دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات

رویای صادقه: طعم شیرین حس کردن خدا در زندگی

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳ ق.ظ
 برای بسیاری از مردم وقتی حرفی از خدا زده می شود انگار درباره چیزی صحبت می کنید که حالت شعاری دارد چون خدا هیچگاه در زندگی آنها وارد نشده است و هیچگاه اثر دستان خداوند بزرگ را در زندگی شان حس نکرده اند. یا اگر خدا در زندگی شان به آنها لطفی کرده بوده آنها متوجه آن نشده اند. ولی اگر خدا، بنده اش را دوست داشته باشد و بنده اش نیز او را دوست داشته باشد هر چند مرتکب گناه های متعدد شود باز هم آثار خودش را در پیشبرد زندگی بنده اش به وی نشان خواهد داد. 
Image
یک و سال و چند ماه از پایان خدمت سربازی ام گذشته بود. در طی این مدت برای پیدا کردن یک کار مناسب به جاهای مختلفی مراجعه کردم و پیشنهادات جذابی از اطرافیان و دوستان خویش داشتم. ولی پس از پیگیری فراوان و پیشبرد کار متوجه می شدیم که کاری که در آن حضور داریم کار آینده داری نیست و تلاش برای آن بیگاری است! بالاخره پس از مدت ها صبر من لبریز شد. منی که امید به اطرافیان خود داشتم پس از مدت طولانی از صبر و تلاش، از همه ناامید شدم و امیدم به تلاش خودم جای امید به دیگران را گرفت و از همه ناامید شدم. ناامیدی از دیگران شاید در حرف آسان باشد ولی در تجربه شخصی، احساس افسردگی و ناراحتی از همه را به جان فرد تزریق می کند و تنهایی و افسردگی را به بار می آورد. با این وجود از پای ننشستم و در اوقات بیکاری ام، پروژه های کاری متعددی را پیش بردم و با وجودی که پول زیادی نداشتم، برای رضای خدا چند سایت تخصصی در زمینه معضلات فرهنگی اجتماعی راه اندازی کردم. اواخر سال 94 بود که از کانال تلگرام جنبش مصاف، خبر برگزاری مراسم استغاثه برای ظهور امام زمان(عج) را دیدم. در صبح مراسم، خودم را به میدان امام حسین(ع) رساندم و در هوای نسبتا خنک وسط میدان روی روزنامه ای در کنار مردم نشستم. سخنرانی ها و مداحی ها شروع شد و به همراه عاشقان امام زمان(عج) بر روی زمین در بغض گم کردن محبوب بودیم و اشک می ریختیم. اصلا آمده بودیم گریه کنیم. گریه کنیم به حال خودمان و به حال دنیایی که در آن هستیم که در غیبت محبوب چقدر دچار پستی و کژی و نکبت شده است. گریه کنیم که چرا زودتر متوجه اشتباه مان نشده ایم و دنبال امام زمان(عج) نبوده ایم؟! در آخر مراسم پس از نماز دو رکعتی برای تعجیل حس کردم اگر از خدا حاجتی بخواهم برآورده می کند. ابتدا از خدا خواستم در فرج امام زمان(عج) تعجیل کند چون هر قدر دنیای مان رنگین باشد ولی اگر امام زمان(عج) در میان ما نباشد زندگی هایمان دچار بدبختی و نکبت هست هر چند خودمان به دلیل جهل نفهمیم و ندانیم. پس از آن از خدا خواستم کاری شایسته با درآمد مناسبی فراهم کند تا بتوانم دینم را کامل کنم. 

مدتی از این موضوع نگذشته بود که اتفاقی یکی از آشنایان به من گفت شاید سحر شده ای که هر کاری می روی نمی گیرد. پس از بررسی و تحقیق، احتمال آن را دادم که چنین باشد و سعی کردم با راه حل های دینی و قرآنی، اگر سحری هست آن را باطل کنم. پس از مدتی که چنین کردم دو پیشنهاد کاری از دو نهاد مهم برایم ایجاد شد. و پس از بررسی به سراغ کاری رفتم که احساس کردم برکت بیشتری دارد. مراحل گزینش را طی کردم که نوبت به تحقیقات محلی و محیطی رسید. واحد گزینش استخدامی این دستگاه، مشخصات من را گرفته بودند که به دوستان و آشنایان سرکشی کنند. حدود دو ماه بود که منتظر بودم از همان هفته اول منتظر بودم ولی پس از دو ماه با پیگیری های فراوان تحقیقات آغاز شد. در همان زمان (همزمان با شروع تحقیقات بدون آنکه من بدانم) که چند روز متعدد خواب های شبیه هم دیدم. در خواب حس می کردم لختم ولی همین که به خودم نگاه می کردم می دیدم مثلا شلوار یا شورت پایم است. کنجکاو شدم تا ببینم تعبیر این خواب ها چیست؟! به تعبیر خواب زیر برخوردم: 

تعبیر خواب برهنگی 
برهنگی در خواب آشکار شدن مکنونات قلبی بیننده خواب است. چنانچه کسی در خواب خویشتن را برهنه ببیند مردم او را همان طور که هست خواهند شناخت. از امام جعفر صادق علیه السلام نقل است که برهنگی در خواب مرد صالح را خیر و نیکی است و مرد مفسد و فاسق را بدی و رسوائی. زیاد اتفاق می افتد که در خواب به صورت برهنگی ظاهر می شود. اگر خود را درخواب برهنه دیدیم ولی عورت ما پوشیده بود از چیزی می ترسیم که فاش شدن آن رسوائی نمی آورد. اگر برهنه بودیم و لباس پوشیدیم از گزندی در امان می مانیم. اگر در حال برهنگی کسی به ما لباس پوشانید یا خودمان لباس بپوشیم به استعانت کسی از رسوائی و فضاحت نجات می یابیم. دیدن بدن برهنه دیگران آگاهی از شخصیت نهانی دیگران است. لخت شدن این را می گوید که خودمان کاری می کنیم تا سر زبان ها بیافتیم و دیگران درباره ما حرف بزنند و احیانا بد بگویند. محمدبن سیرین گوید: اگر به خواب دید برهنه است و از مردم شرم دارد. دلیل که حج طلب کند. اگر بیننده خواب مردی مستور بود، گناهش عفو گردد. اگر صالح نباشد، دلیلش بد بود. ابراهیم کرمانی گوید: اگر خود را برهنه دید و در طلب دنیا بود، دلیل بر غم و اندوه است. اگر بیند ازاری بر میان بسته، دلیل که در طاعت و عبادت مجتهد شود... جابر مغربی گوید: برهنگی در خواب . محنت و رسوائی است. اما اگر عورت را پوشیده بیند، مرد صالح را نیکو بود و فاسق را بد بود. حضرت امام جعفر صادق فرماید: برهنگی در خواب ، مرد صالح را خیر و نیکی است و مرد مفسد را بدی و رسوائی است. (1) 

پس از این خواب ها و پس از نهایی شدن تحقیقات محلی، از دوستانم درباره سوالات گزینش و پاسخ هایشان پرسیدم که گفتند ما «خوبی» ات را گفتیم و درباره خصوصیت بدی که می توانست باعث ضعف و تردید در استخدام شود چیزی بیان نکردیم. جالبتر آنکه یکی از افرادی که من در لیست تحقیق نوشتم و می دانستم حتما در هنگام حضور پرسنل گزینش، نقاط ضعف من را به طور برجسته و پر رنگ بیان خواهد کرد گفت که به من زنگ زدند ولی نیامدند! در آخر هم بدون آنکه به سراغ آن دوست آشنا بروند مراحل گزینش من طی شد و تاییدنامه و جواب قبول استخدام من آمد. 
Image
نکته ای که برایم مهم بود این است که دست خدا را در از ابتدا تا انتهای ماجرای استخدامم می دیدم و نه تنها می دیدم بلکه رویاهای صادقه ای که مکرر دیدم، تلنگری بود که من بدانم که کسی در پشت پرده در حال پیشبرد امور است و همه چیز دست اوست. 

پس از قبولی و شروع کار و بستن قرارداد یکساله با محل کار، پروژه مغازه پدرم را کامل کرده بودم و آماده می شدم برای پیدا کردن یک فرد خبره جهت بکارگیری در مغازه. در همین ایام، خواب جدیدی دیدم. خواب دیدم که یک موش کوچولو وارد مغازه شده و من به سمت او رفتم که او را فراری دهم ولی به زیر میز رفت و پناه گرفت. اینبار تعبیر خواب آن را دیدم و جالب بود: 

تعبیر خواب موش 
تعبیر خواب دیدن موش، دلیل زنی بود که به ظاهر مستوره نماید و در باطن فاسق بود. اگر بیند موشی بگرفت، دلیل که زنی چنین خواهد. اگر دید موشان بسیار درخانه او جمع شدند و همه یک رنگ بودند، دلیل که به قدر موشان زنان در خانه او جمع گردند. منوچهر مطیعی تهرانی گوید: همان طور که قبلا نیز نوشتم موش دزد است و یک دزد خانگی است و معبران آن را به زنی دزد و خائن و زیانکار و غیر قابل اعتماد تشبیه کرده اند. ابن سیرین نوشته موش زنی به ظاهر مستوره اما در باطن مفسده. اگر بیننده خواب موشی ببیند با چنین زنی سر و کار پیدا می کند و اگر این موش در خانه خودش باشد نوشته اند زنی با این پلیدیها در خانه اش هست یا حضور پیدا خواهد کرد. اگر لانه موشی یا سوراخ موشی ببینید مالی از شما برده می شود که می دانید چه کسی برده ولی نمی توانید ثابت کنید که او ربوده و سارق مال شما یک زن خائن است. اگر موش در اتاق شما باشد زنی دزد اهل خانه شماست که نباید به او اعتماد داشته باشید. اگر در خواب موشی از پاچه شلوار شما افتاد و گریخت و رفت زنی فاسد و فاجر را از خود می رانید و دور می کنید. اگر در خواب موش بزرگ یا خیلی بزرگی ببینید دشمنی است که به راحتی از سر راه شما برداشته می شود . دیدن موش حامله یا چاق دزدی است که به مقصودش می رسد . اگر دیدید در غذای شما موشی افتاده است یا در حال پختن موش هستید یا پخته شده است مالی به شما رسیده که حلال نیست . تعبیر خواب موش مرده در غذا یا دیدن فضله موش یا مدفوع موش بیشتر مربوط به ارثی هست که به شما رسیده که حلال نیست. کشتن موش در خواب یا دیدن موش کشته شده و مرده ، نشانة پیروزی بر دشمنان است. دیدن موش در خانه نشان از دزد است . دیدن موشهای زیاد در خانه نشان از این هست که افراد خانه قدر زحمات شما را نمی دانند و ظاهر و باطنشان فرق می کند . دیدن موش در رختخواب یا در قفس نشان از همسری نابکار است. یکی دیگر از تعابیر دیدن موش در خواب ، نشانه روبرو شدن با اختلافات خانوادگی و بی وفایی دوستان است . کارها وضعیت دلسرد کننده ای خواهد داشت. اگر خواب ببینید موشها از شما فرار می کنند ، نشانة آن است که تلاشهای شما بی ثمر خواهد ماند. یوسف نبی علیه السلام گوید: دیدن موش جنگ زن باشد، دیدن موش دزد است که از خانه او دزدی کرده. 

نکته قابل توجه آن بود که پیش از آنکه اتفاق جدید بیافتد در خواب درباره آن هشدار داده اند. یعنی مراقب باش با هر کسی خواستی ازدواج کنی یا در کار مغازه شراکت کنی و فردی را بکار بگیری بگونه ای قرارداد ببند و محکم کاری کن که اگر انسان مکار و دزدی بود، تو بتوانی وی را مدیریت کنی و کامل بر وی مسلط باشی. 

عبرت ها:  
- تا وقتی به دست مردم امید داشتم هیچ وقت کارم به سرانجام نرسید، و وقتی از همه نه در شعار بلکه از اعماق وجود ناامید شدم و دچار پوچی و خستگی روحی و تنهایی مفرط شدم آن وقت خدا، به لطف دعای مادر، دستم گرفت. یعنی هر وقت به بندگان خدا بیشتر از خدا امید داشته باشی کارت به سرانجام نمی رسد و وقتی از اعماق وجودت از همه ناامید شدی و تنها شدی و بغض گلویت را گرفت، آن وقت خدا کمکت می کند و خودش را به تو نشان می دهد.


منابع:  

1. آکا ایران: تعبیر خواب برهنگی 
http://www.akairan.com/sleep/sleep/15083.html 
2. رویای ما: تعبیر خواب موش 
http://royayema.ir/%D8%AA%D8%B9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D9%88%D8%B4-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۲
سید ابوالفضل هاشمی

رویای صادقه

نظرات  (۱)

سلام بر شما

سوالی در مورد جن و مسائل مرتبط با آن را داشتم، ولی در تاپیک طلسم قسمت ارسال نظر غیرفعال بود

من یک حسود در زندگی دارم که بیش از 10 سال انواع مزاحمتهای خیابانی و ...، تهمتها، سو قصد به جان و ... را به کار برده ولی تاکنون موفق به هیچ صدمه ای به من نشده است.

از حدود 1 سال پیش، موقع خوابیدن یک دفعه صدای او در اتاق آمد و شروع به فحش دادن کرد، جن همصدای اوست و نمیگذارد من بخوابم، به محض خوابیدن، مرا تکان می دهد تا از خواب بیدار شوم، دست به بدن من میزند تا به خیال خودش مرا تحریک جنسی کند. همواره صدایش را در گوشم می شنوم که فحش می دهد

چهار قول، سوره های بقره، حشر، و ... و ذکر لا حول و لا قوه الا بالله هیچ تأثیری ندارند

لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر از شما

پاسخ:
سلام. 
حرز ابودجانه در ساعت مناسبی که برای نوشتن حرز است با دستورالعمل مخصوص نوشتن حرز (زعفران و آب بر روی کاغذ سفید یک دست بدون برش) نوشته شود تا 40 روز همراه شخص باشد در همه حال تا برود. بعد از 40 روز هم اگر باقی بود، همراه در همه حال داشته باشید. معمولا از روز اول تاثیرش را می بینید. 
ضمنا در صورتی که ذکر لاحول ولا قوه الا باالله موثر نبود مرتب آیت الکرسی و بسم الله الرحمن الرحیم خوانده شود. مرتب پشت سر هم. مکرر. مثلا یکبار که آیت الکرسی را خواندید مکرر بسم الله الرحمن الرحیم بگویید.
ضمنا لازمه همه اینها خواندن نماز است. اگر نمازتان را نخوانید یا پاک از حیض یا جنابت نباشید موثر نمی افتد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی