نگاه موردی به استراتژی فمینیست ها در ایران
استراتزی فمینیست ها:
1) مقابله با بینش مبتنی بر عدم به کارگیری زنان در مشاغل مختلف
2) تجدید نظر اساسی در محتوای کتب درسی مدارس در زمینه تاکید بر نقش در مشاغل گوناگون
3) ارائه الگوهای شغلی مختلف برای زنان و دختران جامعه
4) تاکید بر به کارگیری رسانه های گروهی در زمینه تغییر باورها و نگرش های موجود در زمینه اشتغال زنان
5) گسترش طرح های خود اشتغالی زنان
6) ایجاد ورراه اندازی تشکل های مناسب زنان در سطح جامعه و سازمان ها
7) ایجاد نهادهای حمایت کننده و معین برای حمایت از حقوق زنان در کلیه ابعاد
8) ایجاد کانون های لازم جهت آموزش فنی – حرفه ای زنان و ارتقاء سطح مهارت و دانش فنی آنها
9) تشویق و ترغیب زنان نمونه و موفق در فعالیت های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و ...
10) ارتقاء سطح آگاهی زنان نسبت به حقوق خویش در جامعه و همچنین مطلع ساختن آنها از قانون کار و مزایای مختلف آن
11) زیر سوال بردن نقش مادری و خانه داری زنان و تحقیر آن
12) مرد کردن زنان و زن کردن مردان: حمایت برنامه ای و بودجه ای از اشتغال، آموزش و تحصیلات زنان:
مردوخی در ادامه به تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه پیشنهاداتی داد و گفت: تضمین آموزش و پرورش رایگان زنان تا پایان دوره متوسطه، برگزاری دورههای مهارت آموزی با هدف ورود زنان به بازار کار، تهیه برنامه اشتغال کامل برای زنان متقاضی کار در بخش خصوصی، پوشش کامل جمعیت زیر فقر مطلق از طریق اجرای برنامه های توانمندسازی، تهیه طرح جامع توانمندسازی جوانان به ویژه دختران از جمله این پیشنهادات است.
13) بی توجهی به جنس مرد و مشکلات پیش روی پسران در جامعه ایرانی:
14) تلاش برای حضور زنان در تجمعات مردانه (مثل ورزشگاه های بازی های ورزشی مردان) و بیرون راندن مردان از تجمعات زنانه (مثلا همایش و نمایشگاه و کارگاه آموزشی برگزار می کنند فقط برای زنان و مردان را راه نمی دهند. یا در مترو جای اختصاصی برای خود در نظر می گیرند و مردان را به قسمت زنان مترو راه نمی دهند)
15) نسبت دادن صفات زشت (مثل شهوترانی و هوسرانی و قتل و جنایت و ...) به مردان و مبرا کردن جنسیت زن از هرگونه عیب (مثل بدحجابی، میل جنسی زنان، خودخواهی و حسادت زنان و ...) و استفاده از آن عیوب در جهت کسب امتیاز (مثل مسئله شوهر کشی که به جای برخورد قانونی و اتخاذ قوانین جدید برای برخورد شدیدتر با زنان خائن که دو مرد (یکی شوهر یکی هم مرد غریبه ای که شوهر را می کشد) را به کشتن می دهد در جهت ارائه حق طلاق به زن بر می آیند.
16) تحقیر جنسیت مرد به اشکال مختلف و تعظیم و تجلیل از جنسیت زن به عنوان جنسیت برتر (زن ها فرشته اند!!!!).
17) موضع گیری در برابر کوچکترین موارد بدون توجه به بنیان خانواده و با تمرکز صرف بر جنسیت خودشان
نمونه این دست اخبار زیادند مثل این:
http://fararu.com/fa/news/228903/چرا-2284-مرد-و-16-زن
18) استفاده از اخبار در جهت تحقیر و ترساندن مردان (به جای محکوم کردن زنان) توسط رسانه های فمینیست مثل تابناک:
http://www.tabnak.ir/fa/news/489237/ادب-کردن-خواستگار-با-نقشه-آدمربایی
19) عدم پوشش احساس نیاز دختران به شوهر و بی نیاز نشان زنان به مردان
رسانه های فمینیست واقعیت هایی مثل این را هیچگاه پوشش نمی دهند:
http://khabareno.com/fa/news/32312/16
http://moshaver41.ir/post/category/40
20) حضور فعال در کامنت گذاری در زیر مطالب سایتها، شبکه های اجتماعی و هر رسانه نظر محور (مثل انجمن ها).
مثلا کامنت های ذیل این مطلب را نگاه کنید. به خوبی معلوم است که برخی از کامنت ها متعلق به افراد عادی نیست و متعلق به طبقه توریزیسن فمینیسم دارد:
http://www.jamnews.ir/detail/News/231416
21) هنگامی که مردان قربانی شوند در تیتر زنی از لفظ «جوان» یا «نوجوان» استفاده می شود ولی هنگامی که متجاوز باشند دقیقا از لفظ «مرد» یا «پسر» استفاده می شود.
مثلا این دو تا را ببینید و با هم مقایسه کنید:
http://www.jamnews.ir/detail/News/464119
http://old.jamnews.ir/NSite/FUllStory/News/?ID=86442&Serv=28 و http://www.jamnews.ir/detail/News/465503
22) وقتی خبری و اقدامی از سوی جناح خودشان مورد واکنش متدینین واقع نشود تا با آن بتوانند خبرسازی کنند سعی می کنند با تیترهای جهت دار، مقالات خود را به خورد مخاطب دهند. مثل این:
http://mehrkhane.com/fa/news/16977/ و پوشش آن در جهان نیوز: http://jahannews.com/vdca60nym49n6m1.k5k4.html
23) در یک مقاله مشخصه های عمومی فمینیسم در ایران چنین آمده است: 1- تاکید بر اشتغال زنان به عنوان راه نجات آن ها 2- تاکید بر تقابل و دشمنی زن و مرد 3-عدم توجه به تعدد و تنوع گروه های زنان در ایران 4-تبلیغ و تایید مشابهت کامل زن و مرد
24) اگر افتخار آفرین کشورمان در یک حوزه ای «زن» باشد از لفظ زن در خبرگزاری ها و سایت های روشنفکری مثل الف، تابناک، فارس، شرق، قانون و ... استفاده می شود ولی اگر فرد مذکور «مرد» باشد از لفظ «ایرانی» برای وی استفاده می شود تا حساسیت ها بر روی زنان بیشتر باشد.
http://www.tabnak.ir/fa/news/492562/
25) تمرکز بر فعالیت رسانه ای برای برابر کردن معنای زنان با خانواده و بیگانه کردن واژه مردان با خانواده (در حالی که در مکتب اسلام، ستون و محور خانواده مرد است نه زن. در اسلام، مرد به خواستگاری زن می رود و هر قدر مرد در جایگاه پایین تری باشد خانواده سست تر خواهد بود و فرزندان از مشکلات اخلاقی بیشتری رنج خواهند برد).
مثلا خبر زیر را ببینید: برای حل مشکل طلاق و علل ازدیاد آن، از تشکل های زنانه نظرخواهی شده تا نسخه زنانه برای خانواده پیچیده شود و آمار طلاق بیشتر شود:
http://www.khabaronline.ir/detail/409189
26) در حوادثی که از سوی مردان اتفاق می افتد خبر بدون هیچ تحلیل و آسیب شناسی منتشر می شود تا خواننده احساس تنفر از مردان پیدا کند ولی در حوادث زنان، نگاه آسیب شناسانه و تحلیل کارشناسی در کنار خبر می آید و حتی بیشتر متن خبر را به خود اختصاص می دهد تا ذهنیت مخاطب درباره جنس زن، خاطر جمع باشد و مقصر همه مشکلات را مردان بداند.
یک نمونه از حوادث مردان: http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=216213 و یک نمونه از حوادث زنان:
27) هنر رسانه ای فمینیست ها در تیتر زنی هم واقعا جای تشویق دارد. این دو تا تیتر را با مهم مقایسه کنید:
تیتر اول مربوط می شود به مادری که شوهرش را کشته ولی پسر، جنایت را بر عهده گرفته است. ولی تیتر جوری انتخاب شده که مخاطب فکر می کند پسر 15 ساله، مادرش را کشته است: http://alef.ir/vdcivvarpt1aq52.cbct.html?268483
تیتر دوم نیز بر می گردد به یک مجرم و اسمی که در فضای لات و اوباش پیرامونش برای وی انتخاب شده ولی همین تیتر برای این مرد مجرم انتخاب می شود. می بینید چقدر مخوف است؟ اگر شما زن باشید مطمئنا حس بدی نسبت به مردها پیدا می کنید. اگر هم مرد باشید از مرد بودن خودتان متنفر می شوید: http://alef.ir/vdcipvarqt1aqq2.cbct.html?268636
به عبارت بهتر در هر دو حالت، جنس مرد قربانی تیتر زنی فمینیستی صاحبان رسانه شده است.
28) مظلوم نمایی از زنان قاتل با تحریف واقعیات و داستان سازی های دروغ
مثل: http://www.seratnews.ir/fa/news/230902/ و یا
29) ارتباط گیری با دانشجویان و تلاش برای ایجاد شبکه ای از مردم پایین سطح جامعه برای همراه کردن با اهداف استراتژیک خودشان در راس حاکمیت (در قالب NGO). این تشکل ها ابتدا با پول بیت المال سازماندهی می شوند و در صورت تغییر جناح حاکم برای کشور، برای کاربرد های حزبی مورد استفاده قرار می گیرند. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915000389
30) علاوه بر قانون گذاری، به فکر ایجاد سازمان های حمایتی برای اجرای کامل قانون هم هستند. چنین چیزی در بین مردان نداریم که سازمانی دولتی و حکومتی، پیگیر حقوق آنها باشد.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930908000160
31) پیگیری دائم موضوع اشتغال زنان (همواره به اسم زنان سرپرست خانوار خوانده می شود ولی بارها اذعان شده که منظور از زنان سرپرست خانوار، دختران مجرد مستقل هم هستند!). جالبتر آنکه در بخش «زنان و جوانان» خبرگزاری فارس، آنطور که به اشغال زنان و دختران توجه شده، ابدا به اشتغال مردان و پسران توجهی نشده است. با وجود آنکه طبق آمارهای دولتی، نرخ بیکاری پسران جوان 2.5 برابر دختران جوان است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931029000570
32) تهیه بانک اطلاعاتی و جزئیاتی درباره طرح توانمندسازی زنان در 6 مرحله (مثل همیشه، به مردان و پسران جوان هیچ توجهی نمی شود)
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931108000176
33) با وجود آنکه سالهاست مردان معتاد در خیابان های تهران ول هستند و هیچ مسئول «مردی» دلسوز آنها نیست، ولی به صرف وجود پنجاه الی 150 معتاد زن در خیابان های تهران، معاونت زنان وارد عمل می شود تا به طور جدی آنها را تحت پوشش قرار دهد:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931024000591
34) شعار استخدام می بایست بر مبنای شایستگی افراد باشد یک شعار برای بیرون راندن مردان بود. هرجا به نفعشان بود آن شعار را سر می دادند. ولی در جاهایی که این شعار برایشان مثمر ثمر نیست سخن از سهمیه بندی برای زنان در عرصه مدیریت، نمایندگان مجلس و استخدام ها می شود:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931105000546
35) همواره در کنار ایده های خود به دنبال ایجاد سازمان، قانون، طرح ملی نیز هستند. به عبارت بهتر برای پیشبرد هر طرح زن محور در کشور، نیاز به مطالعات تخصصی و عمیق، بانک اطلاعاتی، سخنگو و کارشناس امور زنان، سازمان های زن محور متناسب با آن، قوانین زن محور و ... است:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940207000420
36) تلاش برای آموزش های حقوقی به زنان
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931119000376
37) استفاده از اظهارات دوپهلوی آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای برای پیشبرد اهداف فمینیستی مثل اشتغال زنان (با وجود بیکاری مردان) و یا مدیر کردن زنان (هر چند خلاف توصیه پیامبر(ص) و امام علی(ع) باشد):
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931120000311
38) با وجود آنکه معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری هر ساله بودجه کلانی صرف تحقیقات زنان می کند و علت آن را نیز در ارتباط زنان با استحکام خانواده عنوان می کند ولی با این وجود باز هم به دنبال ایجاد سازمان های جدید هستند. به عبارت بهتر، سازمان سازی از محور های اصلی فعالیت زنان دولتی است:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931223000357
39) بازی با کلمات در مصاحبه با خبرنگاران. جالبتر آنکه رسانه ها هیچ بحث چالشی با این افراد راه نمی اندازند. ولی در جبهه مقابل، خبرنگاران فمینیست، بحث های چالشی با طرفداران حقوق مرد راه می اندازند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931223000357
40) استفاده از لفظ «جایگاه زن در انقلاب اسلامی» به جای «جایگاه زن در اسلام» و لفظ «نظر امام خمینی درباره زن» به جای نظر «اهل بیت و پیامبر(ص)» در قبال زنان. این در حالی است که آیت الله خمینی بارها از معصوم نبودن خود و بروز اشتباه از جانب خود گفته است ولی با این وجود، فعالان چادری حقوق زن، بخشی از جملات وی که به نفعشان است را گلچین می کنند و مرتب در سخنرانی ها و جلسات شان تکرار می کنند. یک نمونه اش نظرات مینو اصلانی است که هم اکنون مسئول جامعه زنان بسیج کشور شده است تا زنان بسیجی را هم به سر انجام معاونت زنان در دولت احمدی نژاد برساند:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940115000119
41) الگو برداری از کشورهای دیگر در حوزه زنان: مثل فنلاند و ترکیه
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940116000356
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930910000160
42) فمینیسم و حقوق زنان، اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد. زهره طبیب زاده از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است و اینگونه سنگ اشتغال زنان و دختران را به سینه می زند:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940124000234
43) با وجود آنکه نرخ اشتغال زنان و دختران در زمان احمدی نژاد به شدت از پسران نیز بیشتر بود و هم اکنون، اکثر دختران و زنانی که در بانک ها و ادارات دولتی استخدام شده اند مربوط به دوران ایشان می باشد. و با وجود فوران نرخ اشتغال دختران در شرکت های خصوصی، باز هم برای حفظ روحیه آرمانگرایی و طلبکارانه مردم، از دولت قبلی بد گفته می شود:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940118000815
44) استفاده از شعارها و رویکردهای مقام معظم رهبری برای پیشبرد اهداف فمینیستی:
http://www.khazaronline.com/روحانی%20و%20همسرش%20در%20همایش%20زنان-تصاویر-T10124
45) موقع خشونت مردان که می رسد حامی برابر مثل میشن ولی در بقیه موارد دم از مظلومیت زنان می زنند (مثل ماجرای آمنه بهرامی)
www.asriran.com/fa/news/207464/دیه-و-زندان-جواب-نداد-اسید-در-برابر-اسید
46) شرح وظایف امور زنان وزارت آموزش وپرورش:
-تهیه وتنظیم طرح های مناسب و ارائه راهکارهای لازم جهت بهره مندی عادلانه دختران و زنان از فرصت ها ، منابع وامکانات آموزش وپرورش .
-هدایت ونظارت بر فعالیت های پژوهشی در زمینه مسائل زنان ومطالعات مربوط به جنسیت در آموزش وپرورش
-مشارکت در بازنگری واصلاح قوانین ومقررات موجود جهت حل مشکلات شغلی ، رفاهی کارکنان زن و فراهم آوردن فرصت های برابر دسترسی به امکانات و منابع آموزش وپرورش
-نظارت بر تهیه وتنظیم طرح های آموزشی وپرورشی ، به منظور ایجاد یک نظام تعلیم وتربیت حساس به جنسیت
-تهیه طرح های مناسب همکاری با واحدهای ذی ربط در زمینه محو بیسوای زنان بویژه درمناطق محروم و روستایی
-فراهم آوردن زمینه های ارتقاء شغلی ، حرفه ای وعلمی زنان شاغل در بخش های مختلف و برقراری تسهیلات لازم
-بررسی وارائه راهکارهای مناسب جهت مشارکت ونهادینه کردن حضور زنان درعرصه های مختلف آموزش وپرورش
-مشارکت در برنامه ریزی جهت تحکیم مبانی خانواده وتأکید بر آموزش به منظور شناخت الگوی مطلوب خانواده ونقش های متفاوت هریک از اعضاء
-همکاری درتهیه وتدوین مقررات و دستورالعمل های لازم در اجرای بهتر سیاست های دولت در مسائل زنان وهماهنگی با وزارتخانه ها وسازمان های ذی ربط به خصوص نهادهای مرتبط با فعالیت های آنان
-ایجاد ارتباط سازمان یافته وهماهنگ با معاونت ها،سارمان ها، دفاتر مختلف درجهت برنامه ریزی مشترک وابلاغ بخشنامه های لازم درخصوص مسائل زنان به بخش های مختلف آموزش وپرورش ونظارت بر حسن اجرای آن ها.
-ابلاغ خط مشی ها، سیاست ها ودستورالعمل های مربوط در زمینه فعالیت های امور زنان استان های سراسرکشور و بررسی پیشنهادات و طرح های دریافتی واعلام نظر به مراکز و واحدهای اجرایی ذی ربط ونظارت بر حسن اجرای آن ها.
http://ob.razaviedu.ir/articles/viewArticle.asp?activestatecode=59&ID=5317
47) جالبتر آنکه خبرگزاری های دولتی برای روز مادر، یک روز را در نظر گرفته اند ولی برای «زن» یک هفته در نظر گرفته اند. مثلا لینک زیر را نگاه کنید.
گوگل: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر
به هفته برای زن و روز برای مادر دقت کنید!
این هم از خبرگزاری های دولتی و سایت های رسمی که علارغم ذکر نشدن هفته برای زن در تقویم رسمی، از این لفظ استفاده می کند.
حالا سوال این است که مگر «زن» چه اهمیتی برای رسانه ها و دستگاه های دولتی دارد که حاضرند برای آن یک هفته را اختصاص دهند ولی برای «مادر» یک روز؟
پاسخ این سوال را ما می دانیم، امیدواریم شما هم به دلایل و دست های پشت پرده تغییر فرهنگ مردم و خائنین به دین و اعتقادات مذهبی مردم پی برده باشید!
اگر این یک هفته را به آمار بالا اضافه کنیم، کلا نمودار را باید عوض کنیم.
http://banovan2.razaviedu.ir/Articles/ViewArticle.asp?ID=55668&activestatecode=1602101
48) هنگامی که مردان، مجرم باشند از الفاظ زشت و به شدت توهین آمیز مثل «مرد وحشی» استفاده می شود ولی برای زنان، هنگامی که مجرم باشند از الفاظ عمومی استفاده می شود مثل «معلمان». ولی اگر قضیه برعکس باشد، نوع اطلاع رسانی نیز بلعکس می شود یعنی اگر زن مورد تجاوز قرار گیرد از نام «زن» استفاده می شود ولی اگر مرد مورد تجاور قرار گیرد از نام هایی مثل «سرباز جوان، به طرز بدی کشته شد» یا «تجاوز ماموران به جوانان در عربستان» استفاده می شود.
http://www.yjc.ir/fa/news/5194093
http://www.yjc.ir/fa/news/5198474
49) فاطمه رهبر که پیگیر طرح اختصاص حداقل سکو برای زنان در انتخابات مجلس هست در یک موضع گیری جدید، گفته ما به شدت مخالف سهمیه بندی جنسیتی هستیم. به عبارت بهتر در عمل به دنبال سهمیه بندی جنسیتی هستند ولی در حرف و مصاحبه، بازی با کلمات را پیش می گیرند و چون کسی هم نیست که به این اظهار نظرهای وارونه و خلاف واقع گیر بدهد، راه برای فرار رو به جلو را برای خودشان ایجاد می کنند. اینطوری کمتر کسی می فهمد که قضیه بودار است و مثلا خانم فاطمه رهبر، خودش مقصر این مسئله بوده است. البته دروغ و عدم صداقت و سوء استفاده، وجه مشترک ژورنال ها و رسانه های فمینیست هاست.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940214000701
50) در لابلای برخی مطالب که موضوعیتش چیز دیگری است نیز سعی می شود از نظرات فمینیستی «فعالان حقوق زن» استفاده شود و به نوعی تبلیغ آن گردد:
51) در مطلبی درباره شرح، تاریخچه و وظایف معاونت امور زنان در سایت زیر آمده است:
پس از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی در کشور، در راستای توجه و اهتمام به امور بانوان، دفتر امور زنان، زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل شد. این دفتر که به بررسی طرحها و نیز سیاستگذاری در امور زنان میپرداخت، توسط نهاد ریاست جمهوری اداره میشد. در ۱۳۷۰ ش و در دورهی ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، این دفتر به سطح مشاورت ریاست جمهور ارتقا یافت و مسئول آن دفتر به عنوان مشاور رئیسجمهور منصوب شد. در پاییز ۱۳۷۶ و در دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، دفتر امور زنان به مرکز امور مشارکت زنان ارتقا یافت و وظیفهی سیاستگذاری، هماهنگی، برنامهریزی و حمایت در امور زنان را برعهده گرفت. رئیس آن مرکز که مشاور رئیسجمهور بود، حق حضور در جلسات کابینه را داشت. سپس مرکز فوق، اساسنامهای را تهیه و اهداف و وظایف خود را مشخص کرد. در اساسنامه، اهداف مرکز اینگونه بیان شده بود:
۱ـ تلاش در جهت افزایش مشارکت زنان در عرصههای مختلف از طریق بررسی علمی و کارشناسانهی موضوع و ارائهی راهکارهای به دست آمده به هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و سایر مراجع قانونی به منظور وضع قوانین و مقررات و اتخاذ سیاستهای کلان؛
۲ـ ارائهی نظارت مشورتی به رئیسجمهور در مسائل مربوط به بانوان بر مبنای شناخت دقیق از وضع موجود زنان و ترسیم وضع مطلوب زندگی آنها؛
۳ـ مطالعه و بررسی راهکارهای عملی و تقویت نقش مدیریتی و تربیتی زن در خانواده همراه با افزایش نقش مدیریتی زنان در سطوح بالای جامعه؛
۴ـ ارائهی راهکارهای لازم برای افزایش سطح آگاهیهای عمومی بانوان و افزایش میزان تفکر و خردورزی در آنان؛
۵ـ ارائه ی الگوی زن مسلمان؛
۶ـ تلاش جهت شناخت مسائل و مشکلات زنان در جامعه، خانواده، محیط کاری و پیگیری و اصلاح قوانین مربوطه با وضع قوانین لازم جهت حل مشکلات.
بر اساس همین اهداف، وظایف ذیل برای آن مرکز تعریف و تعیین شد:
۱ـ مطالعه و بررسی در زمینهی وضع موجود زنان و تحقیق در زمینهی وضع مطلوب، باتوجه به دیدگاههای دین مبین اسلام با تشکیل کمیسیونهای تخصصی و ارائهی راهکارهای عملی برای افزایش مشارکت و رفع مشکلات زنان؛
۲ـ برقراری ارتباط با کلیهی وزارتخانهها و مؤسسات مربوطه در امر برنامهریزی برای زنان جهت هماهنگی و اصلاح برنامههای جاری و آینده و برنامهریزی و هماهنگی بین سازمانهای غیردولتی و ارائهی خطمشیهای کلی و مشترک برای فعالیت آنها؛
۳ـ برقراری ارتباط با کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس به منظور تبادلنظر و تأثیرگذاری بر روند وضع قوانین با توجه به مسائل مربوط به زنان؛
۴ـ برقراری ارتباط مستمر و نزدیک با شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان به منظور نزدیک نمودن فعالیتهای اجرایی با سیاستهای خطمشیهای شورای مزبور؛
۵ـ برنامهریزی و زمینهسازی جهت مشارکت هرچه بیشتر زنان روستایی و عشایر در فعالیتهای اقتصادی محلی و ارائهی نقش مطلوب خانوادگی؛
۶ـ همکاری با دستگاههای فرهنگی جهت تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی و پرهیز از اشاعهی فرهنگ منحط غربی بهویژه در مورد دختران و زنان جوان؛
۷ـ تهیهی طرح و اجرای طرحهای پژوهشی در زمینههای مختلف از طریق همکاری با حوزههای علمیه، دانشگاهها، و مراکز تحقیقاتی کشور؛
۸ ـ برگزاری همایشها، کارگاههای آموزشی و جلسات هماهنگی و تبادل نظر با حضور صاحبنظران و افراد مؤثر در تصمیمگیریهای کشور؛
۹- تلاش جهت تصحیح باورهای سنتی و غلط رایج در جامعه در ارتباط با زنان و جایگزینی آن با الگوی منطبق با شرع مقدس اسلام متناسب با مقتضیات زمان؛
۱۰ـ انجام مطالعات لازم به منظور تبیین تخصیص عادلانهی امکانات و منابع به مناطق روستایی کشور به منظور حمایت از اقدامات و فعالیتهای مختلف زنان کشور؛
۱۱ـ انجام مطالعات لازم در زمینهی آسیبهای احتمالی مبتلابه زنان در جامعه و برنامهریزی و پیگیری در کاهش آن در جامعه؛
۱۲ـ برقراری ارتباط با مراکز آماری داخل و خارج از کشور، به منظور اخذ اطلاعات مرتبط به امور زنان و تجزیه و تحلیل آنها جهت بهرهبرداری لازم؛
۱۳ـ انجام اقدامات لازم در زمینهی حضور فعال زنان کشور در کنفرانسها، سمینارها و مجامع بینالمللی در رابطه با زنان و همچنین اقدامات لازم به منظور حضور زنان کشور در عرصههای فرهنگی و ورزشی داخل و خارج از کشور؛
۱۴ـ ارائهی نظرات مشورتی به رئیسجمهور، دستگاههای دولتی و مراجع قانونی در موضوعات و مسائل مرتبط به زنان؛
۱۵ ـ ارائهی گزارشهای لازم در ارتباط با فعالیتهای مرکز به رئیسجمهور و پیگیری دستورات ایشان تا حصول نتیجه (www.women.org.ir) .
این مرکز در برخی از شوراها و مجامع فرهنگی ـ اجرایی کشور عضویت دارد که عبارتند از:
۱ـ عضویت در هیئت دولت و کمیسیونهای مربوطه، ۲ـ عضویت در شورای اجتماعی کشور، ۳ ـ عضویت در شورای عالی اشتغال، ۴ ـ عضویت در شورای عالی سلامت، ۵ـ عضویت در شورای عالی جوانان، ۶ـ عضویت در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ۷ ـ عضویت در ستاد هماهنگی آموزش فنی ـ حرفهای کشور، ۸ ـ عضویت در کمیتهی امحای خشونت علیه زنان، ۹ ـ عضویت در شورای برنامهریزی و توسعهی استانها و کار گروههای ذیربط (مشارکت زنان و… ۱۶ ـ ۲۰).
این مرکز در ۱۳۸۴ ش در کابینهی دکتر محمود احمدینژاد، به مرکز امور زنان و خانواده تغییر نام یافت. رؤسای این مرکز هم عبارت بودند از:
۱ـ شهلا حبیبی ۱۳۷۰ ـ ۱۳۷۶
۲ـ زهرا شجاعی از ۱۳۷۶ ـ ۱۳۸۴
۳ـ نسرین سلطانخواه ۱۳۸۴، که به علت عضویت همزمان در شورای شهر تهران و مخالفت مجلس شورای اسلامی با حضور همزمان اعضای شورا در کابینه، پس از چند ماه استعفا داد.
۴ ـ زهرا طیبزاده نوری که هم اکنون ریاست این مرکز را برعهده دارد (www.women.org.ir).
مرکز در زمینهی انتشارات هم فعال است و تاکنون دهها کتاب حقوقی، سیاسی، تاریخی و مرجع در زمینهی زنان منتشر کرده است. علاوه بر آن، سه نشریهی آوا، ریحانه و خبرنامه در این مرکز و در زمینهی زنان و خانواده منتشر میشود (همان).
از جمله دیگر اقدامات این مرکز در طول سالهای ۱۳۷۶ ـ ۱۳۸۴ میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱ ـ تصویب برنامهی توسعهی مشارکتهای اجتماعی ـ فرهنگی زنان؛ ۲ـ اجرای طرح ارتقای زنان در مدیریت دولتی کشور؛ ۳ ـ راهاندازی و تقویت مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در دانشگاههای تهران و شیراز؛ ۴ ـ ایجاد بانک اطلاعات زنان پژوهشگر؛ ۵ـ تقویت کتابخانههای دانشگاهها از طریق ارائهی کتب و نشریات ویژهی زنان؛ ۶ ـ برگزاری کنگرهی بینالمللی زن، ورزش و گفتگوی تمدنها؛ ۷ـ برگزاری همایش نقش مشارکت زنان در مدیریت مصرف آب و برق؛ ۸ ـ همایش تواناییهای زنان ایرانی؛ ۹ـ همایش مشارکت سیاسی زنان در کشورهای اسلامی؛ ۱۰ـ حمایت از برگزاری همایش مناسبات نسلی در ایران؛ ۱۱ـ حمایت از برگزاری همایش بینالمللی هویتها، تفاوتها و حقوق بشر؛ ۱۲ـ برگزاری همایش سلامت خانواده (خانواده و سلامت جنسی)؛ ۱۳ـ ایجاد کارگاه زنان و بررسی جریانهای فکری ایران و جهان اسلام معاصر؛ ۱۴ ـ حضور فعال در برگزاری هفتهی پژوهش؛ ۱۵ ـ برگزاری همایش نکوداشت زنان اندیشمند جهان؛ ۱۶ـ برگزاری همایش تکریم بانوان قرآن پژوه؛ ۱۷ ـ حضور فعال در ایام هفتهی نکوداشت مقام زن و روز مادر؛ ۱۸ـ حضور فعال در بزرگداشت ایام دههی فجر هر سال؛ ۱۹ـ برپایی نمایشگاه تخصصی؛ ۲۰ـ برگزاری جشنوارهی زن و پژوهش؛ ۲۱ـ برگزاری کنفرانس بینالمللی زنان ایران؛ ۲۲ـ تحولات و توانمندیها در منظر بینالملل؛ ۲۳ـ بهینهسازی اوقات فراغت دختران؛ ۲۴ ـ تلاش در جهت توسعهی ورزش روستایی و اجرای دهها طرح پژوهشی ـ کاربردی در زمینهی زنان و بانوان (مشارکت زنان و… اغلب صفحات). پس از انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، تغییراتی در مرکز امورمشارکت زنان ایجاد گردید و عنوان آن به معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تغییر و به فعالیت ادامه داد.
http://daneshnameh.irdc.ir/?p=1887
52) موقع مشکلات مردان که می رسد برخورد سلبی پیشنهاد می شود ولی موقع مشکلات زنان که می رسد حرف از راه های کارشناسی به میان می آید. معلوم نیست مردان دستفروش مترو باید از چه راهی برای حل مشکلات و کسب روزی حلال استفاده کنند؟
این هم از موضع گیری رجانیوز: http://www.rajanews.com/news/161048
ولی وقتی نوبت به زنان می رسد: http://www.rajanews.com/news/208642
53) در ماجرای عروس خانمی که 10 پسر جوان را فریب داده بود و به بهانه ازدواج با آنها عقد کرده بود و در نهایت از هر کدام بیش از 100 میلیون تومان برای مهریه اش گرفته بود عکسش منتشر نمی شود تا من بعد پسری فریبش را نخورد ولی اگر یک پسر جوان از سر بیکاری و نداشتن کار به دزدی روی بیاورد باید عکس و صورتش در سایت های خبری منتشر شود:
خبر دختر کلاهبردار:
خبر پسری که خبرگزاری فمینیستی فارس مدعی دزد بودنش است: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940227000221
54) در صفحه حوادث روزنامه ها، همواره نظرات و گفتگوهای مفصلی با زنان جنایتکار انجام می شود و از زاویه کارشناسی به موضوع پرداخته می شود تا در نهایت به مخاطب فهمانده شود که زنان قربانی هستند و همواره مردان مقصر و محل بروز مشکل هستند ولی برای مردان قاتل و مجرم چنین موضع گیری رسانه ای اتخاذ نمی شود و گفتگو و مصاحبه ای با آنها نمی شود و به آنها به چشم یک قربانی سیستم فاسد اجتماعی و فمینیستی نگریسته نمی شود.
مواردی از این نگاه های زن سالارانه و فمینیستی:
http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1869498875083816015
http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1592627025404198787
http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1540771856774741678
http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1903892838927948752
55) همه چیز از دریچه نگاه زنانه نگریسته می شود. ساعات کاری شان کم می شود و آن هم با دلایل غیر منطقی. در عوض حجم کارهایشان بر دوش مردان می افتد. راندمان کاری ادارات پایین می آید و بیشتر از همه خوشی نصیب دختران مجردی می شود که دو کار همزمان انجام می دهند: یکی استخدام دولتی، یکی هم کار خصوصی. ولی مردان باید زیر فشار کارها و حقوق کمتر از زنان و دختران له شوند. هیچ یک از نمایندگان «مذکر» مجلس هم صدایش در نمی آید. بعد می گویند مرد سالاری است!
http://www.isna.ir/fa/news/94030200819/
56) آموزش مفاهیم شبکهسازی و تعاملات گروهی و همکاری بین سازمانهای غیردولتی زنان
http://www.isna.ir/fa/news/94030301381/
57) تهیه اطلس وضعیت زنان کشور توسط معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری. / بررسی آزمون های استخدامی و درصد استخدام زنان
http://www.isna.ir/fa/news/94021608914/
58) تهیه و تدوین اولویت های پژوهشی معاونت زنان در 22 محور:
http://www.isna.ir/fa/news/94021407520/
59) ارائه پیشنهاد برای تقلیل مجازات زنان در زمینه های گوناگون:
http://www.isna.ir/fa/news/94020401770/
60) تشکیل سازمان های متعدد زنانه به انواع و اقسام اشکال مختلف:
http://www.isna.ir/fa/news/94013011764
61) رصد کامل آزمون های استخدامی شغلی توسط معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری و اعتراض و پیگیری دائم اشتغال زنان
http://www.isna.ir/fa/news/94012408463/
62) بررسی دقیق آمارها و نظریه پردازی در حوزه زنان و مقایسه کامل وضعیت زنان و دختران با مردان و پسران (از هم اکنون برای آینده)
http://www.jamejamonline.ir/newspreview/1486919449532754636
جالبتر آنکه مولاوردی در مصاحبه با مشرق، وقتی از وی درباره آمارهای مردان سوال شده بود گفته بود خبر ندارم! اما در واقعیت، چیز دیگری در جریان است و تمام آمارها، با مردان مقایسه می شود. اگر کمتر از مردان باشد فشار رسانه ای وارد می شود ولی اگر بیشتر باشد نشانه پیشرفت و ترقی نامیده می شود!!
63) استفاده از تحقیقات علمی برای امتیازگیری به نفع یک جنسیت خاص (زنان)
http://www.jamejamonline.ir/newspreview/1923690355489624501
64) آسیب های اجتماعی جزء ذات مردان تلقی می شود ولی اگر همین مسائل را زنان دچار شوند، میزگرد کارشناسی برای آنها برگزار می گردد و تحلیل کارشناسی می گردد:
http://khabaronline.ir/detail/420589/society/social-damage
65) نهایت استفاده از امکانات و اختیارات نظام جمهوری برای پیشبرد اهداف خویش.
مثلا: نامه نگاری با مسئولین کشور (با امضای فعالان حقوق زن (نویسندگان روزنامه ها و ...)) برای پیشبرد طرح های فمینیستی
http://menshome.ir/2310/
مثلا: نامه نگاری با رئیس فدراسیون والیبال برای پیشبرد طرح های فمینیستی:
https://plus.google.com/118190239823611944609/posts/fLJRgqyDw8h
https://plus.google.com/+%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF%D8%AC/posts/Un397KDstps
مثلا: استفاده گسترده از روزنامه ها و مجلات و کتاب و شبکه های اجتماعی برای فراگیر کردن حرف خود:
مثلا: لابی گری با مسئولین کشور برای پیشبرد طرح ها و برنامه های خود:
http://menshome.ir/2258/
66) توصیه و ترویج و فراگیر کردن زندگی مجردی در بین دختران و زنان
67) اهمیت به کار تحقیقاتی ومطالعاتی و سازمان سازی های متعدد در زیر مجموعه شهرداری ها، استانداری ها و ... برای رویکردهای فمینیستی
http://zanemruz.ir/item/16422/
68) تمرکز بر کوچک ترین مسائل جنسیتی در حوزه زنان و موضع گیری علیه آن: مطلب زیر از سایت مهرخانه است:
http://www.ghasednews.com/بخش-فرهنگی-اجتماعی-5/4967-چرا-زن-ها-به-طنزهای-ضد-زن-می-خندند
69) تلاش بی رحمانه جناح روشنفکر (مثل سایت غربگرای تابناک) برای نابود کردن مردان و کاهش ازدواج ها (نظرات را بخوانید)
http://tabnak.ir/fa/news/521697/
70) بیان ایدئولوژی فمینیستی و غیر اسلامی در لابلای اخبار به عنوان بیان خبر ولی با هدف فراگیر کردن طرز تفکر روشنفکرانه خود:
http://www.rajanews.comhttp://www.isna.ir/fa/news/94012408463//news/218137
71) نقش آفرینی مدیران زن معاونت زنان دستگاه های حکومتی در راستای فمینیسم (با وجود آمار بالای بیکاری پسران) (رویکرد سایت تابناک در ترویج مطالبات فمینستی دست کمی از سایت های خارجی مثل روزآنلاین و ... ندارد. که صد البته تابناک خطرناک تر است).
http://www.tabnak.ir/fa/news/524584
72) در حالی که عمده رسانه های فمینیستی از دو برابر بودن نرخ بیکاری زنان نسبت به مردان سخن به میان می آورند و از دیگر سو برخی اخبار از دو برابر بودن بیکاری مردان نسبت به زنان خبر می دهد یک مسئول جدید دولتی از سه برابر بودن نرخ بیکاری دختران در روز دختر خبر می دهد. جالب این است که عمده جهت گیری ها در روز دختر بر روی اشتغال و مسائل اقتصادی دختران بوده است. سایت الف به همین مناسبت به جای آنکه خانه داری را ترویج و تبلیغ کند، راز پولدار شدن فاطمه دانشور را منتشر کرده است:
http://alef.ir/vdcdon0xzyt0js6.2a2y.html?289340
http://alef.ir/vdcft1d0yw6dcma.igiw.html?289351
http://www.tabnak.ir/fa/news/524584
73) خبرگزاری فارس متصل به سپاه پاسداران به مناسبت روز دختر ترجیح داد به جای تجلیل از هنر زن بودن و خانه داری، مطالبی با رویکرد زیر را منتشر کند. دو لینک زیر در صفحه اول در بخش اخبار برگزیده آمده بودند:
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940525000734
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940525000644
74) شدت مرد ستیزی و حسادت فمینیست ها آنقدر بالاست که حتی به درجه هوا در محیط های اداری نیز گیر می دهند تا مطابق میل زنان باشد. این هم از سایت روشنفکر و غربگرای تابناک:
http://www.tabnak.ir/fa/news/525302
75) فمینیست ها شخصیت جنون باری دارند. در حالی که یک روز در تقویم برای روز مادر (زن) و یک روز برای روز دختر و یک روز برای روز پرستار در نظر گرفته شده و از سوی دیگر رسانه های روشنفکر و دولتی، یک هفته برای تجلیل از مقام زن برگزار می کنند و سازمان ملل هم یک روز برای زنان اختصاص داده است آن وقت چون در تقویم روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به روز جوانان نامیده شده و حتی با این وجود که در این روز، بیشتر برنامه هایی که اجرا می شود مختص دختران هست بااین حال یک فمینیست چادری مثل زهرا صدراعظم نوری اینطور در رسانه ها ظاهر می شود و بدون ذره ای توجه به حقوق مردان و پسران، حسادت و جنون خود را به مرتبه اعلا می رساند و به این یک چیز کوچک نیز حمله می کند:
http://alef.ir/vdcfxyd0tw6d1ya.igiw.html?291105
http://shrzf.iau.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=257&Itemid=586
76) توجیه جنایات زنان به وسیله روانشاسان روشنفکر. جالب اینجاست که از اینگونه تحلیل ها و توجیهات، هیچگاه برای تجاوز جنسی (به دلیل عدم چاره اندیشی برای ارضای نیاز جنسی از طریق قانونی و مجاز) و زورگیری و دزدی (به دلیل بیکاری و کم درآمدی) مردان و پسران جوان نوشته نمی شود.
http://www.jamejamonline.ir/newspreview/2088553619125951128
http://jamejamonline.ir/online/2251896528212129288
77) ترویج سبک زندگی غربی توسط رسانه های غربگرای داخلی (تبلیغ و ترویج سگ داری و سگ دوستی در محیط زندگی توسط رسانه هایی که شدیدترین تیترها را علیه مردان می زنند و در عین حال رویکرد فمینیستی دارند و مروج ادبیات روشنفکران در حوزه علوم انسانی و مروج لیبرالیسم هستند)
http://nama.jamejamonline.ir/Newspreview/2100083570905882523
78) تشویق زنان و دختران به یادگیری مهارت های رزمی برای دفاع شخصی در برابر مردان با فیلم های ساختگی توسط رسانه های مروج فمینیسم
http://nama.jamejamonline.ir/Newspreview/2103822427258393174
79) تاکید بر مرد شدن زنان با تکیه بر تشویق زنان به گذرندان آموزش های رزمی توسط سایت فمینیستی فارس و جام جم آنلاین (بطور مکرر):
http://farsnews.com/MediaDisplay.aspx?nn=13940719000803
http://nama.jamejamonline.ir/Newspreview/2127099852220364227
80) همیشه قبل از حضور زنان در اجتماع و مشاغل از اینگونه فلسفه ها تهیه می شود تا ذهن جامعه نسبت به آن آماده گردد و عوام از آن حمایت کنند:
http://iqna.ir/fa/News/3112968
81) خیانت نامیدن ازدواج دوم مرد با زن دیگر از سوی رسانه های فمینیستی و غربگرا (مثل جام جم)
http://jamejamonline.ir/online/2174842946889059820
82) تبلیغ غیر مستقیم حضور زنان در اجتماع با حجاب بدون اشاره به احادیث و آیات قران درباره تاکید دین اسلام مبنی بر عدم حضور زنان در اجتماع در موارد غیرضروری:
http://www.rajanews.com/news/227975
83) سایت خبری صراط با وجودی که به سایت های دیگر به دلیل رویکرد فمینیستی شان حمله می کند ولی خودش مشغول تبلیغ عملی انگاره های فمینیستی است. از نظر این سایت، زنانی که همپای مردان به فعالیت های خارج از منزل می پردازند موجب مباهات و افتخار هستند حالا برخی مثل این زن رفتگر نیازمند هستند و برخی دیگر از سر سیری به کار روی می آورند.
http://www.seratnews.ir/fa/news/275607
84) سایت جام جم که اکثر تحریریه آن را زنان فمینیست و مردان روشنفکر تشکیل می دهند طی یک مقاله فمینیستی و ضد مرد، همه چیز را به هم ربط داده و سعی کرده با داستان بافی، کمترین حقوق مرد برای ارائه درخواست طلاق را زیر سوال ببرد. ولی همین سایت، هیچگاه از مسائل دیگری همچون خیانت زنان، درخواست های طلاق 90 درصدی زنان در دادگاه ها با دلایل پوچ و با تکیه بر اهرم مهریه، نفقه و اجرت المثل هیچ مطلبی نمی نویسد.
http://jamejamonline.ir/online/2221814379234292460
85) تیتر های فمینیستی سایت جام جم: مطالب زیر، هر چند روز یکبار در صفحه اول به تیتر یک تبدیل شده اند و منتشر شده اند:
http://jamejamonline.ir/online/2230343058755170764/
http://jamejamonline.ir/online/2221814379234292460
http://jamejamonline.ir/online/2225522847053032604
http://jamejamonline.ir/online/2230343058755170764
86) نوبت به اخبار حوادث پسر مردان که می رسد از لفظ های کلی غیر جنسیتی استفاده می شود تا حساسیت خوانندگان ایجاد نشود. ولی برای زنان همیشه بر جنسیت تاکید می شود:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941018000112
http://jamejamonline.ir/online/2243652541341430563
http://jamejamonline.ir/online/1894624426228574987/
http://www.rajanews.com/news/232340
87) در روابطی که دختر و پسر با هم برقرار می کنند نقش وسهم دختر به طور کلی نادیده گرفته شده و فقط پسر به عنوان شخصی مجرم و شیطان صفت معرفی می شود:
http://jamejamonline.ir/online/2255279993422704175
http://jamejamonline.ir/online/2256423789698047241
88) تیتر ضد مرد سایت الف درباره سربازی (وقتی متن خبر را می خوانید می بینید که اساسا چنین تیتری درست نیست و خلاف واقع است)
http://alef.ir/vdcgzu9wzak9xu4.rpra.html?327700
89) دروغ بافی برای القای خیالبافی های فمینیستی به خوانندگان (علارغم عدم وجود چنین چیزی در واقعیت) برای برنامه ریزی های ثانویه و تراژدی بافی های فمینیستی بعدی:
http://jamejamonline.ir/online/2277163816080624181
90) هنگام مرگ زنان که می رسد از آن به اتفاقی «تلخ» یاد می شود ولی وقتی مردان می میرند یا کشته می شوند از آن به عنوان اتفاقی طبیعی و عادی یاد می شود که جای هیچ ناراحتی ای وجود ندارد.
نمونه برای خبر مرگ زنان: jamejamonline.ir/sport/2284282727337334679
نمونه برای خبر مرگ مردان: http://www.yjc.ir/fa/news/5497391
91) هنگام بروز حادثه برای زنان که می رسد در آن بگونه ای احساسات مخاطب برانگیخته می شود که مخاطب نسبت به جنس زن حس خاصی پیدا کند و همیشه قدردان وجود او باشد و احترام کند و وی را همیشه تکریم کند و بر سر نهد. در اینگونه حوادث دلخراش، به نقش «مادری فداکار» و «همسری دلسوز» اشاره می شود ولی وقتی نوبت به جنس مرد که می رسد دیگر این حرف ها ارزش ندارد و از وی به عنوان یک ظالم و ستمکار و یاغی یاد می شود. یا کاملا عادی به او نگریسته می شود بگونه ای که هیچ کس برای مشکلات مردان و پسران احساس ترحم و دلسوزی نکند.
http://jamejamonline.ir/online/2284216151671767532
http://jamejamonline.ir/online/2285534413355820867
92) نوبت به مرگ پسران که می رسد به دلایل روی آوردن آنها به جرم و اعتیاد نگاه نمی شود. به اینکه وی به خاطر بی توجهی و عدم توجه دولت و حاکمیت برای اشتغال و کسب و کار به دزدی و زورگیری و اعتیاد روی می آورد نگاه نمی شود. بلکه این مسائل بهانه ای می شود برای بد جلوه دادن و مقصر نمایاندن او به جامعه:
http://gilnegah.ir/29680
93) نوبت به زنان که می رسد انواع محتواهای مختلف برای شناختن بهتر مردان برای آنها تولید و منتشر می شود. مطالبی مثل با این دسته از مردان ازدواج نکنید، مردان خوب چه ویژگی هایی دارند، ولی وقتی نوبت به مردان و پسران که می رسد هیچ مطلب شایسته ای برای شناختن ماهیت واقعی زنان و دختران امروزی منتشر و عمومی نمی شود:
http://jamejamonline.ir/online/2285781371440651172
94) اصالت دادن به اظهارات زنان در صفحه حوادث روزنامه ها و رسانه ها بدون بیان و اشاره به نظرات مردان. هدف از این کار اصالت دادن به نظرات زن محورانه و غیر منطقی جلوه دادن مردان است:
http://jamejamonline.ir/online/2294202727397233970
95) الگو قرار دادن زن های شیطان پرست غربی به زنان و دختران ایرانی در قالب مطلب پربازدید:
http://alef.ir/vdccsxq102bq018.ala2.html?340314
96) تلاش برای سهمیه گیری جنسیتی فارغ از شایستگی با حمایت رسانه ای سایت غربگرای تابناک
http://www.tabnak.ir/fa/news/630210/
97) در اخبار خودکشی تمرکز اولیه بر جنسیت زن است حتی اگر به دروغ اعلام شود که فرد خودکشی کرده زن بوده است
http://jamejamonline.ir/online/2591547040491234537
http://jamejamonline.ir/online/2591620279641345352/
98) هنگام خشونت زنان از تیترهای انحرافی استفاده می شود ولی برای خشونت مردان از متنی کاملا رسمی استفاده می شود:
http://jamejamonline.ir/nama/2592408963655989348
http://www.yjc.ir/fa/news/5794324/
99) استفاده از تخیل های جنسیت گرای فمینیستی در تنظیم گزارش های نسبتا راست و نسبتا دروغ
http://jamejamonline.ir/online/2590916984992762548/
100) به تفاوت جنس اخبار توجه کنید: تحریریه سایت الف برای جلب توجه مخاطبان به رویه ها و رویکردهای فمینیستی، خبری مربوط به هندوستان را منتشر کردند که در آن پسری روانی، مادر 70 ساله اش را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده است. در لینک زیر:
حمله وحشیانه پسری به مادری: http://alef.ir/vdcdso0osyt0xz6.2a2y.html?424033
ولی در خبری دیگر که باز پای یک مرد در میان است و به فاصله اندکی در همان روز توسط سایت الف منتشر شده است این سایت از یک تیتر کلی که فاقد اشاره به جنسیت مردان است برای خبری استفاده کرده که رویکرد مثبت و ارزشی و انسانی دارد
معلم فداکار جلوی حادثه شین آباد را گرفت: http://alef.ir/vdcdxo0ooyt0xz6.2a2y.html?424024
101) کانال تلگرام خبر فوری در حیناحین اخبار سیل در کشور، خبر زیر را با تیتر زیر منتشر کرد. خبر زیر مربوط می شود به بی احتیاطی یک پدر که دخترش را سوار بر موتور در حال عبور از پل باریکی، موتور ناگهان تعادل ازدست می رود و هر دو به درون سیل می افتند. تیتر به گونه ای زده شده که پدر به عمد مقصر حادثه بوده است.
فریادهای دختر 10 ساله ملایری را کسی نشنید/ پدرش او را به سیل سپرد! https://www.khabarfoori.com/detail/923329
در همان روز دو سه خبر دیگر دقیقا با رویکرد برعکس خبر فوق اتفاق افتاده بود. یکی خبر زیر بود که مادری در تصادف با کنار خیابان، دختر بچه ای سوار ماشینش بوده که دختر در مسیر آبراهه می افتد و آب او را می برد و غرق می شود. مادر نیز فوت می کند. ولی این خبر نه بازتاب جنسیتی دارد (مثل خبر فوق)و نه ازدید خبرنگار خبر فوری دیده می شود:
در سقوط یکدستگاه خودروی سواری ۲۰۶ به رودخانه هچیرود، از توابع چالوس دو سرنشین آن که «مادر و فرزند» بودند جان خود را از دست دادند. بر اساس گزارش شاهدین عینی، جستجو برای یافتن کودک همچنان ادامه دارد https://t.me/khabarfouri/32288 (البته این کانال تلگرام با سایت مذکور فرق دارد)
یا در این خبر که مردی، مادر و فرزندش را از سیل و مرگ حتمی نجات می دهد هیچ اشاره ای به جنسیت مرد نمی شود و برای نجات آنها از قید سوم شخص مجهول استفاده شده است.
لحظه نجات مادر و فرزند از سیلاب در شیراز https://www.khabarfoori.com/detail/920731
102) یک نمونه از داستان سازی های فمینیسمی
از کلیشه های بکار برده شده به خوبی مشهود است که قلم افزایی توسط یک خبرنگار فمینیست نوشته شده است:
https://www.mashreghnews.ir/news/998077/شوهرم-با-زن-غریبه-ای-ارتباط-داشت-و-از-خانه-بیرونم-انداخت