دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
Image  کتاب «راهنمای کاربردی برنامه نویسی ANDROID» نوشته «بری برد» و ترجمه «مهندس فاطمه بهشتی» از جمله کتاب هایی است که در حوزه آموزش زبان برنامه نویسی جاوا ویژه طراحی برنامه های کاربردی سیستم عامل اندروئید نوشته شده است. این کتاب با ارائه کدهای متعدد سعی نموده است خواننده را با ساختار و چگونگی برنامه نویسی در اندروئید آشنا سازد. کتاب حاضر ترجمه کتاب Android Application Development All-in-One For Dummies است که یکی از بهترین کتاب های آموزشی اندروید برای سطح مقدماتی تا متوسط می باشد و به خوبی با آموزش قسمت های لازم از زبان برنامه جاوا به سراغ ایجاد اپلیکیشن های اندروید می رود. با این که این کتاب اصول جاوای لازم برای برنامه نویسی اندروید را توضیح می دهد، اما مناسب است که قبل از این کتاب ابتدا بر زبان برنامه نویسی جاوا مسلط شوید(3).

معایب:     
1. به دلیل عدم آموزش گام به گام و توضیحات کامل، خرید این کتاب به قیمت 18000 تومان یک ریسک است. نثر این کتاب بسیار ثقیل بوده و فهم مطالب کتاب برای کاربران مبتدی، بسیار سخت و دشوار است. نمی دانم مشکل از نویسنده بوده است که اینقدر بد مطالب را ارائه نموده یا مترجم کتاب نتوانسته است به گونه ای ترجمه کند که فهم و یادگیری مطالب آن آسان باشد.
در دیگر فصل های کتاب، با کدهایی متوجه می شویم که به فراخور هر فصل و هر قسمت ارائه شده اند بدون آنکه نکات ریز و جامعی برای هر کدام ارائه شود و فقط یک سری جملات کلی در شرح هر کد ارائه شده است. 

وقتی مثل من 168 صفحه ابتدایی را بخوانید و ببینید مطالعه به این شکل سودی ندارد قید ادامه مطالعه را می زنید تا آموزش مبتدی برنامه نویسی را از دیگر منابع یاد بگیرید و بعدا دوباره به این کتاب مراجعه نمایید! تنها فصل این کتاب که یادگیری اش آسان است همان فصل اول است که لینک دانلود آن در زیر تقدیم می گردد.

دانلود فصل اول:
Download
با توجه به ضعف بزرگ این کتاب در عدم توضیح نکات برنامه نویسی در کدهای ارائه شده و دشوار بودن فهم و درک مطالب این کتاب، خرید این کتاب را به کسی توصیه نمی کنم مگر به زبان جاوا تسلط کامل داشته باشد. در زیر سعی می نمایم به مرور زمان نکات و صفحاتی از این کتاب که برای بنده حاوی نکات مهمی باشند را ارائه نمایم.

شناسنامه مطالعه:        
نام کتاب: راهنمای کاربردی برنامه نویسی اندروید
نویسنده: بری برد
ترجمه: فاطمه بهشتی
ناشر: مهرگان قلم
نوبت چاپ: چاپ اول 1392
قیمت 18000 تومان با CD
تعداد صفحات:455
بازه زمانی مطالعه: تهران - 93/08/29 الی 


چکیده:           
















پی نوشت:          
1.معرفی این کتاب در انتشارات مهرگان قلم:
http://www.mehreganeghalam.com/bookview.aspx?bookid=227 
2. دانلود کدهای این کتاب در سایت نویسنده کتاب:
http://users.drew.edu/bburd/android/ 
3. معرفی این کتاب در آدرس زیر:
http://techreaders.ir/2014-07-01-13-24-11/2014-07-01-13-41-09/6-android-3 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۰
سید ابوالفضل هاشمی

اندروید

برنامه نویسی

ناقص

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی