دفتر مشق

روزهای زندگی

روزهای زندگی

دفتر مشق

* بسم الله الرحمن الرحیم
* دفتر مشق روزهای زندگـی
* نویسنده: مهندس سید ابوالفضل هاشمی
* شروع بلاگری از 18 آبان 1391 پنج شنبه

آخرین نظرات
نگاهی به رفتار و کردار مسئولین نشان می دهد تا زمانی که مشکل کاهش جمعیت و افزایش تجردگرایی جوانان مطرح نبود، مرتب دم از حقوق زنان و ارزش دهی به زنان سخن به میان آمد و هیچگاه مشکلات مردان و پسران در مسیر زندگی، تحصیل و اشتغال مد نظر آنها نبوده و نیست. در طول سالهای گذشته، هیچگاه هیچ مسئولی این دغدغه را مطرح نکرده است که براستی چه بر سر مردان و پسران آورده شده که ۹۰ درصد خیل عظیم معتادان را مردان و پسران تشکیل می دهند؟ چه بر سر مردان آمده است که آمار مجرمان روز بروز در حال بیشتر شدن است و اکثریت قاطع مجرمان، زندانیان و خشونت ها و بزهکاری ها را آنها تشکیل می دهند؟ چه شده است که فقط در یک شهرستان کوچک مثل مسجد سلیمان در طول یک سال 190 فقره اقدام به خودکشی به ثبت می رسد که اکثرشان را پسران و مردان جوان بیکار و ناامید از آینده تشکیل داده اند؟ چه بر سر مردان و پسران آمده است که با وجود بیداد نرخ بیکاری مردان و پسران، تعداد مسافران زن اتوبوس ها که صبح ها به سر کار خود می روند از تعداد مسافران مرد هم بیشتر است؟
Imageهیچ مسئولی این دغدغه را مطرح نکرده که وقتی یک جوان با هزار سختی به خواستگاری می رود و با هزار قانون تبعیض آمیز و قبول مسئولیت های سخت و ناگوار (مثل شروط ضمن عقد که تماما به نفع زنان است و پرداخت نفقه و مهریه به زنانی که شاغل هستند) زیر غل و بند ازدواج می رود تا با ایثار و فداکاری و گذشت مردانه اش، دختری را از ترشیدگی بیرون بیاورد و یک «خانواده» تشکیل شود چه بر سرش می آید وقتی زنش، به جای کرنش و احترام مرتب برای وی خط و نشان می کشد، او را تحقیر می کند و حقوق خود را به وی خاطر نشان می سازد؟ دادکاه نیز پیش فرض را بر حمایت از زن بگذارد و اصلا نبیند که چه بر سر پسر و مرد بیچاره آمده است؟
تا پیش از مطرح شدن مشکل کاهش جمعیت، اکثر مسئولین کشور و تمام روشنفکران پست و خائن وطنی مشغول دامن زدن به زن سالاری بودند. حتی همین امروز هم مرتب مشغول تشویق به ایجاد دستگاه ها و سازمان های زنانه هستند، دریغ از آنکه یک پژوهشکده و رشته دانشگاهی ویژه جنسیت مردان وجود داشته باشد. در طول آن سالها هیچ گاه به حضور ۶۰ الی ۷۰ درصدی دختران در دانشگاه ها به دید یک بحران و تهدید اجتماعی ننگریستند و از خود نپرسیدند که تبعات پایین قرار گرفتن مردان در تحصیلات و علم و دانش چه خواهد بود؟ هیچگاه از خود نپرسیدند که چه بر سر جامعه خواهد آمد وقتی ۸۰ درصد کارمندان بسیاری از ادارات دولتی را زنان تشکیل می دهند؟
در طول این سالها هیچگاه نخواستند بررسی کنند که یک قانون تبعیض آلود علیه پسرها مثل سربازی، چه بر سر روحیات و آینده آن جوان در می آورد. در طول این سالها همیشه در خواب بودند. حالا که به مشکل برخورده اند می خواهند با سیاست شان، با تحریک احساسات جوانان، آنها را به ازدواج بکشانند و با استفاده ابزاری از دین آنها را به جهاد تشکیل خانواده و فرزند آوری دعوت می کنند،بدون آنکه نیازهای اولیه شان مثل کار، درآمد مناسب، مسکن، آتیه و از همه مهمتر کرامت انسانی را تامین کرده باشند.
و عنقریب وقتی مشکلشان حل شد، دیگر جوانان و مردم را نخواهند شناخت و مانند سابق، مغرورانه و متکبرانه سراغ حرف ها و موضوعات دیگر خواهند رفت و سرشان را مثل کبک، زیر برف خواهند کرد. یا مثل همیشه، سراغ مسائل سیاسی می روند و تیتر هر روز روزنامه هایشان به اخبار سیاسی خارجی اختصاص می یابد و مردم را درگیر جنگ زرگری جناح راست و چپ می نمایند.
روشنفکران هم که در طی این همه سال، مثل حیوانات موذی (موش و مگس)، فقط پیرامون بدی ها و کاستی های جناح مقابلشان جمع شده اند و هیچگاه از بین آنها شخصی مثل شریعتی که هم دغدغه دین داشته باشد و هم معایب مقدس مأب را برشمارد و فراجناحی فکر و عمل کند ظهور نکرده است. و صد البته که این جماعت سکولار بی دین، نقش مهمی نیز در گسترش بحران های اجتماعی مثل فمینیسم دارند. حساب ما با این جماعت کافر بی دین و خائن نیز جداست که دست کمی از دشمنان خارجی ندارند. ولی آنچه ما را ناراحت می کند، رفتار غیردوستانه و پر از ضعف کسانی است که ادعای متدین بودن و بر حق بودن دارند. این چیزی که ما را رنج می دهد که از سوی خودی ها، چیزی را ببینیم که از روشنفکران شاهد هستیم.
و امروز که جمعیت رو به کاهش است که هست! سالها شما ما  جوانان را فراموش کردید، حالا نوبت ماست که فراموشتان کنیم.
وضعیت امروز جامعه نتیجه سیاست های چند دهه اخیر خودتان است. ببینید و لذت ببرید!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۷
سید ابوالفضل هاشمی

حقوق مردان

نظرات  (۲)

خییییلی باحال بووووود.مخصوصا تیکه اخرش....
عالی بود آقای هاشمی باید این مطالب را بیشتر گفت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی