت روغن زیتون می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا داغ گردد . پس از داغ شدن روغن زیتون، فلافل ها را داخل آن می ریزیم و آنها را به مدت حدود 4 دقیقه سرخ می کنیم تا رنگ آنها قهوه ای شوند. سپس آنها را از روغن در می آوریم و روی کاغذ آشپزخانه می گذاریم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. در زمان پخت فلافل روی حرارت می گذاریم تا داغ گردد . پس از داغ شدن روغن زیتون، فلافل ها را داخل آن می ریزیم و آنها را به مدت حدود 4 دقیقه سرخ می کنیم تا رنگ آنها قهوه ای شوند. سپس آنها را از روغن در می آوریم و روی کاغذ آشپزخانه می گذاریم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. در زمان پخت فلافل توجه داشته باشید که شعله آنقدر زیاد نباشد که روغن بسوزد و فلافل مغزپخت نشود.
 این نوع فلافل با نان پیتا و یا برنج به همراه سالاد کاهو، گوجه فرنگی و خیار سرو می گردد. (4)
Image
آموزش چهارم: 
فلافل از غذاهای محبوب منه و هر چند وقت که نخورم هوسش رو میکنم. تهیه این غذا خیلی آسونه و همه به راحتی میتونن اون رو درست کنن. فلافل خیلی سریع هم آماده میشه و مقداری سبزیجات یک غذای عالی و به صرفه اس. ساندویج فلافل هم میتونه یه انتخاب مناسب برای گردش های خونوادگی و پیکنیک باشه. در این مطلب طرز تهیه فلافل رو قرار دادم. میدونم که خیلی پرطرفداره و اکثرا دوست خواهید داشت. حتما امتحان کنین.

مواد لازم برای تهیه فلافل:
نخود 300 گرم
پیاز یک عدد
جعفری نصف استکان
سیر 3 حبه
آرد نخودچی دو قاشق غذا خوری
ادویه ( فلفل سیاه، زیره سبز و تخم گشنیز هر کدوم یه قاشق چای خوری رو باهم پودرو مخلوط میکنیم)
تخم مرغ 1 عدد در صورت تمایل
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه فلافل:
برای تهیه فلافل نخود رو باید خیس بدیم. خیس خوردن نخود کمی طول میکشه، ولی اگر به نخود در حال خیس خوردن مقداری نمک اضافه کنیم زمان خیس خوردنش نصف میشه و در عرض دو سه ساعت نخود آب رو به خودش جذب میکنه. برای همه حبوبات میشه از این رو استفاده کرد. اینو واسه وقتایی گفتم که عجله داریم و از قبل فکرشو نکردیم. راحتترین راه اینه که بعد از خیس خوردن نخود، اون رو به همراه پیاز و سیر و ادویه و جعفری داخل میکسر یا همون مخلوط کن بریزیم و خلاص.
ولی اگر در دسترستون نبود مبتونین نخود رو چرخ کنین و به همراه سیر و پیاز رنده شده و جعفری خرد شده ورز بدین. برای میکس هم لازم نیست خیلی مواد رو له کنیم. بعد از میکس کردن، آرد رو اضافه میکنیم. تخم مرغ رو هم به مواد اضافه میکنیم و مواد رو خوب ورز میدیم.بعد هم به شکل توپ در میاریم و در روغن سرخ میکنیم.

فوت و فن های پخت فلافل:
بعضی ها تخم مرغ رو به فلافل اضافه نمیکنن و به تهیه اون تا همین مرحله بسنده میکنن ولی به نظر من تخم مرغ باعث شکیل شدن فلافل میشه و به اون زیبایی میده. همچنین از خشک شدنش جلوگیری میکنه. ولی باز انتخاب با خودتونه.
نکته دیگه در مورد فلافل اینه که متاسفانه فلافل رو باید در روغن زیاد سرخ کرد تا هم زیباتر بشه و هم یکدست پخته بشه. ولی میتونین در انتها با حوله مخصوص روغنش رو بگیرید.
ادویه هایی که در بالا گفته شد، ادویه های اصلی فلافل هستن و پیشنهادم اینه که حتما از همشون در فلافلتون استفاده کنین تا طعم عالی رو که شایستش هست بگیره. (5)
Image
نکات ارائه شده:  
برای اینکه فلافل خوشمزه‌تری داشته باشید
جعفری، گشنیز، پیاز، سیر، فلفل قرمز و سیاه و زیره را به مخلوط نخود استفاده کرده و میکس کنید.
در زمان تهیه انواع فلافل، هر طرف فلافل‌ها را با شعله کم، به مدت 3 دقیقه سرخ کنید تا طلایی و مغزپخت شوند.
اگر می‌خواهید کالری فلافل شما کمتر هم بشود، می‌توانید بجای سرخ کردن، مخلوط فلافل را قالب زده و روی سینی فر که چرب شده بگذارید و در فر بپزید.
در صورتیکه برای چسبندگی بیشتر مایع فلافل تخم مرغ اضافه کنید، طعم فلافل به کوکو و کتلت نزدیک می‌شود.
بهتر است فلافل را با سس تند سرو کنید چون ترکیب خوشمزه‌تری به شما می‌دهد.
می‌توانید برای تهیه فلافل در مایع آن یک عدد گوجه رنده کنید که هم طعم و رنگ خوبی به آن بدهد و هم آب گوجه باعث ترد و خوشمزه شدن فلافل می‌شود.
 می‌توانید به مایع فلافل بسته به ذائقه، کمی سیب‌زمینی یا باقالا خام اضافه کرده و میکس کنید. (3)

منابع و مآخذ:   
1. http://www.funshad.com/archive/14654/طرز-تهیه-فلافل/
2. http://www.doostiha.ir/1391/03/20/آموزش-طرز-تهیه-فلافل.html
3. http://www.parsegard.com/foodnutrition/طرز-تهیه-فلافل.html
4. http://www.parsegard.com/foodnutrition/فلافل.html
5. http://2nafare.com/طرز-تهیه-فلافل-عالی-و-خوشمزه-و-آسان/
6.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۵
سید ابوالفضل هاشمی

آشپزی

نظرات  (۱۶)

آقا دمتون گرم خعععععععععععلی باحال بید
۱۳ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۲۴ فروغ السادات موسوی
سلام مرسی 
مفید بود :)
حتما درست میکنم
من هر کاری میکنم داخل فلافل خام میمونه هر چقدرم شعله رو کم میکنم بازم فلالفل داخلش خام میمونه و مزه ی نخود خام و پیاز رو میده خواهش میکنم راهنماییم کنین حتی اندازه هارو هم کوچیک میگیرم بازم نمیشه
پاسخ:
شاید از روغن تان هست. بگذارید ابتدا روغن تان خوب داغ شود سپس داخل آن فلافل تان را بیاندازید.
سلام من هر کار کردم فلافلم خیلی سفت و سخت شد چرا؟؟؟ باید چکار کنم؟؟؟؟؟ممنون اگه کسی میدونه راهنمایی کنه؟
خانم صدف ...نصف نخود پخته و نصف خام استفاده کن...
سلام ببخشید این دستگاه که گفتین اسمش چیه؟
همون دستگاه غذا سازه ؟
میخواستم بخر اگه همینه که اسمشو لطف میکنید بهم بگید چون میخواستم بخرم
ممنون
سلام دوستان من وقتی فلافل درس میکنم رنگش تیره میشه در حدی که سیاه هستش.کسی میتونه بگه اشکال از چیه؟خودم همه راه هارو رفتن ولی به نتیجه درستی نرسیدم.ممنون میشم کسی راهنمایی کنه
پاسخ:
سلام. دمای روغن میزان نیست. نه کم باشه نه خیلی زیاد.
سلام میشه با آرد نخود آماده فلافل آماده کرد؟ اگه میشه چیکار بایدبکنیم ؟
با سلام من قالب فلافل خریدم ولی موقعی که میخوام بندازم توی ماهیتابه مواد از توی قالب جدا نمیشه چه کار کنم؟
سلام دوستان من هر وقت فلافل درست میکنم ترد نمیشه کسی میتونه کمکم کنه 
۰۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۱۹ فرزند خوزستان
سلام دوستان عزیزم

به هنگام درست کردن فلافل به چند نکته که متاسفانه در ایم مطلب بدون فکر ادا شده اشاره میکنم تا فلافل خوشمزه ای درست کنید:

1- هرگز به ماده فلافل تخم مرغ اضافه نکنید. چون تخم مرغ خیلی زود سرخ میشه و باعث سیاهی فلافل میشه همچنین مزه فلافل رو عوض میکنه
2- موادتون نباید به اندازه ای شل باشه که نتونه تو قالب بمونه
3- به هنگام سرخ کردن باید دمای شعله رو به اندازه ای باز کنید که روغن حسابی داغ بشه و در تمام مدت آماده کردن باید روغن داغ باشه
4- اگر به ماده فلافل سبزیجات اضافه کنید به هنگام سرخ کردن خیلی اذیت خواهید شد چو تو روغن وا میره
5- اگر میخواهید از آرد استفاده کنید اشکالی نداره اما خیلی خیلی کم اضافه کنید.
6- واسه پف کردن نیازی به بکینگ پودر نیست. به اندازه ای آب به موادتون اضافه کنید که مواد نیمه شل باشه.

 من بچه خوزستان هستم و تجربه سالها فلافل درست کردن رو در اختیار شما عزیزان قرار  دادم.
 موفق باشید

سلام.
آیا با پودر نخود خام هم میشه فلافل درست کرد؟؟؟
دستورش لطفا؟
سلام من جدیدا مغازه ساندویچی زدم اما نمیدونم چیکار کنم ک فلافل رو ترد کنم ک داخلش خمیر نمونه ؟ 
من ترد کردن فلافل خیلی واسم مهم هست ؟
لطفا حتما بگید چیکار کنم این چیزایی ک گفتید رو همه انجام دادم خوشمزه شده اما ترد نیست 
چه کارکنم مواد به قالب نچسبد؟؟؟
ممنون از مطالب خوبتون ، ببخشید اگه خواستیم فلافل رو فریز کنیم ، بصورت خام فریز کنیم بهتره یا بصورت نیمه پخته ،
پاسخ:
نیمه پخته به مدت محدود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی