دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
نرم افزار Adobe Indesign CS5 بهترین و تخصصی ترین نرم افزار طراحی مجله، کتاب، روزنامه و به طور کلی Indesign است. کسی که آدوب ایندیزاینر حرفه ای باشد مسلما فوتوشاپ کار و کورلمن (Corel Man) حرفه ای نیز هست. به همین دلیل کسانی که تخصص کار با Adobe Indesign را دارند کم هستند و درآمد خوبی دارند. در این مطلب بر آن شدیم تا نکات حرفه ای کار با نسخه CS5 این نرم افزار را گرد آوری نماییم.
Image
تاریخچه مطالعه:     
نام کتاب: Adobe InDesign CS5 Conversion Guide
نویسنده: شرکت ADOBE 
ناشر: شرکت ABOBE
تاریخ نشر: 2010
تعداد صفحات: 59 صفحه
زبان: English
بازه زمانی و مکانی مطالعه: اواسط دی 93 الی  - تهران.

دریافت فایل کتاب: 
برای دریافت فایل PDF از لینک زیر اقدام به دریافت آن نمایید:
Image
Image
چکیده ترجمه شده از کتاب راهنمای آدوب ایندیزاین CS5:   
-برای اینکه دور تصویری را به وسیله ایندیزاین با متن پر کنیم (به طوری که حالت زیبایی داشته باشد) می بایست ابتدا یک چهارگوش متن ایجاد کرده و در کنار آن یک Object بسازیم که نامرئی باشد و رنگ آن، رنگ پس زمینه باشد و با ابزار Text wrap آن را در کنار نوشته قرار دهیم. بدین وسیله متن خود بخود منظم می شود و نیازی نیست که ما جعبه متن را با تصویر منطبق کنیم. اینطوری خیلی راحت تر است. شکل در ص 16 (ص16).

-از مسیر View > Grids & Guides ابزارهای لازم برای نمایش، پنهان سازی، چسباندن و قفل کردن اشیاء به خطوط فرضی و خطوط راهنما را استفاده کرد (ص16).

-همچنین با Smart Guides می توانید با نظم و قدرت بیشتری اشیاء مد نظرتان را بچرخانید، تغییر اندازه دهید و جابجا کنید. این ابزار به شما این امکان را می دهد که اشیاء را در یک صف ردیف کنید. برای دسترسی به این ابزار از مسیر View > Grids & Guides > Smart Guides استفاده نمایید. (ص16)

-برای دسترسی به امکانات فراوان Text Wrap می بایست از مسیر window > Text Wrap آن را فعال می نماییم. (ص16)

-نام قبلی Indesign، Quark Xpress بوده است که در کاتالوگ آموزشی ایندیزاین، نکات مهمی درباره آن ارائه شده است (ص17).

-توضیحات مبتدی درباره اهمیت کاراکترها در ایندیزاین(ص17).

-با فشار دادن Ctrl + N یا استفاده از مسیر File > New > Document پنجره دیالوگ ایجاد سند جدید باز می شود. (ص18)

-ماکزیمم اندازه صفحه در ایندیزاین 216 در 216 اینچ است. این یعنی 548 سانتی متر مربع. (ص18)

-شما می توانید حاشیه صفحات و ستون ها را تغییر دهید. بدین منظور از Layout > Margins استفاده می کنیم. (ص18)

-اگر می خواهید صفحه را برگردانید (مثلا از عمودی به افقی تغییر دهید) از مسیر view > 90 CW آن را تغییر می دهیم. (ص18)

-شما می توانید داکیومنتی بسازید با 9999 صفحه و بیشتر! برای این منظور از File > New > Book استفاده کنید. (ص18)

-همچنین برای تغییر دادن از یک منو به منوی دیگر، می توانیم از Ctrl + Tab برای این منظور استفاده کنیم. (ص21)

-کلید Ctrl+D یا windows>pages باعث نمایش صفحاتم داکیومنت ما می شود. (ص 21)

-پس از طراحی Shape با انتخاب گزینه تایپ می توان در شکل طراحی شده نوشت. (ص 21)

-آدوب ایندیزاین از فرمتهای زیر پشتیبانی می کند:
متن و گرافیک همچون: rtf، مایکروسافت Word، Excel، TIFF، JPEG، PDF، EPS، PSD، EPS ، PDFو حتی indd (ایندیزاین).
صدا و فیلم همچون: AVI، MPEG، SWF، AIFF، WAV، AU SOUND،
(ص 22)

-روش های آوردن شی در مطلب: راه اول: copy & paste، راه دوم: File > Place، راه سوم: Window>Mini Bridge . که البته روش دوم برای آوردن مطالب از فایل Excel و Word استفاده می شود. (ص 22)

-یکی شدن فریم و عکس (بر اساس سایز بزرگتر عکس یا فریم): ctrl + alt + c (ص23)

-برای تنظیم فریم با شی (عکس یا متن) می توان از این منو نیز استفاده کرد: object > fitting (ص23)

-برای جدا کردن فریم متن از خود متن Alt را گرفته و بر روی فریم یکبار کلیک می کنیم و می کشیم. (ص 23)

-برای اینکه متن طولانی که در چند صفحه بهم پیوسته شده را انتخاب کنیم shift را گرفته و متن را انتخاب می کنیم. (ص23)

-برای خارج کردن فایل eps یا ai از حالت دستگی پس از copy و paste یا drop و drag روی آن انتخاب کرده و گزینه object > Ungroup را انتخاب می کنیم. (ص 24)

-در صورت علاقه نداشتن از افتادن شی مان (مثل عکس) بر روی یک فریم از گزینه Edit > undo place استفاده می کنیم که به حالت قبل بر می گردد و آیکون مربوطه برای انتخاب محل جدید در کنار اشاره گر نشان داده می شود. در این حال اگر بخواهیم به طور کلی شی حذف شود esc را می زنیم. (ص 24)

-برای مشاهده نسخه اصلی تصاویر، Alt را پایین نگه داشته و روی تصویر مربوطه کلیک می کنیم. با اینکار تصویر در محیطی خارج از adobe indesign باز می شود. (ص 25)

-می توان به طور مثال برای افزودن شماره یا لوگو به پایین یا کنار صفحات، یک صفحه ایندیزاین به صورت مستقل طراحی کرد و سپس از قسمت file > place آن را ایمپورت نمود. در قسمت تنظیمات هنگام ایمپورت کردن، از منوی General می توان قرار گیری فایل را به همه صفحات تعمیم داد. همچنین از منوی Layers نیز می توان لایه هایی که قصد انتقالشان را داریم مشخص سازیم. (ص27)
Image
-گزینه های منوی object زمانی فعال می شوند که شما فایلی را از فوتوشاپ یا ایلوستریتور ایمپورت می کنید. (ص27)

-ایندیزاین نرم افزاری مناسب برای ایجاد جدول های پیچیده و سطح بالا به شمار می رود. برای ایجاد یک جدول ابتدا بر روی T در پنل Tools کلیک کرده و سپس در قسمتی از یک فریم ناحیه ای را باز می کنیم و سپس از منوی table > inser table را کلیک می کنیم (یا می شود ctrl + shift + alt + T را گرفت تا صفحه ایجاد جدول باز شود). (ص28)

-اگر متن بیشتر از ناحیه frame باشد جدول از آن بیرون می زند و پنهان می شود. راهکار در بزرگ کردن ناحیه frame است. (ص28)

-با ایندیزاین در هر سلول جدول می توان یک Text Box ایجاد کرد و یا گرافیک یا جداول دیگر قرار داد. (ص28)

-می توان برای تغییر اندازه ارتفاع و عرض جدول از جعبه ابزار پنل گزینه T (همانی که هست و برای ایجاد جدول استفاده کردیم) را انتخاب کنیم و اقدام به تغییر اندازه نماییم. (ص28)

-ایندیزاین این قابلیت را دارد که متن را به جدول تبدیل کند. برای این منظور از منوی Table > Convert Text To Table استفاده می کنیم. این کار برای به طور مثال تبدیل پایگاه داده که سند txt است به جدول مورد استفاده قرار گیرد. (ص28)

-وقتی یک گزینه جدول را انتخاب می کنید وقتی پس از انتخاب کلید Esc را انتخاب کنید کل سلول را می گیرد (select می کند). برای کپی کردن جدول یا متن از word یا excel آنها را کپی کرده و سپس با استفاده از منوی Edit > Paste آنها را در این سلول جدول قرار می دهیم. (ص28)

-برای تبدیل row به header یا footer از این مسیر استفاده می کنیم: Table > Convert Rows > To header که با اینکار ردیف به سرستون جدول تبدیل می شود. (ص 29)

-برای استفاده از جلوه های ویژه در طراحی جدول ها (مثل پر کردن ردیف های جدول به صورت یک در میان با رنگی خاص) از مسیر table > cell > options > text استفاده می کنیم. (ص 29)
Image
-از قسمت window > Type & Tables می توان منوهای لازم برای کار با جدول و انواع دیگر را بدست آورد. ضمنا در منوی window گزینه های متعددی وجود دارند که برای کار کردن می بایست به همه آنها تسلط داشت. (ص 29)

-برای تغییر در تنظیمات جدول از مسیر table > table options > table setup استفاده می کنیم. (ص 29)

-گزینه های کار به منوی زیر که از آدرس windows > effects نمایش داده می شود
(شکل ص 31 قسمت بالایی نشان داده شود)

-یک نکته مهم در تخصیص افکت به اشیا این است که اگر شما یک شی مشخص را انتخاب نکنید افکت انتخاب شده به تمامی اشیا زیرمجموعه شی کلی تخصیص داده خواهد شد. همچنین هنگامی که می خواهید به عکسی که روی آن متنی قرار گرفته است افکت دهید می بایست ابتدا عکس مورد نظر را با ابزار Direct Selection Tool انتخاب نمایید. همچنین در صورتی که بخواهید متن را افکت دهید و نتوانید از ابزار مورد نظر برای انتخاب متن مشخص مورد نظر استفاده کنید از مسیر Type > Create OutLine متن مورد نظر را در حالت آوت لاین قرار می دهید. (ص 31)

-جهت چاپ مجله طراحی شده می بایست تنظیمات آن را از مسیر های زیر اصلاح یا ویرایش نمود:
مسیر اول: پرینت باکس از File > print که در این باکس، تب های زیادی وجود دارد که می توان از طریق آن تنظیمات مد نظر را اعمال نمود.
مسیر دوم: از مسیر Edit > Transparency Flattener Presets می توان رزولیشن مد نظر برای طرح های نیمه شفاف و شفاف را تعیین کرد.
مسیر سوم: برای استفاده از ویژگی Flattenner از مسیر window > output > Flattener Preview استفاده می کنیم. این ویژگی مهمی به طراحی ما برای آماده سازی چاپ می دهد. همچنین در این مسیر ویژگی های دیگری مثل separations preview نیز وجود دارد که ویژه چاپ می باشد. (ص 32)

-برای تبدیل حالت نمایش صفحه ایندیزاین به صفحه طراحی (شبیه فوتوشاپ) از مسیر View > Screen Mode > Preview برای این کار استفاده می کنیم. همچنین حالت ارائه (presentation) در همین مسیر قرار دارد. (ص 34)

- برای پنهان کردن گزینه های موجود در صفحه طراحی ایندیزاین از این مسیر استفاده می کنیم: view > Over print Preview تا فضای صفحه کاملا باز شود. (ص 34)

- برای نمایش تعداد لینک ها و تکست باکس ها و اطلاعات کامل دیگر فایل ایندیزاین از مسیر window > output > preflight صفحه مذکور باز می شود. (ص 34)

-از مسیر window > interactive می توان گزینه های متعددی برای ایجاد جلوه های انیمیشنی در طراحی استفاده کرد. (ص 34)
Image
-راه های کار کردن حرفه ای با ایندیزاین:
* با فشار دادن ctrl در هنگامی که هر ابزاری انتخاب کرده باشید اشاره گر به حالت direct selection tools در می آید. (ص 36)
* وقتی شما در حال تایپ هستید می توانید بلافاصله با فشار دادن Esc از حالت تایپ بیرون آمده و اشاره گر به حالت Direct Selection Tools تبدیل می شود. (ص 36)
* وقتی شما مشغول تایپ در Text Frame هستید اگر بر روی نوار پیرامون آن دوبل کلیک کنید (فرقی نمی کند با کدام اشاره گر موس کلیک کنید) وضعیت به Type Tools تغییر پیدا می کند. (ص36)
* برای انتخاب گرافیک داخل یک فریم گرافیک فقط کافی است با Selection Tools بر روی فریم آن دوبل کلیک کنیم. و اگر دوباره دوبل کلیک کنید، فریم انتخاب می شود. (ص36)
* اگر می خواهید شیء یا مسیری را که در زیر شیء ای دیگر قرار دارد انتخاب کنیم می بایست Ctrl را پایین نگه داشته و با ابزار Selection Tools بر روی آن قسمت کلیک می کنیم تا آن چیز انتخاب شود. (ص36)
* وقتی شما می خواهید بخشی از یک گروه اشیاء بهم چسبیده را انتخاب کنید یکبار با Selection Tools روی آن کلیک می کنید. در مرحله اول کل اشیاء به صورت بهم چسبیده انتخاب می شوند. سپس یکبار دیگر دوبل کلیک می کنیم. اینبار شی مورد نظر که بخشی از گروه اشیاء است انتخاب می گردد. همچنین در مرحله دوم اگر Esc را بزنید به مرحله قبلی اش بر می گردد. (ص36)
* برای Deselect All متن یا اشیاء از Shift + Ctrl + A استفاده می کنیم. (ص37)
* Smart Guide ها خطوطی هستند که برای طراحی منظم تر مجلات به ما کمک می کنند. برای فعال سازی آن می توان از مسیر View > Grids & Guides menu یا Ctrl + U. (ص37)
*برای جابجا کردن و بالا و پایین آوردن اشیا و نوشته ها و مسیرها و ... باید از امکانات لایه ها استفاده کرد. بدین منظور از مسیر Window > Layers استفاده می کنیم. (ص38)
*Adobe Kuler جایی است که اپلیکیشن های لازم برای طراحی قالب ها در آن وجود دارد و می توان Swatch color های مورد نیاز را دانلود کرد. (ص38)
* برای اضافه کردن رنگ های مورد نیاز به Swatch Color می توان از New Gradient Swatch از Swatches Menu استفاده کرد. (ص38)
*برای استفاده از طرح های رنگی Kuler از مسیر زیر استفاده می کنیم: Window > Extensions > Kuler. (ص39)
*شما می توانید از windows > color > Gradient کمک بگیرید برای رنگ آمیزی از یک شی به شی دیگر. پس از انتخاب مسیر فوق بر روی آیکون Gradient Swatch کلیک می کنیم و پس تغییر شکل اشاره گر موس، می توانیم با انتخاب گوشه های شی، رنگ آن را بیابیم. (ص39)
*برای تغییر رنگ ابتدا از نوار Gradient را متوقف می کنید و سپس رنگ تازه ای را انتخاب کنید با گرفتن Alt می توان به طور منظم رنگ را عوض کرد و یا یک رنگ جدید به فهرست رنگ های موجود اضافه کرد (با پایین نگه داشتن Alt و کلیک کردن در فضای خالی از قسمت فهرست رنگ ها). (ص39)
*قسمت Eyedropper امکاناتی به ما برای مدیریت رنگ ها می دهد. حتما پیدا کن و با آن کار کن. (ص39)
*برای اینکه فرمت یک متن را با استفاده از فرمت متن دیگری همسان کنیم با ابزار Eyedropper آن متن را انتخاب می کنیم و همزمان با کلیک کردن بر روی آن (Source Text) آن را بر روی متن هدف کلیک می کنیم. بدین وسیله متن هدف نیز ساختار (Format) متن منبع را به ارث می برد. (ص 40)
*Ink Manager به ما اجازه می دهد تا رنگ های RGB و یا Spot Color ها را به رنگ های دیگری (مثل CMYK) تبدیل و پردازش کنیم. بدین وسیله باید از آیکون Spot Color برای این منظور استفاده کنیم. (ص40)
*برای تبدیل رنگ های RGB یا تصاویر به CMYK از قسمت مربوط به پرینت می بایست از منوی باز شونده color از قسمت print dialog box و سپس از قسمت output می توانیم تنظیمات مربوطه را بیابیم. (ص40)
*برخی از امکاناتی که ایندیزاین برای کار با خروجی های Illustrator به ما ارائه می دهد عبارتند از Pen tool و Convert Direction Points. هر کدام از اینها امکاناتی برای طراحی مسیر (path) به ما می دهد. (ص40)
*pathfinder به ما امکاناتی جهت «به هم پیوستن (Merge)» و «از هم گسستن (intersect)» می دهد. برای این منظور از مسیر windows > Object & Layout > Pathfinder این بخش را باز می کنیم (امکانات جالبی برای طراحی وکتور دارد). همچنین Object > paths نیز امکاناتی برای مرج (Merge) کردن(بهم پیوستن) به ما می دهد.(ص40)
*کپی کردن فایل های Illustrator در ایندیزاین هم که امکانپذیر است. (ص40 و 26)
* وقتی ابزار Pen Tool بر روی Path قرار می گیرد به خودکار به حالت «اضافه کردن نقاط لنگری» اضافه می شود. (ص40)
*Pencil Tool به ما اجازه می دهد تا مسیر(path) یا فریم (Frames) دلخواه مان با کلیک کردن و کشیدن را طراحی کنیم. همچنین در صورتی که بخواهیم مسیر بسته ای را بکشیم می بایست پس از شروع به کار مسیر Alt را پایین نگه داریم تا انتهای مسیر. (ص40)
*Pencil Tool نه تنها برای طراحی بکار می رود بلکه برای باز طراحی نیز استفاده می شود. باز طراحی مسیرها، فریم و ... .ایندیزاین مسیر قبلی را حذف می کنیم و مسیر بازطراحی شده را جایگزین آن می کند. این ابزار به شما کمک می کند تا اشکال مستطیلی و ساختارمند را به شکل هایی بی قاعده و خاص تبدیل کنید. (ص40)
*برای آنکه Pencil Tool را بردبارتر و صبورتر نمایید در قسمت Tools Panel بر روی ابزار مذکور دابل کلیک کنید. (ص40)
*شما می توانید گوشه هر مسیر یا فریم را گرد کنید. بدین منظور از Object > Corner Obtions or Selecting برای اینکار استفاده می کنید. (ص40)
*وقتی شما با فریم های مستطیلی کار می کنید شما نیاز دارید تا تغییر دهید گوشه های تیز آن را. به همین منظور روی مربع نارنجی رنگ فریم کلیک می کنید. وقتی آن مربع نارنجی رنگ را بگیرید و روی گوشه فریم بکشید گوشه فریم گرد می شود. پایین گرفتن Shift در هنگام کشیدن و رها کردن مربع نارنجی به ما کمک می کند تا تغییرات سفارشی تری به ارمغان بیاوریم. (ص41)
*وقتی شما یک مسیر یا فریم یا گروهی از گره ها را کپی می کنید و با Type Tool در Text کپی می کنید شما با یک anchored Object مواجه هستید. این با شما مثل یک کاراکتر رفتار می کند که با نوشته حرکت می کند و شبیه آن رفتار می کند. شما می توانید یک Anchored Object را از طریق File > Place یا Object > Anchored Object > Insert ایجاد کنید. شما همچنین می توانید نحوه قرار گیری آنها را در کنار متن تنظیم کنید. از طریق Object > Anchored Object > options این کار میسر است. پس از آنکه تنظیمات لازم را اعمال کردید دیگر نمی توانید با ابزار Selection Tools شی را بکشید و در محیطی دیگر بیاندازید. همچنین پس از این کار می توانید از Text wrap panel برای تنظیمات مد نظرتان استفاده کنید. (ص41)
*شما می توانید Text را به Outline تبدیل کنید. بدین منظور با استفاده از Type Tool و انتخاب Type > Create Outlines متن را به گروهی از Path ها تبدیل می کنیم که در قسمت قبلی (text Frame) جایگزین شده است. وقتی شما Alt را پایین نگه دارید در هنگام ایجاد Outline از متن اصلی محافظت می شود و تحت تاثیر قرار نمی گیرد. شما همچنین می توانید یک یا چند فریم متن را با Selection Tool یا Direct Selection Tool گرفته و این عمل را روی چند متن به طور همزمان انجام دهید. (ص41)
*با تبدیل کردن متن به ساختار Outline می توان افکت های تصویری ویژه به آن داد و مثلا تصویری را در داخل آن شکل دهی کرد. (ص41)
*با پایین نگه داشتن Alt می توان از فریم ها کپی گرفت. (ص42)
*وقتی شما یک متن را به Outline تبدیل می کنید ممکن است برخی فرمت ها مثل پاراگراف بندی و ... گم شود. لذا این ایده خوبی نیست که شما متنی طولانی را به اوتلاین تبدیل کنید. این کار فقط برای متون کوتاه مثل عنوان و تیتر یا طراحی یک لوگو جالب و کاربردی است. (ص42)
*وقتی شما یک Outline را به خروجی PDF می فرستید فایل PDF ایجاد شده دیگر نیاز به همراهی (embed) و ذخیره فونت های نمایش ندارد. (ص42)
*برای باز کردن و استفاده از امکانات Quick Apply Panel در ویندوز از Ctrl + Enter استفاده می کنیم. (ص42)
*ایندیزاین چندین شیوه مختلف برای فرمت دهی و آرایش متون و پاراگراف ها به صورت خودکار در اختیار می گذارد. به عبارت بهتر شما می توانید یک ساختار خاص با رنگ و فونت و طرح خاص را ایجاد و ذخیره کنید و سپس با Drop Caps آن را به متن مدنظر اعمال کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تا بخشی از یک متن را به سرعت فرمت دهی کنید. برای این منظور از New Nested در قسمت Drop caps استفاده می کنیم. همچنین امکاناتی در همین بخش وجود دارد که می توانید برای مدیریت لاین و پاراگراف ها استفاده کنید. (ص42) شکل آموزشی در ص 43 موجود می باشد.
*ایندیزاین همچنین امکاناتی به ما جهت پیداکردن لغت یا عبارتی خاص ئ جایگزین کردن آن با عبارتی دیگر با الگوی مشخص می دهد. (ص43)
*برای ایجاد یک استایل GREP می بایست از منوی کنترل پنل (یا از قسمت پاراگراف) New GREP کلیک نماییم و تنظیمات مد نظرمان را اعمال نماییم. (ص43)
*شما می تونید از قسمت پاراگراف، به متون خود مثل آفیس ورد شماره یا bullets اختصاص دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ایجاد طرح های جدید می بایست به Help اینیزاین مراجعه کرد. (ص44) 

*برای قرار دادن Text در Path می بایست گوشه نوک تیز فریم را انتخاب کرده و سپس ابزار Path Tool را فعال نماییم. سپس اشاره گر را حرکت می دهیم بر روی هر جا از مسیر و هر جا که علامت مثبت (+) ظاهر شد می توانیم کلیک کنیم (تا متن در این قسمت نمایش داده شود). اگر شما اشاره گر را بکشید و در قسمتی از مسیر رها کنید فقط قسمتی از متن نمایش داده خواهد شد که شما کشیدید. (!!! ترجمه نیاز به اصلاح دارد). (ص44)
*اگر شما اشاره گر را به Selection Tool تعویض کنید سه خط براکت در طول مسیر نمایش داده می شود. حالا اگر نقطه میانی را بگیرید و بکشید، با این کار خطوط براکت جای مد نظر برای قرار دادن بر روی مسیر تنظیم می گردند. (ص44)
*انتخاب کنید Type > Type On A Path > Options برای نمایش دیالوگ باکس «انتخاب های نوع مسیر». که به شما اجازه کنترل محل قرارگیری نوع منسوب به مسیر. (ص44)

ایندیزاین امکانی برای پردازش کلمات دارد که در جداول، عبارات کوچک، عبارات واژگون و ... به کار می آید. برای دسترسی به این قسمت از Edit > Edit In Story Editor استفاده می کنیم. شما با ابزار می توانید متن مد نظر تان را سفارشی سازی کنید و تنظیمات و خصوصیات ویژه ای به آنها بدهید. برای دسترسی سریع به این ابزار می توانید Ctrl + Y را همزمان با هم بفشارید. (ص44)

شما می توانید یک یادداشت را به هر چیزی که مد نظرتان هست اضافه کنید. این یادداشت هنگامی که اشاره گر روی آن شی قرار می گیرد نمایش داده می شود. برای این منظور سری به Window > Editorial > Notes بزنید. شما همچنین می توانید هر نوشته ای را به Note تبدیل کنید. برای این منظور از Type > Notes > Convert To Note استفاده کنید. (ص44)

یادداشت ها چیز های مفیدی هستند. شما می توانید آنها را در Story Editor یا Notes Panel مشاهده کنید. همچنین آیکون 2 مثل روی هم در داکیومنت ویندوز شما را به یادداشت رهنمون می سازد. (ص44)

شما همچنین می توانید یادداشتی بسازید که شامل جدول نیز باشد. برای این منظور می توانید از Adobe Incopy نیز کمک بگیرید. (ص44)

برای مثال شما می توانید یک کاتالوگ طراحی کنید با سه قیمت برای هر جنس (آیتم)، و واگذار نمایید هر ویژگی یکتا را با جزئیات برای آنها. برای این منظور از windows > Type & Tables > Conditional Text برای این کار استفاده می کنیم. برای پرینت کردن یک کاتالوگ با یک قیمت شما باید پنهان نماید دو قیمت دیگر را. (ص44)

برای اینکه یک حالت را به یک تصویر یا غیرمتن ضمیمه کنید می بایست آن را به صورت درون خطی (inline) یا inchored object در بیاورید. (ص44)

نکات ص 45 به بعد:





تجربه و رفع مشکلات ایندیزاین:    
الف:
حضور همه دوست داران برنامه InDesign عرض شود
من الان حدود 2 سال و نیم با این برنامه کار میکنم و نه در نوشتن فارسی نه در
کپی پیست از برنامه ورد و نه گرفتن خروجی PDF از برنامه مشکلی نداشتم و ندارم ..
لذا از تمام کسانی که در این زمینه ها مشکل دارند پیش نهاد میکنم به موارد زیر توجه کرده
و همه شرایط مطلوب جهت کار با برنامه InDesign را تهیه و اجرا کنند تا شما هم مثل من مشکلی
نداشته باشید.
مواردی که باید انجام شود:
1- نصب ویندوز XP سرویس پک 2
2- Add کردن فارسی در قسمت زیان(Regional and Language) ویندوز هنگام نصب یا بعد از آن
3- نصب برنامه ورد آفیس
4- نصب فونت های فارسی در ویندوز
5- نصب فونت های فارسی OPT (اوپن تایپ) در ویندوز و در برنامه InDesign
6 - نصب برنامه Adobe Acrobat 6.0 ME Professional
لینک دانلود فونت های فارسی ایکس پی و OPT (اوپن تایپ)
http://rapidshare.com/files/18339639/XP_fonts.zip
http://rapidshare.com/files/18337821/Open_Type.zip
برای نصب برنامه هایی که گفتم اگر کسی مشکلی دارد بنویسد اما برای نصب فونت های OPT
در برنامه InDesign به این مسیر بروید و فونت ها را در این جا کپی پیست کنید
C:\Program Files\Adobe\Adobe InDesign CS2
ماخذ:
http://forum.majidonline.com/threads/66928-حل-مشکل-فونت-فارسی-و-خروجی-PDF-در-InDesign 

------------------------------------------------------
ب:
در موقع دستور پرینت برای خروجی فایل (ps که بعداً تبدیلش میکنید به PDF):
1: از 3 تا منوی بالا
الف) تو قسمت printer باید PostScript© File را انتخاب کنید
ب) PPD را پرینتر مجازی که تعریف کردی (که اغلب Adobe PDF هستش) انتخاب میکنید
2: در لیست سمت چپ قسمت General را دست نزن
3: در قسمت Setup از لیست Page Size گزینۀ Custom را انتخاب کن
4: در قسمت Marks And Bleed اگر برش برای کار خود در نظر گرفته اید تیک را بزنید
5: در قسمت Output از لیست Colour مد رنگی که در اون پروژه را بستیی انتخاب کنید
6: در قسمت Graphics
الف) در فریم Image لیست Send Data را All قرار بدهید
ب) مهم >>> مهم >>> در فریم Fonts از لیست Download حتماً Subset را انتخاب کنید
ج) Download PPD Fonts را غیر فعال کنید (تیک نداشته باشد)
د) لیست PostScript© File زیاد مهم نیست که کدام باشد (اما اگر Level 3 بود بهتر است)
7: قسمت Colour Management >>> اگر فضای رنگی را ست نکرده باشید غیر فعال است (اغلب غیر فعال است) (اگر کسی آن را در فایل فعال کرده باشد حتماً میداند که چگونه باید تنظیمش کند)
8: در قسمت Advanced
الف) فقط گزینه PDF باید تیک داشته باشد و بقیه تیک نخورد
ب) در فریم Transparency Flattener از لیست Preset گزینه High Resolution را انتخاب کنید
9: برای گزارش گیری از وضعیت نوع و چگونگی خروجی (تمام پارامترهای گفته شده) میتوان استفاده کرد.
10: دستور پرینت را صادر بفرمایید (غذا حاضر است:27:)
11: از شما می پرسد که فایل کجا سیو شود، یه جایی خلاصه سیوش کنید.
12: شما یک فایل ps دارید که با برنامۀ Adobe Distiller می توانید با هر نوع کیفیتی که مد نظر دارید تبدیلش کنید.
درباره تنظیمات Adobe Distiller بحث خواهیم نمود! بعداً
این خروجی با رعایت موارد زیر کاملاً بی مشکل خواهد بود!
1. زبان شما فارسی و یا یکی از زبان های که فونت یونیکد دارد باشد.
2. نوع فونت مورد استفاده از سری B باشد، و در صورت غیر فارسی بودن متن نوع فونت مشکلی با embed شدن نداشته باشد (مثل Times)
------------------------------------------------------
خود Acrobat Distiller پیش فرض های خوب و مناسبی داره!
اما برای چاپ افست حتی حالت High Quality نیز ممکن است ارضا کننده نباشد!
بنابراین یکم تغییرش میدیم:
1 . مد High Quality را انتخاب کنید؛
2. از منوی Settings گزینۀ Edit Adobe Pdf Settings رو انتخاب کنید؛
3. تب (زبانه) ] Images را اتخاب کنید؛
4. در فریم Color Images حداقل DPI را 400 و نهایتاً 900 قرار دهید! (بسته به نوع کارتون می تونید تغییرش بدید)
5. در فریم Grayscale Images نیز مانند بالا عمل کنید و همینطور در فریم Monochrome!
6. تنظیمات دیگر را دست نزنید! و ok کنید، نام جدیدی از شما خواسته می شود (نامی کاملاً مناسب با تنظیمات انتخاب کنید)
------------------------------------------------------
وقتی خروجی میگیرم (print>adobe pdf) یه فایل txt ایجاد میکنه و خطای زیر رو میده:
%%[ ProductName: Distiller ]%%
%%[Page: 1]%%
%%[ Error: undefined; OffendingCommand: 1.#NAN ]%%
Stack:
265799792
%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%
البته وقتی صفحه 12-13 رو بیخیال میشم دیگه خطا نمیده.
علت چیه؟
ممنون:11:
دو تا صفحۀ آخر رو دوباره ببند، اگر تونستی فایلتو آپلود کن، خیلی قدیما به این ارور تو CS Me برخوردم که با حذف یکی از Objectها درست شد.
اگر بستن اون دو صفحه برات مشکله، می تونی دونه دونه Objectها رو پاک کنی تا ببینی ایراد از کجاست!
------------------------------------------------------
من یک تصویر وکتور را در پس زمینه یک قاب متن قرار دادم و مقدار ترانسپارنسی آن را به 40 رساندم ولی وقتی یک پرینت با چاپگر سیاه و سفید گرفتم هیچ اثری از تصویر در بک گراند نبود. آیا هنگام خروجی باید گزینه ای را فعال می کردم؟
با سپاس فراوان
بدرود
اول از همه دقت کن که تصویر را Non Printing نکرده باشی.
فایل شما pdf یا eps یا چیز مشابه دیگری است؟
اگر این چنین است یکی از دو روش زیر را پیاده کن
1 . شما باید آن تصویر را به tif تبدیل کنید و یا خود وکتور اصل را در فایل قرار دهید.
2 . اگر به هر دلیلی نمی توانی وکتور اصل را در فایل قرار دهی و مجبور به استفاده از فیال pdf ، eps و یا مشابه آن هستی موقع خروجی در قسمت Advanced تیک گزینۀ Pdf را بردار.
------------------------------------------------------
دقت داشته باش که برای داشتن یک pdf بی نقص از روش گفته شده در شروع تاپیک استفاده کنی (یعنی با دستور پرینت و ...) و نه Export !
و حتمآً از فوت های سری B مثل B Nazanin و ... استفاده کن!
در نهایت موقعی که فایل PDF را با برنامه Acrobat باز میکنی با زدن کلیدهای Ctrl + D کادر جدیدی باز می شود که در قسمت فونت ها اگر فونت ها Embed شده باشد، در جلوی نام آن مثلآً نوشته:
(B Nazanin (Embedded Subset
------------------------------------------------------
راجع به خروجی از آن رو تأکید بر خروجی PS و بعد PDF هست چون کنترل دقیق تری بر فایل هست و اگر اصولی انجام شود از مشکلات موقع خروجی فیلم یا پلیت جلوگیری می شود و در کل فایل سالمتری دارید.
------------------------------------------------------
http://forum.p30world.com/archive/index.php/t-200661.html  







این مطلب به مرور زمان کامل می شود.   

-از مسیر View

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۷
سید ابوالفضل هاشمی

ناقص

گرافیک

گلچین

نظرات  (۱۵)

سلام
بسیار عالی بود. ممنون
خدا خیرتون بده.
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۵۳ سجاد اسماعیلی
عالی فقط اگر میشد مطلب های بلند رو PDF هم قرار میدادی دیگه حرف نداشت.سپاس
۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۵۴ سجاد اسماعیلی
ببخشید ندیدم همینجوری کپی گرفته بودم . شرمنده
ﺳﻼﻡ. ﺑﻨﺪﻩ ی ی ﺳﻨﺪ ﺩﺭ اﻳﻨﺪﻳﺰاﻳﻦ  ﺳﺎﺧﺘﻢ.اﺑﻌﺪ اﺯ ﻛﻠﻲ ﺳﺨﺘﻲ و ﺗﻼﺵ ﺣﺎﻻ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﻲ ﺩﻱ اﻑ ﺑﮕﻴﺮﻡ اﺭﻭﻭﺭ ﻣﻴﺰﻧﻪ ک ﻓﺎﻳﻞ ﺧﺮا
ﺧﺮاﺑﻪ!!!ﻣﻦ ﭼﻜﺎﺭ ﻛﻨﻢ!ﻟﻂﻔﺎ ﻛﻤﻜﻢ ﻛﻨﻴﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﻓﻮﺭﺳﻪ
پاسخ:
با سلام. شما بررسی کنید ببینید برنامه را درست نصب کرده اید؟ به سیستم عاملتان می خورد یا خیر؟ ضمنا نسخه بروز Adobe Acrobat PDF رو نصب کنید. من کار کردم مشکلی نداشت ولی فقط فونت ها را ممکن است کمی کج و کوله نشان دهد. مثلا از هم جدا باشد. باید کار کنید تا حرفه ای شوید.
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۳۷ آرزو اسماعیلی
سلام. ممنون بابت مطالب خوبتون. من قبلا با یک ایندیزاین که تنظیماتش انجام شده بود کار میکردم و نشریه می بستم. الان به دلیل نصب ویندوز، از اول ایندیزاین نصب کردم، کاملا تنظیماتش ریخته بهم. میشه بهم کمک کنید در دو مورد:
اول اینکه: صفحات رنگی موقع خروجی گرفتن چطور تنظیم کنم که مثلا تک رنگ باشه یا چهار رنگ؟
دوم اینکه: چطور 8 صفحه نشریه، هر صفحه را جدا pdf بگیرم.
ممنون
پاسخ:

با سلام. در زمان ایجاد فایل می توانید متد RGB یا CMYK و یا تک رنگ Gray را انتخاب کنید.

در زمان خروجی گرفتن می توانید صفحه مد نظرتان را مشخص کنید (مثل پرینت) تا فایل پی دی اف بر اساس آن منتشر گردد. اینها همه تنظیمات مخصوص خودشان قرار دارند.

۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۵ آرزو اسماعیلی
سلام مجدد.
ممنون از اینکه با حوصله و دقت پیام ها را میخونید و جواب می دهید.
سوالم را درست مطرح نکرده بودم، من مشکلی که پیدا کردم این هست که فونتهای مشکی صفحات رنگی پس از پی دی اف گرفتن، چهار رنگ میشن و چاپخونه ایراد گرفته که بایدفونت های مشکی تک رنگ باشند. در حالی که من گزینه رنگ مشکی با ترکیب رنگ c=0, m=0, y=0 , k=100 ا انتخاب می کنم و طبیعتا پی دی اف هم باید با همین ترکیب باشه
ممنون
پاسخ:
مشکل شما این است که رنگ را درست انتخاب می کنید ولی به دلیل اینکه Overprint نمی کنید چاپ صفحه دچار سفیدک زدن های فونت سیاه می شود. درباره اورپرینت خودتان تحقیق کنید.
با سلام 
من برای حفظ استایل های ورد در این دیزاین به مشکل خوردم 
وقتی که فایل ورد رو میارم توی این دیزاین از طریق (place) سایز فونهام عوض میشه 
ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام خدمت مدیریت محترم.
ممنون از مطالب مفیدتون.
من تازه دارم با ایندیزاین کار میکنم میشه لطفا به چندتا سوالم جواب بدین؟
۱: چطور یک عکس را بعنوان بکگراند صفحات کتابم انتخاب کنم؟
۲: چطور شماره گذاری صفحات رو افکت بدم مثلا داخل یه ستاره میخوام باشن؟
۳: چطور میتونم یک حاشیه زیبا مثلا در سمت چپ تمام صفحات کتابم داشته باشم؟
خیلی خیلی نیاز دارم به راهنماییتون. خواهش میکنم زودتر به سوالام جواب بدهید.
با سپااااااااس فراوان
پاسخ:
سلام. می بخشید بنده سرم خیلی شلوغه این چند مدت نمی رسم جواب دهم.
سلام، وقتتون بخیر
میخوام مجله الکترونیکی درست کنم که حاوی فیلم و صوت باشه!
چجوری خروجی باید بگیرم؟ یا کارای دیگه ای باید انجام بدم که توی خروجی فایل pdf داشته باشم که فیلمش اجرا بشه و صوت پخش بشه اونم با دلخواه کاربر؟
ممنون
پاسخ:
متاسفانه این را نمی دانم.
سلام
لطفا بهم بگید چطوری فایل word به indesing ببرم

پاسخ:
در متن هست.
سلام ممنونم ازتون خدا قوت دوست عزیز
سلام 
چطور می شه علائم مهندسی مثلا نقشه ی یک مدار الکتریکی رو داخل ایندیزاین رسم کرد؟؟ باید با لاین و مسطیل و ... علائم رو ساخت؟؟؟ راه منطقی تر چیه ؟
۱۶ آبان ۹۶ ، ۱۵:۱۲ مرتضی معادی
سلام
من میخوام از یه سری صفحات خاصی خروجی پی دی اف بگیرم و ماسفانه نمیتونم رنجش رو تو پنل خروجی درست تایپ کنم. برای خروجی گرفتن از چنتا صفحه خاص یا خروجی گرفتن از یه بازه ای از صفحات چطور باید رنج رو نوشت؟
سلام میشه لطفا بگین که میشه جدولی که توی ورد طراحی شده رو اورد داخل ایندیزاین
سلام
ممنون از مطالب خوبتون
یک سوال داشتم . برای فرم بندی یک کتاب که با فرمت PDF هست چگونه وارد ایندازین میشه که عملیات فرم بندی رو روش انجام داد مثلاً یک کتاب 100 صفحه ای را چگونه در ایندیزاین وارد کنیم

پاسخ:
سلام. 
PDF نمیشه مگر اینکه از نو تایپ کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی