دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات

تاملی بر افزونه ووکامرس وردپرس

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۰۷ ق.ظ
درباره ووکامرس که یکی از افزونه های تجاری وردپرس است سخن بسیار است و تارنماهای زیادی درباره آن در وب اطلاع رسانی کرده اند. در این مطلب نکات مهمتر این تارنماها ارائه می گردد. ضمن اینکه مطالب آموزشی این تارنماها نیز ذکر می گردد.


Image
آموزش ووکامرس از سایت woocommercefarsi.ir
1. در قسمت "تنظیم ارز ووکامرس" باید واحد اصلی پول را که ریال می باشد انتخاب کنید. چون این واحد پولی بصورت پیش فرض وجود ندارد باید آن را از این لینک دریافت و نصب کنید. (آموزش ووکامرس)

http://woocommerce.ir/downloads/rial-currency-woocommerce.zip

2. در قسمت تنظیمات تصویر ووکامرس، در اینجا ابعاد تصویر محصولات شما را تنظیم خواهیم کرد، اینها اساسا اندازه های تصویر برای انواع محصولات ارسال شده ی سفارشی است که ووکامرس WooCommerce برای شما ایجاد می کند. تصاویر کاتالوگ صفحات آرشیو طراحی شده شما با تصاویر تکی محصولات و ریز عکسها هستند، دقیقا همان چیزی هستند که ادعا می کنند. اگر بعد از اضافه کردن محصولات ، بخواهید که اندازه ی تصاویر را تغییر دهید، نیاز به بازسازی تصاویر خود با استفاده از چیزی شبیه به Regenerate Thumbnails Plugin خواهید داشت و دقیقا همانند دیگر رسانه های وردپرس اندازه اضافی تصویر بر اساس این تنظیمات در آپلود ایجاد خواهد شد. (صفحه اول آموزش)

3. ووکامرس فارسی WooCommerce از چهار نوع محصول مختلف پشتیبانی می کند:
۱. محصول ساده ای که در اکثر موارد استفاده می شود. این معمولا محصولی است که حمل و نقل می شود و بدون گزینه است. برای مثال یک صفحه ی بازی و یا یک چتر(زیرا که همه ما صفحه ی بازی و چتر می فروشیم).
۲. محصول گروه بندی شده مجموعه ای از محصولات مرتبط است که می توانند به صورت جداگانه خریداری شده باشند. برای مثال یکPlaystation3 می تواند با ۸۰GB و۱۲۰GB و۲۰۰GB که انواع مختلف محصولات از یک خوانواده هستند، در یک گروه از محصولات قرار داده شود.
۳. یک محصول خارجی یا وارداتی در لیست شما و در فروشگاه آنلاین شما وجود دارد و ممکن است در آنجا شرح داده شده باشد اما در سایت شخص دیگری فروخته شود.
۴. محصول متغیر، پیچیده ترین محصولاتی هستند که باید با آن کار کنیم. مثلا می توانم چندین نسخه ی مختلف از یک محصول، هر کدام با جنس، قیمت و گزینه های موجودی مخصوص به خود، داشته باشم. اغلب این پیچیدگی در لباسها استفاده می شود، برای مثال تی شرتی در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود است.

همانطور که ووکامرس فارسی WooCommerce بر روی قابلیت های استاندارد پست های وردپرس ساخته شده است، شما هم می توانید مجموعه ای از طبقه بندی های سفارشی دریافت کنید. دسته بندی ها و تگ ها هر دو دقیقا عملکردی مانند قسمت نوشته ها را دارند. مطمئن شوید که از دسته بندی فروشگاه خود به درستی استفاده کنید زیرا که می تواند باعث شکست و یا پیروزی فروشگاه شما شود. این همان روشی است که مردم محصولات شما را خریداری می کنند، بنابراین باید در مورد ساختار دسته بندی خود با دقت فکر کنید. شما می توانید زیر دسته نیز ایجاد کنید، بنابراین از اینها برای طبقه بندی محصولات خود استفاده کنید.

4. محصول مجازی محصولی است که به حمل ونقل و مدیریت موحودی نیاز ندارد. 

5. اضافه کردن محصولات قابل دانلود ووکامرس فارسی
مانند اضافه کردن یک محصول مجازی، در هنگام اضافه کردن یک محصول ساده، می توانید بر روی جعبه ی “دانلود” تیک بزنید. این کار سه زمینه ی جدید را اضافه می کند:
• مسیر فایل – این مسیری برای فایلی است که شما می خواهید پس از خرید تحویل دهید. همچنین می توانید یک فایل را از اینجا آپلود کنید وWooCommerce آن را در یک پوشه خاص با دسترسی محدود، قرار خواهد داد.
• محدوده ی دانلود- در اینجا می توانید تعداد دفعاتی که یک خریدار می تواند یک فایل را دانلود کند، محدود کنید. می توانید آن را خالی بگذارید تا اجازه دانلود ها نامحدود را دهید.
• انقضاء مدت دانلود- در اینجا می توانید تعداد روزهایی را که پس از خرید مجموعه، لینک دانلود منقضی می شود، مشخص کنید. باز هم می توانید آن را به منظور غیر فعال ماندن خالی بگذارید.

6.  محصولات متغیر به شما اجازه ی فروش آیتم های متعدد از یک محصول را می دهد که هر کدام، قیمت، کد، تعداد موجودی و، اگر شما بخواهید، تصویر مخصوص به خود را خواهند داشت. در ابتدا باید گزینه ی “محصولات متغیر” را از پانل انواع محصول انتخاب کنید در مرحله بعد لازم است که برخی از ویژگی های محصولات را تعریف کنید، این همان چیزی است که متغییرهای ما به آن لینک است. صفات می تواند بخش مهمی از فروشگاه شما را تشکیل دهد و می تواند هم در سطح جهانی و هم به صورت جداگانه تعریف شده باشد. ویژگی ها می توانند به دسته بندی محصولات شما کمک کنند تا کاربران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند به راحتی پیدا کنند. 

7. شما به راحتی می توانید برای کنسول های مختلف، سبک ها و غیره، زیر کاتالوگ ایجاد کنید اما این اطلاعات به عنوان صفات مناسب تر هستند. چرا؟ زیرا که یک کاربر می تواند ویژگی های همزمان را در حالی که جستجوی خود را تصحیح میکند، انتخاب کند. (گویا اصطلاح Genre به همین منظور بکار می رود)

8. شما می توانید به طور دستی متغییرهای خود را با کلیک کردن بر روی “ذخیره صفت ها” تنظیم کنید، این کار به طور خودکار متغییرهای شما را بوجود می آورد و برای فروشگاه شما، ترکیبات ممکن از ویژگی های متنوع ایجاد می کند (حداکثر ۵۰ تا در هر اجرا).
بنابراین اگر در مثالتان۲ ویژگی رنگ (آبی و سبز)و۲ ویژگی اندازه (بزرگ و کوچک) را داشته باشید،تغییرات زیر ایجاد خواهد شد:
• آبی بزرگ
• سبز بزرگ
• آبی کوچک
• سبز کوچک

9. نکات بسیار مهم برنامه نویسی ووکامرس در صفحه زیر: (به همراه ارزیابی نسخه های مشابه ووکامرس در CMS وردپرس)
http://woocommercefarsi.ir/farsi-woocommerce-learn/working-with-woocommerce-farsi-tutorial-2.html 
ـ (1)

 
نکات اخذ شده از سایت mrwordpress.ir/farsi-woocommerce
1. افزونه ووکامرس Genesis Connect for WooCommerce
با استفاده از افزونه ووکامرس Genesis Connect for WooCommerce میتونید برگه یا همون ادامه مطلب محصولتون رو تغییر بدین . با شیوه های خیلی نوین میتونید اون قسمت رو زیبا و جذاب کنید . تنظیمات زیادی داره.
این افزونه فایل های single-product.php, archive-product.php و taxonomy.php رو ویرایش میکنه.
http://downloads.wordpress.org/plugin/genesis-connect-woocommerce.0.9.8.zip 

2. افزونه ووکامرس گالری عکس داینامیک – WooCommerce Dynamic Gallery
افزونه ووکامرس WooCommerce Dynamic Gallery به شما کمک میکنه که یه گالری عکس داینامیک واسه محصولاتتون بسازید . این افزونه خیلی راحته و تنظیمات و شورت کدهای مخصوص به خودش رو داره.
افزونه ووکامرس گالری عکس داینامیک – WooCommerce Dynamic Gallery
این افزونه در Firefox, Safari, Chrome و Opera در Apple OS X, Widows 7 و Windows 8.1 و IE9 و IE11 به خوبی کار میکنه. همچنین با موبایل هم مشکلی نداره. رسپانسیو هم هست که هم واسه کامپیوتر و هم موبایل به خوبی گرافیک و کیفیت خودش رو نشون میده.
https://downloads.wordpress.org/plugin/woocommerce-dynamic-gallery.zip 

3. افزونه ووکامرس مقایسه محصولات با یکدیگر – Woocommerce Compare Products
افزونه Woocommerce Compare Products یک افزونه داخلی برای ووکامرس است که میتونه این قابلیت به محصولاتتون بده که با یکدیگه مقایسه بشن . توی بعضی از فروشگاه ها دیدین که دو محصول با هم مقایسه میکنه . و اطلاعاتشون رو بررسی و بهتون میگه کدوم توی چه مورد بهتره و ضعیف تره و …
این افزونه یک ابزارک میسازه که کاربر دو تا محصول رو انتخاب میکنه و بعد توی این ویجت یک کلید هست که وقتی کلیک بشه اطلاعاتشون رو با هم مقایسه میکنه و به صورت جدول و لیست وار نمایش میده .
https://wordpress.org/plugins/woocommerce-predictive-search/ 

4. افزونه ووکامرس پیش بینی (آژاکس) جستجو محصولات – WooCommerce Predictive Search
افزونه ووکامرس WooCommerce Predictive Search به سایت شما این امکان رو میده که پیش بینی جستجو رو به کار نشون بدین . کار این افزونه اینه که وقتی کاربر یه کلمه توی کادر جستجو وارد میکنه چند نتیجه واسش به صورت جی کوئری نشون میده .
این افزونه واسه پیش بینی محصولات هم به صورت خیلی زیبا عنوان ، خلاصه مطلب و عکس نشون میده که ظاهر سایت رو حرفه ای میکنه . البته ظاهر فروشگاه رو .
https://downloads.wordpress.org/plugin/woocommerce-predictive-search.zip 

5. افزونه ووکامرس تحقیق محصول در ایمیل – WooCommerce Email Inquiry & Cart Options
افزونه ووکامرس WooCommerce Email Inquiry & Cart Options این قابلیت رو اضافه می کنه که کاربر بتونه درباره ی محصول به صورت شخصی تحقیق کنه و ازتون پشتیبانی بخواد . این قابلیت واسه اینه که اگه درخواست کرده باشید کاربرا اطلاعاتشون رو براتون به صورت خصوصی براتون بفرستند که مربوط به همون محصول باشه این افزونه مناسبه .
https://downloads.wordpress.org/plugin/woocommerce-email-inquiry-cart-options.zip 

6. افزونه ووکامرس چندزبانه کردن فروشگاه – WooCommerce Multilingual
افزونه ووکامرس WooCommerce Multilingual – run WooCommerce with WPML برای چند زبانه کردن محصولات و مطالب سایت مناسبه . با این افزونه میتونید به کاربراتون این امکان رو بدین که مطالب سایتتون رو به زبان دلخواهشون مطالعه کنند. این افزونه دارای پنل تنظیمات است.
http://downloads.wordpress.org/plugin/woocommerce-multilingual.3.3.1.zip 

7. افزونه ووکامرس رسپانسیو کردن قالب – Theme Blvd WooCommerce Patch
افزونه ی Theme Blvd WooCommerce Patch در ووکامرس به شما این امکان را می دهد که قالب سایت خود را به صورت رسپانسیو و واکنشگرا تبدیل کنید. 
http://wordpress.org/plugins/theme-blvd-woocommerce-patch/ 

8. ووکامرس به صورت پیشفرض ازکوپن تخفیف پشتیبانی میکند برای استفاده از کوپن تخفیف کافیست از داشبورد مدیریت از ووکامرس به قسمت کوپن ها رفته و کوپن با تنظیمات خاص بسازید و این کوپن را به کاربران ارائه دهید اما امکانات زیادی ندارد. پس برای دسترسی به امکانات بیشتر و بهتر باید افزونه ای مخصوص برای انجام این کار نصب کرد.
Social Coupon for WooCommerce نام یک افزونه عالی برای ایجاد کوپن تخفیف در ووکامرس است.

9. آموزش نکات برنامه نویسی ووکامرس + مقایسه افزونه های تجاری مشابه و دلایل کم رونق بودن آنها در بین کاربران وردپرس
http://mrwordpress.ir/farsi-woocommerce/آموزش-تصویری-کار-با-ووکامرس-فارسی/ 

10. افزونه وردپرس فروش به روش بازاریابی
مهم ترین دلیل برای افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی تبلیغات در سطح گسترده می باشد که البته وقت و شاید هم هزینه ی بالا می خواهد! در این پست به شما افزونه ای برای ایجاد سیستم فروش به صورت بازاریابی معرفی می کنم. اگر با ووکامرس فروشگاه تان را برپا کردید می توانید با استفاده از افزونه ی “Refer a Friend” سطح تبلیغات فروشگاه تان را در سایت ها و شبکه های اجتماعی افزایش دهید.
قابلیت تعریف تخفیف درصدی یا نرخ ثابت ، قابلیت فعال سازی سیستم اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی فیسبوک ، توییتر و گوگل پلاس می باشد را می توان از ویژگی های این افزونه معرفی نمود.
(2)


مطالب آموزشی از سایت hamyarwp.com/category/wordpress/woocommerce-wordpress :         
در این تارنما مطالب زیر ارائه شده است:
( نینجا کارکتر مخصوص ووکامرس است )
نینجای ۱: نینجای وردپرس را استخدام کنید
نینجای ۲: تنظیمات محصول در ووکامرس
نینجای ۳: اتصال درگاه های بانکی به ووکامرس
نینجای ۴: ابزارک های بی نظیر ووکامرس
نینجای ۵: کار با حلقه ترجمه ووکامرس
نینجای 6: فروش محصولی با مدل های مختلف در ووکامرس
نینجای ۷: استفاده از کوپن تخفیف در ووکامرس
نینجای ۸: تخفیف برای خرید عمده در ووکامرس
نینجای ۹: ایجاد فروشگاه ووکامرس با قالب Boemia
نینجای ۱۰: ایمیل مارکتینگ با ایمیل خریداران در ووکامرس
نینجای ۱۱: جستجوی محصولات با استفاده از صفت ها در ووکامرس
نینجای ۱۲: مدیریت تمام محصولات ووکامرس در یکجا
نینجای ۱۳: فروش محصولات مجازی با ووکامرس
نینجای ۱۴: امکان زوم کردن روی تصویر محصولات ووکامرس
نینجای ۱۵: نوار جستجوی ایجکس برای ووکامرس
نینجای ۱۶: استفاده از کدهای کوتاه در ووکامرس
نینجای ۱۷:امکان مقایسه بین محصولات در ووکامرس
نینجای ۱۸: ویرایش صفحات پیشفرض ووکامرس
نینجای ۱۹:بخشی برای نوشتن توضیحات تکمیلی محصولات ووکامرس
نینجای ۲۰: سئوی فروشگاه ووکامرس
نینجای ۲۱: ویرایش فرایند خرید در ووکامرس
آموزش های فوق را می توان از لینک زیر نیز مشاهده کرد:
http://hamyarwp.com/آموزش-ووکامرس/ 


مطالب آموزشی از سایت ماندگار وب:    
1. افزونه فروش فایل در وردپرسافزونه Easy Digital Downloads
https://wordpress.org/plugins/easy-digital-downloads 
بعد از نصب افزونه در منوی وردپرس انگلیسی گزینه به نام DOWNLOAD و در ودرپرس فارسی گزینه دانلود ها به منو اضافه میشود و با کلیک روی آن منو جدید زیر گزینه دانلود ایجاد میشود که در آن به گزینه های، همه دانلود ها، اضافه کردن، دسته ها، برچسب ها، سابقه پرداخت، مشتریان، کدهای تخفیف، گزارشات، پیکر بندی، ابزار ها و افزونه ها میپردازیم…
http://mandegarweb.com/wordpress/free-wordpress-plugins/افزونه-فروش-فایل-در-وردپرس/ 

2. 



منابع:       
1. آموزش تصویری ووکامرس فارسی:
http://woocommercefarsi.ir/farsi-woocommerce-learn/working-with-woocommerce-farsi-tutorial-2.html
 http://woocommercefarsi.ir/farsi-woocommerce-learn/working-with-woocommerce-persian-tutorial-2.html
پلاگین های ووکامرس فارسی:
http://woocommerce.ir/plugins.html

2. مطالب آموزشی ماخذ دوم: 
http://mrwordpress.ir/farsi-woocommerce

3. مطالب آموزش ماخذ سوم:
http://hamyarwp.com/category/wordpress/woocommerce-wordpress 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۴
سید ابوالفضل هاشمی

اسکریپت

اقتصادی

وردپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی