دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات

شش مدل موی آرایشی پر طرفدار مردانه

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۴۵ ب.ظ
در این مطلب قصد دارم به چند مدل موی پر طرفدار در بین پیر و جوان جامعه ایرانی اشاره نمایم. این نوع از مدل ها در آرایشگاه ها مشتری بیشتری دارد و اکثریت اصلاح موها –در حال حاضر- معطوف به همین چند مدل است. البته ممکن است به فراخور بافت جمعیتی منطقه و پرستیژ فرهنگی محله، نوع مدل موی مردم آنها نیز متفاوت باشد. لذا این مدل موها، ممکن است در منطقه محل سکونت شما طرفدار کمتری داشته باشد.

1. مدل موی رسمی:
یکی از رایج ترین نوع اصلاح سر به نوعی از آرایش بر می گردد که تمام قسمت های سر به طور متناسب با هم اصلاح می شوند. ممکن است حجم مقدار مو در این مدل با هم متفاوت باشد. به عبارت بهتر کسی خواهان کوتاهی بیشتر مو و شخص دیگری خواهان موی بلندتری بر سر خود باشد. در این مدل اطراف گوش و گردن باید بیشتر از بقیه قسمت ها کوتاه شوند و هر چه رو به بالا می رویم از حجم اصلاح کم می کنیم. همچنین مقدار مویی که در جلو(پیشانی) خودنمایی می کند حجم بیشتری از مقدار موی مرکز سر(فرق سر) دارد.
Image
2. مدل موی دیزلی:
در این نوع از آرایش کناره های پیشانی تا بالای گوش ها و از آنجا به صورت مثلثی منحنی وار نوک پایین، پشت سر مشتری را کوتاه می کنیم. این مدل شبیه مدل آلمانی می باشد ولی جزئیات بیشتری را داراست. در بعضی از آرایشگاه ها عمل محو کردن انجام نمی شود و فقط با ماشین دور تا دور زده می شود. این نوع، خیره کنندگی بیشتری دارد که نیاز به ماشین اصلاح قوی دارد.
Image
3. مدل موی آلمانی:
در این مدل دور تا دور سر بستگی به نظر مشتری با شماره 16 یا 8 و یا 4 زده می شود. سپس عمل «محو کردن» رو به بالا انجام می شود. روی سر مشتری نیز بستگی به نظر او می تواند مقدار کم یا زیادی مو داشته باشد.
Image
4. مدل موی بوکسوری و تیفوسی:
نوع دیگری از مدل مو، مدل بوکسوری است. در این نوع از مدل قسمت فوقانی سر، دور تا دور مثل یک دایره با ماشین زده می شود و بخش های باقی مانده از کناره ها با قیچی و شانه محو می شود. مدل تیفوسی همان مدل بوکسوری است که نیمه عقب قسمت فوقانی سر را شامل نمی شود و فقط نصف جلویی مدل بوکسوری را شامل می شود.
Image
5. مدل فشن:
مدل فشن، مدل های مختلفی را در بر می گیرد که هر کدامشان هنر و تخصص لازم را می طلبند. اصول کلی اصلاح به سبک فشن یکی است و لوازم آنها نیز همسان است. فقط تفاوت در طرز حالت دادن قسمت های تقسیم شده مو می باشد.
Image
6. مدل موی مدرسه ای:
بسیاری از مادران و پدران، فرزندان خود را برای اصلاح به آرایشگاه می آورند و از آنها می خواهند که «مدرسه ای» بزنند. بهترین مدل مورد تایید مدرسه همان کچل است. اندازه کوتاهی مو در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به نظر مشتری دارد. اما در هر صورت تمام بخش های سر به یک اندازه کوتاه می شود و هیچ مدلی بر موها بکار گرفته نمی شود.
Image
موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۳/۰۲/۱۶
سید ابوالفضل هاشمی

آرایشگری

نظرات  (۱۰)

خیلی عالیه اکه تصویری بود دیکه محشر بود
پاسخ:
با سلام. تصویر که دارد.
منظورم  فیلمی بود یا میشد عکس بجرخومی تا پشت سر درست ببینی 
پاسخ:
با سلام. در Google Paly مدل های آرایشی زیادی هست. اگر اندروئید دارید می توانید مدل های مختلف را از آنجا ببینید. در اینترنت هم اگر بگردید هست. ضمنا اصلاح موی پشت سر که کاری ندارد.
مدلای دیکه نیست؟من امروز تو ارایشکاه کارم سخته اولین باره باید اصلاح کنم نیاز به معرفی بیشتر مدل ها دارم با خط کردن اکه دارین
با توجه به فرهنگ اصیل کشورمون باید موهارا خیلی مرتب ومنظم کوتاه کرد وتمیز نگه داشت این مدل ها ی جور واجور ؛ غیر از مدهای معمولی ورسمی همه برگرفته ازمدل های بازیکن های خارجی و تاثیر تهاجم فرهنگیه
زیاد خوشم نیومد ولی بد نبود
سلام.میشه اطلاعاتی در مورد مدل موی بوکسوری بدین؟(وسط سر بلند و رو به بالا بقیه سر کوتاهه)اینکه از چه فرهنگی وارد کشور ما شده و چه افرادی این مدل رو انتخاب میکنن؟
پاسخ:
با سلام. من از تاریخچه و فلسفه اش اطلاعی ندارم. در آموزشگاه ها معمولا این مدل ها را به افراد یاد می دهند و من نیز مدتی یکی از این دوره ها را طی کردم و تجارب آموزشی را در اینجا یادداشت کردم.
عالی بودن.همه عالی.جونم تیفوسی بوکسوری
دوست عزیز اغلب همجنسبازی بکاری ویروسی میزنن

عالی بود

سلام.ضمن تشکر میخواستم بگم لطفا از مدل موی المانی و دیزل و بوکسوری چنتا عکس دیگه بزارین و فرق هاشونم توضیح بدین.همچنین مدل موی انگلیسی که توی مدلاتون نبود و جای تعجب داشت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی