دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات

نکات آزمون شهری راهنمایی و رانندگی (امتحان سرهنگ)

چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۳۰ ق.ظ
پیش از حضور در امتحان شهری راهنمایی و رانندگی، رعایت و دانستن برخی از مهارت ها و نکات ضروری است. این نکات علاوه بر مواردی است که قبلا در مطلب «نکات عملی رانندگی» بیان کردیم. در این مطلب، نکات و موارد حائز اهمیتی که برای قبول شدن در امتحان شهری توسط سرهنگ راهنمایی و رانندگی می بایست به آن تسلط داشته باشید بیان می گردد.
حتما توجه کنید که برخی از آموزشگاه ها، بدترین ماشین از لحاظ کلاج و ترمز را برای امتحان شهری سرهنگ انتخاب می کنند تا هنرآموز ها رد شوند و مجبور باشند به کرات، کلاس تمرینی بردارند. همین دسته از آموزشگاه ها، معمولا بهترین ماشین ها از نظر دنده، پدال ها و ... را برای تمرینات شهری می گذارند. لذا مراقب باشید تا در اتومبیل امتحان شهری سرهنگ با هر اتفاق عجیبی مواجه شوید!!!
Image

مواردی که می بایست قبل از امتحان سرهنگ به خوبی مسلط باشید:    
1. تنظیم صندلی (جلو و عقب بردن).
2. تمرین حرکت آهسته برای پارک کردن در کنار خیابان، دور زدن، دنده عقب.
3. تمرین حرکت با دنده 1 و دنده R با حداقل سرعت ممکن و همراه با فشار گاز برای جلوگیری از خاموش شدن اتومبیل.
4. تمرین زیاد برای پرهیز و جلوگیری از خاموش شدن اتومبیل برای شروع حرکت و دنده عقب (تسلط کامل بر کلاج)
5.

موارد امتحانی سرهنگ:   
1. رعایت کامل نکات قانونی و احتیاطی (مثل پارک نکردن جلوی پل و سطل آشغال و راهنما زدن و بستن کمربند ایمنی و ...)
2. دور زدن یک فرمانه (برای دور یک فرمانه حتما باید سرعت تان کم باشد) و دور 2 فرمانه(در این دور فقط باید یکبار دنده عقب آمده و مجدد به سمت جلو حرکت کنید. لذا سرعت را بسیار کم و چرخش فرمان را زیاد کنید).
3. تغییر دنده از یک به دو در حرکت.
4. توقف در کنار خیابان.
5. پارک دوبل.
6. دنده عقب (معمولا پس از پارک دوبل می گویند که مسافتی را دنده عقب بروید).
7. نحوه روشن کردن صحیح اتومبیل و بررسی صحت ترمز پایی قبل از روشن کردن ماشین. همچنین تنظیم آینه ها و موارد مشابه دیگر.
8. نحوه سوار و پیاده شدن شما از ماشین و رعایت نکات ایمنی.
9. سرعت عمل مناسب در کیفیت رانندگی.



قبل از حرکت موارد زیر را -حتما- تنظیم کنید:   
1. تنظیم صندلی (برخی از دختران، به دلیل قد کوتاهشان، صندلی را تغییر می دهند که اگر شما آن را مطابق عادت تان تنظیم نکنید نمی توانید به خوبی تسلط بر کلاج و تعویض دنده داشته باشید).
2. قبل از اینکه حرکت کنید برای 30 ثانیه، پدال را تست کنید و مرتب پایتان را روی کلاح بالا و پایین بیاورید تا بر کلاج تسلط پیدا کنید. معمولا اگر به سرهنگ بگویید او به شما اجازه این کار را خواهد داد. (قانونا شما حق دارید 3 دقیقه، پیش از حرکت با پدال های ماشین سرهنگ تمرین کنید)
3. قبل از اینکه حرکت کنید دنده ها -علی الخصوص دنده عقب که در برخی از ماشین ها خیلی سخت جا می رود- را نیز تست کنید. چون برخی دنده ها سفت جا می رود و یا زاویه دسته دنده ممکن است آنطور نباشد که شما عادت کرده اید و به همین خاطر ممکن است دنده را اشتباه جا بزنید. 
4. قبل از حرکت سوئیچ اتومبیل و نحوه روشن شدن آن را تست کنید. بعضی از سوئیچ ها با یک حرکت، به نرمی می چرخند و ماشین سریع روشن می شود. برخی سفت تر هستند و با صدای بیشتری روشن می شوند. لذا اگر بر سوئیچ مسلط نباشید ممکن است در هنگام خاموش شدن ماشین، هول شوید و چند بار سوئیچ را بچرخانید دریغ از اینکه در همان بار اول، ماشین تان روشن شده است. (ضمنا فراموش نکنید هر وقت ماشین خاموش کرد دنده را خلاص کنید و سپس سوئیچ را بچرخانید).
5. 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
موارد حائز اهمیتی که در «برگ آزمایش عملی رانندگی(پیوست 8)» ذکر شده است:    
در امتحان شهری، امتحان گیرنده (سرهنگ)، خطاهای شما را در برگه ای مشخص می کند که موارد متعددی درباره کیفیت امتحان متقاضی گواهینامه در آن ذکر شده است. در زیر، تمام موارد مشخص شده در این برگه بیان گردیده است: 
الف) اشتباهات خطرناک رانندگی:     
1- هر نوع عملی که از جانب متقاضی باعث مداخله آزمون گیرنده شود.
2- هر نوع برخورد اتومبیل با اشیاء و وسایل نقلیه دیگر.
3- نادیده گرفتن علائم راهنمایی و رانندگی.
4- عدم تسلط به اعصاب و نداشتن عکس العمل مناسب در هنگام آزمون.
* * * * *
ب) رعایت احتیاط لازم پیش از روشن کردن موتور:    
1- حرکت به سمت اتومبیل و نحوه باز کردن درب
2- کنترل ترمزها
3- تنظیم صندلی و آینه - بستن کمربند ایمنی 0.5 + 0.5
* * * * *
ج) نحوه شروع به حرکت:
1- روشن کردن اتومبیل
2- استفاده به موقع از چراغ راهنما
3- آزاد کردن ترمز دستی
4- تسلط به (کلاچ، گاز و فرمان) 0.5 + 0.5
5- خروج از پارک و رعایت حق تقدم
* * * * *
د) تسلط به رانندگی در حرکت:
1- جایگیری درست در راه، ترمز کردن به موقع و صحیح
2- سرعت مناسب با شرایط ترافیک
3- استفاده موثر از آینه ها
4- علامت دادن در مواقع لزوم
5- هوشیاری و عکس العمل نسبت به اعمال سایر رانندگان 
6- سبقت و روبرو شدن و عبور از سایر وسائل نقلیه
7- عملکرد صحیح در محل تقاطع ها (حق تقدم و گردش صحیح) 0.5 + 0.5
8- عملکرد مناسب در محل عبور عابر پیاده
9- رعایت فاصله طولی و عرضی مناسب
10- حرکت با دنده عقب با دقت، مراقبت و کنترل کامل
11- پارک اتومبیل های پارک شده با فاصله مناسب
12- دور زدن با دو فرمان
* * * * *
توضیحات)
1- در قسمت اشتباهات خطرناک هرگونه اشتباهی منجر به مردودی خواهد شد.
2- حداکثر زمان انجام آزمایش عملی شهر 15 دقیقه می باشد. (3 دقیقه اول برای آشنایی هنرآموز به کلاج و ترمز اتومبیل بدون احتساب امتیاز در نظر گرفته می شود).
3- حداقل نمره قبولی از 20 نمره 17 می باشد.
4- آزمون گیرنده مکلف است به هنگام آزمایش نسبت به تسلیم مرحله مرحله فرم اقدام نماید.
5- آزمون گیرنده مکلف است از تمام موارد فوق آزمایش به عمل آورد.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

نکات:   
1. در امتحان شهری، اصلا سرعتی عمل نکنید. اصلا! کاملا آهسته و هر چه سرهنگ گفت انجام دهید و اگر سوال داشتید بپرسید (مثلا برای پارک کردن جلوی درب منازل و پل ها بپرسید و سپس پارک کنید)
2. برای پارک کردن در کنار خیابان یا اتومبیل دیگر باید سرعت را سریع کاهش دهید.
3. در سر چهار راه ها بایستید. قبل از رسیدن به عابر بایستید. هیچ کاری نکنید که سرهنگ مجبور شود از ترمز استفاده کند. چون در این صورت رد می شوید :دی. 
4. اگر ماشین خاموش کرد هول نشوید! ابتدا دنده را بر روی دنده خلاص قرار دهید و سپس کلید را بچرخانید. پس از آن دنده را از خلاص به دنده یک یا دنده عقب (برای عقبی آمدن) تغییر دهید.
5. در امتحان سرهنگ، هیچگاه سرعتی و شتابزده رانندگی نکنید. تا آنجا که می توانید آرام رانندگی کنید مگر آنکه خودش تاکید کند که دنده عوض کنید و گاز بدهید.
6. در حال رانندگی در خلال امتحان سرهنگ، همیشه از سمت راست لاین مخصوص خود رانندگی کنید تا هر وقت سرهنگ خواست پارک کنید به آسانی بتوانید به طور صحیح و صاف (با جدول و اتومبیل کناری) اتومبیل را متوقف کنید. در غیر اینصورت کارتان سخت خواهد شد.
7. در کنار آرام رانندگی کردن، سرعت عمل نیز مهم است. اگر همه مقررات رانندگی را رعایت کنید و حتی هیچ عیبی هم در پارک کردن و دور دو فرمانه نداشته باشید ولی «کنـــــد» باشید، بنا به احتمال فراوان رد خواهید شد.
8. حواستان باشد که سرهنگ ها به شدت نکته بین و بی گذشت(کینه ای) هستند. هرگونه ضعف و اشتباه شما در ذهن آنها می ماند تا شما را به دلیل آن رد کنند. مثلا مراقب باشید بیخودی زیاد گاز ندهید (مثل زمانی که پایتان روی کلاج است). یا مراقب باشید هنگام خروج از پارک یا حرکت پس از توقف، ماشینتان عقب نرود. همه سرهنگ ها به کوچک ترین عیب شما در خلال رانندگی حساس هستند و آن را بهانه ای برای مردود شدن می کنند. لذا تمرین تان را زیاد کنید و اگر می توانید با ماشینی به غیر از ماشین آموزشگاه، تمرین کنید تا حرفه ای شوید.  
9. پس از اینکه از امتحان عملی فارغ شدید، برگه نتیجه آزمون (پیوست 8 = برگ آزمایش عملی رانندگی) را از سرهنگ بگیرید و اگر فکر می کنید که خیلی خوب رانندگی کرده اید و مستحق رد شدن نیستید، کاملا محترمانه از سرهنگ بپرسید که علت رد شدن شما چه بوده است؟ چون اگر شما بتوانید از 20 نمره آزمون، 17 بگیرید قبول هستید و برخی از سرهنگ ها برای اینکه شما را بیاندازند در کنار یکی دو ایراد شما، ایرادات دیگری را نیز جور می کنند تا نمره شما از 17 کمتر شود. لذا مراقب باشید بیخود مردود نشوید.
10. هر سرهنگ امتحان گیرنده، قلق خاص خودش را دارد. بعضی به سرعت عمل در رانندگی حساس هستند و برخی نیز به دقت و آهستگی. برای برخی، شتاب داشتن در رانندگی امری مقبوح است و برای برخی کند بودن معیار رد کردن است. با توجه به اینکه هر دو هفته یکبار، مسئول امتحان گیرنده (سرهنگ) عوض می شود، توصیه می شود که همواره در روز اول حضور سرهنگ جدید، با وی امتحان دهید تا اگر رد شدید، قلق و نحوه امتحان گیری وی دست تان بیاید و هفته بعد بتوانید با وی برداشته و امتحان دهید. با این ترفند، احتمال قبولی شما به شدت افزایش می یابد. 
11. هنگام رانندگی در خیابان هایی که ماشین ها از دو طرف حرکت می کنند، در صورت بسته بودن لاین راستی، می بایست از سرهنگ اجازه بگیرید که آیا می توانم به لاین چپی بروم یا خیر؟ این مسئله زمانی مهم و حاد می شود که در خیابانی رانندگی کنید که هیچ خط حائلی در وسط خیابان کشیده نشده باشد و خیابان مربوطه، یک خیابان محلی باشد. لذا همواره از سمت راست حرکت کنید و برای رفتن به سمت چپ از سرهنگ اجازه بگیرید.
12. امتحان دادن در صبح زود، پیش از شلوغ شدن خیابان به شما کمک می کند تا صدای گاز ماشین تان را بشنوید و بر همین اساس، بر پدال گاز تسلط بهتری داشته باشید. همچنین صبح زود، خیابان ها خلوت تر هستند و مشغله ذهنی شما و سرهنگ کمتر خواهد بود و بهتر خواهید توانست تمرکز کنید و نکات ریز رانندگی تسلط داشته باشید. لذا امتحان دادن در صبح (ساعت 7 صبح) از جهاتی بهتر از امتحان دادن در ساعات میانی صبح(9 صبح) یا نزدیک ظهر (10 صبح) است.
13. یکی از مواردی که نقش مهمی در موفقیت من در امتحان شهری داشت، زمزمه کردن همه کارهایی که باید انجام می دادم به زبان بود. جوری که سرهنگ و سرنشینان عقب نیز می شنیدند. من هر کاری که باید انجام می دادم را همزمان با اجرا بر زبان می آوردم. این کار به من کمک می کرد تا هم سرهنگ متوجه شود که من به تمام نکات آگاهم و کاملا هوشمندانه کارهایم را انجام می دهم و همچنین استرس بسیار بسیار کمتری به خودم وارد می شد زیرا این کار باعث می شد که اصلا هول نشوم و کاملا با آرامش موارد مهم رانندگی را انجام دهم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۶
سید ابوالفضل هاشمی

رانندگی

نظرات  (۴۳۵)

آقا دمت به شدت گرم  و کامت  شیرین.ایول داری .
پاسخ:
سلام! لطف داری دادا.
ممنون
ولی بدجور بهمون استرس دادی ههههه

مرسی از راهنمایی هاتون بله واقعا همین طوره خودم شش بار به همین علت هایی که بیان شد رد شدم

سلام ببخشید آگه در امتحان عملی رد بشم چند باید بریزیم حساب 
پاسخ:
سلام. هزار تومان برای حساب وزارت کشور است. برای هر بار امتحان سرهنگ. مبلغی نیز می بایست به آموزشگاه بدهید (8 هزار تومان).

سلام

خییییلی خیییلی ممنون از راهنمایی هاتون


بهضیا میگن که راندرومی افتادی!!!!یعنی چی؟؟
پاسخ:
سلام. منظورتون رو نفهمیدم. منظورتان چیست؟

سلام من سه بار مردود می شوم ووقت ندارم دو باره امتحان عملی بدهم وکمی هم نا امید شدم حا لا جکار کنم

پاسخ:
سلام. نکات بالا و نکات آموزش عملی رانندگی رو بخون و مرتب تمرین کن تا قبول بشی.
سلام من فردا برای اولین بار میخوام امتحان شهری بدم شوهرم هفته پیش امتحان داد بار اول قبول شد دعا کنید منم بار اول قبول شم استرسم خیلی کمه
خیلیییییییی عالی بووووود ممنونمممممم
واااای فردا امتحان دارم 
استرسم دارم
دعا کنید همون بار اول قبول شم

سلام

منم فردا امتحان شهری دارم دعا کنید قبول بشم

حالشا ندارم که رد بشم

سلام من خیلی وقته پشت فرمون نشستم چون قبلا آموزش دیدم که خیلی از زمانش میگذره ولی با خوندن این مطالب خیلی اعتماد به نفس پیدا کردم ممنون از راهنماییتون
اگه فردا قبول بشم میام اینجا بهتون میگم! واسم دعا کنید
بند پ یامایه تیله داشته باشی همونجا برگتو امضا میکنه عموسرهنگه وحتی لازم نیست سوار ماشین شی! چند تا ازدوستام اینجوری قبول شدن بیچاره اونایی که هیچ کدومشا ندارن باید جیب اموزشگاه ومربی رو پرکنن
پاسخ:
رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو در آتش جهنم خواهند سوخت. پیامبر گرامی اسلام(ص)
سلام  تعویض دنده ها اختیاری است یا باید سرهنگ بگوید؟
پاسخ:
سلام. بستگی به سرهنگش دارد. معمولا خودشان می گویند بعد باید دنده را عوض کنید.
۱۲ دی ۹۴ ، ۲۲:۲۵ محمد آقا
سلام. مرسی عالی بود :)
من 7 ساله که پشت فرمون میشینم
تازه هفته پیش 18سالم شد که برم گواهینامه بگیرم
توشهری و بیرون شهری رو خیلی عالی و راحت رانندگی میکنم و حتی حالت های RACE  و DRAG و DRIFT زیاد انجام دادم کاملا مسلط هستم
((( فقط میخاستم بدونم منی که عامیانه رانندگی میکنم و ممکنه از روی عادت برخی اشتباهات رو انجام بدم قبلش به سرهنگ بگم چندساله رانندگی میکنم و ممکنه اشتباه از روی عادت باشه یا نه؟؟  مرسی
پاسخ:
سلام. بعید می دانم به شرح دادن خودتان نیازی باشد. چون اصولا وقت این کارها هم نیست. لذا نیازی نیست به سرهنگ در اینباره چیزی بگویید. فقط موارد اصولی را رعایت کنید و صحیح و نرم و آرام برانید تا قبول شوید. 
من سه باره امتحان دادم قبولم نشدم حیلیم نا امید شدم 
سلام ،من این هفته برای اولین با  امتحان تو شهری دادم ،ماشنش خیلی درب وداغون بود وهمه اش خاموش میکرد و اگر یک کوچولو گاز میدادی( خیلی کم )ماشین می پرد جلو و به قول قدیمیا دل دل میزد،وقتی اومدیم آموزشگاه برای اعتراض گفتن تازه کلاج یماشین رو دیروز تعمیر کردن 
خدا رو  خوش نمیاد چون بعضی از کسانی که اومده بودن برای چندمین بارشون  بود ویک عالمه جلسه تمرینی اضافه داشتن!!!
هزینه تمرین مجدد ۸تومنه؟؟!!
ما که۲۹۰۰۰ به آموزشگاه و ۱۰۰۰ نیروانتظامی واریز میکنیم
سلام مرسی به خاطر مطالب مفیدتون من یه بار امتحان دادم و رد شدم بدون هیچ دلیلی به نظر من این اموزشگاه ها فقط میخوان پول الکی از مردم بگیرن
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۳۵ رضا شاهیندژ
ممنون از زحماتتون 
سلام
خواستم بدونم در زمان امتحان شهری آینه سمت سرهنگ را میتوانیم تنظیم کنیم یا خیر؟
با تشکر
پاسخ:
سلام. بله. چرا که نه! کسی که راننده است موظف است بر همه شئون رانندگی نظارت داشته باشد.
ماشینی نیست که من باش تمرین کنم مجبورم بی تمرین برم چندماهه نرفتم امتحان بدم فردامیخوام دلوبزم به دریابرم واسم دعاکنید
ممنون از راهنماییتون
گواهینامه رو بار دوم قبول شدم سرهنگ گفت حرکت کن گفتم باشه گفت از کامیون پارک بگیره گفتم باشه گفت سه فرمان برو پارک 30سانت برو رفتم سوال کردم قبولم گفت ردی گفتم چرا گفت از ماشین پیاده شدم برو به این کارا کار نداشته باشه بااعصبانیت از ماشین پیاده شدم در حال امدن به خانه بودم که یهو دیدم سرهنگ صدازد اقا پسر بیا قبولی از خوشحالی نزدیک بود پل در بیاورم
چی شد قبول شدین
پاسخ:
خاطره جالبی بود :دی
سلام من هفته پیش امتحان دادم برام 3تا غلط نوشته
تسلط به(کلاچ گاز فرمان)5.+5.
استفاده به موقع از چراغ راهنما
دور زدن با دو فرمان
من می خواستم بدونم که تسلط به کلاچ گاز فرمان دو تا غلط حساب می شود یا یک مورد
پاسخ:
اینها را از خود سرهنگ بپرس. اون اگه تشخیص بده شما فقط به گاز مسلط نیستی یا فقط به کلاج، می تونه ردت کنه.
هزینه رد شدن در شهر ما 30 هزار و 500 تومان به اموزشگاه و 1000 تومان به وزارت کشور
پاسخ:
سلام. خوب 30 هزار تومان برای کلاس عملی مجدد است. 1000 تومان به وزارت کشور و 8000 تومان برای امتحان مجدد شهری.
سلام
ببخشید شما میدونید چنین قانونی وجود داره یا خلاقیت اموزشگاه ماست برای پول گرفتن:
برای ازمون شهر باید حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل یک کلاس عملی داشته باشی
پاسخ:
سلام. نه. در آموزشگاهی که بنده در آن گواهینامه ام را گرفتم چنین قانونی نداشت.

سلام دوستان

من بار اول رفتم برای گواهیهیمنامه اما رد شد اما نا امید نمی شم اونقدر میرم تا گواهینالمه بگیرم اصل هدف انسان هست من برای هدفت تلاش میکنم

پاسخ:
آفرین بر شما :)
سلام دوستان من دیروز امتحان دادم برا بار اول قبول شدم
پاسخ:
سلام. رمز موفقیت تان در چه چیزی بود؟
با سلام
ضمن تشکر از مطالب خوبتون.

من سه بار امتحان دادو تا قبول شدم. کلی هم تمرین کرده بودم . بار اول که از بس استرس داشتم خراب کردم. موقع حرکت دنده درست جا نرفت و صدا دار . گفت دور بزن ماشین زیر پام خاموش شد و خلاصه افتضاح. 
یک هفته صبر کردم بار دوم نوبتم که شد حرکت ابتداییم خیلی خوب بود گفت گارک دوبل بزن پارکم خراب شد. یک فرصت دیگه بهم داد موقع خروج از پارک سمت چپ نگاه نکردم ردم کرد.
بازم یک هفته دیگه انتظار.

بار سوم نوبتم که شد سوار شدیم. استرس هم داشتم. نفر قبل از من پارک دوبل زد خراب شد ماشینش کج تو پارک پیاده شد. نوبت من بود و سوار شدم و ماشین را از تو پارک در آوردم خیلی خوب بود گفت افرین تسلط خوبی داری که چرا رد شدی دو بار ؟ 
خلاصه خیلی روحیه گرفتم بعد هم یک پارک دوبل و دنده عقب که هر دو خوب شد و خدا را شکر قبول شدم. الان خیلی خوشحالم و مثل اینکه باری از رو دوشم بر داشته شده. 
توصیه ای که به دوستان دارم اینه که کار خودشون رو انجام بدم و فکر کنن تنها تو ماشین هستن البته استرس هست اما با به  خودتون اعتماد داشته باشین . در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که سرهنگی که کنار شما نشسته در برابر همه مسئولیت داره.

یک سوال هم دارم:
چقدر طول میکشه تا گواهینامه من بیاد؟

با تشکر و آرزوی موفقیت برای همه 
پاسخ:
سلام. معمولا یک ماه.
سلام به همگی اونایی که نوشتن استرس نمیزاره ادم امتحان بده اصلا اینطورنیست من رفتم امتحان مقدماتی وافسری روتو اولین بارباامتیاز30قبول شدم امروزهم واسه اولین باربه شهری رفتم وقتی دیددست فرمونم خوبه گفت فقط یه پارک دوبل برو گفت بزن کنارخوش اومدی دلیلش هم اینه که اصلانبایداسترس داشته باشی وزیاد کندعمل نکنین.موفق باشید
سلام، منم فردا امتحان شهری دارم، کاش همین دفعه اول قبول شم، برام دعا کنید
سلام
پلیس آزمون گیرنده شهرپنجربودتایرش راگردن من انداخت گفت دونفرعابرمشاهده کردن میخ انداختیدزیرتایرماشین چون تونفرآخربودمردم هم ترامشاهده کردند البته من منزل بودم آموزشگاه بهم زنگ زدگفت پلیس که سرهنگ بازنشته است 3ماه توراآزمون شهرمحروم کرده ایاهمچین اختیاری داره درضمن رفتم پیش پلیس گفت بعد3ماه کارت دارم معرفیت میکنم پزشک روانی کلا تا3سال نمی زارم گواهینامه بگیرید به نظرشماچکارکنم من مهندس بیکارم آزمون مقدماتی اولین بار30گرفتم آزمون اصلی اولین بار29گرفتم ازمون شهرمقدماتی19گرفتم من بااین پلیس مشکل دارم 3باراست که امتحان شهرمیدم که ردم میکنه نمی دانم چکارکنم تا3ماه دیگه به کجاشکایت کنم راهی است این 3ماه رالغوکنم
پاسخ:
با سلام. من در اینباره اطلاعی ندارم. من خودم بارها در آزمون رد شدم ولی هر بار طوری با سرهنگ ها برخورد کردم که همیشه هم آنها محترمانه با من برخورد می کردند و هم من با آنها. در اینکه چنین نظری داده است مطمئنا علتی داشته است و شما به نظرم باید نظر ایشان را جلب کنید. اگر هم می بینید موفق نیستید می توانید با مراکز آموزش رانندگی دیگر مشورت کنید. ضمنا گرفتن مجوز رانندگی تحول زیادی در زندگی تان ایجاد نمی کند که از آن بابت متضرر شوید.
سلام من امروز مقدماتی شهری داشتم از اون همه جمعیت همه بلااستثنا مردود شدن. اونم بخاطر غیر استاندارد بودن خودرو آزمون گیرنده. اون جملتون که گفتین بد ترین ماشین ها رو میزارن رو تایید میکنم. بنده با سرهنگ زارعی مدیریت موسسه راهگشا شیراز تماس گرفتم و طرح شکایت کردم گفتن تا آخر امروز پیگیری میکنن به نظرتون پیگیری کنن حل میشه؟
سلام
تا الان 6 بار ردم کردن. با سه تا مربی مختلف تا الان کار کردم و همه شون کاملا از دستم راضی هستن. واقعا بعضی سرهنگ ها  فکر قیامت نیستن. سر هیچ و پوچ  رد میکنن. آدم هم نمیتونه هیچ اعتراضی بکنه چون به ضررش تموم میشه. واقعا دارن ظلم میکنن. هربار باید 30 هزار مجدد هزینه بکنم. کسی نیست به دادم برسه.  این طرز برخورد با یه پزشک نیست. ای خدا
پاسخ:
سلام. دکتر جون. اون نکته ای که نوشتم که با هر سرهنگ دو بار امتحان بده رو رعایت کردی؟
سلام مجدد. 
این شش باری که رد شدم با سه تا افسر امتحان داشتم. با هر افسر دو بار امتحان دادم.
امروز هم هفتمین بار رد شدم. علت رد شدنم هم این بود که به جای 40 سانتی متر فاصله پارک از جدول   توی پارک  دوبل ،  فاصله م 50 سانتی متر بود. به قرآن عین واقعیته.  امروز هم چهارمین افسری بود که باهاش امتحان دارم. 
همزمان با من هم سه نفر دیگه سوار شدن که   از اونها هم  امتحان گرفت. دو نفرشون بار  نهم بود که امتحان میدادن. خداییش یکیشون کارش عالی بود ولی اون رو هم رد کرد. واقعا دیگه خسته شدم. آبروم توی فامیل و دوستام رفته.  خدا از باعث و بانیش نگذره.  دیگه واقعا میخوام بی خیال گواهینامه بشم.  اینقدی که این گواهینامه گرفتن  بهم فشار روحی وارد کرد   توی 7 سال دوران دانشجوییم بهم فشار وارد نشد. ببخشید که زیاد حرف زدم. احساس کردم  دوستانی که به سایت شما  سر میزنن  با هم  همدردیم. 
پاسخ:
سلام. با آموزشگاه صحبت کن یک پولی به منشی شون بده بگو هر وقت سرهنگی که نرخ قبولیش بالاتره آمد بهت زنگ بزنه. اون ها سرهنگ ها را می شناسن. ازشون بپرس کدوم راحت تر قبول می کنه. مجدد با همون دو بار برو امتحان بده. وقتی من میگم با هر سرهنگ دو بار امتحان بده به این خاطر هست که بار اول بتونی بشناسیش و بار دوم با شناختی که ازش داری امتحان دهی.
رانندگیم با ماشین خودموم خوبه ولی با سرهنگ نه!
تنها دلیل رد شدنم استرسه
بالاخره قبول شدم. بار  هفتم.   واقعا  حس خوبیه. سپاس از راهنمایی هاتون
خلاااااااااااااااااااااص
سلام دوستان.من تا 28 سالگی اصلا پشت ماشین ننشسته بودم ولی بعد از ثبت نام در کلاسها و ازمون ایین نامه که دفعه اول قبول شدم این هفته در آزمون شهری برای بار سوم امتحان دادم قبول شدم.(بین پسران من تنها قبول شدم)-البته در هر سه دفعه امتحان دادم چیزی که مشهود لطف سرهنگ ها به دختران.پسران معمولا پنج دقیقه ای رد میکنند ولی ازمون دختران حداقل ده دقیقه طول می کشید.خلاصه در ازمون گواهینامه فقط رعایت قوانین و مقررات شرط..نفر ی که با من امتحان میداد ده سال راننده بود ولی برای بار سوم رد شد..چون پارک دوبل بلد نبود.همه دوستان موفق باشند
سلام...
منم برایه بارچهارم رد شدم خیلی حالم بده...از بس استرس دارم وگرنه دست فرمونم خوبه میگن استرس نداشته باش ولی خب مگه دسته خودم قلبم ازجا کنده میشه وقتی کنار افسر میشینم پشت فرمون...شاید دیگه نرم دنبالش با کلی هزینه ای که کردم...نمیدونم چیکار کنم...
پاسخ:
سلام. من بیشتر از شما رد شدم جون واقعا به ماشین مسلط نبودم و طبیعتا از رد شدن ناراحت نمی شدم و پس از رد شدن فقط می خندیدم! وقتی هم کامل به رانندگی مسلط شدم دیگر استرس نداشتم و طبیعتا ناامید هم نبودم چون هر بار امیدم به قبولی بیشتر می شد.
سلام. من یک هفته اس در ازمون تو شهری قبول شدم ولی هنوز گواهینامه ام به دستم نرسیده . اگر حادثه رانندگی براپ اتفاقی بیفته در حکم بدون گواهینانه هستم؟

پاسخ:
سلام. اطلاعی ندارم. از راهنمایی رانندگی بپرسید.
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۵ محمد کاظمی
سلام دوستان.اصلان خودتونو نترسونید من امروز برای اولین بار تو ازمون شهری قبول شدم خیلی هم راحته هر کی بهتون گفت سخته به خودتون نگیرین.
من امروز برای اولین بار امتحان دادم و رد شدم.افسره خوب بود. ولی من از ساعت 7 صب زیر افتاب نشسته بودم و ساعت 12.5 نوبتم شد. خیلی سر درد داشتم. هول کردم و استرس داشتم.اصلا باورم نمیشد که اینقد بد رانندگی کردم.یعنی دور دو فرمونم حتی از زمانی که بار اول دور زدم هم بدتر شد.پارکمم همینطور. از خودم نا امید شدم. نمیدونم چرا.ولی فک کنم اعتماد به نفس رانندگی ندارم.
سلام. من دوبار رد شدم. هفته قبل رد شدم و یک روز تمام فقط گریه کردم . فردا هم آزمون دارم. دعا گکنید قبول شم . آخه چقد باید پول بدیم .
من با سمند ef7  رانندگی میکنم انقدر راحتم که انگار پشت دوچرخه نشستم . اما با پراید مزخرف آزمون رد میشم . کنترل روی کلاجش ندارم . ماشین نو هستش اما جون نداره . 5 نفریم میشینم داخلش دیگه اصلا راه نمیره .
بار دوم یه دور دوفرمون رو خراب کردم . چون ماشین افتاد رو سربالایی جون نداشت و منم تسلط رو کلاجش نداشتم خاموش کرد .
از کامنتایی که گفتن 7 -8 بار رد شدیم خیلی امید گرفتم . خخخ
سلام من امروز اولین جلسه عملیم بود و دنده عقب و دور یک فرمان و دور دو فرمان رو زدم...گفت جلسه بعد هم بیا پارک دوبل و اینا رو یادت میدم بعدشم 3 جلسه بیا روون بشی....من میخواستم بگم مربی منو ببره داخل شهر چون جاهای شلوغ یا مثلا بولوار های سه بانده ای که میخوای دور بزنی و سرعت ماشینا زیاده رو نرفتم تاحالا...مربی گفت در کل روون رانندگی میکنی و خوب بود ماشین هم زیر پام خاموش نشد..البته اولش تا اومدم به کلاچ عادت کنم یکم بد شروع میکردم اما درست شد...مربی میگفت خیلی سمت چپ میری..برای توقف هم فاصلم زیاد بود بعضی وقتا یا زود ترمز میزدم...واسه کلاسا بنظرتون 5 جلسه رو که رفتم بیخیال شم بقیشو یا بگم ببره منو داخل شهر؟ جز وظایفش هست اگه من رانندگیم خوب باشه ببره جاهای شلوغ؟
با ماشین خودمونم میرم چند ساعت تمرین میکنم ایشاالله قبول شم برام دعا کنید خیلی استرس دارم...
پاسخ:
سلام. به نظرم همه جلسات رو بروید.
سلام اگه یه نفر ازسرهنگی که امتحان میگیره بخواد شکایت کنه با کدوم شماره میشه تماس گرفت" سرهنگ رفتارش با همه خیلی توهین آمیزه هر کی رو میبینه اداشو در میاره کلا رو اعصاب مردمه
پاسخ:
سلام. من نمی دانم ولی در هر حال مربوط به اداره راهنمایی و رانندگی می شود. به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات یا واحد مراجعات مردمی اداره مراجعه کنید. همچنین شماره 197 هم مربوط به پیگیری تخلفات پرسنل ناجا می باشد.
امروز برای چهارمین بار رد شدم.واقعا دیگه کلافه کرده منو این امتحان.میترسم هیچوقت قبول نشم
با یه سرهنگ آزمون دادم که این جمله رو به هر چهار نفرمون گفت : پپس چی یادگرفتی ؟!
از اولش با لحن پرخاشگرش میگفت برو ... بپیچ ... اینجوری نیس که ... اضطرابی که وارد میکرد به همه خییییلی زیاد بود ، هممون وحشت زده شدیم و خراب کردیم. سرهنگ میتونه اینطور استرس ایجاد کنه ؟
پاسخ:
سلام. چه سوالاتی می پرسید ها؟!!!! خوب سرهنگ قرار نیست ناز شما رو بکشه. شما باید بتونی اونو مدیریت کنی و نذاری نظرش رو برنظرت غالب کنه و اذیتت کنه. محترمانه بهش اعتراض می کردید همتون.
سلام خداروشکر منم برای بار سوم قبول شدم بار اول ودوم که افسر تازه کار بود هیچی بلد نبود الکی ردم کرد
باسلام من امروز تو آزمون شهری رد شدم ولس سرهنگ هیچی پشت کاغذم ننوشت و فقط نوشت که رد شدم و اون قسمت مربوط به آموزش تکمیلی2ساعت رو پر نکرد.حالا آیا من برای بار دوم دیگه احتیاجی به آموزش2ساعته ندارم؟
چقد استرس پدرمون در میاد که!!!!
سلام خدا رو شکر ما هم قبول شدیم.
دوستان خوش ب حالتون قبول شدین، من فردا برای بار سوم میرم امتحان شهر. کارتکسم تا دوماه دیگه باطل میشه به هر طریقی باید هر هفته امتحان لدم تا قبولی رو بیارم، ولی خداوکیلی ب ناحق رد میکنن. تو این دو باری ک رد شدم هر دو بخاطر عدم تسلط ب کلاچ بوده ک خاموش شدن ماشین با این ماشینهای داغون اموزشگاه طبیعیه ولی افسر اصلا وحم نمیکنه زرجا رد میکنه
سلام. ادمین محترم، من به سرهنگ اعتراض کردم که شما باعث اضطراب و هول کردن ما شدید ، با صدای بلند گفت خوب دفه بعد نیا !
ولی خوب متاسفانه من زود هول میشم و دست و پامو گم میکنم :( 

اعظم خانم کاردکس تا دو سال اعتبار داره. یعنی شما توی این 22 ماه فقط سه بار امتحان دادید ؟

منم امتحان دارم فردا . خدایا کمک !
مهتاب جان من موقع ثبت نام تا صدور کارتکسم شش ماه ب علت تغییر مدیر اموزشگاه فاصله افتاد و نمیتونستن کارتکس صادر کنن! خودم هم وقتی دو بار الکی سر خاموش شدن ماشین قراضه اموزشگاه رد شدم دیگه وقتی براش نذاشتم. من هفته پیش امتحان دادم، افسرم خیلی ادم خوبی بود اول با خودکار ابی امضا زد ولی بعدش گفت چون خیلی فاصله انداختی برو تمرین کن هفته دیگه

سلام و عرض ادب

دوستان آیا بعد از قبولی در آزمون شهری احتمال اینکه فرد مجبور به آزمون مجدد شود هست؟

من و یکی از دوستانم یک روز آزمون دادیم و قبول شدیم. بعد از سه هفته من گواهینامم رو دریافت کردم ولی گواهینامه دوستم ارسال نشد وقتیکه پیگیری کردیم آموزشگاه گفتند که پرونده برگشت خورده برای تجدید آزمون.

اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید

دوستان من قبل از آزمون شهری مطالب سایت رو خوندم و کلی استرس گرفتم. براین باور بودم که با دفعه اول امکان قبولی وجود نداره چون خیلی استرسی هستم. اما خداروشکر همون دفعه اول قبول شدم.

همه چی بستگی به خودتون داره. مطمئن باشید علت اصلی عدم قبولی استرس و ترس هستش. زمانیکه رفتم به محل آزمون به شدت نگران بودم خانمی و دیدم که یک گوشه نشسته بود و داشت سلفی می گرفت رفتم کنارش باهم صحبت کردیم اینقدر خندیدیم که اصلا امتحان یادمون رفت. نفرات آخر هم بودیم که امتحان دادیم وقتی سرهنگ گفت قبولید و پیاده شدیم اینقدر جیغ زدیم از خوشحالی که خود افسر هم بهمون می خندید.

استرس و از خودتون دور کنید چون اگر ایراد توی کارتون بود به این مرحله نمی رسیدید.

موفق باشید.

پاسخ:
سلام. دقیقا همین طور است که شما می گویید. کسب دانش (نکات امتحانی و ...) نباید موجب استرس شود بلکه باید موجب آرامش بیشتر شود.
این هفته سومین بارم میخوام برم ازمون بدم بار اول دوم اصلا استرس نداشتم و بایه افسر بودم که هر دو بار به خاطر نگفتن فقط پارک ممنوع ردم کرد این هفته افسر عوض میشه خداکنه شانس بیارم قبول بشم این هفته خیلی استرس دارم خیلی
من امروز بار اولم بود و رد شدم به راحتی...! تنها اشتباهم جا نرفتن دنده بود و حتی اجازه ندادن دوباره تلاش کنم سریع گفتن دنده جا نرفته پیاده شین... اونجا همه برای بار پنجم و ششم اومده بودن....

با سلام و روز بخیر

من تازه میخوام برم ثبت نام کنم. چند ساعت در طول روز باید باماشین تمرین کرد تا همون دفعه اول قبول شد؟

با سپاس از شما

من امروز واسه بار سوم امتحان دادم رد شدم. ماشین امتحان افتضاحههه. این سه بارم واسه دوبل افتادم. این همه سخت گیری چیه آه خیلی اعصابم خورده. و ناامید شدم 
من ٢١نظر دادم گفتن بار اول دوم رد شدم خدارو شکر بارسوم قبول شدم تنها فرقشم بابار اول دوم این بود که سعی کردم اروم ریلکس باشم با خودم گفتم افتادم که افتادم اصلا من میخوام بیوفتم بیخیال ولیرقبول شدم
من فردا امتحان دارم، یکم استرس دارم ولی به دلم افتاده که قبول میشم :))
امروز برای بار چهارم امتحان دادم فقط پارک دوبل رو خراب کردم ولی برام کلی مشکل نوشته. حالم خیلی بده. این که میگن ما مشکل نداشتیم ولی رد شدیم اصلا درست نیست هرکی درست رانندگی کرد قبول شد. 
سلام به همه من بار اول زیاد استرس نداشتم هم شروع به حرکت کردم گفت ماشین سمندو پارک کن منم پارک رو خراب کردم و رد شدم خدا کنه بار دوم قبول شوم همینطور شما ها التماس دعا
من این هفته برا یازدهمین بار رد شدم،دیگه نمیخوام برم،بعد هر بار رد شدن چند روز کارم گریه اس😥
پاسخ:
گریه برای زنان نقش آرامش دهی دارد. اگر دچار عصبیت روانی می شوید گریه کنید تا آرام شوید.
سلام.ممنونم.بابتاطلاعاتتون من ۱۸ جلسه عملی که رفتم یک نکته حرفهای شما  رو بهم نگفتن فقط پول گرفتن ازم دوبار رد شدم تو شهری امیدوارم اینبار قبول شم درپناه حق

لطفا ازمو ن عملی را زیا د سخت نکنید من تا حالا 10 بار مردود شدم  و نا امید شدم  و می خواهم رانندگی را کنار بگذارم
من که بار اولم در امتحان اصلی کتبی قبول شدم جرا  باید در ازمون شهریه عملی 11بار مردود بشوم 
سلام من فردا شهری امتحان دارم.بارا اول رد شدم.دعا کنین فردا قبول بشم
4 بار رد شدم و امروز که بار 5ام بود قبول شدم.نکته امتحان اینه که باید عین معلولای ذهنی  باشید.آرام و لاک پشتی.هر حرکتی می خواید بکنید همراهش فکر کنید که الان باید چی کا کنم.قدیما برعکس بوده چون بی سواد بودن آیین نامه رو رد میشدن و آیین نامه براشون سد ناشکستنی بوده(یکم روحیه بدم)
سلام.من سه شنبه دفعه اولم که میرم امتحان بدم.برام دعا کنید.
من امروز اولین بار امتحان دادم قبول نشدم. ماشین زیر پای هر چهارتامون که با هم امتحان میدادیم خاموش میشد. خیلی داغون بود.
هر بار که قبول نمیشیم باید یه جلسه کلاس اجباری بریم؟
سلام منم آیین نامه بار اول قبول شدم اما آزمون شهری دو بار رد شدم . ماشین امتحان خیلی داغونه فرمون سفت کلاج سفت تازه صندلیشم خرابه من قدم کوتاهه و صندلی جلو نمیاد پام  خوب به کلاج نمیرسه دفعه ی دوم که امتحان داشتم از سرهنگ اجازه گرفتم و کیفم رو پشتم گذاشتم .
سرهنگ امتحان افتضاح بود حالا این هفته سرهنگ عوض میشه امیدوارم که پنجشنبه قبول بشم
سلام من شنبه امتحان شهر رو قبول شدم..هنوز گواهینامه نیومده..مشکلی داره رانندگی کنم؟؟لطفن جواب بدین🙏🙏
سلام در اخذ گواهینامه فقط هدف مدیر آموزشگاه یا افسر آنجا فقط پول مردم است آدمو مردود میکند واسه پول  واقعا که 
پاسخ:
نه تنها آموزشگاه ها بلکه دولت، وزارت خانه ها، دانشگاه ها و آموزشگاه ها و ... هم هدفشان فقط پول است و بس.
سلام ،بسیار سپاسگزارم به نکات مهمی اشاره فرمودید.موفق وپیروز باشید
سلام ی سوال از امتحانی که مربی جلسه اخر کلاس های تو شهری میگیره کسی هست که افتاده باشه
مربی خودمون ب اندازه سرهنگ سختگیری داره لطفا ج بدین فردا امتحان دارم
همینطور برام دعا کنید ک قبول بشم
سلام به همگی برای بار دوم رد شدم همیه چیز خوب پیش میرفت افر گفت ماشین وانت رو پارک کن چون ایستگاه اتبوس بود گفتم ممنوعه افسر گفت پارک کن منم میخواستم پارک کنم خورد به اینه ماشینه وردم کرد بچه ها دعاکنید بار سوم قبول شوم

سلام.من خودم بعد از یک سال فاصله (بخاطر دانشگاه رفتنم) رفتم که آزمون آیین نامه بدهم , مدیر آموزشگاه که میخواست نام مرا بخواند و کارتیج مرا ببیند ,با من برخورد بدی داشت و گفت که هر هفته باید اماتحان بدب تا قبول شی, چرا نیومدی...
من خیلی ترسیدم . و استرس داشتم.
خدا خیرش ندهد .. چقدر دلم آشوب بود. ولی من همان بار اول با دو غلط قبول شدم.
۱۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۶ نازنین فاطمه
سلام.من اواخر بهمن 93 واسه گواهینامه ثبت نام کردم و تا الانم نتونستم گواهیناممو بگیرم.پارسال بعد از 7 بار رد شدن در امتحان آیین نامه اصلی بلاخره امسال تو امتحان 8 قبول شدم. تصمیم جدیم رو گرفتم که آزمون شهری رو حتما تو مرحله اول قبول شم.اینو واسه اون دست از دوستان تازه واردی میگم که مثله من هی عقب نندازن و بیخیال بشن.حیف و رحم به پولشون بیاد .
پاسخ:
سلام. رد شدن مداوم شما به خاطر شل گرفتن بوده و نه خنگ بودن. به نظرم شما باید تجدید نظر جدی در همت و تلاشتان دهید تا در زندگی موفق شوید. تجریه نشان داده که انسان هایی موفق اند که علاوه بر داشتن روحیه کنجکاوی و پژوهشگری، انسان های فعالی هستند.
سلام.
پس از گذشت 4 سال و چهار بار امتحان دادن بالاخره برای بار پنجم قبول شدم.
خدایا شکرت
من هم امروز بعد از یک سال و نیم و واسه بار پنجم ک امتحان میدادم قبول شدم، و متاسفانه امروز فهمیدم دقیقا همون مواردی ک تو کلاسهای عملی مربیها اموزش نمیدن و بهش اشاره هم نمیکنن واسه افسر مهمه و دلیل هربار رد شدنم بخاطر همین نکات نحوه پیاده شدن ، از پشت ماشین پیش افسر رفتن، رعایت قوانین تیوری رانندگی بوده. برای همه اونهایی که تو گذروندن این ازمون شانسی و مزخرف موندن ارزوی موفقیت دارم
تو قوانین اموزشگاه هست تا سه مرتبه کلاس جبرانی لازمه اگر برای بار چهارم رد شدین دیگه تمرین شهری لازم ندارین مگر به اختیار خودتون، فقط پرداخت  فیش عوارض هزار تومان، صدور قبض برای امتحان عملی اموزشگاه ٥٥٠٠ تومان هربار برای امتحان الزامی است
من بار اول و دوم رو بخاطر عدم تسلط به کلاچ گاز و فرمان رد شدم، چون اصلا فکر نمیکردم ده جلسه تمرینم کلاچ ترمز را مربی میگرفته و من هیچ نقشی نداشتم، واسه دوستانی که بار اول امتحان میدن خیلی مهمه تسلط به اینها، چون با خاموش شدن مکرر هم استرس میگیرن هم اعتماد به نفسشون رو از دست میدن.
بار سوم و چهارم هم بخاطر رعایت نکردن قوانین و مقررات که فقط در حد تیوری و واسه ایین نامه خونده بودم رد شدم ولی واسه افسر امتحان شهر رعایت اونها خیلی اهمیت داره...
قبولی تو این امتحان خیلی انرژی مو گرفت، ولی خوشحالم ک بیخیال نشدم و حداقل گواهیناممو ده ساله گرفتم. 
سلام
من بار اول امتحان دادم و رد شدم الان فقط همون دو ساعت اجباری را میرم تمیرین چون ماشین واسه تمرین ندارم نگرانم.... یعنی ممکنه قبول بشم؟
سلام من فردا امتحان تو شهری دارم برای بار سوم دعا کنید قبول شوم خداکنه شما ها هم قبول شوید التماس دعا
سلام دوستان.من دیروز برای بار اول امتحان دادم و رد شدم.اونم بخاطر نبستن کمربند.خیلی اعصابم خورده.خیلی الکی رد شدم.
سلام به همگی بالاخره برای بار سوم قبول شدم خیلی خوشحالم امیدوارم کسانی که واسه گواهینامه نوشتن قبول شوند
سه دفعه تو امتحان رد شدم. با سه تا مربی کلاس برداشتم و هر سه تاشون قبل امتحان بهم گفتن برو امتحان بده قبولی. حتی سرهنگی که دو دفعه ی اول باهاش امتحان دادم گفت تو راننده میشی. اون دو دفعه ی اول اشتباهاتمو قبول داشتم ولی دفعه ی سوم ماشین امتحان افتضاح بود!!!!دنده اش جا نمیرفت بعد واسه من زده عدم تسلط به کلاج و فرمان! البته این فقط مشکل من نبود. کاملا مشخصه واسه پول این کارارو میکنن. باید هر دفعه36 هزار تومن پول واسه کلاس بدیم 9500 روز امتحان...
من فردا امتحان دارم.یبارم رد شدم دلیل رد شدنم این بود که کلاج ماشین سرهنگ بالا میگرفت.خداییش افتضاح بود.دعا کنید فردا قبول بشم واقعا درحد توانم نیس انقدر پول کلاس اضافه بدم 
سلام من امروز برای بار سوم امتحان دادم رد شدم بخاطر سرعت کم دیگه از من هیچی امتحانی نگرفت خدا ازشون نگذره که اینقدر اذیت میکنند 
متن شمارو خوندم ممنونم ازتون.کامنتارم خوندم واقعابرای خودم متاسفم که بار هفتمه که باید امتحان بدم بعضیا همون اولا قبول شدند.هردفعه ام تعداد اشتباهاتم از دفعه قبل بیشتر میشه ...کلاسم خیلی گرفتم  برعکس خیلیام که اینجا مشکل رو تو ماشین یا سرهنگ می بینن مشکلو از خودم می دونم ... فقط نمی دونم چمه !باورم نمیشه انقدر طول کشیده و من هر بار از دفعه قبل بدترم تو کارم انگار...این سری دیگه کلاسم نگرفتم دیدم فایده ای نداره بی کلاس یا با کلاس.کاش منم بتونم بگیرم
دوستان سلام
من پارسال تابستون تا شهر رفتم و دوبارم امتحان دادم رد شدم 
ولش کردم تا الان دوبارهرمیخوام برم سراغش، دیر که نشده؟؟؟
یعنی دوباره از اول که نباید همه کارارو بکنم فقط امتحان شهر دیگه
سلام ممنون از اطلاعاتتون. ۲ روز دیگه ازمون شهر دارم و امیدوارم قبول شم ^-^
سلام .تمامی بیاناتتان صحیح است .بنده خودم مربی رانندگی هستم واکثرهنرجوهام که به دلایلی که درمطلبتان عرض کردین ردمیشدند.ممنون خوبه
سلام .بنظرمن قبولی برای باراول هنرنیست اگرواقعاسرهنگی شخصی رابدون قرض شخصی ردمیکندبه نفع هنرجووهم به نفع بقیه مردم است چون هنرجومجبورمیشه تابرای تمرین بیشتردوباره اموزش ببینه ومسلط تربشه .شخصابنده اگرسرهنگ ازمون بودم تازمانی که مطمئن نشوم شخص تسلط کافی برماشین دارداوراقبول نمیکردم چون همه عزیزداریم ونمیشه درمقابل رانندگی یه ناشی عزیزانمان راباپشت امنی به خیابان وکوچه بفرستیم.ممنون موفق باشید
من 4 باره ردشدم.ایا بازم باید کلاس اضافه بگیرم تا بتونم امتحان بدم دوباره؟

سلام دوستان.من بهمن سال 94 اولین بار امتحان دادم رد شدم بنابه دلایلی نتونستم تا امروز که 8 ماه ازش میگذره شرکت کنم خواهشا اونایی که میدونن جواب بدن که کارتکس تا کی معتبره و من الان میتونم تو شهری شرکت کنم؟؟؟؟
سلام من امروز یرا بار اول امتحان دادم و رد شدم.خداییشم افس خیلی خوب بود.خودم بعد اینکه دوبل رو خوب زدم واسه دنده عقب حساب کار از دستم در اومد و چرخ عقب مماس جدول شد.بریم برا بار دوم.5 تیک هم داشتم 
من همه حرکتام تو تمرین خوب بود روز امتحان استرس داشتم خراب کردم
خدایش سرهنگ خیلی استرس میداد هفته بعد دوباره باید برم خداکنه استرسم خرابش نکنه
من امروز برای دومین بار سر پارک دوبل رد شدم! همه چیز اوکیه ولی اقسر که کنارم میشینه خراب میکنم و میزنم به جدول اصلا قفل میکنم!!!
همه چیز اوکیه فقط این پارک دوبل رو خراب میکنم
امروز خودم رو باختم! اصلا حالم بهم ریخت!
سلام
خیلی ممنون بابت مطلب مفیدی  نوشتین.
من سه بار رد شدم.
امروز رفتم امتحان بدم آموزشگاه نذاشت گفتن قانونه اگه سه بار رد بشی باید جلسه تمرینی بگیری حتما. ولی سرهنگ برای من ننوشته بود.
قانون در این مورد چی میگه از کجا باید بدونم؟
زنگ زدم اتحادیه و پرسیدم
 گفتند تا چهار بار اول اگه رد بشین جلسه تمرینی اجباریه ولی بعد اون اختیاریه.
منم امروز دفعه دومم بود که رد شدم سرهنگ همه خانمارو رد کرد ازبس سخت گیر بود .
ممنون از مطالب خوبتون.
من پسفردا امتحان دارم. هفته ی پیش رد شدم. مشکلم نخوابوندن دستی بود... ولی عجیب این که همه ی بچه ها با دستی خوابیده، خاموش میکردند! ولی من کل خیابونو رفتم و حتی دو فرمونه هم رفتم!! مربیم امروز گفت فقط دستیو بخوابون قبولی! امیدوارم این طور بشه!

به نظرم هر کی عاشق رانندگی یا اصلأ هر کار دیگه ای باشه، خیلی راحت توش موفّق میشه!
با آرزوی موفّقیّت رانندگان آینده...
سلام من فردا امتحان شهر دارم, دو بار رد شدم، امیدوارم این بار قبول بشم خیلی دوست دارم بتونم گواهینامه بگیرم و رانندگی کنم برام دعا کنید.
سلام خسته نباشید، من برای بار سوم قبول شدم و پارک دوبل و دور دو فرمانه و دنده عقب خیلی خوب اجرا کردم، همه قبول می شوید.
سلام من هشتمین بار امتحان شهری میدن واقعن دیگه نا امیدم چیکار کنم
سلااااام
من دومین بار امروز امتحان دادم قبول شدم.تازه دوبل و دنده عقب بعدش رو هم تو سربالایی ازم گرفت ولی خداوکیلی افسر نازنینی بود استرس نمیداد خدا خیرش بده.
مهم ترین نکته اینکه به خودتون باور داشته باشید و تمرکز کنید که باید چکار هایی انجام بدید.
خیلی حس خوبیه! وقتی نوشت قبول گفتم:قبول شدم استاد؟؟یاحسین! گفت : آره عزیزم چرا قبول نشی :))))
سلام من دوبار تا حالا رد شدم بار اولش سر اینکه فاصله ام یکم کم در اومد (پارک دوبل)و سری دوم هم سر این بود که نمیدونم چی کار کردم که دوبلم رفت تو جدول ولی همون روز یه دختری بعد من امتحان داشت همون فاصله منو تو سری اول زد و اونو قبول کرد اونروز خیلی گریه کردم یعنی دیروز و نفرین کردم هم سرهنگ و هم اون دختره رو چون حقش نبود کلا این سرهنگه از من بدش میاد اسمش سرهنگ رنجکش هست.البته اگه سرهنگ بشه اسمشو گذاشت............
سلام من امروزامتحان شهری داشتم باراول قبول شدم.فقط استرس نبایدداشته باشید
سلام دوستان منم فردا امتحان دارم دعا کنید قبول شم ایشالا همه شما هم قبول شید التماس دعا
من که گواهینامه رو گرفتم میخوام واسه متور بنویسم دعا کنید موفق شم ایشالا اونای که قبول نشدن قبول شن التماس دعا
سلام
من همین امروز شهری رو تو بار سوم قبول شدم😆😊😆
چند نکته باید بهتون بگم
خداییش یه بخش بزرگی ازقبول شدن دوستان عزیزم در شانس شما وهم چنین خواسته خداست من دوباره قبل تو پارک دوبل رد شدم ولی امروز خدا روشکر ماشینی نبود که من بخوام ازش پارک دوبل بگیرم:)
فقط از خوده خدا بخواید
همینو بس
سلام منم برای اولین بار فردا امتحان شهر دارم خیلی حرفه ای قبول میشم به امید خدا انشالله

امروز بار ششمه که می خوام برم امتحان بدم
و خسته شدم اینو هم خدا شاهد هم خانواده
به خاطر بی دقتی به قوانین رد شدم بیشتر 
ولی می خوام برم قبول شم 
همین امروز 
و خدا بزرگ است 
شاید به خاطر اینکه یکبار در دلم کسی رو مسخره کردم بابت دیرکرد در امتحان شش بار رد شدم ولی خدایا میشه منو ببخشید 
من فردا امتحان دارم یه هفته هم هست که پشت ماشین نشستم 
با مربی که خوب و بدون استرس میرفتم واسم دعا کنین تا با افسرم همینطور باشم و بتونم تو بار اول قبول شم.
سلام دوستان
آموزشگاهی می شناسید که آزمون شهرش روزهای پنج شنبه باشه؟ ترجیحا مرکز شهر.
ممنون میشم راهنمایی کنید. برام خیلی مهمه.
سلام واقعا ماشین امتحان افتضاحه من خودم با ماشین خودمون خوب میرونم ولی ماشین اموزشگاه همکلاچش تعطیله هم گازش
بابا بعضی ازین افسرا خیلی نامردن خود من واس اولین بار امتحان دادم هرچی که ب ذهن سرهنگ رسید امتحان گرفت(همه رو هم به درستی انجام دادم)اخر سری هم گفت بزن بغل یادم رفت راهنما بزنم گفت چرا نزدی  مردود، گذشت ندارن که پولی دوباره بره تو........... 
ماشینشون افتضاح بود،افسر هم فقط کارش وارد کردن استرس بود،اجازه هیچ کاری به من نمیداد مدام میگفت حرکت کن
سلام واسه من زدن رانندگی با عینک.ولی از عینک استفاده نمی کنم.بدتر چشمم اذیت میشه. به نظرتون روز امتحان افسر به نزدن عینک گیر میده؟
گواهینامه ماشیننو گرفتم حالا واسه گواهینامه متور نوشتم خداکنه همه مراحل شو بار اول قبول شوم انشالله شماها هم قبول شوید التماس دعا
امروز چهارمین باری بود که امتحان دادم، کل آزمون شاید کمتر از ده دقیقه شد، سه بار قبلی مردود شدم اما ایندفعه خیلی خوب رفتم، ماشین آزمون کلاچ درست و حسابی نداره، بهتره همون اول کار کلاچ دستون بیاد.سعی کنید زیاد گاز بی خود ندید، اجازه بدید ماشین خودش بره.تو تقاطع هم فقط با دنده یک بپیچید. 
از من دو بار پارک دوبل گرفت، دفعه اول پارک دوبل یه مقدار درست در نیامد ولی دفعه دوم اینقدر خوب زدم که دیگه هیچی نگفت...ان شاالله همتون قبول میشید 
من امروز امتحان دادم سرهنگ الکی ردم کرد 
موقع دور زدن یک فرمانه راهنمای سمت چپ را روشن کردم بعد که دور زدم راهنما خاموش نشد به خاطر این ردم کرد
مدیر اموزشگاه هم از دست این سرهنگ مینالید 
امروز 50نفر امتحان داشتند 10 نفر را قبول کرد بقیه را مثل من ردشون کرد
من دوبار رد شدم‌.اصن فکرشم نمیکردم به بار سوم برسم.اصن افشردگی گرقتم.دفعه ی اول اصن استرس نداشتم.دفعهی دوم استرس داشتم و الانم بااینکه یه هفته مونده دارم میمیرم از استرس😭اگر قبول نشم نمدونم چیکار کنم😥آبروم رفته.
امروز رفتم امتحان سه بارماشین خاموش شد.اصلا کلاجش به درد نمیخورد همه دوستای منم همینو میگفتن و رد شدن.با اینکه پا رو از کلاج زود ورنمیداشتیم با اینحال ماشین خاموش میشد. اگه امکانش هست با ماشین افسربرین تمرین تا قلقش دستتون بیاد.چون ماشین افسرکلا سیستمش با ماشین تمرین فرق داره.من آدمی بودم که حتی ی بارم تو تمرینا ماشین خاموش نمیکردم...!
سلام من یکشنبه امتحان دارم برام دعا کنید.
لازم دیدم تشکر کنم
سلام چه مملکت پول پرستی داریم ما من امروز امتحان داشتم رفتم سوار شدم فقط 1 دقیقه شایدم کمتر رانندگی کردم حرکتم عالی بود راهنما زدم اولین بار پارک دوبله رفتم هیچ تابلویی هم نبود عالی نتونست چیزی بگه گفت برو عقب خوب رفتم هیچ تابلویی یا ممنوعیتی برای پارکم نبود دومین بار دوباره عالی بود پارک دوبلم و عقب رفتم همشم با تلفن حرف زد نگاه نکرد به کار من بهم گفت تو رو کلاج و فرمونت کنترل نداری چون یکم کلاجشو آورده بودن بالا و گازشم نرم کرده بودن یه جاهم الکی زد رو ترمز گفت بد رفتی من زدم رو ترمز و یه جاهم منو برد یه کوچه شانس من یه کامیون خلاف اومد جلو گفت برو عقب منم رفتم بعد گفت برو تمرین کن چون اضافه کلاس بردارم پول بدم  اصلا اونایی که اولین بارشون بود رد میکرد فقط اونایی که 4بارشون بود قبول میکردن یعنی من الان باید 4بار امتحان برم تا قبول شم اصلا هم ربطی به بلد بودن نبودن نداره نمیخوان قبول کنن چون ازش پرسیدم چرا ردم کردی بهونه های الکی و بی منطق میاورد معلوم بود رفتم آموزشگاهم گفتم رئیسش گفت اینا بار اول قبول نمیکنن خودش به واضح گفت در هر صورت گفتم که بدونین برای قبولی به اولین و دومین بار اکتفا نکنید چه بلد باشین چه نه اینا اذیت میکنن من دیدم طرف راننده بود عالی رفت تازه میدید راننده است سختر میداد که اشتباه کنی من واقعا نمیفهمم چرا!؟ مگه داریم امتحان رانندگی بین الملل میدیم خدارو خوش نمیاد خوب حداقل بهونه خوب داشته باش خودش که داشت میومد یه ویراجی جلو ما داد که همه مونده بودن تمام خلافارو انجام داد از صبحم ساعت 6 تا 5 بعدازظهر همه تو افتاب نشسته بودیم نمیدونم ترس از مرگ ندارن الکی قانون قانون میکنن!
سلام من یکشنبه امتحان داشتم رد شدم چون دنده وکلاج ماشینی کم من باش آموزش دیده قدیمی بود سرهنگ گفت حرکت کن شروع حرکت کردم دور میدان زدم گفت برن دنده 3 زدم دنده صدا داد گفت پارکن ایستادم میدونم واقعا کلاج خوب نگرفتم که دنده صدا داد ولی من مقصر نبودم آموزشگاه مقصره که ماشینی که باش آموزش میدن با ماشینی که امتحان میگیرن فرق داره رفتم برا بار دوم ثبت نام کنم گفتم برگه ای که افسر ایرادهام نوشته نشونم بدین تا رو نقاط ضعفم کار کنم زده بود برام عدم تسلط ونداشتن عکس العمل مناسب در هنگام رانندگی وپارک اتومبیل بین اتومبیل های پارک شده با فاصله مناسب از تعجب کم مونده بود شاخ دربیارم اولا من هیچ استرسی نداشتم چون مسول آموزشگاه بهم گفت بار اول هیچ کس قبول نمیشه درثانی خانم هایی هم که باهم بودن شاهد بودند اصلا ماشینی نبود که من پارک کردم  برگه ها که نگاه کردم همه را یک جور تیک زده بود بخاطر اینکه کسی قبول نشه به مسول آموزشگاه گفتم میخام دوجلسه آزاد برم تا قبول بشم گفت هزینه اش بالاست من افسرهامون را میشناسم احتمالا به بار سوم وچهارم میکشه که قبول بشی حالا گناه ما گردن کی هست هی باید هزینه کنم وقت بزاریم کی پاسخگو هست.
سلام من هم امتحان دادم رد شدم انتظار قبول شدن هم نداشتم چون مسوول آموزشگاه گفته بود بار اول هیچکس قبول نمیشه برا بار دوم رفتم ثبت نام گفتم میخام جلسات بیشتری بگیرم تا قبول بشم متا سفانه این نوید بهم داد به بار دوم هم امیدوار نباش پس هزینه نکن یعنی اینها فکر نمیکنند مردم کار وزندگی دارن ولی امتحان گرفتنشون افتضاح بود بعضی ها الکی قبول میشن بعضی ها هم الکی رد میشن خدابه دادمون برسه همون گزینه که تو فرماشون گذاشتن عدم تسلط بر اعصاب روان خوب گذاشتن چون اعصابی برا مردم نمیزارن بااین امتحان گرفتنشون .
سلام منم بار 4رفتم من برای بار اول و دومم وسوم بهشون حق میدم خوب نبو د ولی امروز که رفتم عالی بود پارک دوبل دنده عقب همه چیز عالی بود نامرد ردم کرد من حتی شوهرمم بود از دور نگا میکرد همیسه اگه ایرادی داشتم میگفت این دفعه گفت خیلی خوب رانندگی کردی بهش گفتم رد شدم اصلا" انتظارشو نداشتم نامردها واقعا دیگه خسته شدم چون همه چیز خوب بود فقط دنده دو گفت برو سه رفتم الکی گفت دنده عوض کردنت مشکل داره به خدا خیلی هم خوب بود همش عجله میکرد برو سرعت بگیرکه منو هول کنه صبح هم یه دونه قرص استرس خودم خدا رو شکر استرس نداشتم برای شنبه گفتن دوباره بیام این قدر پول دادم که خودشون میگتن لازم نیست کلاس بگیری دیگه مربی مم میگفت قبول میشه صد درد صد اما مردود شدم خیلی ناراحتم دلم گرفته چراااااااااا؟

سلام منم فردا ازمون شهری دارم الان که نظر هارو خوندم خیلی استرس گرفتم دعا کنید منم قبول بشم دفعه اولمم هست
سلام،من بار چهارم تو امتحان قبول شدم😅🙈 دیگه به کل نا امید شده بودم از قبولی ولی خداروشکر افسرش خیلی خوب بود و استرس نمیداد بهم.چیزی که واسم جالب بود سرعت اومدن گواهینامه بود!😅
من ١٦ شهریور قبول شدم،٢٧ ام گواهینامه ام اومد!!!!😳😂🚙
در کل ناامید نشید وبدونید قبولیتون به مقدار زیادی به اخلاق و اعصاب افسر و شانس تون بستگی داره.
سلااام من فردا امتحان دارم دارم میمیرم از استرس وواااای خدااااا....
دلم میخواد بار اول قبو شم دعا کنید برام خداییش خیییلیییی هم تمرین کردم فقط پارک دوبل تمرین نکرم خدا بهدادم برسه ایشالا هر کی امتحان دداره قبول شه ...

من ایین نامه اصلی متور رو قبول شد روز نیروی انتظامی با متور یک رزه برم تمومه گواهینامه ماشینم که دارم خداروشکر انشالله که شما ها هم قبول شوید
سلام.من بار سوم قبول شدم هفته ی پیش.خواستم چندتا نکته بگم.اول اینکه شانس خیلی تاثیر داره که افسر کی باشه.پس نگین بلد نیستم واسه اون قبول نمیشم.بعدش درسته استرس تو امتحان همیشه هس ولی سعی کنید به خودتون امید بدید و به خدا توکل کنید.مطمئن باشین اگه بلد نبودین نمیزاشتن از آموزشگاه امتحان بدید.
سلام اموزشگاهی که من اونجا دوره دیدم ..برای ازمون مجدد شهر 28 هزار تومن میگیره...برای دفعه ی اول هم که 5 هزار تومن گرفتن...ایا این مبلغ  برای همه اموزشگاه ها هست ...و  یکسانه ؟؟
نه باید ۹ هزاره پونصد بگیرن ،   ۲۸ تومن؟؟جنگه مگه؟
سلام وخسته نباشی اینجانب ازسن ۱۱سالگی تاالان که ۳۶سالمه کاروزندگیم رانندگی توی جادهابوده توی این۲۵سال باهمه ماشینی کارکردم ولی همشون سالم بودن ولی این ماشینهاهیچ کدومشون درست نیستندهم زمان ازهمجاخرابند=فرمان کلاچ دنده موتورگیربکس وهم دنده وهم فرمانشون نیم مترکمترخلاصی دارندازهر۵۰نفر۵نفربه بدبختی بعداز۷یا۸بارامتحان اونم شایدقبول بشند خداوکیلی اگرخداراقبول داریدرسیدگی کنیدممنون ازبزرگواریتان وانسانیتتون
من فردا امتحان دارم موقع دنده عقب گرفتن باید از کدوم قسمت به عقب نگاه کنیم و به چه شکلی وایستیم
باسلام ....
من ماجرای گواهینامه م شده تراژدی ....پارسال تابستون ثبت نام کردم و امتحان آیین نامه رو هردو تا بار اول با نمره 29و 28قبول شدم و رانندگیم به نظر مربیم خوب بود ولی متاسفانه دو بار رد شدم ماشین  تمرین پراید معمولی بود ولی امتحان تیبا یا پراید هیدرولیک می آوردن افسر علاقه خاصی به هولکردن و استرس دادن  داشت حتی قبل امتحان تهدید میکرد ک  اگر بعد امتحان بیاین التماس کنین قبولتون کنم عصبی میشم و هرکی ک نوبتش میشد  از ااسترس میمرد سر یه راهنما نزدن یا آینه نگاه نکردن همچین داد میزد ک علاوه بر راننده پشت سریا هم میترسیدند ....بار اول ک رفتم تو یه تقاطع یه کامیون اومد از روبروم تو مسیر خودش رد شد شروع کرد به استرس وارد کردن و هول کردنم  و هی سیگنال میزد ک برو الان میاد میزنه بهمون ....امسال تابستون کلا دوبار دیگه رفتم ک باز سر چیزهای الکی میندازه کلا هرکی بود اکثرا بار 4م به بعد قبول میشد...کاردکسمو منتقل کردم به شهر محل تحصیلم میگن افسراش خوبن...تازه امسال تابستونم شهریور دوبار با مربیم تمرین کردم گفت مشکلی نداری اکثر پارک دوبل ها و همه دوفرمونه هارو درست رفتم ولی اعتماد به نفسم پایبنه ....میخوام کارامو درست کنم  ولی  اعصابم خورده حسابی....حتی گفتم شاید قیدشو بزنم....خواهشا کمکم کنین ..... فکر نمیکردم یکی اینقد بتونه اعتماد به نفسمو له کنه.....خدایی بی انصافی میکنن....
سلام به همه. 
من امروز بار دومم بود که آزمون شهر رو رد شدم. دفعه اول کاملا تقصیر خودم بودم و افسرش آدم منطقی و معقولی بود. ولی امروز که رد شدم عاملش استرس بیش از حدی بود که افسر وارد میکرد. من سعی می کردم آروم برونم و توجهی به حرفاش نداشته باشم. چون فقط با اعتماد به نفس من کار داشت. پارک دوبلم نسبتا خوب بود ولی دفعه دوم که میخاستم پارک کنم بقدری رو اعصابم تاثیر گذاشت که یادم رفت سر تقاطع هستم. به نظرم استرس وارد کردن تا حدی لازمه برای آزمون فرد ولی نه اینکه بدون اینکه سه دقیقه اول رو بهت مهلت بدن از اولش بهت استرس وارد کنن تا آخر. اصلا به نظرم فقط دوست داشت منو بندازه چون همش هولم میکرد ولی من زیاد اهمیت نمی دادم . ولی متاسفانه آخرش اعصابم یکم خورد شد.
سلام. اون هایی که تو تهران افسر خوب که زیاد استرس نده میشناسن لطفا اسم افسرها رو بگن ماهم با اونا امتحان بدیم قبول شیم 
من تا حالا 5بار رد شدم ولی من که آب از سرم گذشته تا الان یک میلیون و دویست خرج کردم ماشین امتحان خیلی دستکاری شده است کلاجش بالاست گازش تیزتره از این آموزشگاه کلاهبردارتر و کلاش تر من ندیدم به امید خدا ایشالله درش تخته شه 
حاجی به مولا عشقی گواهی نامه میدن

تمام اهل فامیل و دوستان از دست فرمون من تو کف موندن ولی توی کاردکس برام مردود زد و جالب اینجاس حتی از گاز و کلاج گرفتن من هم نمره کسر کرد منم به سرهنگه گفتم ایشالا تا هفته بعد زنده نباشی و یه سرهنگ دیگه بیاد ازم امتحان بگیره اونم به یه لبخند معنی دار کل کاردکس رو خط زد و نمیدونم طبق کدوم بند منو از 3 ماه امتحان غیر مجاز کرد ولی از همینجا میگم سرهنگ حسینی ایشالا هرجا هستی در همین لحظه بمیری

البته اینم بگم من دنبال گواهی نامه نبودم اصلا عین خیالم هم نبود که رد بشم ولی چون مادر چشم انتظار من بود موقع رسیدن به خونه گفتم قبول شدم و بنده خدا کلی آش نزری الکی پخت

دوباره تاکیید میکنم سرهنگ جونم هرجا هستی عین سگ جون بکنی
سلام. مربی تا چند جلسه اضافه اجباری میتونه بده؟
من یه جا خوندم جلسه اضافی اجباری غیر قانونی . اینم لینکش
http://www.mehrnews.com/news/2528928/%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D9%86%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C
طبیعیه ...ما ایرانیا جماعت دزد صفتی هستیم...چه فرقی میکنه اینم درنوع خودش کلاهبرداریه...ولی ناراحت نشین این پولا مطمئن باشین از گلو کسی پایین نمیره....شما اولین آدمی نیستین ک تو این تله میفتین ...متاسفانه چند بار شنیدم...خداجای حق نشسته...شمام دیر یا زود گواهینامه میگیرین ...نگرفتین م چیزی از دست نمیدین....
۱۲ مهر ۹۵ ، ۲۳:۲۶ محمد حسین
سلام میخواستم بپرسم معمولا در امتحان چند حرکت میخوان از هنرجو؟ منظورم حرکاتی مثل دور دو فرمونه یک فرمونه پارک دوبل و .. هست.
و این که مدت زمان امتحان عملی برای هر فرد چقدر هست؟
پاسخ:
سلام. معمولا دوبار حداکثر. دست افسره.
با سلام من دیروز امتحان داشتم افسره بیخود انداختم هنگام پارک دوبل دوبل رو صحیح رفتم فاصله من تا ماشین عقبی شاید نیم متر بود گفت دنده قب برو رفتم وقتی گفت نگه دار گفت مردود گفتم چرا میگفت باید میگفتی استثنا من نمیدونم داخل خود کتاب راهنما رانندگی نوشته که دنده عقب برای مسافت طولانی ممنوع است اخه نیم متر هم استثنا داره......
۱۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۲۶ محمد حسین
خیلی ممنون از پاسختون و اطلاعات خوبی که در این پست گذاشتید که مطمئنا به درد خیلیا خورده.
با  تشکرازمطالبتون
فقط خواستم عرض کنم تعبیر بیگذشت و کینه ای نسبت به افسران جالب نیست و کلیت هم ندارد
بازم ممنونم
سلام با تشکر از مطالب مفیدتون، و درجواب برادر محترم عرض کنم که فاصله در پارک دوبل با ماشین جلو و عقب یک متر و با جدول 45 سانتی متر می باشد در نتیجه وقتی شما نیم متر فاصله داشتید باید از کلمه استثناء استفاده می کردید.
خب اره یک متر از جلو یا عقب با 45 سانتی متر از جدول ببین پارک دوبل استثنا نداره مگر این که کنار پل یا جاهای توقف مننوع گفته بشه پارک کنید ولی دنده عقب برای مسافت طولانی استثنا داره نه نیم متر یا یک متر اگره هم پارک دوبلم خراب بود افسر بهم میگفت پس حتما خراب نبوده پارکم.
من امروز رفتم ازمون شهری برای بار دوم رد شدم . قبول دارم دفعه اول استرس داشتم و خراب کردم ولی دفعه ی دوم همه چیزو درست زدم ولی بهمگفت ردی  . قبلا فکر میکردم بقه ی الکی میگن . ...ولی ایدفعه خودم به این نتیجه رسیدم که  افسرا الکی رد میکنن برای اینکه یه پولی تو حساب مراکز رانندگی بره . خود مربیم میگه واقعا تو بهترین هنرجوم هستی . واقعا فقط میگم خدا ازشون نگذره هم بهم یه ناامیدی وارد شد... هم پولم حروم شد ....هم ابروم رفت....هم فقتم داره حروم میشه ... ولی خدا جای حق نشسته ...خدا جوابشون رو بده ....
خب اره یک متر از جلو و عقب با 45 سانت از جدول ببین پارک دوبل استثنا نداره مگر این که کنار پل یا محل های توقف مننوع گفته بشه پارک کنید. دنده عقب هم برای مسافت طولاتی استثنا داره نه نیم متر یا یک متر خب اگه من پارکم خراب بود افسر بهم میگفت پارکت خرابه پس حتما نبوده که افسر چیزی نگفته قبل از من هم یکی بود مسافت طولانی دنده عقب رفت استثنا نگفت ولی چی قبولش کرد افسرا همینه این بار که رفتم واسه امتحان گفت روشن کن میگم بسم الله رحما رحیم استثنا......
اقای محمد حسین افسر با افسر موارد امتحانیش فرق داره بستگی به محل امتحان شما هم داره مثلا یه جاهایی یه محله های یه کارهایی رو نمیشه کرد ولی پارک دوبل و دنده عقب در حد کم رو شاخشه که ازت بخوان.
خیلی مواردی که همه رعایت نمیکنن و رد میشن اینه که میخوان از پارک بیان بیرون یه ایست کوچک نمیکنن واسه پارک کردن و از پارک در اومدن راهنما نمیزنن وقتی میخوان بپیچن تو کوچه راهنما نمیزنن افسر حتی براش اهمیت داره که میخوای وارد خیابون دو طرفه بشی یا یه طرفه اون دفعه دختره رو رد کرد که تو چرا تو خیابون دو طرفه اینطوری پیچیدی اگه یه ماشین از روبرو میومد میخواستی چیکار کنی یا دختره اومد از پارک بیاد بیرون سمت چپش رو از پنجره نگاه نکرد و از شانسش یه ماشینم با سرعت از بغلش رد شد افسرم گفت تو اون ماشینو ندیدی.
یا جاهایی که تابلو ایست یا حق تقدم داره حتما باید ایست کامل کنی وقتی سوار ماشین میشی حتما باید به اینه دست بزنی و ترمز رو چک کنی و پاتو بذاری رو کلاچ و دنده رو خلاص کنی.
نهال جان من قبل امتحان یه بار پشت ماشین خودمون هم نشستم ماشین های امتحان شبیه کلاچ و ترمزهای ماشین های معمولی هست و با ماشین اموزش فرق داره وگرنه ماشین اموزش رو دستکاری نکردن من و اون دو سه نفری که با هم بودیم پریروز رد شدیم به نظرم همش تقصیر خودمون بود دختره اومد پارک دوبل کنه بال بال زدم بهش میگم راهنما بزن نشنید بعد افسر بهش گفت پارک دوبل راهنما نداره خلاصه یه عالمه هممون اشتباه داشتیم و واقعا واسه دفعه اول حقمون بود رد بشیم از اهالی خونه ما فقط پدرم میدونه که من کلاس میرم و روز امتحان هم اون میدونه بقیه اعضای خانواده و دوست و فامیل نمیدونن اینطوری استرسم کمتره به پدرمم گفتم من دفعه ششم هفتم قبول میشم واسه اینکه اگه دفعه سوم قبول شدم بگه افرین تو چقدر با استعدادی که دفعه سوم قبول شدی.
سلام
دنده مستقیم(افزایش دنده) خدمون باید عوض کنیم یا باید افسر بگه؟
توضیحات عالی بود
ممنونم
باسلام
منم امروزامتحان داشتم باراولم بود ورد شدم اونم به خاطر استرس وداغون بودن ماشین امتحان واقعا ماشین افتضاح بود بااینکه باراول بود ولی خیلی برام سخت بود که رد شدم ومن انتظار بیشتر ازین از خودم داشتم😞😞😞😞😭😭😭😭😔😔😔😔
مهسا خانوم اینطور که من متوجه شدم دنده یک و دو دست خودمون هست ولی سه رو باید بگه اگه نگفت تو به روی خودت نیار چون اون افسرهایی که میگن برو دنده سه یهو هم مثل چی میگن حالا اون بقل پارک کن. کلا هر کاری خواستی بکنی ازش اجازه بگیر خیلی با احترام حرف بزن از این اخلاقا خوششون میاد. بچه ها واسه استرسون قبلش قرص ارامبخش بخورین بهترین قرص پروپرانول هست.
نیازی به قرص و چیز دیگه ای نیست چون ممکنه تاثیر منفی داشته باشه فقط به خودتون اعتماد داشته باشید و نیاز نیس چیزایی که مربی گفته رو دقیقا همونو انجام بدین با کنترل فرمان سعی کنید پارکاتون خوب دربیاد چون افسر به فرمون نگاه نمیکنه به پارک شما نگاه میکنه
سلام وقت بخیر 
اگه قبول بشیم اون برگه ای که افسر بهمون میده میتونه نقش گواهی نامه رو داشته باشه تا وقتی که گواهی نامه خودش بیاد؟؟
اون هفته منم رد شدم، به افسر گفتم ماشین چه فرمان سفتی داره گفت این با همه ماشین ها فرق میکنه.خودشون میدنن چکار میکنن.بارفتارهای عجیب  عصابمون رو بهم میرخت مثلا بالحن بد مخفف اسم هامون رو میگفت..جا
۰۱ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۸ نازنین زهرا
سلام
من امروز برای بار چهارم رو شد.افسر تو برگه ام نوشته جلسه تمرین اختیاری.
من باید حتما اون یک جلسه رو برم؟
سلام
من امروز دومین باره که رد شدم اولش فاصله 45 سانتی پارک دوبل شد 50 سانت ردم کرد
دفعه دوم توی یه کوچه پیچیدم گفت بزن دنده 2 استرس گرفتم گفتم نمیشه با 2 رفت بعدش سریع زدم دنده دو گفت نگهدار پیاده شو.. ردی درصورتیکه هردوتا ازمون ایین نامه رو دفعه اول قبول شدم دفعه بعد با دنده 4 میرم سکته بکنه بعدش هر غلطی خواست بکنه 
پاسخ:
سلام. توی کوچه چطوری دنده دو رفتی؟
سلام من الان دارم از امتحان برمیگردم والا خوب رانندگی کردم ولی  زدم ب ی ماشینیه ای سرهنگ الان تو کماس منتظرم بهوش بیاد ببینم گبول شدم یانه
سلام.من امروز ازمون داشتم برای دومین بار.خوشبختانه قبول شدم.سرهنگ خیلی راهنماییم کرد و تا سه خطا رو نادیده گرفت.پارک دوبل و پارک ال رو عالی انجام دادم ولی تو قلق گیری ماشین دو بار خاموش کردم.دمش گرم افسر نازنینی بود
پاسخ:
چرا فکر نمی کنید که غریزه جنسی افسر مربوطه در خوش آمدن از شما در قبول کردنتان دخیل بوده است؟
من با21 جلسه  آموزشی به امتحان شهری رسیدم الان تا حالا 8بار شهری رد شدم ولی دو جلسه است دارم الکی رد می شم با 4 مورد خطا رد می کنن کدوم آموزشگاهی رو دیدی 4هفته پشت سر هم یه افسر باشه اوایل از اینکه دفعات امتحانم بالا می رفت خجالت می کشیدم ولی دیگه خجالت نمی کشم چون اینا شیوه شون همین منم تاخون تو رگامه هرهفته می رم امتحان می دم تا قبول شم 
اگه کسی کارش خوب باشه قبول میشه .نیازی هم به تحریک کردن سرهنگ نداره.در ضمن کافر همه را به کیش خود پندارد
سلام 
حقیقت من مطلبی خوندم تو یکی از این پاسخ هاتون  تو 2 پیام بالاتر که به عنوان یک زن ناراحتم کرد اینکه شما میای غریزه جنسی رو به قبولی این خانم ربط میدی به نظرم خیلی حرف جالب وقابل قبولی نباشه ،اگه خودتم آزمون رانندگی داده باشی خیلی خوب میفهمی که 90 در صد افسرا به جنسیت کاری ندارن و اگه قرار باشه بندازن از خانم ها خیلی بیشتر از آقایون میندازن اونم به دلایل مختلف وگاها به دور از انصاف، واسه این امتحان کسی واسه س.ک.س نمیاد برادر ، کسی هم از رو غریزه جنسی کسی رو قبول نمی کنه به خیلی شرایط بستگی داره به آزمون گیرنده به ماشین افسر به اون موقعیت  که توشی همه اینا باعث میشه که من یا شما قبول یا رد شیم . یه مورد دیگه هم بگم خیلی زشته که عادت کردیم همه چی رو به جنسیت ببندیم.
پاسخ:
هر وقت غریزه جنسی افسران را رد کردید می توانید موثر نبودن آن در نرخ بالای قبولی دختران را منکر شوید. غریزه جنسی در قبول کردن بسیاری از خانم ها توسط افسر آقا موثر است اما کافی نیست. بهتر این است که افسر خانم ها نیز خانم باشد. من به کرات نمونه این وضعیت را در ادارات، محل های کاری و دانشگاه ها شاهد بوده ام که استاد مرد، مدیر مرد و کارمند مرد به خاطر جاذبه جنسی زن و دختر روبرویش بسیار متین و آرام و صبور بوده ولی در مواجهه با همنوع مرد خود، برخورد زننده ای با هم جنس خود داشته است.
به نظر من این مسائل اصلا ربطی به قبولی دختران نداره....من به کرات دیدم که چقدر خانوما رو رد کرده...هر هفته از ده تا خانوم هشت تا رو رد میکنه و قیافه هاشونم زشت نیست...در ضمن اونایی که میگن تو جامعه ما حقوق زن و مرد رعایت نمیشه کاملا اشتباهه...اگه اینطور بود اینقدر خانوما تو جلسات کنکور ، رانندگی و ..... بیشتر از مردها نبودن...اسلام حقوق زن رو کاملا رعایت میکنه...فقط یه حجابه که خانوما باید رعایت کنن که اونم به خاطر امنیت بیشتره خودشونه...با تشکر...
بار اول که من ماشینی که میخواست بگه دوبل برو برعکس پارک شده بود منم هول کردم مالید با آینش....بار دوم دوبلوعالی رفتم منو برد خیابون گفت بزن دو زدم...گفت بزن سه زدم...بعد گفت دنده معکوس اونم یه نیش ترمز زدم بعد دوباره معکوس زدم رفتم دو..بعد با چهل کیلومتر گفت یهو بپیچ فرعی منم هول شدم و تو ذهنم بود پس کی تموم میشه؟ سرهنگ قبلی که فقط دوبل  دور دو فرمون میگرفت... بدون اینکه سرعت رو کم تر کنم پیچیدم ... ردم کرد .... درسته اشتباه کردم ولی نامردی کرد حدود پنج دقیقه فقط هم از من این همه کار گفت کن...اخه سرهنگ محترم از بقیم اینقدر بگیر نه فقط دوبل بگیری قبول کنی...آخه معکوس؟؟؟؟ بعدش یهو بگی فرعی...طوری نیست من ادامه میدم...
من بار اول قبول شدم اصلا استرس نداشتم شمام نداشته باشید قبول میشید درزمن من اصلا رانندگی نمیکردم همون 12 جلسه تو آموزشگاه برداشتم 
من چهار بار رد شدم که سه دفعش به خاطر ماشینی بود که امتحان میگرفتن که هم کلاج به شدت نرمی داشت و هم پات رو گاز نرفته گاز میخورد و همینا باعث استرس و خاموش کردن میشد بعد از خاموش کردنم که دیگه اعتماد به نفست صفر میشه بعد سه بار رد شدن دیگه نرفتم و رفتم یه پراید خریدم خودم صبح ها پا میشدم بعد نماز میرفتم تمرین خوبی پرایدم این بود که اینم کلاجش خیلی نرم بود و مثل همونی بود که امتحان میگرفتن بعد رفتم برای امتحان برای بار چهارم تا نشستم دیدم صندلی یکم عقب تره ولی گفتم بی خیال حالا ده سانت عقب جلو که مهم نیست در حالیکه خیلی هم مهم بود و موقع پارک دوبل زدن چون باید چراغ خطر ماشین پارک شده رو معیار قرار میدادم و با تنظیم نبودن صندلی این معیار عقب تر دیده میشد سر همین وقتی اومدم دوبل بزنم با معیاری که یاد گرفته بودم زدم ولی در نهایت دیدم لاستیکم چسبید به جدول و سرهنگ هم رد کرد اولش نفهمیدم همش میگفتم چرا رد شدم من که این همه تمرین کرده بودم و طبق آموزش فرمان رو کامل چرخوندم و همیشه هم جواب میداد سی سانت پارک میشد تا بعد یه ساعت فهمیدم همون 10 سانتی که صندلی رو نکشیدم جلو کار دستم داده و من دیرتر چراغ خطر رو دیدم و در نتیجه دیرتر فرمان رو چرخوندم بعد این رد شدن صبح ها پا میشدم و فقط پارک دوبل میزدم و تازه یه روز مونده به امتحان با ماشین خودم متوجه شدم اگه آینه سمت سرهنگ رو تنظیم کنم روی لاستیک عقب برام بهتره و بهتر میتونم دوبل بزنم و این کار رو جلوی سرهنگم کردم همه آینه ها رو جلوی خودش تنظیم کردم و صندلی رو تنظیم کردم چند بار گاز و کلاج و ترمز رو تست کردم بعد شروع به حرکت کردم و خیلی راحت قبول شدم بدون هیچ استرسی من از دوستان خواهش میکنم حتما با ماشینی که تمرین میکنن و اموزش دهنده رو دربایستی نداشته باشن و هرجور راحتن رانندگی کنن اگه احساس میکنن کاری درست حتما انجام بدن تا ترسی از کار نداشته باشن مثلا من هیچ وقت با اموزش دهندم بالاتر از دنده دو نرفته بودم که این خودش باعث میشد از سرعت زیاد ماشین بترسم
به امید قبول شدن همتون اینو بدونین روزی که از امتحان نترسیدین اون روز قبول میشین وسعی کنید حتما موقعی که رد میشین از سرهنگ بپرسین مشکلتون چی بوده
اللهم عجل لولیک الفرج
من امروز واسه دومین بار آزمون تو شهری دادم و قبول شدم.خدا خیرش بده سرهنگ امروز عین مربی میگفت چ کار کنیم.میگفت هرجور مربیتون آموزش داده همونجور برید.ی جا هول شدم یادم رفت برم دنده یک خودش برام جا زد،فقط عشق سرعت بود.سرهنگ هفته قبل آدم رو هول میکرد.حالا هفته قبلیه جز اونا بود ک ارفاق میکنه.امروز ی سرهنگ دیگه هم بود ک از بس گیر میده بیکار مونده بود فقط ی سربازاومده بود ک بیچاره رو رد کرد.آموزشگاه ها معمولا میدونن ک روز آزمون سرهنگاش کیان، الکی گیر میدن یا نه. مثلا اون آقایی ک گفتم همه خانما رو ب ترتیب رد میکنه.البته همه یه خورده استرس دارن اما طبق تجربه میگم هر چی سرهنگ گفت بگید چشم و کار خودتونو بکنید.ببخشید پرگویی کردم.موفق باشید.
سلام. معمولا حدودی چقدر طول میکشه یک سرهنگ بعد از اتمام 2 هفته اش دوباره به همون آموزشگاه برگرده؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بچه ها من اینهفته باردوممه ک میرم واس شهرتوتمرینام ازتنهاچیزی ک مطمعن بودم پارک اِلم بود اماتوامتحان سرهنگه ** منوبردتوکوچه ای ک اصن جدول نداشت...اجیم باراول قبول شد اگ مال من خیلی بیشتربشه واقعا ابروم رفته خدایی دعاکنین ک اینهفته قبول شم چن پول اضافیم میگیرن *****
کامنت هارو که میخونم دلیل افتادن بچه ها نورد قبوله فک کنم تنها ادم بدشانسیم که به خاطر ۲ تا راهنما نزدن و یدونه پوق و ایست عابر پیاده افتادم
اخه کی به خاطر بوق نزدن میوفته من افتادم 😞
من امروز قبول شدم...پارک دوبل روعالی انجام دادم و تسلطم روفرمان عالی بود ...دمش گرم سرهنگ خیلی خوبی بود ،بااینکه ازهمه حداقل دوموردامتحان میگرفت ولی فقط به من پارک دوبل گفت...
منم امروز  بعد از 2 بار رد شدن قبول شدم خیلییییی  خوشحالم  امیدوارم همهه به زودی قبول بشن
سلام.من 4 بار الکی الکی رد شدم. باهاشون توی امتحان آیین نامه بحثم شد قبولم نمیکنن،همش افسرا میگن خیلی خوب میری انشالله دفه دیگه قبولت میکنم،از 5 اسفنده دیگه نرفتم امتحان بدم، به اصرار خانوادم فردا برا آخرین بار میرم امتحان بدم قبول شدم شدم نشدم برا همیشه گواهینامه رو میبوسم و میزارم کنار. برام دعا کنید
پاسخ:
سلام
من دفعه ششم یا هفتم قبول شدم.

سلام

بانشکر از مطالب خوبتان

من امروز برای بار دوم امتحان دادم و قبول شدم به نظر من اول ازهمه نباید استرس داشت و دوم سرهنگ ازمون گیرنده خیلی مهمه که چطور امتحان بگیره بعضی سرهنگا عاشق رد کردن هستند .ربطی به خانم یا اقا بودن هم ندارد

بار اول:سرهنگ رضوان فر بود
اصلا استرس نداشتم من در کل استرس ندارم و سعی میکنم خودمو عادی جلوه بدم بهم گفت بزو دوبل بزن رفتم زدم پشت ماشین به اندازه سه سانت کج شد خیلی خوب رفتار میکرد بی ناموس ، گفام قبولم رفتیم محل ازمون گفت موفق. باشی پسرم گفتم‌ممنون سرهنگ قبول شدی گفت نه ردی
بار دوم با سرهنگ اسگل علیمرادی که اخرش عوضش کردن بعد از هفت ساعت معطلی نوبتم شد گفت برو دوبل بزن گفت افرین عالیه ، گفت بزن سه رفتم سه گفت ایست دنده عقب برو رفتم گفت یه فرمون بزن زدم دوباره گفت بزن سه نمیدونم چیشد رفت رو پنج مشکلی بود که اکثرا داشتن سر همین ردم کرد که گفت به نظرم نیازی به کلاس نداری ولی اموزشگاه گفت اجباریه و گرفتم یه جلسه.
بار سوم باسرهنگ امیری انقدر تنش ایجاد کرد که موقع دوبل خوردم جدول
بار چهارمم ک . امروز بود دوبلمو خوب زدم دو فرمونم زدم گفت عالیه برگرد محل ازمون، اقا من نفهمیدم چیشد که ایینه سمت سرهنگ خورد به یه جایی ترمز کردم دیدم املاکیه، تابلو گذاشته کنار خیابون ای خدا این چی بود دیگه ، خیلی شیک و مجلسی ردم کرد، به مربیم تو تلگرام پیام دادم گفت تو دیگه داری رکورد میزنی، گفتم خفه شو از روز اول هی فاز منفی میدادی،
هیچی دیگه الان کلی اعصابم بهم ریخته از پیامبر گرفته تا خدا دارم فحش میدم اخه این چه شانسیه که من دارم
پاسخ:
پیامبر و خدا چه تقصیری دارند؟ به شیطان فحش بده.
بار اول که با سرهنگ حسینی امتحان دادم دوبلم خراب شد که هیچ رد شدم، مربیم از اول میگفت با هر کی دادی دادی با حسینی نده!! تو قم معروفه به..  بعله بار دوم رفتم نفر چهارم بودم خانما یکی یکی خراب کردن رد شدن ،نوبت من شد ، پارک دوبلم عالی دو فرمون دنده عقب و..بدون یک اشتباه!!!! گفتم قبولم دیگه نرسیده به تقاطع گفت دور بزن خواستم بگم ممنوعه گفتم فاصله هنوز بیخیال یکیم قبل من اونجا زد چیزی نگفته دور زدم اوکی بود تا دیگه گذشتیم زدم کنار گفت عصری برو اموزشگاه کارتکسو بگیر گفتم جسارتا میتونم بپرسم اشکالم کجا بود گفتش نگفتی سر تقاطع ممنوعه!!!! همییین!!!! اصلا بگیم این یه اشتباه تا ۱۷ بیاری قبولی بی پدر عمدا ردم کرد! بعضی سرهنگا عقده ای تشریف دارن حالا چون خانمم و بار دوممه باید رد بشم!! اگه سرهنگ دیگه ای بود قبولم میکرد چون واقعا ایرادی نداشتم حتی یکی! جالبیش اینجاس رفتم اموزشگاه کارتکسو بگیرم میبینم کلی اشتباه زیرش نوشته برخورد با جدول!!! نادیده گرفتن علائم رانندگی!!! دنده عقب!! پارک دوبل!! تقاطع اخه...  چی میتونم بگم از همینجا اعلام میکنم اقای حسینی هرررگز نمیبخشمت ایشالله سرت بیاد نفرینت کردم! تو این بی پولی بیام بریزم دهن تو! مرتیکه روانی هفته بعد ازمون میدم حسینی گورشو گم میکنه ایشاالله ببینم این سرهنگ عشقش میکشه ردمون کنه یا قبول😏
سلام دوستا شبتون بخیر الان ساعت ۱ شبه دارم پیام میدم اصلا خوابم نمیاد دفعه اول قبول نشدم امروز رفتم تمرین مربیم گفت تو کاراموز خوب من بودی انتظار داشتم بار اول قبول بشی اما قبول نشدم هیچ بدون گواهی رانندگی می کنم رانندگیم در کل خوبه ولی نمیدونم انگاری با پراید نمیتونم برونم دوبلامم خراب کردم اعصابمم خرد شده از استرس یکشنبه آینده خواب ندارم .....مربیم گفت فاصله افتاده انگار کلا قوانین یادم رفته۳ هفتس امتحان ندادم به نظرتون یه جلسه کافیه 
سلام من ۲دفعس رد شده به خاطر لرزش پام چیکار کنم بذارم کنار رانندگی
برای لرزش پا پاشنه پا را چند بار به کف ماشین فشار بیارید تا خوب شه به همین راحتی 
ممنون . اقا یه نکته ای رو اضفه کنم قبل از سوار شدن ماشین اول به لاستیک های جلو نگاه کنید ببینید کدوم طرفه من خودم تو تله افتادم سرهنگه فرمونو قبل سوار شدن کن پیچونده بود بد به من گفت دنده عقب برو منم دنده عقب زدم ولی ای دل غافل ماشین رفت وسط کوچه . ونکته بعد اینکه کلاج رو تا ته بگیرید بعد سوییچ ماشین بچرخونید بعضی از افسرا ایراد میگیرن در کل ممنون 
بار پنجمم رد شدم 
نمیدونم چرا اینجوری میشه 
ولی،فقط یه چیز میتونم بگم
خدا امیدوارم زندگی اون سرهنگی که اولین دفعه باهاش امتحان دادم لعنت کنه که همون بار اول من قبول بودم ولی قبولم نکرد
الانم که ناامیید.
هیچوقت اینقدر ناامید نبودم مثل الان 
تو سرمای -7 درجه تهران یک ساعت معطلی،و بی نتیجه
خدایا شکرت.....

سلام اگه بخواهیم پارک دوبل را جایی انجام دهیم که  پلی داشت که انتها پل از جدول فاصله زیادی داره فاصله 45 سانت باید تا انتها پل باشد یا فاصله با جدول 
ممنون میشم جواب بدید من فردا امتحان دارم 
دوستان اگه اعتماد به نفس قوی دارین حداکثر بار دوم قبولین اما اگه اعتماده پایین باشه با زیاد رد شدن نهایتا سیستماتیک بدون اینکه خودتون هم تشخیص بدین با تلاش و تمرین و تعلیمی رفتن و ثبت کردن فرمول های رانندگی روی کاغذ قبول خواهید شد.فقط خودتان رو نبازین و ادامه بدین.قول ١٠٠٪ میدم اگه فقط به خودتان ایمان داشته باشین(نه به افسر)قبول خواهید شد.
سلام من فردا آزمون دارم،اینجا برف اومده و هوا سرده،آیا آزمون انجام میشه؟اگه بشه ومن نرم چی میشه؟
سلام من امروز برا بار سوم امتحان شهری دادم خدا راشکر قبول شدم .دفع اول دور دو فرمونه موقع دنده عقب زدم به جدول اونم فقط بخاطر استرس بود اصلا جون نداشتم فرمون بچرخونم .انقدر تو دور دو فرمون مهارت داشتم که مربیم باورش نمیشد خراب کردم.سری دوم دوبلم خراب شد.انگار دنیا رو سرم خراب شده بود به نظرم مایه ی خجالت بود (ولی کاملا اشتباه میکردم )امروز دوبل و دور دوفرمونه و پارک جدول رو ازم گرفت همشون درست بود تسلطم رو فرمون و کلاج خوب بود.یه جا اجازه نگرفتم خلاف بود چند بارم گفت سرتو برگردون موقع خروج از پارک .ولی قبولم کرد باورم نمیشد وقتی گفت انقد خوشحالی میکردم که فک کردن دفعه اولمه ولی کسایی که امتحان دادن میدونن چه حسیه...اگه ببینن استرس نداری و تسلط داری زیاد حساس نمیشن اخه همین امروز یکی رو بخاطر راهنما نزدن رد کرد.
من تو یخبندان امتحان دادم
سلام همگی خسته نباشید.منم تاالان دوبار تو آزمون شهری رد شدم دفعه اول بی دلیل ر دم کرد دور دوفرمونه ودنده عقب رفتم تو پارک دوبل خود سرهنگ ماشینا خا  موش کرد ،گفتم چرا اینکارا کردین گفت به شما ربطی نداره!دفعه دوم فاصله ی پارک دوبلم از جدول کم بودخودم فکرمیکنم به خاطرهیدرولیک بودن فرمونش واینکه خیلی راحت میتابید اینجوری شدآخی ماشینی که باهاش تمرین میکردم هیدرولیک نبود وجالبه که تو دوره ی آموزشی هیچچ وقت پارک دوبلام خراب نمیشد وجالبتر اینکه با پیکان خیلی تمیز پارم دوبل میزنم!!!ممنون میشم اگه راهنماییم کنید به نظرشما اشکال کارم کجا بوده؟
سلام. من دو روز پیش بار دوم قبول شدم.دور دوفرمون،پارک دوبل و تعویض سریع و درست دنده هام خوب بود. فقط موقع دنده عقب اولش یه ذره کج شد که افسر چشم پوشی کرد.
منم خیلی استرس داشتم در حدی که بعضی وقت ها تنم لمس میشد. ولی به خودم گفتم اصلا فکر کن کسی تو ماشین نیست و تنهایی اینجوری خیلی از استرسم کم شد.
ایشالاه هیچکس به خاطر استرس رد نشه.
سلام شنبه امتحان دارم میترسم برم بار اولمه
من با دهم تو اینن نامه مقدماتی می افتم الانم ازمون شهری میدم همه بهم میگن پیر اموزشگاه اخه عین خیالم نیس چی میخواد بشه تو ازمون شهری مربیا اصلن یاد نمیدن فقط با گوشی هاشون چت میکنن
امروز بار ششم رد شدم،
توراه پوشه رو پاره کردم از پل ریز ریزشو پرت کردم پایین
تمام
خداحافظ گواهینامه
سلام من سه بار امتحان دادم بعدش گفتن سه هفته بعد میتونی امتحان بدید بعد سه هفته متاسفانه باز برای بار چهارم افتادم الان باید چند هفته صبر کنم تا امتحان شهری بگین؟ البته این بار قبول نشم ماشینو میفروشم بره قید گواهینامه میزنم از بس بهونه الکی میگیرن این سرهنگها از اون طرف ترم اخرم هستم و معافیت تحصیلیم تا دی هست
من دفعه اول امتحان دادم قبول نشدم ماشین طرف پراید بود اینقد داغون بود نمیفهمیدی اصلا دنده عوض میشه یا نه کلاج نرمه نرمه یذره فشار میدادی تا ته میرفت  دور دو فرمون رو گرفت پارک دول حواسم به پل نبود بهش بگم بعد که فهمیدم تمرکزم بهم خورد فاصله ام واسه پارک نزدیک بود بعد گفت آینه ات گرفت و دیگه قبول نشدیم ولی خیلی سخت گیر نبود بره تو مخ بخاطر اینکه تمرکزمو از دست دادم قبول نشدم 

من سه شنبه برای بار 8 میخام برم ..اصن دیگه امیدی ندارم واسم مهم نیس چی میخاد بهش 
این داستان گواهینامه رو باید کتاب کنم 😒
فردا امتحان تپه پایه یک دارم ایین نامه هم بدون غلط قبول شدم خدا کنه زودی قبول شم برم شهری 
ازمون تپه اسونه ولی شهرب با اتوبوس خیلی سخت میگیرن
تو ازمون پایه یک اصلا حق نداری ترمز کنی همش باید با دنده بگیری ماشینو
ممنون از مطلب خوبتون...من دو روز دیگه امتحان دارم و دارم از استرس میمیرم..خخخخ...ممنون بابت مطلبتون
من باراول ردشدم
فقط بایه خطا
روخط ممتددورزدم وقبلش گفتم ممنوعه ممتده گفت بایدمیگفتی نزدیک تقاطعه
به مربیم گفتم  شاخ درآورد
دخترم باراولمه اماممتحن گرامی حتی حاضرنشدپارک ازم بگیره ب همین راحتی

من فردا امتحان تو شهری دارم از استرس خوابم نمیبره ببار رد شدم فردا بار دومه که میخوام امتحان بدم چند وقت پیش با ماشین دوستم تصادف کردم الان واقعا میترسم امتحان بدم انقدر استرس دارم احساس میکنم بشینم پشت ماشین دوباره تصادف میکنم
من با اجازتون فردا واسه. دهمین بار قراره امتحان بدم! الان4 هفتس فقط بخاطر بی دقتی و بدشانسی رد میشم وگرنه رانندگیمم بدک نیس قابل قبولهههههه!برام دعا کنید منم زیاد استرس ندارم! امید ولرم فردا دیگه شاخ این غول رانندگی رو بشکنم


سلام.فردا برا اولین بار امتحان شهری دارم.هنوز که هنوزه بعد 16 جلسه نمیتونم دوبل بزنم.اونم بخاطر مربی بیشعورمه که تازه جلسه نهم با ضرب و زور شروع کرد به من دوبل یاد دادن.اونم با اصرار خودم.الانم بزرگترین مشکلم اول دوبل بعدش دنده عقبه که یکم کج میکنم ماشینو.آخه بابا این مربیا چیه میذارین.مربیه لعنتی مدام گوشی دستش بود یا کارای شخصی میکرد.خدا لعنتش کنه.99 درصد بار اول میفت.خوب این طبیعیه که منم فردا بیفتم.ولی اگه بیشتر بیفتم فقط به اون ایکبیری لعنت میفرستم.دعام کنید.بخدا پول ندارم اعصاب ندارم وقت ندارم طول بکشه کارم
۲۸ آذر ۹۵ ، ۱۱:۴۸ فرهاد از مرند
سلام من که بار اول صبح ساعت ۸ اونم تو سرمای سرد آذر ماه با استرس که داشتم یکم اصلا مات شدم که ۱ دیقه طول نکشید گف پارک دوبل برو دور دو فرمان رفتم اما خدا وکیلی پارک دوبل خیلی خوشگل ناز رفتم بعدش دنده عقب گف حالا پیده شو پرونده تو ببر اموزشگاه منم فک کردم مردود شدم رفتم اونجا گفتن اگه برگ ازمون میداد مردود میشدی ولی چون نداده قبول شدی منم خوشحال بودم چون اول نفر رفتم سعی کنید بار اول که میرین اولین نفر باشید چون حوصلش زیاده و گیر نمیده دو روز دگه میرم خدمت دعام کنید ارزوی موفقیت دارم یا علی...
دارم میمیرم از استرس . فردا بار اول میرم برای امتحان شهری. احساس میکنم منم از اوناییم کارم به ده و یازده بار میرسه :))
۲۹ آذر ۹۵ ، ۲۳:۴۲ فرهاد از مرند
اصلا نترسید من که بار اول قبول شدم کلا استرس از تنم بیرون رف خدا وکیلی بار اول چه حالی میده ارزوی موفقیت دارم هل نشید ...یا علی
آشنایی که می خوان موقع امتحان به استروژن غلبه کنن، کافیه صبح  وضو بگیری و آیت الکرسی رو بخونین اگه باصدای قاری گوش کنین که چه بهتر آرامش بیشتری بهمون دست میده من خودم چند دقیقه مانده بود به امتحان رانندگییم خیلی استرس داشتم ولی وقتی آیت الکرسی رو با قاری که با صوت میخوند، گوش دادم آرامش عجیبی گرفتم، البته بار اول رو رد شدم تونم از بی دقتیم بود فردا برای بار دوم امتحان میدم اما انشاالله با دقت و تمرکزی بیشتر و برای استرس هم همون شیوه قبلی رو پیاده میکنم. الله یارتون :)

من فردا برای بار بیست و ششم میرم برای امتحان ، سه ساله دارم امتحان میدم ، آئین نامه هم بار سیزدهم قبول شدم ، برام دعا کنید ، هنوز اعتماد به نفسم رو از دست ندادم ، پر قدرت پیش به سوی موفقیت . . .
پس فردا میرم برای بار سی و دوم بعد از پنج سال ، البته با آئین نامه میشه ده سال ، امیدتونو از دست ندید و ادامه بدید .
من که خودم ماشین چندماهی هست گرفتم رانندگی میکنم برای بار ششم افتادم با اینکه سرهنگش ادم فوقع العاده ای بود و کارش درست بود /جالب اینه با مربی هم خوب میشه دوبل ها و چون خودمم ماشین دارم رانندگی خوبی دارم ولی انگاری خدا و زمین و زمان یکی شدن با اینکه بلدم ولی قبول نمیشم /برام عجیبه استرس ندارم ولی وسط کار سوتی میدم مثلا تمامی قوانین رعایت میکنم اما برای دوبل زد فرمون میزنم یا دیر و...یا اخر کار هول میشم دستی نمیکشم و................در کل این بار ششم بار اخرم بود که رفتم امتحان بدم چون دیگه از خودمم بدم میاد اگر رانندگی بلد نبودم اون حرفی بود ولی چرا کسی که رانندگی میکنه و میره پیش مربی خود مربی میگه من موندم چرا اینجا دوبل خوب میزنی ولی اونجا هی فربمون زود میدی یا دیر؟ در کل دیگه قید گواهینامه زدم
۰۵ دی ۹۵ ، ۲۰:۳۹ خدایا خودت کمکم کن
ما که رفتیم مکه ، کربلا ، مشهد و . . . برای زیارت و نذر کردیم اگه قبول شدم دو تا گوسفند و یه گاو بزنیم زمین ، برام دعا کنید ، تا حالا شیش میلیون هزینه کردم ولی نتیجه نمیگیرم ، حتی پیش چند تا روحانی و پیشگو هم رفتم ، فردا دوباره میرم بدم ببینم چی میشه .
مهندس هاشمی عزیز و گرامی یک دنیا تشکر،بابت نکات مهم و ریزی که یادآوری کردید.ان شالله هزار ساله بشی مهندس عزیز و بزرگوار👌👌👆👆👏👏❤️❤️
سلام  آموزشگاه ما هر دفعه آزمون شهری رو رد بشیم باید 
5.500 تومن واریز کنیم حساب آموزشگاه 1000 تومن راهنمایی رانندگی و 12500 تومن پول دستی بدیم آموزشگاه هر جلسه هم کلاس مجدد 30 تومن ب نظرتون قانونیه؟ 
دوستان بیشترین توجه سرهنگ برای قبولی شما در امتحان در کشور ایران سه چیز هست، تسلط کلاج پارک دوبل و رعایت سختگیرانه مقررات ایین نامه ( که خیلی هم رعایت میشه توسط رانندگان سطح شهر :D )  
سلام منو رانندگی باعینک طبی نوشتن چشمام خیلی هم ضعیف نیس۶روز دیگه امتحان شهری دارم اگه عینک نزنم افسر گیر میده یا نه؟؟؟
آیدین شما حتما حتما عینکو ببر حتی ضعیف هم نباشه و اذیت نشی چون امتحان نمیگیره و قانون اینه عینک بزنی
دوستان من بار هفتم قبول شدم فقط فقط بخاطر اینکه الکی به خودم استرس ندادم

سلام . خسته نباشید . من اولین بار ک امتحان دادم چون از سمت راست سوار ماشین شدم منو رد کرد اصلا نزاشت تو ماشین بشینم  .وقتی برگرو نگاهخ کردم دیدم نوشته اشتباه خطرناک درسورتی ک اصلا من پشت فرمون نشسته بودم  .اینایی ک امتحان میگیرن خیلی عقده ای ن . برای قبول شدن باید زن باشید و خوشگل .همین =(

توروخدا کمکم کنین من ٦ بار تو امتحان شهرى رد شدم دفعه ى آخر همه چیزو درست رفتم فقط دو بار راهنما یادم رفت ولى اقسر گفت برو دقت کن هفته ى بعد بیا امتحان منم باهاش دعوا کردم چرا قبول نمیشم؟امکان داره هیچ وقت نتونم گواهینامه بگیرم؟😭😭😭😭
پاسخ:
سلام. هر دو هفته یکبار در تهران افسر امتحان گیرنده عوض می شود.
این عکسی که گذاشتین از این فرم مال آموزشگاه دیامونده. منم همینجا ثبت نام کردم. آیا این آموزشگاه هم همونطور که گفتین از ماشین با کلاج بد برای آزمون شهر استفاده میکنن؟
پاسخ:
سلام. من اطلاعی از آموزشگاه دیاموند ندارم. تجارب بنده مربوط به یک آموزشگاه دیگر در شهر تهران بود.
سلام وقت بخیر شماره حساب بعد از مردودی ازمون افسر چی هست اگر وزارت کشور است شماره حساب را لطف میکنید بدهید
واقعا ممنون از پستی ک گذاشتی خیلی مفید بود من فردا امتحان دارم برام دعا کنین فردا قبول شم و ماشین خاموش نشه اخه فردا 4بار ک دارم امتحان میدم و دوبار ماشینو خاموش کردم واقعا ممنونم ازتون این شالله ک همه مون قبول شیم و راحت شیم بس ک رفتیم اموزشگاه و اومدیم دیگه خجالت میکشیم ممنون
سلام من امروز موقع امتحان ماشین سه بار خاموش شد،گفت ردی،من فقط گفتم بخدا هیچ وقت خاموش نمیکردم،گفت چرا تمرین نکردی؟گفتم خیلی تمرین کرده بودم،بعد دیدم توی برگه ام زده ٥اشتباه،یکی از گزینه ها (عدم تسلط به اعصاب رو تیک زده)شوهرم همش استرس بهم میده لابد باهاش بحث کردید هی میگم بخدا بحث نکردم،میگه سری بعد أفسره اینو ببینه بهت گیر میده،توروخدا بگید چیکار کنم؟درضمن دفعه دومم بود،دفعه أول اصلا خاموش نکردم و سر دور زدن اشتباه کردم.
پاسخ:
سلام
وقتی توکلت بخدا باشه استرسی از رد شدن نداری و حتما خدا حکمتی داشته که قبول نشدی. توکلت رو بده بخدا و صبور باش و سعی کن قرآن زیاد بخوانی مثلا روزی دو سه جزء تا آرامش روحی روانی پیدا کنی و همچنین رژیم غذایی ات را بر پایه طب سنتی ایرانی اسلامی اصلاح کن تا روحیه نشاط و انگیزه در وجودت پایدار بماند. سپس نه فقط این امتحان بلکه در همه زندگی سربلند و صبور خواهی شد ان شاء الله.
مرسی از راهنماییتون...حتما....فقط میشه بگید از پنج تا گزینه اون گزینه عدم تسلط به اعصاب و ... رو که تیک زده ،واسم دردسر ساز نیست؟خیلی نگرانم
سلام ممنون از راهنماییاتون .من امروز واسه سومین بار رد شدم دوبار اول افسرش واقعا بد بود و همه رو الکی رد میکرد دفه اول واسه راهنما ردم کرد و دفه دم چون دنده عقبم نزدیک جدول شد اما دفه سوم افسرش درمورد قوانین خیلی سخت گیر بود حداقلش دلیل حق میاورد واسه رد کردن منم واسه پارک دوبلم که خراب شدو فرمونو دیر قفل کردم و رفت توجدول ردم کرد خیلی خیلی نآمید شدم ازخودم نمیدونم چرا این راهنمای دوبلو هی یادم میره بزنم .اما حرفای شما و نظراتو که خوندم یکم امید گرفتم حتما صلاح خدا بوده و حکمتی داشته سعی میکنم تلاشمو بکنم و انشالله قبول شم فقط دلم واسه پولای ناحقی که میگیرن و امید خونوادم که ناامیدشون میکنم میسوزه ایشالله همه قبول شن منم قبول شم .
سلام دوستان . فردا چهارمین باره.دعا کنین . قبول شمدیگه نمیکشه ..
من امروز اولین بارم بود که رد شدم،چرا سرهنگ ها اینقد بد اخلاقن اخه،دفعه بعد رد بشم دیگه نمیرم،فقط برگه رو الکی علامت میزنه،درحالیکه ما اونارو درست رفتیم،امروز اولین و بدترین امتحان زندگیم بود،خوشبحال هرکی که دفعه اول قبول میشه
سلام امروز بار 7ام یا 8امه که دارم میرم ...لطفا واسم دعا کنین ...ایشالا همتون موفق شیییییییین
دوستان سلام فقطططط میخوام یچیزیو بگم اگه اون بالاسری بخواد همه چی ممکنه همه چیییییییی امروز با خیال راحت بی استرس رفتم برای بار اول قبول شدم.ایشالله همتون موفق شین .اینم یادتون باشه تا وقتی خدا نخواد یه برگ نمیفته زمین حالا شما بهترین راننده جهانی اون عشق نخواد نمیشه .یاعلییییی
سلام ...بهم گفت : نیم متر رو بدون راهنما حرکت کردی !!!
منم گفتم غلط کردم !!! 
اما ردم کرد : (
۲۷ بهمن ۹۵ ، ۰۳:۱۸ زانیارابراهیمیان
ای انسان چه چیزی تو را در برابر پرودگارت مغرور می کند  به نظر من دلیل اصلی انهایی که می خواهند بیخیال گواهی نامه بعدا از چند  بار رد شدن میشه این که ان ها به خاطر مردم زندگی می کنند .......من همیشه در دوران تحصیلیم متوسط بودم .....اول ابتدایی شاگرد اخر کلاس شدم چون روستا یی بودیم کلاس اول7نفر بودیم از این هفت نفر فقط من لیسانس گرفتم..منی که شاگرد اخر کلاس بودم حالا از همه هم کلاسیهای اول ابتدای باسوادترم .دلیلشم استقامت وپایداریم بود
پاسخ:
احسنت
باسلام وعرض خسته نباشید
میخواستم بدونم سرهنگ تا چند اشتباه را نادیده میگیرد؟
سلام.من سه بار رد شدم.مربیم هر دفعه تعجب میکنه میگه چرا رد شدی؟چون من رانندگیم عالیه .واقعا دارم دیونه میشم.لعنت به هر چی افسره.دفعه بعد بیفتم.ماشینشو پنچر میکنم.
به اقای امیر
بستگی داره ایرادت چی باشه اگه یکی از اون چهار تا مورد اول رو علامت بزنه کافیه برای رد شدن. اگه موارد دیگه باشه فکر کنم تا چهار تا غلط رو مجازی انجام بدی.
یه نکته جالب اینه که اگه قرار باشه قبول باشی سرهنگ خودکار ابی دستش میگیره و اگه امتحان رو بد داده باشی و بخواد مردودت کنه خودکار قرمز دستش میگیره.
به اقای علیرضا
تا سه بار عادیه به خاطر کلاس جبرانی بچه هارو رد کنن ولی بعدش احتمال قبولیت میره بالا اون ایرادها و سختگیری هایی که واسه دفعه های اول تا سوم دارن از جلسات چهارم به بعد کم میشه همه با مربی ها خوب رانندگی میکنن مهم اینه سر امتحان چطور عمل میکنی وقتی مربی میگه خوبی دو حالت داره یا خوب باهات کار نکرده و تمام وقت کلاچو اون گرفته و خوب یاد نداده بیخود هندونه زیر بغل هنرجو گذاشته یا اینم که شما خوبی موقع امتحان هول میشی به هر حال سخت نگیر فکر نکن ما دفعه های اول قبول شدیم انقدر رفته بودیم که دیگه روزای امتحان میرفتیم با بچه ها شیرکاکائو و چیپس و پفک میخریدیم و میگفتیم و میخندیدیم الان واقعا واسم خاطره شده.
سلام.من امروز بار سوم رد شدم .متاسفانه هربار شیش تا غلط داشتم و وقتی میشینم پشت فرمون،خون به مغزم نمیرسه انگار و مثل آدمای مسخ شده کار میکنم .نمیدونم با این مدل رفتاری که روز امتحان دارم امیدی هست برای قبولی یا نه؟ واقعا آدم احساس سرخوردگی میکنه .
با سلام من دیروز برای اولین بار در آزمون شهر شرکت کردم ولی متاسفانه به خاطر نکشیدن ترمز دستی رد شدم، ولی یه سوال برام پیش اومده آیا واقعاً میشه برای یه ترمز دستی رد بشم یا مورد دیگه برای رد کردنم وجود داشته؟! چون هیچی توی پرونده و کارتکس افسر قید نکردند؟!!!!
من ششمین بار قبول شدم سال 94 بود به خدا الان هم ناراحتم که چرا منی که ایین نامه مقدماتی با دو غلط واصلیشم بدون غلط قبول شدم ولی تو ازمون رانندگی این طوری باشم تو دفعه سوم وپنجم اشتباهاتم خیلی کوچیک بود ولی این افسره همش اذیت می کرد به خدا خیلیا رو همین طوری قبول می کرد ولی ما شانس نداریم چون من هم مربیم مربی خوبی نبود هم استرس زیاد داشتم که اون اخراش ازاون قرص های زد استرس استفاده می کردم
راستی یه سوال داشتم ایا راسته می گن چون بعد ششمین بار پول واریز نمی کنند افسرا قبول می کنند من این طوری شنیدم
پاسخ:
با سلام.
خبری ندارم.
سلام

من شنبه آزمون شهر دارم امروز یه جلسه خودم برای تمرین شهر رفتم بخاطر عید نزدیک 20 روز تمرین نکرده بودم.

کمی استرس دارم ولی وقتی میبینم خیلی ها که شاید 40 درصد رانندگی بلندن و الان با گواهینامه نمیتونن رانندگی کنن ولی تونستن گواهینامه بگیرن بهم دلگرمی و امید میده امیدوارم همه دوستان قبول بشن من هم قبول بشم.


فقط یه سوال من گواهینامه موتور دارم بعد از قبولی باید گواهینامه رو تحویل بدم؟اگه تحویل بدم بعد با موتور افسر جلوم رو بگیره چی؟

با تشکر از دوستان
پاسخ:
با سلام
به شما رسید می دهند تا زمان تحویل گواهینامه با اون رسید کارتون راه میفته ان شاء الله.
سلام دوستان
من امروز رفتم آزمون شهر قبول شدم یه پارک دوبله ازم گرفت و گفت همون رو دنده عقب برو قبولی کلا 10 متر راه نرفتم گفت قبولی برو
هم آیین نامه و هم شهر رو با یک بار راحت قبول شدم
فقط نمیدونید گواهینامه چند روزه میاد؟
اقا این کلاژ و گاز ماشین ازمون مثل سنگ میمونه خدا ازشون نگذره
سلام
دوستان چند روز بعد از قبولی عملی در شهر گواهینامه میرسه دستمون؟و چطور میتونیم پیگیر باشیم ببینیم گواهینامه در چه مرحله هست؟
سپاس گذارم
خوب
بالاخره نوبت ما شد.
به کمک خدا و اهل بیت (ع) آزمون رو امروز قبول شدم
دفعه دومم بود
فقط 500 تا صلوات نذر کردم.
خدایا شکرت

به لطف خدا دیروز بعد از 7 بار شرکت در آزمون شهری قبول شدم.    خدایا صدهزار بار شکرت

پاسخ:
با سلام و عرض تبریک.
سلام روزبخیر . 
من امروز برای اولین بار امتحان شهری داشتم رد شدم! قبلش میدونستم که درصد قبولیم کم هست چون مربیم گفته بود این سرهنگ آمار قبولی خیلی پایینی داره ، هفته گذشته از بین 60 نفر 5 نفر رو قبول کرده با تمام این احوالات فقط رفتم که با شرایط امتحان آشنا بشم . اولین نفری که پشت فرمون نشست من بودم با اعتماد به نفس کامل ماشین رو روشن کردم و از پارک اومدم بیرون تا اینجا همه چیز خوب بود بعد از یکی دو متر حرکت گفت برو دنده دو بعد از تعویض دنده ماشین خاموش شد ! بلافاصله روشن کردم دوباره خاموش شد! فکر کنم حدود 3 بار خاموش کردم و اصصصصصصصلا نمیتونستم ماشین رو روشن کنم ، باورتون نمیشه چقدر حالم بد شده بود هیچی یادم نمیومد که الان باید چکارکنم پای چپم به حدی میلرزید که میخورد به فرمون!! افسر دیگه فهمید زیادی استرس دارم با کمک خودش ماشین رو بغل پارک کردیم و پیاده شدم . تو برگه واسم نوشته " عدم تسلط اعصاب و لرزش پا" و نیاز به 2 ساعت آموزش مجدد . از وقتی که از ماشین پیاده شدم دارم گریه میکنم با اینکه به نیت قبولی نرفته بودم اما باور نمیشه که اینجوری رد شدم ، من بارها از اون مسیر رد شده بودم هیچوقت همچین اتفاقی نیفتاده بود اصلا تا بحال موقع تعویض دنده خاموش نکرده بودم یا اگر به هر دلیلی خاموش میکردم راحت و بدون هیچ مشکلی دوباره روشن میکردم اما امروز نمیدونم چرا اینطوری شد....... الان فقط و فقط برای هفته ی آینده استرس دارم نمیدونم چی قراره بشه ، اگر دوباره خاموش بشه و نتونم روشن کنم ، اگر تا این حد استرس داشته باشم .... :(
ضمن عرض سلام  خسته نباشی خدمت تمامی شما ..من پارک دوبل تمرین میکنم ولی نمیدانم چرا وقت پارک کردن ، سپر جلو ، به چراغ عقب ماشین کناری گیر میکند . لطفا راهنماییم کنید که اشکال کارم کجاست.. مچکرم . منتظر پاسختون هستم. با سپاس
پاسخ:
سلام. اگر اصول را کاملا رعایت کنید این اتفاق نمی افتد. ماشین شما چیست؟
سلام دوستان.
طولانی هستش ولی بخونید خیلی مفید هستش.
یک نکته خیلی خیلی مهم برای آزمون تو شهری این هستش که اگر تونستید روزهایی که مشغول آموزش توسط مربی هستید،  آدرس محل آزمون افسر  رو پیدا کنید و روز امتحان افسر  برید اونجا و با بچه هایی که برای امتحان اومدند صحبت کنید،  مسیر اطراف محل رانندگی افسر رو چک کنید، ببینید کجا پل داره، کجا ورود ممنوع داره،  تو چهار راه ها حق تقدم به چه صورت هست و...
این طوری خوبی دیگه اش این هستش که اشکالات بقیه رو میبینید و به قولی براتون درس میشه و چون لازم نیست امتحان بدین،  استرسی هم ندارید. تازه استرستون هم کم میشه. 
من خودم سه چهار بار رفتم و محل رو چک کردم و هر بار از هر کدوم از افرادی که اومده بودن چیزی یاد میگرفتم.  خدا رو شکر خیلی کمک شد واسه امتحان افسر. 
اگر تونستید هم اون مسیر رو حتما با مربی چند بار برید تا قلق کار دستتون بیاد.
یک نکته دیگه خیلی  مهم که دیدم بعضی ها یادشون میره ترمز دستی هستش، حتما حتما ترمز دستی رو بدین پایین و موقع ایستادن بدین بالا. 
نکته دیگه تا زمانی که شما از ماشین پیاده نشین تحت امتحان هستین و شنیدم بعضی ها حتی قبول شدند ولی موقعی که خواستن از ماشین پیاده بشوند بدون نگاه کردن به آیینه و چرخاندن سر پیاده شدند و افسر ردشون کرده. چون افسر که شما رو قبول میکند در مقابل جان انسانها مسیولیت داره و به نظر من بیشتر افسرها مهم تر از تسلط به کلاچ،  احتیاط و آرامش و اعتماد به نفس شما حین رانندگی اهمیت داره.
چون کلاچ رو چند هفته از رانندگی و شاید چند روز بگذره مسلط میشید ان شاء الله ولی کسی که موقع رانندگی مضطرب و عصبی هستش و دقت نداره و عجله داره یا اصلا احتیاط نمیکند چطور؟ 
ممنون از وقتتون. موفق باشید 
پاسخ:
سلام برادر عزیزم
به نکات خوبی اشاره کردین.
ممنونم
سلام یک سوال داشتم برای عوض کردن دنده از یک بخوای دنده رو دو کنی بایدازسرهنگ اجازه بگیری یا خیر 
سلام خوبین من واسه سومین بار 22خرداد تو شهری دارم همه واسم دعا کنید که قبول شوم ممنون از همه شما
سلام ومن امروز امتحان شهری رو واسه بار دوم رد شد..شخصا عدالتی ندیدم ...نمیگم خوب بودم ..نه دوبلدم خراب شد ولی نفر قبل من هم از من ضعیف تر بود ولی توی دوبل حسابی راهنماییش کرد تازه بهش میگفت عزیزم !! چند جا هم بهش گفت بهت ارفاق دادمم! خدایش رفتارش با من که  خوب نبود ...خیلیی عصبانی بود باهام !!! منتظر بود یه خطایی بکنم ردم کنه و ردم شدم ................خدا ازش نگذره.............
من امروز برای بار 11ام رد شدم :((((((((
واقعا خسته و نا امید شدم دیگه ...
کسی میدونه شهرای دیگه هم اینقدر سخت میگیرن یا نه؟ مثلا شیراز؟

سلااام 
من امروز برای چهارمین بار امتحال دادم و خداروشکر قبول شدم . ایشالل همگی قبول بشید
توصیه اکید میکنم که قبلا یه تحقیقی در مورد امار قبولیها و ماشین آموزشگاه داشته باشید و هر اموزشگاهی ثبت نام نکنید. من اموزشگاه ماهان واقع در امام زاده حسن رفتم و خیلی ناراضی هستم نه تنها من بلکه بیشتر هنرجویان ناراحتن. صندلی ماشین ازمون خرابه و تنظیم نمیشه و پامون به کلاج و ترمز به سختی میرسه . حتی بچهه های که چندین بار افتادن با خودشون بالش میارن میزارن پشت صندلی تا پاشون برسه به کلاج.... واقعا حرومشون باشه این پولهای که از ما میگیرن. هر بارم اعتراض میکنیم میگن با خودتون بالشت بیارین😐
سلام من امروز برای بار ششم رد شدم خیلی خسته ونا امید از خودم شدم تو ماشین سرهنگ که میشینم خیلی دست و پامو گم می کنم سرهنگا هم خیلی سخت میگیرند
سلام. من سال 94  واسه تمرین شهری می رفتم ولی واسه امتحان شهری یه مشکلی پیش اومد که نتونستم برم حالا امسال دیگه تصمیم گرفتم برم . سوالم اینکه که چون خیلی زمان گذشته بازم هزینه ای داره؟ میتونم برم واسه امتحان شهری؟یا دوباره باید ثبت نام و ...؟
پاسخ:
با سلام. از آموزشگاه تان بپرسید. 
من فردا امتحان دارم
برام دعا کنین لطفا😢😢😢😭😭😭😭😖😖😖
سلام
من امروز آزمون تو شهری داشتم برای اولین بار، دوبار خاموش کردم سرهنگ گفت پیاده شو :(((((
به خواهرم گفتم رد شدم، گفت تو با تمرینم درست نمیشی :((((
خیلی ناراحتم
پاسخ:
با سلام. وجود چنین خواهر و برادرانی، شخصیت انسان را قوی می کند. قدرش را بدانید و مصمم تر طبق نکاتی که درباره رانندگی در تگ رانندگی در بلاگ نوشته ام پیش روید تا موفق شوید.
۰۲ تیر ۹۶ ، ۰۷:۴۱ اعتماد بنفس کاذب
بعضی از این خانم ها تو سایت اومدن فقط به دروغ بگن که ما با اول یا بار چندم قبول بشیم مثل که چی بشه کارای بچه گونه چی هست انجام میدین اتفاقا الان که من میبینم افسرها برای خانم ها بیشتر سختگیری مکنن تا اقایون !!!
پاسخ:
با سلام. افسر مرد بطور بیولوژیک با خانم ها مهربانتر برخورد می کنند. اگر فکر می کنید با شما سختگیرانه برخورد کرده اند به خاطر تصورات غلط و سخت کیرانه ذهن خودتان است که به چنین برداشت ناصوابی رسیده اید.
سلام میشه درباره پارک دوبل کمک کنید تشکر
کسی میدونه کدوم آموزشگاه پنجشنبه ها امتحان شهری داره من فقط پنجشنبه ها وقت دارم.لطفا یه نفر جوابمو بده خونمون هم قیطریه هست نزدیک اونجا جایی رو میشناسید که پنجشنبه امتحان شهری داشته باشه
بعد دوبار بلاخره قبول شدم ایشالله همه قبول بشن 👍
دیروز برای هفتمین بار آزمون شهری رد شدم۰یک سال شد۰اگر هم روزی قبول بشم لذتی نخواهم برد۰
امروز برای بار دوم رد شدم، افسر هر دو دفعه یکی بود و حتی منو یادش اومد و گفت از دفعه قبل بهتر شدی ولی من مشکل رو از کار خودم میدونم باید تسلط بیشتری داشته باشم روی کلاچ که خاموش نکنم. ماشین خریدم تا با شوهرم تمرین کنم بعد برو امتحان بدم، خودم احساس می کنم هنوز بی ایراد نیستم.
دفعه بعد امتحان بدم میام و اینجا میگم.
سلام۰بعد از هفت بار قبول شدم۰گفته بودم اگه قبول بشم دیگه مزه ای نداره۰اما انصافا خیلی مزه داد۰مشکل من ضربه زدن به دنده وکلاج بود که ای رو مربی برطرف نکرده بود افسر هم یک چیز بلد بود.برو پایین۰پیش مربی دیگری رفتم راحت مشکل منو تشخیص دا د۰موفق باشید۰
سلام من هفته پیش امتحان آئین نامه رو همون بار اول با امتیاز ۳۰ قبول شدم تا برگه مو گرفتم مسئول آموزشگاه منو فرستاد برا شهر از نظر روانی اصلا آمادگی شو نداشتم قلبم سه هزار در ثانیه میزد !!! نشستم پشت فرمون سرهنگه اینقدر عجله داشت که من دست و پامو گم کردم یادم رفت ترمز دستی و آزاد کنم ولی سریع آزادش کردم گفت دوبل بزن منتهی هی میگفت سریع سریع 😞😞 با این وجود تقریبا سالم دراومد گفت حالا خارج شو باز گفت سریع سریع دوباره راهنما یادم رفت و رد شدم  میخواستم بدونم مگه امتحان نیاید ۱۵ دقیقه باشه والا این افسره از ما تو ۱۵ ثانیه امتحان گرفت زیر برگه نوشته سه دقیقه در اختیار خود شرکت کننده من اومدم صندلی و تنظیم کنم گفت عجله کن یکی از بچه ها که قبل من بود بهش اعتراض کرد سرهنگه گفت نوکر پدرت که نیستم سرهنگ مملکتم رد شدی !!! میخواستم بدونم چه کنم پارک دوبل مگه نباید به آهستگی انجام شه والا متن کتاب آیین نامه گفته آهسته مربیم گفت آهسته ولی سرهنگه اصلا نداشت من بعد دیدن نشانه اول توقف کنم کل چیزی که از آزمون گرفتن بلد بود عجله و شتابزدگی و رفتن رو مخ ماس اینقدر داد و فریاد میزد که نزدیک بود خودمو خیس کنم 😭😭😭😌😌😌 به نظرتون این هفته امتحان بدم با همین یا صب کنم سرهنگش عوض بشه که البته ممکنه سخت گیر تر بشه 
پاسخ:
سلام. 
دوست عزیز. یک قاعده کلی در زندگی: شما کاری که می دانی درست است انجام بده و کاری به حرف کسی نداشته باش. ایمان قلبی و توکل ات به خدا را زیاد کن (از خدا بخواه) تا هیچ وقت از بحران ها و حوادث زندگی دچار تنش و اضطراب نشوی.
سلام من فردا امتحان دارم نمیدونم قبول میشم یا نه همه میگن بار اول رد میکنه سرهنگ لطفا اگه نکته جدیدی هست بگو.ممنون
واقعا جای تاسف داره تو مملکتی زندگی میکنیم که تو قوانینش ذکر شده بدون داشتن گواهینامه حق نشستن پشت فرمون و ندارین بعد موقع امتحان جوری امتحان میگیرن که انگار سی ساله راننده ای !!!! به خدا اگه بابام با سی سال رانندگی بشینه پیش این افسرا رد میشه !!! بعد یکسره میگن چرا ایران افسرده اس بخدا هر جای دنیا هرکس اول هفته رو با شکست تو امتحان رانندگی شروع کنه افسرده میشه دیگه کار خیلی ها بجایی رسیده که حاضرن قرص بخورن و همه عوارضشو بجون بخرن !!!! به قرآن دیگه پولی برام نمونده که سی تومن کلاسو بدم 😞😞😞😞😞 خطاب به اون افسرا که فک کردن ما قراره فرمول یک شرکت کنیم میگم نود درصد بچه هایی که شرکت میکنن ماشین ندارن !!! نچتا اون موقع که ماشین بخرنم اکثر این آموزش ها از یادشون رفته پس زیاد فشار نیارید به خودتون من که راضی نیستم اون افسر باید اون دنیا به من جواب بده 
سلام . ی سوال داشتم ، واسه پارک دوبل وقتی دنده عقب میای باید راهنما بزنی  ؟؟؟
پاسخ:
با سلام. بله.
سلام 
ی سوال من 9 ماه پیش آزمون تئوری رو دادم و قبول شدم اما توی آزمون شهر رد شدم 
بخوام دوباره امتحان بدم باید آزمون تئوری رو هم دوباره بدم؟ لطفا پاسخ بدید
پاسخ:
با سلام.
از آموزشگاه محل دوره تان بپرسید.
اقا دمت گرممممم ممنون خدا خیرت بده
سلام .من هنوز امتحان ندادم و یکشنبه باید برم امتحان .ده جلسه رو با ی خانوم گرفتم اما یک جلسه برام اضاف زد و من با اقا گرفتم .الان روش اموزششون زمین تا اسمون فرق می کنه .مثلا خانوم مربی بهم اجازه نمیداد که برای دنده عقب از اینه استفاده کنم اما اقا مربی میگند مجاز هستم .اون خانوم خیلی سخت بذام گرفتند و توی پارک دوبل اجازه توقف بهم نمیدادند و میگفتند حین حرکت فرمون بدم اما این اقا میگند متوقف شو و فرمون رو بده بعد حرکت کن .الان نمی دونم افسر چه جور امتحان می گیره ؟خصوصا توی دنده عقب اصلا نمی تونم برگردم عقب گردن درد میگیرم و چشمام دوتایی می بینند در حالیکه با اینه خیلی خوبه عملکردم .چیکار کنم ؟؟
سلام من همونم که دوتا پیام قبل گفتم که سری اول مردود شدم 😞 امروز برا بار دوم رفتم و قبول شدم با خودم عهد کرده بودم اگه قبول شم بیام اینجا و به دوستان روحیه بدم و چنتا نکته بدم اول اینکه اگه استرس داشته باشیم مردود میشین مث من که سری اول رد شدم برا کنترل استرستون به خودتون مدام بگید من همه تلاشمو کردم باقیشو میسپرم به خدا البته یه کوچولو استرس که نمک هر امتحانیه 😂 نکته دوم اینکه هر کاری میکنید زیر لب با خودتون تکرار کنید تا افسر بشنوه مثلا موقع خروج از پارک پشت سرو نگاه کنید بگید خوب کسی نیست و به راهتون ادامه بدید راهنما رو فراموش نکنید بازم تاکید میکنم مهمترین چیز کنترل استرستونه یادتون باشه کسایی هستند که بیست سی بار امتحان دادن 😉
سلام به همه من دفعه اول که سرهنگ و دیدم هول شدم.ماشین روشن بود استارت زدم گفت خانوم ماشین که  روشنه اینو که گفت دیگه کر و کور شدم بعد یادم رفت تو دنده بزارم گفت پیاده شو
دفعه دوم اینه تنظیم نکردم.پارک ممنوع اجازه از سرهنگ نگرفتم.دوبلمم جدولی
شد 
.ولی هر دفعه باعث میشه اشتباهات قبلت و تکرار نکنی
بار هفتمم هم رد شدم خیلی ناراحتم خیلی.بد نیستم اخه چرا میگه 3 کن بعد میگه بغل پارک کن بعد باید حواست باشه این وسط  راهنما بزنی.خسته شدم از خودم بدم میاد.
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۰ دخی مردادی
سلااام
منم فردا امتحان دارم...خدایی در حد کنکور استرس دارم.کلا دختر استرسی هستم :)
خدا کنه بار اول قبول شم آبروم میره تو خونه اخه همه بار اول قبول شدن 😑
خدایا آرامش به ما عطا کن آمین.
bache ha salam 
mn 15 bar ayname oftadam 15 bar.... vaqan dg khaste  shode bodam ta in ke bare 16 qabol shodam mikham beheton begam hamaton belakhare qabol mishin  vali vaqan qabol daram emtehanash ye zare sakhte deqat mikhad 
۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۴ درگیر گواهینامه
سلام  ادمین  سوالاتی دارم لطفا جواب بدید.امتحان آیین نامه اصلی با امتحان سرهنگ در یکروز برگزار میشه یا جدا هستش؟سوالات امتحان آیین نامه اصلی سخته یا راحت؟ جلسات اضافی بعد از کلاس های شهر که با مربی گذروندیم اجباری هست یا اختیاری؟ معمولا چند جلسه باید باشه؟ 
پاسخ:
با سلام.
امتحانات در روزهای متفاوت و با افراد (سرهنگ های) متفاوت برگزار می شود.
سوالات امتحان اصلی اندکی جامع تر هستند نه سخت تر. یعنی باید کامل کتاب را بخوانید.
شنیدم تا سه جلسه اول اجباری است ولی بستگی به نظر سرهنگ و آموزشگاه و خودتان دارد.
شنیدم افسرها با خانم ها خوش برخوردار از آقایون هستن حقیقت داره یا نه؟ دومین سوالم این هستش که با مربی خانم تمرین شهر صورت بگیره بهتره یا با آقا؟ اصولا چرا خیلی ها از رانندگی خانم ها ناراضی هستن؟ 
پاسخ:
میل جنسی در مردان طبیعی است و منجر به کشش به سمت زنان می شود حال این وضعیت در افراد متفاوت مختلف است. در یکی بیشتر در یکی کمتر. ولی وجود چنین حسی غیرقابل انکار است.
سوال دومتان را باید تحقیق جامع کنید. ولی دلایل مختلفی مثل ساختار فکری زنان، طراحی غیرزنانه ماشین و ساختار غیرجذاب راه برای رانندگی برای زنان دارد. از خود خانم های راننده بپرسید ببینید چه می گویند؟
سلام کسی که هیچ انگیزه و علاقه ای برای یادگیری رانندگی نداره چه طور میتونه علاقه مند بشه؟ من علاقه ای به رانندگی ندارم ولی مجبورم به خاطر یه سری مسائل یاد بگیرم از طرفی خیلی استرس می گیرم و برعکس انجام میدمکارهای مربوط به رانندگی رو در صورتی که اگر سوال تئوری از من بشه میتونم جواب بدم ولی در عمل ضعیف هستم و بسیار مبتدی بعد از چند بار تمرین هنوز اون طور که باید انجام نمیدم در صورتی که میدونم باید چی کار کنم و سرعت عمل پایینی دارم ناامید شدم دیگه. به نظرتون چی کار کنم؟؟؟؟ 
پاسخ:
با سلام.
هر کس به چیزی نیاز پیدا کند به آن کشش پیدا می کند. وقتی فردی با سرویس رفتن راحت است و علاقه ای به در ترافیک ماندن ندارد نمی توان وی را تشویق به استفاده از خودرو شخصی کرد. یا کسی که از موتور سواری می ترسد را نمی توان تشویق کرد. ولی عموم افرادی که از این دو وسیله استفاده می کنند خطر آن را برای زندگی بهتر به جان می خرند. حالا اگر خانمی علاقه ای به این دو وسیله ندارد به نظرم بسیار طبیعی است.
اگر در یادگیری مبتدی هستید در درجه اول به خاطر دل ندادن به کار است و دوم به دلیل اینکه باید خودتان راغب باشید و عطش و نیاز به یادگیری داشته باشید.
دیروز با یکی از مربیان آموزشگاه دیدار داشتم گفت دخترها خیلی سخت رانندگی را یاد می گیرند.

در کشورهای خارجی هم برخورد مربی و افسرها و آموزش هاشون مثل ایرانه یا نه؟ لطفا یه سری نکات جالبمربوط به رانندگی در کشورهای مختلف رو در وبلاگ قرار بدید به نظرم ممیتونه جالب باشه 
پاسخ:
با سلام.
اطلاعی ندارم. 
ولی به نظر من برخورد سرهنگ ها عادی و طبیعی است. آنها با توجه و شناختی که دارند نگاهشون به افراد، جامع است.
سلام کسی که علاقه و انگیزه رانندگی رو داره ولی در رانندگی خنگ هستش و چند بار باید یه مطلب رو بهش بگن که انجام بده و بعد از چند جلسه هنوز در رانندگی بسیار مبتدی باشه باید چی کار کنه؟؟یه سوال دیگه هم داشتم کسی که بخواد انصراف بده هر موقع بخواد میتونه؟باید جریمه بده؟ ترس زیاد از رانندگی رو چه طور باید رفع کرد؟به نظرم رانندگی کار بسیار سختیه و بسیار افرادی بودن که از رانندگی زده شدن و خیلی هم رد شدن.پارک کردن که دیگه نگو
پاسخ:
با سلام.
اگر کسی استعدادش خیلی ضعیف است همان بهتر که راننده نشود. توصیه می کنم چنین افرادی اگر واقعا نیازی به گواهینامه ندارند از اسنب یا تپسی یا کارپینو یا آژانسی استفاده کنند.
۲۰ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۷ علیرضا محمدزاده فرشچی
اقا خدا روشکر دفعه اول قبول شدم . 
فقط سعی کردم کار خودمو بکنم و از قبلش با خودم گفتم تهش اینه که ادم رد میشه دوباره میره دیگه . ایشالا همه موفق باشین 
خلاااااااااص
سلام برای گرفتن کلاس اضافه حتما باید بعد از رد شدن در امتحان افسر اقدام کرد یا قبل از امتحان افسر و بغد از پایان جلسه های شهر باید گرفت؟ کدومش بهتره؟ 
پاسخ:
با سلام. از آموزشگاه تون بپرسین.
سلام کسانی که ترس زیاد از رانندگی, دارن باید چه طور درمان کنن؟ خیلی ها رو میشناسم که گواهینامه دارن ولی از ترس زیاد نمیشینن پشت ماشین. 
پاسخ:
با سلام. کلاس کمکی بگیرن.
سلام اولا تشکر میکنم که مطالب بسیار مفیدی قرار دادید. سوالم این هست که واسه یادگرفتن خوب پارک دوبل و ال و دنده عقب و دور دوفرمان باید چی کار کرد؟ من دست فرمونم خوبه ولی در پارک هایی که گفتم ایراد دارم مثلا سرعت زیاد میگیرم موقع پارک دوبل و دنده عقب هم همینطور البته ایرادهای دیگه هم دارم
پاسخ:
با سلام. تمرین و مطالعه نکات رانندگی در پست شماره 30 بلاگ.
چرا اینقدر بعضی مربی ها زود عصبی میشن؟؟؟ مربی, ها که باید صبر و حوصله خیلی زیادی داشته باشن ولی خب در برابر افراد خیلی خنگ حسابی قاطی میکنن وبدتر اون طرف هول میشه و از افسرها هم بعضی هاشون جدی تر هستن 
پاسخ:
با سلام. خودتان را جای مربی بذارین. در ماشین پراید در خیابان پر از دود و هوای گرم، روزی 13 ساعت کار کنید بعد گیر یک آدم احمق بیافتید چه حالی بهتون دست میده؟
یه نفر تعریف میکرد که چند بار امتحان افسر رو داده بوده و قبول نمیشده با ریسک خیلی بالا داداشش رو میفرسته به جای خودش و اون افسر هم عکس طرف رو نگاه نمیکنه و فقط فامیلش رو صدا میزنه و طرف هم قبول میشه. 
چرا بعضی افسرها رشوه میگیرن و طرف رو قبول میکنن؟؟؟!!؟ خدایی انصاف نیست کسی که با هزار زحمت و تلاش میاد امتحان میده رد میشه اون وقت یه نفر با پارتی قبول میشه واقعا موندم وجدان بعضی ها به درد نمیاد؟؟؟؟؟؟ 
پاسخ:
با سلام. 
رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو به جهنم می روند. این دنیا ارزش از دست دادن آن دنیا را ندارد.
خدایا چرا اینقدر پارک دوبل  و دور دوفرمان و پارک ال سخته؟؟؟؟؟ بود ؟ ای کاش رانندگی فقط پارک کردن معمولی داشت 
سلام من فردا برای بار اول امتحان دارم هفته پیش میخواستم برم ولی مربیم گفت افسری که این هفته امتحان میگیره خانمها رو رد میکنه توکل به خدا دعا کنید قبول شم استرس دارم
سلام به همه دوستای گلم
من یک ساعته دارم تمام پیام های بالا رو میخونم خیلی امید وار شدم
پنجشنبه همین هفته امتحان دارم دوماهه باردارم و خیلی استرس دارم
با مربی چندبار ب جایی که امتحان میدادن رفتیم اونجا بخاطر یک آسایشگاه بوی خیلی بدی میده و من هر بار میرم حالت تهوع بهم دست میده
فقط برام دعا کنید زودتر قبول بشم چون هرروز داره حالم بدتر از قبل میشه
از دوست عزیزی که این مطلب رو کذاشته سپاس فراوان دارم انشاالله که مطالب و گفته ها یادم نره
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۱۴ بدبخت فلک زده
سلام دوستان. چقد ادمای خوش شانس و بدشانسی داریم. نظرات زیادی رو خوندم. من دوسال پیش آیین نامه رو قبول شدم اما امتحان عملی ندادم. تا الان یکبارم امتحان ندادم. آیا میتونم همین سه هفته ای ک از اعتبار کاردکسم باقی مونده امتحان عملی بدم؟ ایرادی نمیگیرن ک تا الان کجا بودم؟ 
پاسخ:
با سلام. 
چرا این سوالات را از آموزشگاه تان نمی پرسید؟
سلام‌ ممنون از نکاتتان.
حقیقتا من هم دوبار آزمون دادم و رد شدم.دفعه اول فقط بخاطر فاصله دوبل بیشتر از ۴۵ سانت  و دفعه دوم بخاطر‌پارک‌کردن در حریم‌نقاطع و رد کردن عابر !البته بگم دو عابر در خیابان وایساده بودند و داشتند صحبت میکردند و من آمدم سرعتم را کم کنم و از کنارشان رد شوم که افسر زد رو کلاج و ترمز و گفت باید وایسی و ممکنه این عابرا یهو برگردند عقب و درواقع باید پیش‌بینی میکردم !و دوبار خاموش کردن و درابتدا نادیده گرفتن ایینه واسه حرکت!
درواقع نقاط قوت دفعه اولی ک امتحان دادم شده بود نقاط ضعف‌دفعه دومم و بالعکس.اینقدر دفعه دوم استرس گرفتم که پای چپم رو کلاچ میلرزید درصورتی که دفعه اول کمترین استرس ممکن رو داشتم.درواقع از اشتباهاتی که دفعه دوم مرتکب شدم متعجب‌و‌خیلی ناراحتم و وقتی میدیدم خیلیا‌دفعات ۶ به بعد بودن که قبول میشدن‌ یه جورایی دلسرد شدم...
سلام
اونایی که میگن خیلی خوب رفتم گفت بزن دنده 2 زدم گفت بزن دنده 3 زدم ممکنه اصلا دلیل افتادنشون همین باشه چون داخل شهر دنده 3 ممنوع فکر کنم رو اینجور موارد هم باید کار کنید من خودم همه چی رو خوب زدم فقط بخاطر اینکه موقع پارک دوبل راهنما نزدم و جلوی پل پارکینگ خونه پارک کردم رد شدم
سلام امتحان شهری هر چندوقت یکبار باید باشه …! ؟؟
آموزشگاه ما یک هفته درمیان امتحان میگیره آیا قانوناً این کار درسته ؟
اینجوری خیلی اذیتیم اگه راه حلی داره و میشه عوضش کرد لطفا راهنمایی کنید کجابرم تا درست کنن…!! ؟
سلام میخواستم بپرسم تاچندبار می توانی درازمون شهری مردود شوید
سلام 
اگه رفتی امتحان بدی خیلی مودب به افسر بگید ک کاردکس تون وقت ش داره تموم میشه ( این طوری احتمالا ی کم اسون تر ازتون میگیره )
سلام دوستان . من با اینکه رانندگیم خوبه بار پنجم قبول شدم . بار اول و دوم و سوم استرس زیاد داشتم و هر بار یه نکته رو یادم میرفت بار چهارم کمربند رو نبستم! فقط یه نکته رو باید بگم بهتون که توی ایران خیلی ساده میگیرن آزمون رو و افسر ها هیچوقت بیخودی کسی رو رد نمیکنن همیشه دید مثبت داشته باشید شما ممکنه 10 بار هم رد شید و شک نکنید این به نفع خودتون هست . اگر با دید مثبت توی ماشین بشینید و با خودتون تکرار کنید که اون افسر صلاح شما رو میخواد استرس نمیگیرید!!!!! و البته حتما مراحل مختلف رو که خودتون میدونید توش مشکل دارید توی ذهنتون قبل از آزمون تکرار کنید که وقتی نوبتتون شد اون اشتباه رو انجام ندید. شب آزمون هم خواب کافی داشته باشید. اگر هم رد شدید اصلا از دست افسر عصبانی نشید و بحث نکنید چون ممکنه بعدا به ضرر خودتون تموم شه.
سرهنگ خوب هم هست ولی کم است.
سلام. من فردا امتحان دارم!!! مطمینم میفتم. بار اولم هس. دوبل و دوفرمون و دنده عقبم عالیه . فقط پارک ۳۰ سانتم افتضاحه . تورو خدا بگید باید چطور پارک کنم میخوام فردا حتما قبول شم !!!!
سلام ، کلاژ را تا آآآآخر فشار دهید....
سلام علیکم.منم پس‌فردا امتحان دارم...خیلی دعا کنید که همه چی خوب پیش بره...ان‌شاءالله همه به خواسته‌تون برسید...
التماس دعا
عالی بود
دمتون گرم
دفعه اول قبول شدم
سلام. من همه ی آزمونها رو دفعه اول قبول شدم بجز شهری که اونم افسره خیلی رو مخ بود و با پسرا لج کرده بود . روز اول رفتم دور دو فرمان و دوبل رفتم ، دوبلو خیلی خوب رفتم اما سر دور دو فرمان دنده ی ماشینه از بس باهاش آزمون گرفته بودن آسون عوض نمیشد واسه همین یکم هل کردم پدال گازو زیاد فشار دادم طرف مردودم کرد یه جلسه م آموزش زد. جالبش اینجاس که سه تا اشتباه زده بود برگم ولی میگف چهارتا اشتباه داشتی وقتیم بهش گفتم سه تاس که اشتباهم یکیم از خودش زد مردودم کرد 😐😐 در این حد رو مخ بود که به یه خانم که سر دوبل نزدیک بود بره تو جوب قبولی داد. اما دفعه دوم یه افسر خیلی خوش برخورد و باحال افتاد که دور دو فرمان رو رفتم تا دنده دو و سه هم رفتم ( تو سه گفتم استثناس ) یه دوبلم رفتم که گف ینی الان تمومه؟! منم اطرافمو نگا کردم دیدم جلو مدرسه س گفتم نه اینجا ممنوع بود 😅 بعد بم گفت قبولی پیاده شو ( تو پیاده شدنم دقت کردم که با دست راست دستگیره رو باز کنم )
خلاصه اینکه آزمون شهری سخت نیست فقط نباید استرس داشته باشین فوقش یکی دوبار مردود میشین ولی اخرش گواهینامه رو میگیرین
من روز امتحان نمی دونم چرا یادم رفت ترمز دستی رو بدم پایین انقدر از دست خودم عصبانی هستم که حد نداره ، به خاطر همین رد شدم  اصلا رانندگی نکردم
سلام ،،، آیا میتونیم هر شهری که خواستیم امتحان بدیم ؟ مشکلی واسه تمدید پیش نمیاد ؟ من دانشجو ام میخوام ببینم امتحان بدم یا برم شهر خودم ؟
سلام خسته نباشید.من تاحالادوبارامتحان شهری دادم.بار اول سرهنگ خیلی خسته شده بود بهمون ارفاق نمکرد.توی دور دوفرمان ماشین خاموش شد.بعد سریع پیاده کرده گفت ردی.دیروز هم امتحان داشتم سرهنگ عوض شده بود خدایی خیلی سرهنگش خوب بود ولی من اینقدر استرسم بالا بودکه دست وپاهام داشت میلرزید.برای همین ردم کرد دعاکنید حداقل هفته دیگه قبول بشم.ممنون
سلام دوستان،امروز من.برای بار سوم امتحان دادم،خب دفعات قبل که امتحان دادم دقت.نکردم و رد شدم،ولی امروز واقعا گل کاشتم،افسر آزمون گیرنده خیلی ازم خوشش اومد درضمن خیلی هم سخت گیر بود،از 25نفر امتحان گرفت فقط5نفر قبول شدن که من دومین نفر از قبولی ها بودم.
پیشنهاد من به شما اینه که اصلا استرس نداشته باشید چون عاملی که باعث رد شدن شما میشه استرس شماست.
موفق باشید
سلام هزینه امتحان عملی مال پزشکی چقدره
اخه آموزشگاه رفتم ۶۶ شده بار دوم به بعد ۲۹ تومن مال بنیاد تعاون ناجا بهش اضاف شده
این تعاون ناجا چه ربطی امتحان عملی داره اخه مال اونهایی که پزشکی نبودن این مبلغ نبود فقط هزینیه دوساعت کلاس و ۱۰۰۰ تومنه 
با سلام. به نظر من استرس نه کمه کمش خوبه و نه خیلی زیادش.خیلی کم که باشه اعتماد به نفس کاذب میده و زیادش رو هم که خودتون میدونید
تجربه ای که من داشتم اینه که حواستون رو فقط جمع کنید، دقتتون رو ببرید بالا، مقررات رو به درستی رعایت کنید، فس و فس هم بکنید خیلی بهتر از اینه که دستور افسر رو سریعا انجام بدید.با کمترین سرعت مطمئنه که باعث ترافیک نشه حرکت کنید.هر تغییر جهتی که خواستید بدید بایستی سرعت رو کمه کم کنید و راهنما یزنید و سه تا آیینه رو نگاه کنید و مکس کنید، سرتونو بندازید بیرون و عقبو ببینید، درسته این چیزا خیلی لازم نیست ولی چون افسر مطمئن شه حواستون جمعه و احتیاط زیاد میکنید بهتر خوشش میاد.فقط مواظب باشید خیلی هم صبر نکنید تا راه بندون شه پشتتون.دور زدن و دنده عقب رو اجازه بگیرید، گاها فراموش میکنید.همین که خیال افسر از ایمنی راننده راحت شه بهتر نرم هم میشه.حق تقدم حتی اگه با شما بود ولی ماشینای دیگه ای هم بودند، عجله نکنید و بذارید محیط خلوت شه.
راستی ترمز دستی اول حرکت یادتون نره! ماشین رو شن رو دوباره استارت نزنید، بعضی ماشینای آزمایش احتیاج به گاز زیاد دارن،علی الخصوص که 5 نفرید تو ماشین، کافیه تا 3 بالا ببرید گاز رو  و کلاج رو خیلی آروم بالا بیارید، راهنما رو فراموش نکنید😊
سلام ، ببخشید روز آزمون عملی شهر رو معمولا پنج شنبه میزارن؟ یا مممکنه هر روز دیگه ای هم باشه؟
من برا چهارم دارم میرم امیدی هم به قبول شدن ام ندارم اصن😐😅
من فردا امتحان شهری دارم.از همه لحاظ خیالم راحته واصلا استرس ندارم.ولی من هشت سالی میشه رانندگی میکنم.با انواع ماشین مثل نیسان پاترول .تویوتا 3اف انواع سواری پژو .زانتیا.مگان.رانندگی کردم .و رانندگی رو دوست دارم .ولی ایین نامه رو بار دوم قبول شدم..بنظر من سرهنگ بیخودی گیر نمیده .اگه رانندگی تون بی نقص باشه و راننده باشین قبول میشین .انشالله همه موفق باشن.یا حق
سلام
ببخشید یه سوال داشتم لطفا راهنماییم کنید
من 4 سال پیش ازمون ایین نامه دادم قبول شدم اما بعدش دیگه پیگیری نکردم تا وقتی که 2 سال گذشت و اعتبار کاردکسم تمام شد الانم به شهر دیگری منتقل شدم و وقتی رفتم  پرونده  از اموزشگاه بگیرم منشی گفت الان نمیتونم کاردکست بدم یه روز دیگه بیا و من فقط پرونده ازشون گرفتم. ولی دیگه مشغول درس شدم و نرفتم سراغشون.
حالا بعد از 4 سال دوباره میخوام گواهی نامه بگیرم اما راهنمایی رانندگی شهرمون میگن پروندت ناقصه برو کاردکسش بیار

رفتم اموزشگاه ولی تفره رفتن که ما بهت کاردکس دادیم و خودت گمش کردی در صورتی که اینطور نیست. حالا نمیدونم کجا پیگیری کنم

لازم به ذکره که اموزشگاه موقع تحویل دادن کاردکس امضا و رسید از هنرجو میگیره اما من امضایی به انها ندادم یعنی فقط پرونده بهم دادن

اگه میشه یه عکس از کاردکس بهم نشون بدین چون من نمیدونم چه شکلیه اصلا
پاسخ:
سلام. یه آموزشگاه برید بهتون نشون میدن.
سلام.  من چندین بار امتحان دادم و رد شدم. هر بار هم بیشتر خانمها رد میشدن !
اون مهربان تر بودن افسر با خانمها رو من که ندیدم !
پاسخ:
با سلام.
افسرش بی «احساس» بوده
یا
دچار عارضه «زن زدگی» شده!
ما وقتی یک گزاره ای رو میگبم، مطلق نیست نسبی اه.
سلام من برای بار دوم رد شدم بار اول خیلی خوب بودم این بار فقط پارک دوبل ازم گرفتم با جدول فاصله داشتم 45 سانتی بیشتر شد ولی خوب نا امید نیستم به تلاش خودم ادامه میدم
سلام کسی مال ازمون عملی مجدد پزشکی میدونه قیمتش چقدر؟ 
ًسلام من تازه دو روز دیگه امتحان فرمان دارم ... برام دعا کنین 
من ازمون أصلی اولین بار قبول شدم 
سلام.من سه بار توی ازمون رد شدم هر بار با بچه ها میحرفیدیم از بد بودن رفتار افسرها میگفتند ولی من به شخصه برخورد بد ندیدم و هربار رد شدنم به خاطر استرس و خوب عمل نکردن خودم بود..یکبار ترمز دستی نکشیدم یک بار رو دنده استارت زدم و یک بار حواسم فقط به این بود که رو دنده استارت نزنم هرکاری میکردم نیم کلاج نمیشد نگو اصلا رو دنده نزده بودم:))))))))))
صبح امتحان دارم..استرس دارم از این سیستم مزخرف نوبت گیری برای امتحان خسته شدم.دلم مخاد قبول شم.و اینکه یک سوال ایا میشه از عملکرد یه اموزشگاه شکایت کرد؟اموزشگاه محسن در تهران برای نوبت ازمون باید روز قبل ساعت پنج صبح بری پرونده بذاری تا ساعت 8 پرسنل بیان و شاید نوبت بهت برسه شاید نه:/ 
پاسخ:
با سلام. حتما میشه. خودتان بررسی کنید که زیر نظر اتحادیه یا راهنمایی رانندگی هستند بعد به همون جا شکایت کنید.
خوب من امروز برای بار سوم امتحان دادم رد شدم دو بار پارک دوبل گرفت ازم دفعه سوم گفت از پارک دوبل بیا بیرون ماشین سر پام خاموش شد ولی از خودم شکر خدا امروز راضی بود نباید ناراحت شد که ردی میشه تسلط بهتر میشه البته این سرهنگ ما عادت ندارد تا بار 4 به راحتی قبول کنه مگر اینکه واقعا رانندگی حرفه ای باشی
سلام.من18سالمه. هفته ی پیش ایین نامه دادم بار اول قبول شدم.اما واسه جلسات رانندگی فقط شش جلسه رفتم ینی شش جلسه دیگه دارم اما مربی و بقیه بم میگن خوبی نمیخاد بقیه جلساتو بری بابامم میگه خودم هم بات تمرین میکنم تا بهتر شی حالا امروز ب مربیم گفتم فقط ی جلسه دیگه واسم بزار ک دیگه اخرین تمرینامو انجام بدم ک بعدش برم امتحان بدم اما خیلی استرس دارم ب نظرتون چکار کنم?اخه مربیم هم خیلی لفتش میداد واسه جلساتی ک واسم میزاشت ی روز یا نبودش یا ماشینش خراب شده یا هرچی منم اعصابم خورد شد بش گفتم دیگه نمیخام جلساتمو بیام کامل حالا ب نظرتون چکار کنم?
سلام.
دوستان کسی اینجا شیراز امتحان داده؟! اونجا هم پارک دوبل رو حتما میگیرن؟!! کسی تجربه ای داره که دوبل ازش نگرفته باشن؟! یا آموزشگاهی تو تهران بوده که نگرفته باشن؟
۰۴ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۹ سمانه بهزادی

سلام اموزشگاهی که ثبت نام کردم،برای خودش کاسبی خوبی راه انداخته ،میگه همه مربی ها خوبن در حالی که واقعا بعضی هاشون عمدا خوب اموزش نمیدن و وجدان کاری ندارن!من اموزشی ۲ساعت با یه مربی خوب برداشتم ،تازه فهمیدم معنی رانندگی رو
منکه بار اول میخواستم دنده عقب بگیرم زارتی رفتم تو جوب😒😅
با سلام ایا به غیر از اون بار اول که پیش پزشک رفتیم باید یک بار دیگه هم بریم؟البته من مشکلی نداشتم.
سلام 
برا دفعه اول امروز رد شدم آینامه هارو هر دوتاش رو جفت دفعه اول با 29 قبول شدم 
یک دور زدم عالی بود بعد گفت پارک دوبلش کن یک تاکسی رو تخیلی پارک مرده بود پارکم کج شد البته قبلا زیاد کج میزدم واقعا عشق ماشین و موتور بودم امروز حالم از ماشین و گواینامش بهم میخوره یه زمانی چش میکشیدم هیجده سالم بشه ثبت نام کنم امتحان بدم بگیرم گواینامه رو اما نمیدونم امروز چرا گاز ماشین سنگ بود کلا ۵ سانت میرفت پایین من پژو پراید تمرینی تیبا تمرینی سمند و و نیسان و دوتا  وانت پیکان سوار شدم هیچ کدوم همچین گازی نداشت گفته بودن کلاچش خیلی بالا درگیر میشه ولی فکر نمیکردم تا این حد ولی گاز ماشین گند بود کسایی رد شدن گفتن بهم ولی باور نکردم 
تا نشستم خودم فهمیدم هرکی بشینه حتی پایه یک هم داشته باشه بدون صدا و گاز زیاد اون ماشین رو نمیتونه حرکت بده پاک چرت بود 
هفته دیگه افسرا عوض میشن چون هفته قبل همینا بودن ولی من امتحان نداشتم چون باید یک هفته از اینامم میگذشت با قانون های چرتوشون

وقتی امروز پیاده شدم برا ۲ گذشته بود جای ساعت تمرین حالا این ۲ یعنی ۲ جلسه یا همون یک جلسه و دوساعت هستش 
اگه کسی میدونه جواب بده ممنون میشم راستی ۳۴ تومن اموزشگاه فعلا گرفت ازم غیر اون هزار تومان 
من هنوز جلسات شهریم تموم نشده احتمالا هفته بعد برم امتحان بدم ایشالا همه شرکت کننده ها برای بار اول قبول بشن
سلام من فردا آزمون تو شهری دارم برای چهارمین بار.
بعد از یک سال میخوام برم واسه امتحان یکبار تمرین رفتم.
متاسفانه اموزشگاهی که میرم خیلی شلوغه و ماهی یکبار نوبتت میشه واسه امتحان.
حالا
به امید خدا و کمک کائنات و تمرکز و دقت خودم ببینیم چی میشه.
سلام من بار اول خیلی استرس داشتم ولی ماشین ازمون خداییش کلاج و تعوی دندش خیلی با ماشین اموزش فرق داشت قلق خاص خودش رو داشت.بار دوم خیلی خوب بودم گفت برو دنده دو رفتم گفت برو 3رفتم گفت برو 4گفتم نمیرم.گفت دور بزنحواسم نبود با همون سه دور زدم مشکلی نبو دگفت از اونن ماشین پارک دوبل بگیر با همون دنده س. و بدون کم کردن سرعت رفتم برای پارک. سرعت بالا بود ماشینه رو جا گذاشتم. دیگه فهمیدم که ردم دور زدیم برگشتیم جای اول. برام دعا کنید که قبول بشم چون واقعا با مشکلات زیادی تونستم تو کلا سا شرکت کنم.
سلام من پونزده سالمه از چهارده سالگی رانندگی رو یاد گرفتم الان خوب بلدم تو شهر رفتم تو مشهدم که شلچغه رفتم تو جاده حدود صد کیلومترم رفتم من با داییم که تقریبا هم سنمه کل گذاشتیم هر کی به بار اول قبول شه میخوام بدونم آیا امکانش هست که بار اول قبول شم؟چون خیلی هارو میشناسم که خیلی حرفه ای بودن که تو پیستم میرفتن ولی بار دوم قبول شدن و میگن که همیشه بار اول به یه بهونه ای میارن رد میکنن
اسم افسر رو از کجا باید فهمید قبل امتحان شهری ممنون میشم اگه بگید فردا امتحان دارم
من دو سال پیش ثبت نام کردم. اولین ازمونم و بدون غلط قبول شدم
دومی و رفتم امتحان بدم افسره شروع کرد به ناخن گیر دادن که چرا اینجوریه . به موهای پسرا گیر داد و کلی داد و بیداد کرد . قشنگ یه کاری کرد هممون نابود شیم :))
امتحانشو بین 20.30 نفر سه نفرقبول شدن
یکیش من بودم . بعدش میخواست بیاد تو شهر و امتحان بگیره
که من نرفتم . یک سال و نیم گذشته . فردا میخوام برم امتحان بدم
واقعا نمیدونم چرا اینجوری رفتار میکنن
اینا اگه رییس جمهور میشدن همرو به صلیب میکشیدن .
ناخن منو چیکار داری . به یکی گیر داده بود ادامس چرا میخوری . خوب نخوره که ساعت 7صبح تو از بوی دهنش خفه میشی :|
من بار دومه که میرم امتحان امیدوارم که اینبار قبول بشم توکل به خدا
 سلام
میدونم برای پسرها عجیبه ولی من از رانندگی متنفرم .تئوری ها رو بار اول قبول شدم یکی 28 اون یکی هم 29. اما عملی. یکبار امتحان دادم چون کلاس داشتم. اون یکبار اینقدر بد بود که تنفرم نسبت به قبل هم بیشتر شد.
کلا رانندگی هم سخته هم بیخود.

من  قبول شدم دفعه اول. تقریبا40 نفر بودیم
4تا پسر قبول شدن و من .
رو خلاص کردن دنده و دستی کشیدن و خاموش کردن قبل پیاده شدن خیلی حساس بود.
و موقعی که از پارک میخوای بیای بیرون پشت سر و نگاه کنی.
وقتی تو ماشین نشستی و میخوای بری پشت قرمون
از سمت چپ پیاده نشی .
بیشتر دوبل براش مهم بود
که این خودش کم چیزی نیست
کنترل فرمون و کلاج و گاز و همه اینا توش هست
در ضمن کسایی که میگن ضعف دختر دارن
اصلا اینجوری نیست
اصلا نگاهم نمیکرد
بیشتر کسایی که واسه امتحان اومده بودن دختر بودن
که رد شدن . پسرا بیشتر قبول شدن
بیشتر پسرا پارک دوبلشون تو جدول بود
میرید خراب میکنید میاید میگید پسرارو قبول نمیکنه دخترارو قبول میکنه .
اگه خوب باشید و خوب رفتار کنید کسی ازتون ایراد نمیگیره
مگر اینکه افسر واقعا بیمار باشه
با سلام من هفته قبل ازمون شهری رو که دادم ردم کرد سرهنگ بعد تو برگه تیک زده دور زدن با دو فرمان در حالی که من فقط دوبل و دنده عقب رفتم اصلا با دو فرمان دور نزدم و همچنین نداشتن اعصاب ومهارت در رانندگی و برخورد با اشیا و وسایل دیگر رو هم تیک زده بود در حالی که من یک میلی مترم با چیزی برخورد نکردم بعد من هم یکی تو پارک دوبل ماشین رو زد به جدول و سرهنگ همه ۴ نفرمونو رد کرد و گفت پیاده شید واقعا نمی‌دونم چرا بعضی از آدما اینجوری میکنن انصاف هم چیز خوبیه
سلام خدمت مدیریت سایت و رفقای عزیزم.من واقعا استرس داشتم چون هم پسر عمه و دایی و خاله و عره و عوره و شمسی خانوم که نابینا هم بود گرفته بودن و من افتاده بودم.و فکر میکردم قرار نیس بگیرم  ا خداروشکر قبول شدم افسر خیلی مهربون و خوش برخورد و خنده رو بود دمش گرم.فقط ممنوعیت ها رو بدونید که اشتباه نکنید.دستتتون درد نکنه بابت مطالب مفیدتون اجرتون با خود خدا.اروم باشید هیچی نیست
سلام سلام دوستان دهم دی ماه نودشش بار دوم قبووول شدددم،،، دوستان شب قبل امتحان حتما مطالعه اصولی رانندگی رو مطالعه کنیذ(جزوه تون، یا سایت ) خیلیییی مفییدددد علت رد شدن بار اولم دوره نکردن بود،،،
خب نیازی نیست حتما ماشین واسه تمرین داشته باشید، تو اتاق بنشینید و عملا تمام عملیاتی ک  میخواین سوار ماشین بشین از سوار شدن تا پیاده شدنش رو فرضی انجام ردین ،،،،،، 
انجاااام بدین حتماااااااا تاثیرشو ببینید،،، حتی اینکه تو نوبت واسه امتحان هستی مرورکن ،ووووو حتما تو جای خلوت باش ک اصلا صحبتهای دیگران رو گوش ندی ،،،،،

من اینگونه قبووول شدم🌹🌹🌹
۱۲ دی ۹۶ ، ۱۵:۳۷ بنده خدا
سلام
برای مطالعه ی پست هایی که رمز عبور می خواهند، چه رمزی باید وارد کنیم؟
سپاس
پاسخ:
با سلام.پست های رمز دار فقط مخصوص خودم است.
۱۲ دی ۹۶ ، ۲۳:۴۵ بنده خدا
لطفا یک پل ارتباطی با خودتان می فرمایید؟
سپاس
پاسخ:
سلام. همین بخش نظرات یک راه ارتباطی است. اگر نیاز باشد خودم ایمیل میکنم.
سلام.من هفته پیش رفتم نوبت گرفتم برای امتحان شهری.
و قبض امتحان مجددم برای امتحان پرداخت کردم ولی برام کار پیش اومد و نتونستم برم.خواستم بدونم برای امتحان دفعه بعد بازم باید قبض پرداخت کنم?
همش فکر میکنم نمیتونم قبول شم چهارشنبه باید برای بار دوم امتحان بدم برام دعا کنید 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
سلام. یک سوالی داشتم که دقیقا باید چی کار کنیم تا دوبلمون به جدول نخوره و از جدول فاصله بگیره؟ من با مربیم همه دوبلام رو خوب میزدم اما الان دفعه پنجمه که رد شدم !!!و واقعا ناراحتم. خواهش میکنم هرگسی میتونه بهم کمک کنه
دوستان عزیز سعی کنید بدون استرس امتحان بدید حتما قبول میشید
سلام. یک سوالی داشتم که دقیقا باید چی کار کنیم تا دوبلمون به جدول نخوره و از جدول فاصله بگیره؟ من با مربیم همه دوبلام رو خوب میزدم اما الان دفعه پنجمه که رد شدم !!!و واقعا ناراحتم. خواهش میکنم هرگسی میتونه بهم کمک کنه
چرا افسرها با زود باش زود باش و کند نرو بی ادبی سعی بر به هم زدن ذهن هنرجو دارن این چه کاریه مثل انسان رفتار کنن میخوان رد کنن هم رد کنم قراره ما مهارت رانندگی امتحان بدیم نه چیز دیگه.
پاسخ:
سلام. بله. حق با شماست.
من هفته پیش امتحان داشتم سرهنگش خیلی خوب بود گفت من کاری ب هیچی ندارم فقط یه پارک دوبل امتحان میگیرم 
منم بار اولم بود خوشحال شدم گفتم قبولم حتما ولی پارک دوبلم خراب شد رد شدم خیلی افسوس میخورم 
مربی ام هم خدا ازش نگذره  خیلی کوتاهی کرد  فقط کلاسو زودتر تموم میکرد منم واقعا مسلط نیستم به رانندگی احساس میکنم 
حالا امیدوارم این هفته قبول شم 
سلام منم دفعه اول امتحان دادم دوبلم خوب شد بعدش گفت دنده عقب برو حواسم نبود فرمون رویک ونیم دور بچرخونم کج رفتم عقب ردشدم همش بخاطراسترس بود هفته پیشم برای باردوم امتحان دادم دوباره تول شدم ایندفعه دوبلم خراب شد برای اولین بار سپربه سپر خورد حالا هفته دیگه امتحان دارم باز هرسری55هزارتومن میریزم  استرسی کهواسه این دارم  واسه کنکورنداشتم کاش میشد رشوه دادقبول شد حاضرم یک میلیون بدم فقط قبولم کنن 😞😞😞
دوستان من تجربیاتم خدمتتون میگم شاید مفید باشه
اینکه دوستان میگن همه رو بار اول رد میکنن اینطور نیست و اگرم باشه احتمال خیلی کم من هم خیلی دیدم بار اول قبول شدن 
نکته ی بعد : هرچقدر استرس نداشته باشی و سخت نگیری راحتر میتونی قبول بشی و اکثرا دوستان میگن سرهنگ بد اخلاق هست و خراب کردیم اتفاقا من زمانی قبول شدم که بدترین سرهنگ ممکن امتحان گرفت من فقط کار خودم کردم حس میکردم دوستم کنارمه و سخت نگرفتم 
از سرهنگ های مهربون بیشتر بترسید چون خیال میکنید راحت قبول میشید همین باعث میشه حین امتحان سخت نگیرید و بعضی نکات رعایت نشه و قبول نشید 
نکته ی مهم اینه اینکه کی میرید امتحان بدید و..به کسی نگید که استرس قبول یا قبول نشدن بگیرید 
نکته ی خیلی مهم اگر صد بار هم رد بشید باز تلاش کنید و موفق میشید در نهایت
به سلامتی من برا دفه سوم رد شدم، پارک دوبلممم فاصلش بیشتر از بیست و پنج سانت شد گفت برو دنده عقب ماشینو نزدیک نکردم به جدول، واقعا خسته شدم عصآببببممممم داغغغغوووون
من فرداامتحان دارم اولین بارم هست یکم استرس دارم 
سلام من بعد هفت بار رد شدم قبول شدم . هر بار به خاطر عدم رعایت فاصله عزضی و طولی بود . به نظر من توی پارک دوبل خیلی مهم هست که  ماشینی که میخایی دوبل بگیری ازش فاصلش تا جدول کناری چقد باشه باید با اون هم تنظیم کتی مثلا اگر از جدول فاصلش زیاد باشه فرمون دوم رو باید زودتر بزنی .
ولی خدایش دفه اخر داشت جفت پاهام میلرزید 
انشاءالله همتون قبول بشید
۲۹ بهمن ۹۶ ، ۲۱:۲۲ اشکان بدبخت
سلام من دوهفته پیش  واسه بارسوم امتحان دادم همرودرست زدم سرتقاطع اجازه گرفتم دوبل زدم گفت سطل اشغال اینجاس ولی سطل اشغال نداشت وروبروی مدرس منوردکرد امروزم برای بار چهارم رفتم امتحان بدم نزدیک 100نفرمیشدیم کلا دوسه نفروقبول کرد اوناروهم چون توکوچه خلوت شانسی امتحان گرفت قبول شدن بقیه رو نصفشون رومیبرد دوتاخیابون بالاتر جلوی دست انداز پارک دوبل میگرفت بچه ها میگفتن نمیشه میگفت ردی یگه ام میزدن عقب ماشین میرفت رودست انداز نمیتونستم درست دوبل بزنن دوبله خراب میشد نصف دیگرم میبرد سرتقاطع یه خیابون دیگه بعدازاینکه ایست میکردیم چپ وراست رونگاه میکردیم میرفتیم میگفت فلان ماشین یا فلان موتور ازاونورداره میادباید وایسی اون رد شه مردودی من روهم برد سرتقاطع همه مارها رودرست انجام دادم گفت اون وانت که ازاونورمیاد باید میزاشتی اول اون بره بزن بغل پیاده شو  طرف از سال65راننده بود تازه اومده بودگواهینامه بگیره انداختش یکی دیگه همسن بابام بود 15سال راننده بود انداختش خدا بگم چکار کنه این افسرارو اخه چرا اینقد مردم روادیت میکنن ازساعت هشت صبح توسرما وایسادم تاساعت ده صبح اخر انداختمون بعد رفتم دوباره55هزارریختم حسابشون اخه این انصافه کسی که ماهی حدود یه تومن درامدشه هردفعه55تومن بده پولش به کنار چقدر مردم روعلاف میکنن دوماهه افسرایکی ازیکی بدتر به مربیمم زنگ زدم حرفموتایید کرد میگه جاره ای نیست بایدصبرکنی😒😒😒
سلام.اگه بعد قبولی در ازمون شهری و قبل از اینکه گواهینامه بیاد پلیس مدارکو خواست چی کار باید کرد
اگر در ازمون تو شهری مردود شوم شرکت داخل کلاس های جبرانی الزامی است
با سلام بنده یه سوال داشتم و اینکه اگر اولین بارت باشه که آزمون شهر میدی ، سرهنگ ها راحت تر ردتون می کنن و اینکه تعداد دفعاتی که رد شدیم در احتمال قبولی مون در دفعات بعدی تاثیر میگذاره؟
سلام بهزادجان من  دفعه پنجممه هنوز قبول نشدم اونجورکه تجربه کردم ودیدم دفعه اول ردت کنن بستگی به افسر داره بیشترشون دنبال بهونه ان نفر اولوردکنن اما خیلیا روهم دیدم دفعه اول قبول شدن خودم من دفعه اولم افسره بداخلاق بود اما سعی داشت قبولم کنم بخاطر استرس سه چارتا غلط داشتم گفت اشکال نداره برو دوبلوزدم دنده عقب گرفت دنده عقبم خراب شد خودش ناراحت شد ردم کرد دفعه دومم افسره بد نبود اما من استرس داشتم دوبلم خراب شد دفعه سومم همه رودرست زدم اما چون جلومدرسه بودم ردم کردفکرمیکردم چون دفعه سوممه گذشت کنه دفعه چهارمم همین فکروکردم اما افسره دفعه چهارم بخاطر حق تقدم از63نفرمون 4نفروقبول کردبقیه روردکرد دفعه پنجمم که امروز بود افسرش خوب بود اخلاقش اما هرکیومیبرد یجا دوبل میگرفت منوچندنفروبرد یجای شیبدار دوبلمون خراب شد ردشدیم خواستم بدونی دفعه دهمتم باشه اگه اشتباه کنی ردت میکنن اما شانس خیلی مهمه اگه افسرخوب بهت بخوره قبول میشی حتی اگه دفعه اولت باشه اما بعضیاشون خیلی حساسن اگه همه چیرودرست بزنی ومثلا یه راهنما نزنی یااجازه نگیری ردت میکنن اما بعضیاشون خوبن حتی ازروخط ممتدردبشی یااجازه نگیری کاری ندارن فقط ازت پارک دوبل درست میخان درکل هرافسر یجوره اخلاقش بستگی به شانست داره که کی به پستت بخوره
مطالب جالبی بود
به شخصه کتبی ها رو بار اول قبول شدم. اما بار اول که رفتم شهری البته قبلش با ماشین خراب یکی از بچه ها کلی تمرین کرده بودم که دیگه مشکل پدال ها خصوصا کلاج نداشته که کاملا هم مفید واقع شد چون همون لحضه اول متوجه شدم که پدال ها تعطیل هستن و کلا فرمونم اسم هیدرولیک داره و همون جلو چشم ما یکه بیچاره ای چهار بار تو دوبل ماشینش خاموش شد.
در هرصورت نکته عجیب این بود که با این همه تکرار موارد که میرم این کارارو انجام میدم بازم  همون اول کار فراموشی گرفتم و دستی رو نخوابوندم !!! حالا دم افسر با اینکه اعصابم نداشت پیادمون نکرد.
ده متر جلو تر یه ماشین بود حرکت نکرده گفت ازش دوبله برو با تمام ظرافت رفتم فرمون اول عالی فقط تو فرمون دوم چون همیشه به هیدرولیک روان عادت داشتم فرمون این اتوبوسشون رو با حساب اون پیچوندم که فرمون پیچید اما چرخا نه D:  و دوبلمون خراب شد و رفع زحمت کردیم. رفت برا بار دوم
البته همون جا همراه من چند نفر هم بار اول قبول شدن و رفتن.به شخصه برای یه سری موارد بهونه ای ندارم و جدا باید یاد گرفت حالا حتی ماشینم خراب باشه شاید یه روز دوستتون ماشین خرابش رو داد بهتون پارک کنید و ادم باید کارش رو را بندازه- اما شانس هم خیلی موثر هست شاید اگه همون شروع نکرده دوبله نمیخواست منم امروز قبول بودم.
 در هر صورت دل سرد نشید چیز خاصی نیست یه گواهی که به بقیه بگه مهارت کافی برای ماشین روندن رو دارید و فردا قرار نیست تو خیابون ملت رو زیر بگیرید D: .
فکر پولشم نکنید چه میشه کرد دیگه ملت هم باید پول دربیارن /: فدای سرتون.
سلام 
من یه سوال داشتم،مگه میتونن امتحان رو تو پارکینگ اموزشگاه بگیرن اخه؟؟
پاسخ:
با سلام.
این ها را با صحبت حل کنید نه اینکه قانونش هست یا نیست. معمولا اصلا چنین چیزی رایج نیست. 
امروز برای بار پنجم امتحان دادم و قبول شدم، اتفاقا افسر از تمام افسرای قبلی بداخلاق تر و سخت گیر تر بود، وقتی کارم رو تموم کردم بهم نگفت قبولی، گفت برو بشین عقب، و تمام حواسش بود خطایی تو خاموش کردن ماشین پیاده شدن و حتی از کدوم در عقب وارد ماشین شدن ببینه. وقتی نشستم عقب گفت قبولی، فقط منتظر بود سوتی بدم تا با وجود پارک دوبل و دنده عقب و رعایت همه قوانین ردم کنه. به نظرم وقتی تسلط کافی داشته باشید افسر هر کسی هم باشه نمیتونه ازتون ایراد بگیره، تسلط هم با تمرین زیاد حاصل میشه، اگه فکر میکنید زیاد مسلط نیستین نرین امتحان بدین آدم دلسرد میشه. ایشالله همه موفق باشید.
سلام سوالم اینه که واقعا قرص زد استرس اثرمیکنه؟میگن ازاین قرصابخوری ریلکس راننگی میکنی قبولی
من یکشنبه امتحان دارم.این استرس لعنتی نمیذاره کارم رو درست انجام بدم.اعصابم خرده.دفعه اول هنوز سی سانت از محل ازمون دور نشده بودیم که گفت برو پارک دوبل.و دوبلم خراب شد از طرفی گفت دنده عقب برو و بعد هم گفت ماشینو از پارک خارج کن که اینقدر هول شدم نزدیک بود بزنم به ماشین روبرویی.موندم این هفته چه کنم

اینا آموزشگاه غیر استاندارد

ماشیناشون که بدرد نمی خوره

جاده ها هم که آشغاله

ملت هم که مثل ... رانندگی می کنند

افسر هم که مثل ...

اینا به جای گیر الکی به ما، بیایند این آدم های بیشعوری که هنوز بعد از 10 20 سال رانندگی در ایران هنوز نمی دونند کجا پارک کنند ، کجا پارک نکنند. کجا واستن ، کجا برند.


در مورد پست شما، همش شانسی است، افسر یک موقع یکی عالی میره میگه ردی

یکی دیگه کلی گند میزنه سوتی میده میگه قبولی



منم برای باره سوم قبول شدم
خیلی حس‌خوبی داره
ممنون بخاطر مطالب خوب و مفیدتون.من خودم هنوز یه هفته از آموزشم مونده برام دعا کنید ایشالا همه قبول میشیم🌹دوستانی هم که بیش از ۵ باره میرن و قبول نمیشن ناامید نشن و ادامه بدن
استرس امتحان  طبیعی هستش وقتی که سرهنگ بیخود و بی جهت رد میکنه.من از این میترسم بیخود و بی دلیل منو رد کنه باید اینو یه کاریش کرد که سرهنگ بی دلیل کسی رو رد نکنه.بهترین کار اینه که اگه کسی رو بی دلیل و فقط با یه اشتباه جزعی رد کرد همه بیان و اعتراض کنن نه فقط یه نفر یا دو نفر.

پاسخ:
سلام. 
من درباره اینکه چطور سرهنگ ها رو دور بزنیم نوشته ام. زیاد با سرهنگ جماعت درگیر نشوید چون آنها همکار آموزشگاه ها هستند و همکار ها هیچ وقت رابطه شان را به خاطر مشتری موقتی خراب نمی کنند. هر چند حق با شما باشد.
در سربازی، کادری ها در حق سرباز ها خیلی ظلم می کردند. رفتیم به فرمانده اعتراض کردیم گفت من بخاطر شما سرباز ها که یک سال هستید و بعد می روید رابطه ام را با همکارم بهم نمی ریزم هر چند حق با شما باشد. 
سلام وقت بخیر من واقعا دیگ ناامید شدم دیروز کلاسای عملی تموم شدو مربیم بهم امتیاز 17داد دوفرمونه رو ضربدر زده عدم تسلط ب کلاج وگاز ضربدرزده درصورتی ک من دوفرمونه رو خیلی خوب میزدم همش بهم میگه بری پیش افسر ردی خیلی ناامیدم بعداسترسمم فوق العاده زیاده درحدی ک پاهام میلرزه شب وروز فکرم شده پیش افسرچیکار کنم
پاسخ:
سلام. یکبار بزن توی دیوار تا استرست بریزه. :))
تا حالا فکر کردید که چرا آدم های بی خیال استرس ندارند؟
سلام دوستان من فردا امتحان شهری دارم .... ممنون از لطلاعات مفیدتون ... من فردا امتحان دارم امیدوارم خوشحال برگردم

من منطقه ای که هستم یک مشت افسر احمق و نادان امتحان می گیرند.

اینا تبعیض می گزارند و مثلا یکی ماشین 3 بار خاموش شد ، گفت قبولی و یکی دیگر یکبار خاموش شد گفت ردی.

معلوم نیست چه مرگشونه ، دیگه حالم داره از این افسراس احمق بی شعور به هم می خوره.

این راهور خبر مرگش نمی تونه چهارتا آدم بفرسته واسه امتحان

سلام  خسته نباشید مطالبتون فوق العاده اس. متاسفانه من زیاد استرسی هستم نمیدونم با این استرس زیادم چکار کنم تا حالا 5 بار امتحان دادم که هر 5 بار هم یه خاطر همین استرس زیادم رد شدم استرسم به حدیه که پاهام اینقد میلرزه دیگه نمی توتم کلاچ رو فشار بدم و بیشتر دست و پامو گم میکنم. من فقط باید کنترل داشته باشم روی استرسم. چون با ماشین شخصی که تمرین میکنم کارم عالیه فقط برای ازمون شهری اینجوری میشم. برام دعا کنید فردا باز ازمون دارم
پاسخ:
سلام. خوب اگه استرس زیاد دارین نرین. فکر نکردید که پس فردا هم که گواهینامه بگیرین شاید راننده خوبی نشین؟ بخاطر استرس بوق های ماشین های پشتی؟
Salam
Man nazdik 2sal pish kelasamo raftam vali etefaghati oftad ke naraftam emtehanamo bedam.tebgh kadexam 3 mah dige mohlat daram age to in 3mah hey rad besham va ghabol nasham bayad mojadadan hazine kelas haro bedam?
سلام اگه درس برونی هیچ افسری مردود نمیکنه
سلام 
اون هفته یه خانومه تانشست پشت ماشین به سرهنگ گفت فلانی سلام رسوند.سرهنگ قبولش کرد..پارتیم خوبه وااا  که مانداریم😔😔😭😭😭

سلام 
اون هفته یه خانومه تانشست پشت ماشین به سرهنگ گفت فلانی سلام رسوند.سرهنگ قبولش کرد..پارتیم خوبه وااا  که مانداریم😔😔😭😭😭
باباچقدرپول میگیرن اینا..۵۰۰اموزشگاه_۳۳کلاس اضافه_۶برای آیین نامه_۱۶برای آزمون عملی_۳۳بایدنمیدونم براکجاواریزکنی..وقتیم قبول بشی۲۶تومان پول میگیرن...اااای خداااا😲😲😲😲😲😤😤😤😤
سلام .امروز برای بار سوم رد شدم .هیچ مشکلی نداشتم از لحاظ پارک دوبل .دور دو فرمون .دنده عقب.توقف .....‌
تنها بهانه ایی داشت سرعت عمل کند .
نمی‌دونم کجا برم اعتراض کنم ؟؟؟

اگر هیچ ایرادی نداشتید و رد شدید می توانید به 197 که بازرسی ناجا است شکایت کنید. اما چند نکته:


1) افراد دیگری که با شما در ماشین بودند و با ایراد قبول شدند را به خاطر داشته باشید که بگویید مثلا فلانی این ایراد را داشت اما قبول شد.


2) تاریخ امتحان ، نام آموزشگاه ، محل امتحان و ایرادهایی که منجر به رد شدن شما شد و در برگه ثبت شده را آماده کنید.


3) موقعیت محیطی را در نظر بگیرید که مثلا اگر فردی را در سربالایی و جای سخت برد و یا در جای آسان برد


خیلی مودبانه و با آرام همه چیز را با شواهد و دلیل در 197 توضیح بدهید و انشاالله رسیدگی می شود.

با سلام.افسر آزمون گیرنده فقط تسلط ابتدایی رو از شما می‌خواهد وگرنه هیچ دشمنی و کینه ندارد.آمار کشته و مجروحین رانندگی در کشور بالاست بخاطر خودخواهی و رعایت نکردن و نابلد بودن قوانین رانندگی..گرفتن گواهینامه تازه ابتدا راه است.

متاسفم اما افسر هم دشمنی دارند و هم کینه.

هر چی بیشتر رد کنند، بیشتر پول می گیرند و برای آزمون مجدد اضافه کار دارند.

آمار کشته و مجروحین را افرادی ایجاد می کنند که سالها راننده اند.

چند بار شما آمار داشتید که فردی که تازه گواهینامه گرفتند منجر به تصادف مرگبار شده؟

راننده کامیون و اتوبوس که 30 ساله گواهینامه داره زده 40 نفر کشته.

اون پسره که 10 سال گواهینامه داره با سرعت 190 تو اتوبان می ره و خودش و بقیه رو به کشتن می ده لابد رانندگی خوبه که شما گواهینامه می دهید.

شما احتمالا افسره قبولت کرده باهوشون راه میایید شاید هم خودت افسری

وقتی 10 بار الکی رد شدی می فهمی وضعیت چیه.

سلام وقت همگی بخیر 
من پس فردا امتحان دارم اولین بارمه که شرکت می کنم خیلی استرس دارم طوری که تپش قلب پیدا کردم انشاالله همه به آرزوهاشون برسن 
منم توی این امتحان موفق بشم 
سلام من امروز برای بار پنجم افتادم خیلی اعصابم خورده دعام کنید ممنونم
سلام به همگی  انشاالله همه به آرزوهایی که دارید برسید .
من دیروز امتحان شهری برای اولین بار دادم و قبول شدم ،خدایی افسرش خوب بود .من توی دو هفته تمام صبح ها ساعت پنج بیدار می شدم و تو کوچه های دور و بر خونه مون تمرین می کردم و نتیجه تلاشهام رو گرفتم . امیدوارم همه مثل من نتیجه زحمتاتتون رو بخوبی بگیرین .موفق باشید 
در آخر، از نکات و مطالبی که گذاشته بودن خیلی تشکر می کنم وقعا خیلی به کار اومد و استفاده کردم ،سربلند باشید .

من برای چهارمین بار رد شدم افسر به همه چی گیر میداد مگه نگفتن سه مورد اشتباه قبولی ولی بهم قبولی نداد ..؟چرا ؟مگه اونایی که گواهینامه گرفتن مگه راننده هستن والا ..من پارک دوبلم فاصله خیلی کم بود ولی رفقای من همه شون یا به اینه خورد یافاصله زیاد بود ولی قبول کرد انصاف کو ؟
باز میگن چرا تصادفات زیاده اخه بی رویه دارن گواهینامه میدن

سلام...من امروز اولین بارم بود که امتحان دادم هر کدوم از بچه ها که پارک دوبلشون خراب میشد افسر درماشینو باز میکرد بهشون نشون میداد من که پارک دوبل انجام دادم گفت خراب شد حرکت کن سر ماشین که وارد خیابون شد گفت پیاده شو ردی...دلیل رد شدنمو زده بود برخورد با جدول... هم شوهرم هم بقیه هنرجوها میگفتن که پارک دوبلت فاصلش خوب بوده به افسر گفتم من که با جدول برخوردی نداشتم میگه فاصله پارک دوبل باید ۴۵ سانت باشه کمتر بشه یعنی برخورد!!!!!☹☹☹
اگه بهم میگفت چون اولین بارته ردت میکنم کمتر ناراحت میشدم...

سلام باید با همون دنده یک بریم جلو ا نگفته دنده رو عوض نکینم؟
سلام خسته نباشید
من 4سال پیش آخرین آزمون عملی و دادم حالا دوباره میتونم برم واسه آزمون یا دوباره ار اول باید همه مراحل و برم؟
سلام من عینکی ام ولی فقط برای مطالعه مشکل دارم و میتونم بی عینک رانندگی کنم به نظرتون افسر ایراد نمیگیره اگه ببینه نوشته رانندگی با عینک؟
دیگه خسته شدم از دیشب همش دارم گریه میکنم حتی شوهرمم دیگه عصبی شده از بس غصه میخورم و ناراحتم رانندگیم خوبه ولی با این بی عدالتی ها فک نکنم به جایی برسم!!!برام دعا کنید
۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۳:۵۲ الناز محمدی
چند بار دوستان پرسیدند کسی جواب نداده. میشه کسی که بلده جواب بده
من دو سال و نیم پیش اعتبار کاردکسم تموم شد.امتحان آیین نامه دادم و قبول شدم ولی شهر ۲-۳ بار رد شدم نرفتم دیگه.میخواستم ببینم الان باید از اول برم ۶۰۰ تومن پول بدم؟ یا میتونم همون فیش ها و چشم پزشک و ۳-۴ جلسه امتحان شهر بگیرم و فقط پول اونا رو بدم؟
سلام 
من یکبار آزمون عملی دادم و رد شدم حالا میخوام بار دوم بدم سرهنگ میگه باید دو نفر متقاضی باشه تا امتحان بگیرم 
میخواستم ببینم اصلا چنین قانونی هست یا خیر؟
پاسخ:
سلام.
اطلاعی ندارم.
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم برای دور دوفرمان من کلاج رو میارم تو نقطه ی حرکت همونجا نگهش میدارم ولی خاموش میشه اتفاقا گاز هم ضمیمه میکنم ولی نمیدونم چرا اینجوره بعدش اگرصدای گاز دادن رو سرهنگ بشنوه رد میکنه ینی زیادی گاز بدیم برای دور دوفرمان؟ویه سوال دیگه برا دنده عقب تو کوچه راهنما بالا باید بزنیم یا پایین؟
سلام من تمام آزمون های قبلیو بار اول قبول شدم امروز که شهری داشتم خیلی خوب شروع کردم بعد افسر دوبل خواست که داشتم دوبلو خراب میکردم افسر اجازه داد دوباره دوبل بگیرم خیلی افسر خوش اخلاقی بود.اما نمیدونم چرا یهو زانوهام شروع کرد به لرزش و کلاچ رها شد بالطبع ماشین خاموش شد و بنده رد شدم .کسی میدونه برای لرزش پا چیکار کنم که تکرار نشه
پاسخ:
مهمترین چیز در لرزش زانو داشتن آرامش هست. وقتی شما استرس خراب کردن داشته باشی ممکنه زانوهات بلرزه. لذا اصلا به خودت ترس راه نده و راحت بگیر و از رد شدن هم اصلا نترس.
سلام به من یکسری راهکار بدین همش دارم رد میشم حالم از خودم بهم میخوره،جلوی شوهرم رانندگیم عالیه اما همین که میشینم کنار افسر افتضاح کار میکنم ، امروز دیدم یه بچه کوچولو قبول شد و من رد شدم خیلی نا امید شدم تو رو خدا راهکاری بدین.
سلام ببخشید در هنگام رد شدن از ازمون عملی رانندگی معمولا آموزشگاه ها 40000 تومن پول میگیرند که 30000تومن ان به خاطر گذاشتن 2 جلسه اموزش رانندگی مجدد هست آیا پرداخت این ‍پول و آموزش مجدد اجباری است یا فقط با پرداخت 8000تومن افسر و 1000تومن وزارت کشور میتوان دوباره در آزمون عملی شرکت کرد؟قانون در این باره چه میگوید
سلام منم امروز برای بار سوم امتحان دادم رد شدم خیلی حالم بده از طرفی هم آموزشگاه بهم دیر وقت آزمون میده میگه شلوغه برای سه هفته دیگه بهم نوبت داده آیا میتونم مدارک و کاردکسم رو ببرم یه آموزشگاه دیگه؟و آموزشگاهم رو عوض کنم ماشین امتحانشون خیلی داغونه همش خاموش میشد وگرنه همه چیز رو خوب رفتم دور دو فرمون،پارک دوبل،تعویض دنده البته برای دور دو فرمون نزدیک خیابان اصلی بود اجازه نگرفتم 
انشاءالله که همه دوستان قبول بشن برای منم دعا کنین دارم نا امید میشم
سلام روزتون خوش
امروز سومین آزمون شهری رو دادم و خیلی راحت قبول شدم با افسری که همه میگفتن اخلاق نداره.
بار اول افسر خوش اخلاق بود اما من استرس داشتم زانوهام لرزید و خاموش کردم یکمم دوبلم بد شد.
بار دوم چای هل و زیره دم کردم و خوردم قبل امتحان که میگفتن آرامش بخشه خیلی آروووووم شدم اما یه افسر دیگه بود که تو سرازیری ازم خواست دوبل برم و بنده رد شدم.
بار آخر هم همون افسر آخری بود که اینم بگم خیلی مودب و با نزاکت بود به شایعه ها و افسانه ها درباره افسرها گوش نکنین.
بگذریم این بار آخر چای آرامش بخشمو خوردم با آرامش دور دوفرمانه و تک فرمان زدم
افسر  پشت سر هم میگفت بنداز ۲،۳
دوباره معکوس،چون خوب تمرین کرده بودم تو این ۳هفته از پسشون براومدم
 و امااااا دوباره خواست تو همون سرازیری دوبل برم که یکی اومدو پارک کرد
افسر خواستن جای دیگه ای پارک کنم و خیلی تمیز و بی ایراد دوبل رفتم
و قبوووول شدم.
اولین نکته اشتباه منو تکرار نکنین و برای آزمون شهری عجله نکنین برید محیطو شرایط آزمون و افسرها رو بررسی کنید.
حسابی تمرین کنید.
با افسر بحث نکنید و مودب باشید.
تو محل امتحان خیلی تمرین داشته باشین.
و اگر رد شدین اصلا ناراحت نشین مطمعن باشین تجربتون بیشتر میشه و به صلاحتونه.
امیدوارم همتوووووون قبول شین 
مرسی از ادمین این وبلگ که خیلی مطالبش به دردم خورد

پاسخ:
سلام
مبارکه.
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۵ رضا قربانی
سلام من یه دفعه برای آزمون رفتم پیش افسر سوار شدم همه کارم دورست بود تازه افسر گفت آفرین رانندگی خوبه برگه منو مهر زد همین که پیاده شدم بهم گفت چرا بادست چپ درو باز کردی بعد گفت مردودی
سلام برای بار سوم رد شدم دیگه هیچ امیدی ندارم انگار حتی زندگی لج کرده ، لطفا یه راهکار بدین.
پاسخ:
سلام
انسان های سالم هیچ وقت ناامید نمی شوند.
اگه ازمون شهری رد بشیم هزینش چقدر میشه برای ازمون دوم؟؟؟
سلام من فردا برای بار چهارم میرم امتحان شهر،برام دعا کنید لطفا.
سلام دوباره رد شدم اما به قول خودتون ادم سالم نا امید نمیشه پس 
بچرخ تا بچرخیم روزگار
سلام. من بار اول رد شدم به خاطر این که در کوچه بن بست گفت دور بزنم و زدم .بعد گفت ممنوعه ردی.آخه اگه توی کوچه بن بست دور زدن ممنوعه پس آدم باید چیکار کنه؟ دنده عقبم ممنوعه چونکه میشه سنگچین فرعی به اصلی...

سلام
من که دیگه از خیرش گذشتم.
مشکلی که ایجاد نمیشه؟!
با سلام به همه
منم بعد خوندن کامنتاتون علاقه مند شدم که خاطره امو از گرفتن گواهینامه ام بگم
من دفعه اول رد شدم دلیلش اشتباه خودم بود که بدون اینکه اسممو بخونن داوطلبانه رفتم تو ماشین نشستم و از اونجایی که اون روز روز من نبود اولی که پشت فرمون بود عینکش یادش رفته بود و پشت سر هم 2 نفر بجای 3 نفر بودیم ظاهرا اونایی دیگه میدونستن که اول رانندگی کردن ریسکش خیلی بالاس یه جورای اول قبول کردن برای افسرا یه جور افت داره و اقتدارشو زیر سوال میبره سرتونو درد نیارم نفر عقبیم خواهش التماس که تو برو منم که استرس نداشتم و یه جورای به خودم مطمئن بودم نشستم کارهای اولیه رو کردم راهنما و خروج 30 درجه و کنترل مسیر به نگاه به بیرون اینا هنوز 3 متر دور نشده بودم که گفت دوبل بزن ظاهرا یه قلق برای دنده عقب وجود داره که بعضی از ماشنیا که دندشون مشکل داره باید از 2 بری دنده عقب تا صدا نده هرچند پاتو کامل رو کلاپ فشار داده باشی یه صدای اومد و این شد که افسره بهونه افتاد دستش دوبل و دنده عقب و دو فرمون کاملا خونسردانه و عالی رفتم وقتی پیاده شدم چون دفعه اولم بود نمیدونستم قبولم یا نه وقتی رد شدم نمیدونستم شایسته رد شدن بودم یا نه وقتی همه فهمیدن رد شدم دو دستی زدن تو سرشون که تو که اینطوری عالی رفتی رد شدی ما که دیگه ول معطلیم من که حوصله ام بدجور بهم ریخته بود زیاد نموندم ولی بعدا شنیدم که خیلیا رد شدن اون هفته گذشته و دو هفته بعدش رفتم البته تو این دو هفته با سمند بابا بجز دوبل همه چی رو تمرین کردم البته عادت به یه ماشین و امتحان با ماشین دیگه هم مصایب خودشو داره بار دوم با همون خونسردی روز اول بدون هیچ موردی جز راهنما نزدن تو دنده عقب که اونم علتش این بود که بعد دوبل راهنما با چرخش فرمون خاموش شده بود و حواسم نبود البته در ادامه زدم ولی یه خطا زد با وجود اینکه افسر خوبی به نظر میرسید ولی از من نسبت به بقیه امتحان نستا سختری گرفت و یه جورای بدش نمیومد یه سوتی بدم و ردم کنه در هر حال قبول شدم این همه پرچونگی کردم که یه نکته که کمتر بهش اشاره شده و نکته که میتونه موثر باشه رو بگم اینکه حتما کفشی بپوشید که چفت باشه به پاتون من سر امتحان 2 تا کفپوش با خودم اورده بودم و وقتی به نوبتم نزدیک شد گذاشتم و پوشیدم اره پام اذیت میشد ولی 10 دقیقه بیشتر که طول نمیکشید ولی اینطوری من تسلطم رو گاز و کلاچ خیلی بیشتر شد و تمام حرکات از دوبل و دنده عقب و دو فرمون هم با تسلط و هم سرعت بیشتر انجام میدادم چون نمیترسیدم که پام سر بخوره یا پام تو جای مناسب روی پدال قرار بگیره خلاصه برای همتون ارزوی موفیت میکنم
من امروز اولین بار امتحان دادم
نفری قبلی تصادف کرد...خیلی ترسیدم
هول شده بودم و خاموش کردم و رد شدم
دعا کنید دفعه بعد قبول شم
سلام
ببخشید میخواستم بدونم تا چند بار مردودی در ازمون شهر باید کلاس عملی بگیرم
من موتورم بلد نیستم برونم چه برسه به ماشین.
با سلام و عرض ادب
احتراما سوالی خدمت شما دارم..
اگر موسسات مجری طرح رانددگی پس از ازمون و طی مراحل  لازم برای گرفتن گواهینامه رانندگی ( و پس از اعلام قبولی در ازمون ) در ارسال مدارک لازم به راهنمایی و رانندگی جهت صدورذ گواهینامه رانندگی کوتاهی کنند و این مدارک را به موقع نفرستند......اولا ایا چنین کسی ( که قبول شده اما هنوز گواهینامه برایش صادر نشده) از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی و ائین نامه های مربوطه که جنایعالی حتما از ان مطلع هستند ، دارای گواهینامه رانندگی محسوب می شود و یا فاقد ان؟   و دوم اینکه چگونه می توان تخلف این موسسه را پیگیری کرد و ائین نامه ای مربوط به این تخلف را در صورت امکان لطف کنید به بنده معرفی نمایید.......متشکرم
13/2/1398

9125246427
پاسخ:
سلام
بزرگوار. من فقط یک آموزنده دوره بوده ام نه موسس موسسه که از آیین نامه اطلاع داشته باشم. محبت کنید این موارد را با بازرسی راهنمایی رانندگی پیگیری فرمایید. ولی فکر نکنم ارزش پیگیری داشته باشد. چون ممکن است به هر دلیلی، مشکلی پیش آمده باشد. این موارد را با لبخند و زبان نرم حل کنید نه دعوا و گروکشی.
سلام دوست عزیز 
من امتحان عملی رو خوب دادم و فقط یک بار راهنما نزدم
و ندیدم افسر چی نوشتو و امضا کرد و ازش نپرسیدم که قبول شدم یا نه و کارتکسو بردم آموزشگاهو گفتم قبول شدم اونا هم فیش رو بهم دادن ولی الان دو دلم که شاید قبول نشده باشم و آخرش برم بگن تو اصلا قبول نشدی چیکار کنم؟؟؟ 
سلام منم امتحان تازه دادم برای ما اینطوری بود که اگر قبول بشیم کارتکس رو افسر نمیده بهمون..باز از آموزشگاه بپرسید...
سلام ببخشید من قبول شدم گفتن واسه روز شنبه یه مبلغی بریز به حساب مبلغش الان یادم نیست شنبه هم جایی کلاس دارم تا بخوام برم آموزشگا کلی طول میکشه چون شلوغه میخواستم اگه میشه شما بگید بعد قبولی چقد باید بریزیم به حساب ؟
پاسخ:
سلام. از آموزشگاه بپرس.
من امروز امتحان شهری رو دادم بار اول   .
رد شدم پارک دوبل ..
خودمم هنوز در تعجبم چرا ؟چطوری شد ؟من که مسلط بودم 
هیچ استرسی هم نداشتم ...
در حالی که هر دوره اموزش پارک دوبل رو کامل و خوب انجام میدادم ..
همش فکر میکنم نکنه تقصیر افسر بوده ...
چون انگار کنترل ماشین یه لحظه خارج شد .. و احساس 
کردم خراب کردن پارک واقعا تقصیر من نبود .
آروم کلاج رو تا نصفه بلند کرده بودم و اروم رانندگی میکردم 
همین که پیچیدم یه جوری پرش کرد درحالی که پای من روی 
کلاج ثابت بود و بلند نشده بود .. 
هیچ وقت همچین خطایی در اموزشهام هم نداشتم 
چه برسه روز امتحان ..

پاسخ:
انشاء الله امتحان بعدی.

سلام وقتتون بخیر . اطلاعی دارید که میشه یه اموزشگاه دیگه به جز اون اموزشگاهی که تعلیم دیدم امتحان شهر بدم ؟ 

سلام پس فرداامتحان دارم دعام کنید

سلام وقتتون بخیر من این هفته امتحان دادم افسر یه دفعه ای گف پارک دوبل کن منم تا میخواستم بیام سمت راست و برم کنار ماشین زدم به ماشینه ولی خداروشکر چیزیش نشد ولی افسر گف باید جریمه بدی این چجوری؟ اگه تصادف کنیم یا بزنیم با ماشین خسارتو من باید بدم

پاسخ:
سلام. دیگه افسر بغلت نشسته. هر چی اون گفت باید قبول کنی. حالا فارغ از قوانین، عموما همینطوره مگر اینکه حق تقدم با شما باشه. یعنی اگه حق تقدم با شما باشه و شما حرکت کنی و اون هم همینطور، بعد تصادف کنید حق با شماست. ضمنا در خیابان چنین چیزی نیست. در سطح خیابان، بایدتعامل کنید. 

سلام وقت بخیر من ۹۷/۲/۱۶ در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کردم امتحان آئین نامه دادم و قبول شدم ولی هنوز امتحان عملی مونده به دلیل مشکلاتی نتونستم امتحان بدم تا ۹۹/۲/۱۶ مهلت دارم ولی بخاطر کرونا آموز شگاه باز نیست چیکار کنم لطفاکمکمکنید.ممنون

سلام.امروز برای دومین بار آزمون توشهری دادم وباتمام تسلط و تمریناتم رد شدم

جااالب اینجااست که روز قبل من با همون ماشینی که افسر آزمون میگیره با مربی تمرین داشتم.ولی امروز که رفتم برای آزمون کاملا واضح بود که کلاج ماشین دستکاری شده تا حدی که در هر ایست ماشین باید گاز میدادم تاماشین حرکت میکرد در غیراینصورت خاموش میشد.

اصلا ناراحت نیستم چون قطعا مهارتم وتسلطم بیشتراز قبل میشه ولی

اگر قرار به اینه که موسسات نامحترم پول بگیرن و زمان مارو نادیده بگیرن بحثش فرق میکنه.

آخه اگر قرار به کسب درآمد چرااا به این شکل.....

فقط میتونم بگم وااااقعا متاسفم   

 

سلام خدمت دوستان

میخواستم بگم امروز واسه منم همین اتفاقی که راجب کلاچ بعضی ها اشاره کردن افتاده انگار واقعا کلاچ رو دستکاری میکنن

درضمن ۸ تا دختر بودن ۶ نفرشون قیول شد ۳ تا پسر بودیم هر ۳نفرمون مردود شدیم😐

ولی خب اشکال نداره نا امید نمیشم این بار اولم بود انشالا دفعه بعدی قبول میشم

ایا ازمون عملی شهر در خیابان اصلی گرفته میشه?

۱۲ آبان ۹۹ ، ۱۰:۴۳ مرتضی بهادری

سلام من پس فردا برای اولین بار آزمون افسر دارم صکادرات رو کامل رعایت میکنم ولی تو یه پارک ها ال عمودی ال افقی و دوبل مشکل دارم مربیا هم وقت نداشتن برای آموزش اختیاری قبلش جزوه ای چیزی معرفی کنین بخونم مثلن پارک ال چندتا مجاز نیس داره؟ و پارک افقی چن تا؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. 

پاسخ:
سلام. یعنی چی چندتا؟ 

لطفا جواب این سوالو بگید که وقتی با دنده یک حرکت میکنیم افسر خودش باید بگه بزن دنده ۲ یا خودمون بزنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...؟؟؟؟

پاسخ:
سلام. دنده یک فقط برای آغاز حرکت است به محض اینکه ماشین از توقف خارج شد در اولین فرصت می رید دنده 2. هر جا ابهام بود از افسر قبل از امتحان بپرسید. یا مربی ها.

پست خیلی خوبی بود مرسی

سلام من امروز آزمون عملی رانندگی دادم ولی متاسفانه و بدبختانه قبول نشدم دعا کنید که که هفته ی بعد سه شنبه قبول بشم 😭😭😭😭

سلام

از آن جایی که با سرچ کردن موضوع مردودی در آزمون رانندگی این صفحه از اولین نتایج جست و جو است ، لازم دیدم تجربه ی خودم را در این جا بنویسم :

من تا قبل از 24 سالگی به دلیل تنبلی و نداشتن علاقه پشت فرمان ننشسته بودم .در 24 سالگی باتوجه به مهندس بودن و استخدام دولت بودن ، لازم دیدم که حتما گواهی نامه رانندگی داشته باشم . در آموزشگاه ثبت نام کردم و در آزمون آیین نامه اصلی  که در اداره پلیس برگزار شد در بین 180 نفر 10 نفر قبول شدند که بنده در بین آن ها تنها کسی بودم که بار اول قبول شدم .

اما از آن جایی که تجربه پشت فرمان نداشتم و دچار ترس از اتوموبیل بودم در آزمون ها به مشکلاتی برخوردم . در حقیقت بنده در طی آزمون ها رانندگی را یادگرفتم!

بار اول ماشین را خلاص نکردم و هنگام استارت زدن ماشین حرکت کرد و به ماشین جلویی خورد !

بار دوم به جای تعویض دنده یک با دو به دنده چهار انداختم !

بار سوم در پارک دوبل موفق نبود !

بار چهارم دور دو فرمان و پارک دوبل را صحیح رفتم ولی افسر به بهانه ی نزدن چراغ خطر عقب مرا مردود کرد و تاثیر بدی در من گذاشت و من تا 4 ماه آزمون ندادم !

بار پنجم اشکال در پارک دوبل !

بار ششم اشکال در پارک دوبل !

بار هفتم ماشین را خاموش کردم !

بار هشتم دچار استرس شدید شدم و مزخرف ترین آزمون را گذراندم !

بار نهم ماشینی که باید از آن پارک دوبل می گرفتم را رد کردم !

بار دهم به طور حرفه ای آزمون را گذراندم و قبول شدم !

 

 

اساسی ترین مسائل

1- علاقه به رانندگی را در خود ایجاد کنید ( اگر در وجودتان نیست )

2- کسب مهارت رانندگی واقعا ضروری است ... لحظه ای تصور کنید که پدر یا مادرتان نیمه شب بدحال می شود و باید در سریع ترین زمان آن ها را به بیمارستان انتقال دهید.

3- بین آزمون ها فاصله نیندازید... زمانی که افسر کارتکس شما را مشاهده می کند و می بیند که هر ماه یک بار برای آزمون می آیید ، دیدی منفی نسبت به شما در ذهن افسر ایجاد می شود.

4- برای کسی که دفعات متعددی مردود می شود شنیدن طعنه افسر و بقیه آزمون دهنده ها باید عادی باشد ( به خصوص برای پسرها) ... چرا که افسر پلیس از قشر تحصیلکرده جامعه نیست و نباید انتظار رفتار متشخصانه را داشته باشید ( البته افسر نازنین هم چند مورد داشتیم ) 

5 - مهم نیست است که قبول شوید! حالا بار اول باشد یا پنجاهم ! لازم هم نیست که به سایر امتحان دهنده ها تعداد دقیق مرودی خود را بگویید تا خدای ناکرده مورد تمسخر قرار بگیرید ! 

6- همیشه بدانید که بدتر از شما هم هست ! من خودم زمانی که در مرتب کردن کارتکس ها به منشی کمک می کردم ، بالغ بر 10-15کارتکس را دیدم که به خاطر زیادبودن برگه ها شبیه کتاب های کهنه شده بودند !

 

سلام من فردا امتحان شهری برای اولین بار دارم و به دلیلی شاید نرم اگه نرم طی چند روز دیگه مهلت میدن اولین بار شرکت کنم؟

و اینکه مثلا اولین بار رفتم بعد چند روز مهلت میدن تا دوباره شرکت کنم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی